Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje uscate (DQ200)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

Multumesc domnilor pentru indrumari , dar se pare ca am doar acel acumulator hidraulic defect ,si pompa a intrat in protectie , multi mi-au zis ca trebuie sa schimb mecatronicul cu totul . :)

Acum am gasit ceva de la KINERGO ,dar OEM nu am gasit deloc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

 

Sunt posesor de Skoda Octavia 3, motor 1.6 tdi 105cp, DSG, an fabricatie decembrie 2013, 279.000km in bord. ( Nu cred ca sunt reali. Reali cred ca are in jur de 340.000)

 

Prin 2017 fostul proprietar a schimbat in reprezentanta cutia + mecatronicul + ambreiajele. 

In mai 2019 cand am cumparat masina, se auzea un fel de carait constant la cutie, dar mai pronuntat cand trecea din treapta 2 in 3.

Diagnostic pinionul 2-3 putin tocit deoarece mai avea in jur de 500ml ulei in cutie fata de 1.9l ( ciupisera garnitura in service si a picat constant pana cand a ramas doar cu 0.5l ulei )

Am schimbat cutia cu una SH de pe un Touran 2013, acelasi motor ( cutia de pe Touran a fost si ea deschisa de catre mecanic, verificata, curatata, verificata de spam, verificat rulmenti, garnitura tot )

Am schimbat uleiul in cutie si ambreiajele - deoarece aveau putin patinaj. Mecanicul mi-a propus sa schimb si volantul, dar na.. nu l-am mai schimbat din prostie.

 

 

Acum in decembrie 2020 dupa mai bine de 10.000 km facuti cu ea si totul mergand perfect, intampin urmatoarea problema:

-Cand pornesc la rece, se aude batand volantul, dar dupa 2 minute dupa ce se incalzeste motorul nu se mai aude.

 

Problema acum urmeaza....dupa ce am plecat cu ea intr-o dimineata, dupa 300m in intersectie cand am vrut sa plec, nu a mai plecat. A aparut in bord Apply Brake si din D1 a aparut D simplu. Se tura pana la 1500 ture, dar nu pleca. Selectorul de viteze puteam sa-l pun in ce treapta voiam, in P, R, N, D . Am oprit masina, am repornit-o si a functionat perfect. Am facut in jur de 500km prin tara, cutia schimba perfect. Ieri dimineata, pe un frig tare si vant, o pornesc, o las 2 minute sa se linisteasca volantul, plec, in intersectie dupa 200m cand vreau sa plec, nu pleaca. Apply Brake in maxidot, apare D in loc de D1. Opresc, pornesc, merge perfect, schimba perfect fara smucituri, fara zgomote, ajung acasa dupa vreo 300km. Acum am vazut ca nu mai face. Stiu ca trebuie sa ajung la diagnoza si mecanic cu ea, dar din cauza pandemiei trebuie sa raman cu copilul acasa. 

 

Masina functioneaza perfect, o tin pentru drumuri lungi, pentru oras am alta masina.

 

Daca cineva a mai patit asta, sau daca imi puteti da vreun sfat/parere, vreo indrumare, va sunt recunoscator!

 

Multumesc!

 

( Imi cer scuze pentru toata detalierea, dar mi s-a parut important de zis totul, in mare parte. )

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trimis mecatronicul de pe cutia mea DSG 7  DQ200 0AM la niste baieti din Cluj, mi-au aratat ca blocul era fisurat , mi l-au schimbat tot frumos ulei in mecatronic nou . ajung la Timisoara, pun mecatronicul pe masina , grija sa prind exact actuatorii pe furcile de viteze la 2.5 cm , verificat manual si furcile sa fie pe N intre viteze, fac test cu VCDS , nu mai am erori legate  de pompa hifraulica , ci doar de presiunie insuficienta.

Nimic in D, nu imi arata langa treapta 1. Pun contact , aud ca pompa din mecatronic merge , i-au contactul pompa inca merge in mecatronic . Sun la Cluj , omul imi zice ca nu e normal , imi zice sa verific cu mecatronicul scos de pe cutie si sa fie conectat in acea mufa, 

Pun contact , merge pompa o aud , i-au contactul se opreste, e bine . intre timp am incercat sa ma duc in tiptronic sa vad ce imi arata , 

Cand aveam mecatronicul montat pe cutie imi arata in tiptronic 7

Cand aveam mecatronicul demontat de  pe cutie imi arata in tiptronic 1

M-am uitat in VCDS si pe meas. block la grupuri sa vad presiunea pompei , fiind foarte mica, iar cei de acolo mi-au aratat ca au facut test si  a mers , totodata am verificat si deviatiile dintre actuatorii din spatele mecatronicului care se prind de furci, foarte mici , 0.2mm cea mai mare deviatie .

Eu nu inteleg ce se poate intampla de nu merge, daca gresesc undeva sa imi spuneti va rog frumos si niste sfaturi ar fi de apreciat  foarte mult.

Multumesc.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@AerofanCred ca singurul motiv pentru care Volkswagen pune DSG pe mașini este că le scade emisiile cu cca 15-20 g/Co2 km.

 

Altfel nu înțeleg de ce in afara Europei mașinile lor se vând cu AISIN8. Dacă ne uităm pe forumuri in America găsim numai rubbish/trash despre aceste cutii.

Modificat de Dragoș Pahonțu
Autocorrect
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

 

           Am intrat si eu in clubul posesorilor de DQ200 din februarie, pe o Skoda Octavia din 2016, cu 150 k si motorul 1.6 de 110 cai, CXXB. 

 

           Personal mi se pare o "mica" dezamagire cutia asta ( inclusiv DQ250 ) din mai multe motive

 

           1. faptul ca are 7 trepte nu ajuta la nimic in regim de autostrada. Viteza in tr.7 la 2000 rpm este de 110 km/h, la fel ca in tr.5 la o manuala de 5 trepte ( proba facuta cu un G7 al unui prieten, 1.6 de 105 cai, manuala 5 trepte ). Practic ai 2 viteze in plus absolut degeaba pentru autostrada.
E putin frustrant sa ai o masina cu viteze multe, asa "sa fie" :)):)). La fel se intampla si cu DSG6 ( DQ250 ). Din pacate din punctul meu de vedere DSG-urile au treptele etajate foarte scurt, astfel incat in extraurban tureaza excesiv motorul la viteze mari fata de manuale.

           2. ca toate DSG-urile ( cred ) schimba extrem de jos si subturat in DRIVE, ceea ce practic ii diminueaza mult dinamica masinii. Fara modul SPORT practic nu poti conduce putin mai alert.

           3. cu softul de fabrica al cutiei treapta 1 nu prea exista. Atat in drive cat si in sport schimba in tr.2 fara apasarea acceleratiei dupa 2-3 sec la 4-5 km/h. La viteze de sub 7-8 km/h , gen mers bara la bara, ambreiajele treptelor pare (2,4,6 si R cred ) sunt uzate prematur si inutil. Chiar si la o apasare ferma a acceleratiei tot repede schimba in tr 2. 

 

           Din pricina punctelor 2 si 3 eu am decis sa ii resoftez cutia unde am optat pentru schimbarea vitezelor in jur de 2200-2300 rpm primele 3 trepte si 2000-2100 ultimele, astea combinate si cu o resoftare a motorului ( mai mult pentru depasiri, nu conduc sportiv masina in general ).

           Pot sa spun ca acum este o alta masina, activarea treptei 1 si faptul ca acum masina schimba mai "normal" sper ca ma vor ajuta sa tin ambreiajele cat mai mult. Iar turatia mai crescuta sper ca va ajuta motorul, avand in vedere ca 70 % este mers in Bucuresti.

 

           Ca plusuri, ca tot am zis numai de rau despre cutie :))

            - schimba extrem de rapid. Inainte de resoftare, pentru ca schimba foarte jos in turatii, nici nu iti dadeai seama cand schimba. Acum incepi sa auzi si motorul :)).

            - faptul ca are treptele foarte scurte, in oras poti merge linistit in orice viteza astfel incat niciodata nu esti subturat sau supraturat ( la o manuala de 5 trepte la anumite viteze esti intre ele, ori subturat ori putin supraturat ).

            - cutia DSG are o plecare foarte lina, cel putin a mea, e o incantare. Deocamdata merge foarte bine, sper sa ma tina cat mai mult.

 

            Cel mai important este sa fii informat cu privire la ceea ce ai achizitionat sau urmeaza sa achizitionezi si daca este ceea ce vrei sa iti asumi eventualele costuri. Cutiile astea la un moment dat au costuri, ori ca iti pica ambreiajele ( undeva peste 3000 ron ), ori ca ti se strica ceva din mecatronic ( aici depinde mult ce se strica, poti ajunge si la mecatronic nou care cred ca e +5000 ron ). Totul tine de cum a fost intretinuta masina, nr de km si putin noroc.

 

             Personal caut sa fac un schimb de ulei al cutiei si mecatronicului, chiar daca VAG spune ca e lifetime. In momentul de fata, asa cum e acum eu sunt incantat de masina in general ;).

 

             Am scris atat de mult in speranta ca poate ajuta pe cineva mai tarziu aceste informatii, eu nu le-am gasit :P 

 

             Salutari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@Adria_nProblemele mari au fost la prima generație DSG7 DQ200 0AM, după 2014 a apărut 0CW. La asta nouă nu mai explodează mechatronicul și ambreiajele țin mai mult.

 

Nu sunt sigur că trebuie schimbat uleiul la cutia asta, are un ulei MTF ca la o cutie manuală care de regulă nu se schimbă. Doar mechatronicul are ulei ATF care poate ar trebui schimbat la 60k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@dadu nu recomand resoftarea. Mașinile astea cu ambreiaje au treptele scurte ca să patineze cât mai puțin. Dacă tu obligi mașină să țină o treaptă de viteză mai mult o să patineze ambreiajele mai mult adică o uzură mai mare.

 

Producătorul știe cel mai bine cum trebuie reglată cutia. Mai ales pe a doua generație (0CW)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Producatorul are de indeplinit si niste cerinte de poluare, deci softul cutie nu este neaparat optimizat pentru un condus placut sau o uzura minima a ambreiajelor. Firme precum TVS Engineering au experinta vasta in tot ce inseamna DSG si softuri de optimizare a cutiei (ei le numesc drivability upgrade). Singurul incovenient mi se pare pretul, undeva pe la 2000 RON. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Dragoș Pahonțu a scris:

@dadu nu recomand resoftarea. Mașinile astea cu ambreiaje au treptele scurte ca să patineze cât mai puțin. Dacă tu obligi mașină să țină o treaptă de viteză mai mult o să patineze ambreiajele mai mult adică o uzură mai mare.

 

Producătorul știe cel mai bine cum trebuie reglată cutia. Mai ales pe a doua generație (0CW)

Ce intelegi prin ambreiaj patinat? DSG DQ200 mi se pare gandita f. prost in special la mersul bara la bara, acolo unde in loc sa tina tr. 1 mai mult timp, schimba imediat in tr. 2 (chiar si daca nu calci deloc acceleratia). Si astfel vei merge cu ambreiajul patinat cand calci frana si apoi iar ridici piciorul de pe ea. De asta se si uzeaza ambreiajul si apare acel tremurat la schimbarea din 1 in 2. Aici cred ca se poate umbla si remedia oarecum problema prin resoftare. 

DSG DQ200 a fost gandita pt consum scazut (de aici si alegerea variantei de ambreiaj uscat si totodata si treptele cat mai scurte si mers preponderent subturat).

Eu personal cand aveam Golf-ul mergeam pe manual in mers bara la bara si evitam oarecum astfel patinarea ambreiajului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@Cristi S.Ambreajele patinează orice ai face. Am mașină de serviciu Kia Ceed 1.4 DCT7. Are aceleași comportament, adică treapta 1 scurtă și schimbă repede intră doua. Bine asta de la Kia schimbă mai lent probabil ca să protejeze ambreiajele.

 

Nu poluează mai mult sau puțin mașina dacă are treapta întâi mai lunga și tot patinează chiar dacă e mai lungă.

 

Desigur, mărcile auto folosesc aceste cutii fiindcă sun ieftine și poluează circa 15-20 g/C02 km mai puțin decât un convertizor de cuplu. De exemplu grupul VAG înafara uniunii europene mașinile vin cu cutii de viteze Aisin8.

 

Cred că știm de ce.

 

Modificat de Dragoș Pahonțu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • @dadu Eu am facut resoftare la Marius ciptuning.  M-am interesat si la Automatico ( reprezentant TVS, dar f scumpi, soft necustomizabil ), TCM si Racing code. Marius face softul customizabil, dar trebuie sa iti notezi tu vitezele (in sus si jos) la care schimba cutia  (am atasat un tabel cum am facut eu). Mapa lui era prea agresiva pentru stilul meu.

@Dragoș Pahonțu nu contest ce spui, doar ca eu tind sa cred ca softul este facut pentru emisii in primul rand si consum in al doilea. E cumva cam aceiasi discutie ca si filtrul DPF sau EGR ( nu sunt puse sa ajute, ci sa consume/polueze mai putin ). Nu cred ca degeaba isi bat altii capul sa produca softuri mai bune daca cel de fabrica merge ceas.

                Iar legat de patinare, totusi cand mergi pe Sport schimba mult mai sus decat ce s-a optimizat la mine in D. Nu mai zic cat "bine" face unui motor un mers preponderent intre 1200 si 1700 de ture daca n-ai talpa grea si nu faci drumuri extraurbane. 

                Eu mi-am asumat acest aspect, sunt f multumit, si atunci cand va veni vremea voi schimba si ambreiajele. Pentru moment am scapat de stresul de a da pe MANUAL cand stai la 3-4 semafoare si mergi ca melcul, sau sa franezi aproape la 0 km/h ca sa ii dea a 1-a cand intri in trafic de pe vreo straduta ( si sa nu mai plece patinat in tr 2 ), plus stresul de a nu calca prea tare acceleratia ca tot timpul sta subturata.

 

                Acum am app 160 k, daca trec de 200k ma declar multumit (masina merge preponderent in Bucuresti). Nu as mai reveni la softul de fabrica.

 

                Probabil daca stai intr-un oras aerisit dpdv al traficului si ocazional faci si drumuri extraurbane nu ai nevoie de resoftare. 

 

                Sanatate tuturor ! 

 

DSG.thumb.jpg.f396e8191f677ea34a11c9a1fcdf0a79.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F multi detinatori de DSG se plang de cat de subturata merge in D (in S fiind un pic prea turata).

Schimburile alea din 1 in 2-3 si inapoi, fiind atat de ridicol de dese si inutile, cu siguranta afecteaza cutia/mecatronicul/discurile.

Un soft care sa permita mersul mai turat protejeaza si cutia si motorul, pe langa o experienta mai placuta. 

Or fi si riscuri? Poate, dar se elimina riscurile mersului subturat si cel al scimburilor prea dese. Deci e posibil sa merite. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adria_nincerc sa ma gandesc cum fac eu pe manuala. Folosesc treapta 1 doar la plecare de pe loc sau cand incetinesc suficient de tare (cred ca sub 5km/h) ca treapta 2 sa necesite prea multa patinare ca sa ma repun in miscare. Totusi, de regula la fel fac si eu, patinez a2a cand am peste 5km/h in loc sa dau a1a si sa am smucitura aia. Deci pana la urma care e problema cu DSG-ul? Pleaca de pe loc cu a2a sau ramane cu ambreiajul patinat cat timp stai pe loc? Ca asta chiar ar fi aiurea si ne-necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeeman merg pe o cutie manuala în timpul săptămânii. Acolo poți controla totul, cum și cât patinezi. 

     Cutia DSG patinează ambreiajele ceva mai mult, asa constat eu, nu poți controla lucrul asta. Din softul de fabrica schimba din 2 în 1 la app 3 km/h. În realitate trebuie sa te oprești altfel nu îți dă treapta 1.

 

Pe modul Manual schimba în tr 1 la 15 km/h. Oribil, acolo mai auzi ceva forțe în cutie daca ești în frână de motor. Iarăși nu vad o soluție de condus pe manual. 

 

Toate informațiile sunt părerile mele ca utilizator, nicidecum specialist. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@yeeeemanCondu mașina și nu îți mai face griji, la un moment dat o sa trebuiască să schimbi ambreiajele oricum.

 

Data viitoare daca nu vrei nici un fel de problema caută o cutie Aisin(convertizor de cuplu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am manuală, dar eram curios cum și cât de ciudat se manifesta o automata.

Mi-aș lua automată doar cu convertizor de cuplu, gen zf hp8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@yeeeemansunt bune și dublu ambreiaj, dar uni nu gustă cum pleacă de pe loc mașina fiindcă simți cum cuplează aceste ambreiaje. Un Aisin8 e mai uniform la plecarea de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si dsg7 uscat, si dsg7 varianta cu ambreiaje umede. Daca la dq200 este asa cum zice Dragos mai sus si se simte ciudat plecarea de pe loc, la varianta cu ambreiaje umede se comporta ca o cutie clasica cu convertizor de cuplu (e noua deocamdata, vedem daca se schimba comportamentul in timp)

 

 

Modificat de dionescux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragoș Pahonțu

@dionescux cea mai buna varianta care am mers eu este DQ381 pe o mașină cu haldex. Aia mi sa părut că se apropia cel mai mult de un convertizor.

 

DCT-ul de la Kia care e tot uscat înafara de ăla cu 8 trepte, la plecare e la fel că DQ200 0AM/0CW. Dar în mers schimbă mai lent probabil ca să protejeze un pic ambreiajele și volant. Și cred că se acorda mai multă atenție la mechatronic pe Kia, cel de la VAG DQ200 AM a fost bombă cu ceas😅, VAG susține că 0CW ar trebui sa fie mai ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0CW este numele de cod al DSG-ului 7 uscat pus pe orice masina construita pe platforma MQB. In afara de punctele de prindere si un protocol de comunicare diferit, nu este clar daca sunt si alte diferente fata de vechiul cod 0AM. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!