Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje uscate (DQ200)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

În acest topic se va discuta despre problemele legate de DSG7  cu ambreiaje uscate tip DQ200.

Vechiul topic, care a fost închis,  îl găsiţi aici

 

Ceva date despre această cutie găsiţi în SSP  de mai jos

ssp390-dsg-7.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin.firanescu

Salut!

Am un audi a3 8p cu cutie automata din 2009 1.4 tfsi 125cp si vreau sa imi caut o cutie de viteze deoarece a mea s-a stricat. 

Codul cutiei mele este LWZ si nu am gasit vreo cutie de genul pana acum. Aveti idee daca exista cutii cu alte coduri care sa se potriveasca la masina mea? Daca da, trebuie facut ceva in plus sau poate fi montata direct fara alte interventii? Am gasit o cutie cu un cod MLB si din ETKA am vazut ca se potriveste si pentru un audi a3 cu motorizare 1.4 tfsi (tech info 7A mounting time 05/10-11/10)

Multumesc frumos pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin.firanescu

Am uitat sa specific o informatie relevanta. Codul motorului este CAXC. Imi cer scuze pentru posturi multiple dar nu am vazut butonul de edit. ?

 

 

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o intrebare ref la DSG7 (DQ200) de pe masina mea (G7/2013/1.4tsi) cu 82500km la bord (facuti de mine toti).

Este normal ca la apasarea tare pe pedala de acceleratie sa creasca turatia si apoi dupa 1 secunda sa intre si masina in acceleratie? Este o patinare a ambreiajelor, turbo lag sau ceva legat de adaptare a cutiei la stilul de mers? (am observat asta la intoarcerea din Grecia, la dus am mers destul de linistit cu acceleratia, la intors am avut nevoie de mai multe depasiri si am observat intarzierea asta intre apasare si rezultat). Are sens sa merg cu ea in reprezentata sa faca un test? Am citit pe celalalt topic DSG7 ca exista un test pe VCDS care spune uzura ambreiajelor.

Nu trepideaza in nici o viteza, nici la plecarea de pe loc, nu face zgomote, nu smuceste. Ce am mai observat este ca in modul Eco cand face coasting, la recuplare se simte ceva, foarte putin, cateodata, parca mai demult nu se simtea cand recupla, dar poate sunt piticii mei, oricum nu folosesc modul Eco, tocmai pentru ca am auzit ca uzeaza ambreiajele si nu merita pentru o mica economie de combustibil, plus ca nu imi place cum raspunde in Eco.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut,

Am intrat si eu in clubul posesorilor de DSG7 DQ200 si am o chestie care nu-mi place: plecarea din rampa: dupa ce se dezactiveaza HH, masina nu sta pe loc ci scapa in spate daca inclinatia e mai mare. Este normal pentru cutia asta? Se poate face ceva pentru "remediere"? 

Masina schimba bine, fara smucituri, pocnituri sau alte cele (lucru pertinent la 73k km), fara erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, 

Am un golf 7 1.6 tdi dsg din 2014, cumparat second cu 151000 km verificati la vw. Il am de aprox. 5500km.

Am observat de vreo 1000km ca imi smuceste cand trec din P si ajung in D, adica cand ajung in D se simte un soc in masina, efectiv se misca masina putin. Cand schimba din D1 in D2 nu schimba lin, parca tot brusc se intampla, ca si cum ai ridica dintr-o data piciorul de pe ambreiaj la o manuala. In rest, functioneaza cutia fara smucituri si fara trepidatii. Dupa ce se incalzeste motorul, cateodata cand introduc in D, nu se mai simte acea smucitura. 

Tin sa precizez ca am citit tot topicul vechi de 70+ pagini, nu am vazut nimeni sa aiba o problema asemanatoare, excluzand trecerea cutiei din D1 in D2. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Astazi am parcat putin in panta si am trecut cutia in P. Cand am incercat sa mut in R-N-D, abea am reusit sa o scot din P, s-a auzit un zgomot metalic destul de puternic. Am mai mers aproximativ 3 ore fara probleme.

Am aflat si eu astazi ca nu se baga in P fara a cupla frana de mana sau electrica, abea dupaia muti in P. 

Eram pe un drum decopertat, era pietris inloc de asfalt. Dintr-o data aud ca imi patineaza o roata, asta stand pe loc in trafic, iar cutia era in D. A facut asa si cu piciorul pe frana, timp de o secunda se auzea roata cum derapeaza pe loc. Cred ca mi-a facut de 20-30 de ori. Dupa care, imi moare motorul in D, imi apare in bord mesajul sa mut cutia in P si sa pornesc manual. Am mai mers asa cu roata care tot mai patina din cand in cand. Dupa care am trecut in manual si am mers asa pana acasa. 

Inainte sa se intample toate astea, am observat ca se aude un zgomot metalic sub masina, parca ar fi ceva desprins de la cutie. Cand acceleram in D scurt, se auzea acelasi zgomot.

E posibil sa fi rupt vreo furca din cutie? Am inteles ca ar avea ceva furci.. Nu stiu daca spun bine. 

Mi-am facut maine programare intr-un service sa imi faca diagnoza si sa vada cum functioneaza cutia fiind masina pe elevator. 

A mai patit cineva asa ceva? Aveti vreo idee ce anume a patit cutia? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat in R sa scot masina din parcare pentru a merge in service, dupa care am trecut in D, apas scurt pe acceleratie, nu se intampla nimic. Accelerez, nimic.. Imi apare in bord acc deactivated, abs deactivated, error gearbox. Am oprit masina, am repornit, cuplez in D, trec in manual si am plecat de pe loc. Apas pe padele sa trec in treapta 2, nu se intampla nimic.. Am mai incercat de cateva ori, nimic. Am incercat sa schimb manual de la schimbator, nu se intampla nimic. Am mers cu ea in treapta 1 cu 10 km/h aprox. 2km pana la service. 

Pe tester a aparut eroare stocata low voltage. Masina parea ok dupa ce a sters erorile. Am facut test de drum, a schimbat toate treptele, nu a avut nicio evitare cutia. 

A fost dusa masina in reprezentanta pentru o noua scanare cu un tester al lor. Aici in plus a aparut ca e limita atinsa pentru ambreaje. Am inteles ca de asta ar fi problema ca agata cateodata din 1 in 2 si smuciturile cand cuplez in D. 

Ar fi posibil sa am o problema si cu alternatorul, inca se investigheaza. 

Acum o sa imi faca update pe cutie si motor. 

Ramane de vazut dupaia daca tot sunt probleme, oricum trebuie sa schimb kit ambreaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, tanc2019 said:

Imi apare in bord acc deactivated, abs deactivated

   Asta cam este de la alternator. Nu-ti incarca bateria si normal ca nu-ti mai merge nimic (inclusiv DSG) cand tu ai de ex. 7V in loc de 12. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa fie o problema cu incarcarea bateriei. Eu azi-dimineață cand am dat sa plec, mi-a invartit aproximativ 3-4 secunde pana a pornit motorul. Se intampla de fiecare data dupa ce a stat masina stationata 2-4 zile sa invarta mai mult decat deobicei pentru a porni motorul. Nu am patit niciodata sa porneasca din a doua cheie. 

Astazi mi-au schimbat cei 1,7-2 litri de ulei din cutie. Eu momentan sper sa nu fie defect mechatronicul. Din cate am citit tot aici pe forum, am inteles ca se manifesta altfel, deobicei apare in bord mesajul 'PRND' si nu mai cupleaza, nu mai functioneaza mechatronicul. In schimb mie astazi dupa ce am ajuns in service mi-a functionat normal cutia aproximativ 10 minute prin oras.

Cand a inceput sa o ia razna mechatronicul, aveam clima pornita, telefon pus la incarcat la bricheta, navigatie si SS activ. Am stat in trafic bara la bara aproximativ 20 de minute pentru 600 de metri parcursi. 

Aveti idee cat costa un alternator pentru Start/Stop? 

Modificat de tanc2019
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello, 

Kit ambreaje cost 4000+ ron. Montaj inclus. 

Mi se pare exagerat pretul care mi-a fost estimat. Voi ce parere aveti? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pret normal, ai si montajul inclus, vezi ca la montaj nu se da jos si se pune noul ambreiaj. Mai trebuie si masurat si puse 2 saibe care au grosimile in functie de cum da rezultatul la masuratori, nu orice service stie sa schimbe ambreajele la cutiile astea ;)
Numai ca idee vezi filmuletul si ai sa intelegi de ce costa atat:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut video de mai sus. Am periat youtube si forumurile despre dsg dq200. 

Ok, chestia e ca daca nu se pot face adaptarile trebuie inlocuit mechatronicul, asta nu imi pot spune pana cand nu schimba ambreajele. Factura ar fi de 11.173,51, ambreaje si mechatronic. Mie unul mi se pare o suma extraordinar de mare, pe care e clar ca nu mi-o pot permite. 

Am gasit o firma in Arad care repara cutiile de viteza automate. Cei de acolo mi-au spus ca trebuie reconditionat mechatronicul pentru ca ar intra span in blocul de valve. Eu as spera totusi mechatronicul sa fie ok. Ei vand mechatronic reconditionat cu 480e cu garantie 12 luni. Cred ca pana la urma o sa duc masina la ei, e posibil sa ajung pana in 7000 lei cu garantie ambreaje si mechatronic 12 luni.

Modificat de tanc2019
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la scanare ai erori in afara de adaptare? Presiune, nu misca pistoanele in mecatronic, etc. Sa nu mergi si sa nu fie de la mecatronic. La mecatronicul asta nu are de unde sa intre span ca are uleiul separat de cutie. Deci eu mi-as pune intrebari daca aia zic ca intra span, span de la ce? La mecatronicele astea se strica placa electronica cel mai des si cam atat. Asta din studiile ce le-am facut eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa dai banii pe ambreiaje si pe mecatronic, vezi intai daca problemele si erorile nu sunt date de mesajul cu low voltage. Alternator sau baterie. Cel mai ieftin imorumuta o baterie buna si incarcata de la cineva, si vezi daca dupa ce o montezi si resetezi erorile, merge totul ok.

ps: dsg 7 nu e perfecta, mai smuceste in 2, sau la plecarea de pe loc, dar asta nu inseamna ca e defecta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am discutat cu un consilier vanzare piese, el imi spunea ca de la ambreaje poate sa intre. 

Cel de la vw mi-a spus ca lor nu le-a aparut nimic de mechatronic pe tester. 

Astazi am luat masina de la vw, am bagat in R, am dat cu spatele dupa care am bagat in D, se misca foarte, foarte incet, ca si cum ar patina ambreajul. A aparut eroare in bord "error gerbox" si martor motor aprins. Am oprit motorul, l-am repornit de doua ori, dupa care am bagat-o in manual, am observat ca a cuplat treapta 2. Am mers in treapta 2 aproximativ 4km. Am oprit, am repornit motorul, am trecut in modul D automat. A schimbat vitezele, numa ca se auzeau ceva zgomote in plus. Dupa care am trecut iara in modul manual, aproape de casa am zis sa o las in treapta 1, am incercat de pe padele sa trec in treapta 2 numa ca nu am mai reusit. 

Am ramas cu martorul de la motor aprins in bord. Cred ca daca o mai duc undeva.. , o sa fie dusa pe platforma. 

Asta ar fi o idee buna, sa incerc cu o baterie de pe alta masina. Dupa ce am patit prima oara tot ce am povestit mai sus, in service mi-a sters toate erorile, am facut proba de drum 10-15km si masina a schimbat perfect toate vitezele, fara ezitari. 

Treaba e ca imi dezactiveaza ACC, ABS si apare "gearbox error" imediat ce pornesc si trec in Drive cutia, asta dupa ce mi-au fost sterse erorile. Asta sa fie de la ambreaje? Mi se pare totusi ciudat sa mi se dezactiveze anumite functii din cauza ambreajelor.

Am atasat imaginea cu erorile de saptamana trecuta cand am ajuns cu ea prima oara in service. 

IMG_20191017_092512-1488x1984.jpg

Modificat de tanc2019
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad acolo ai tot felul de erori dar nimic pe cutia de viteza.

în urmă cu 10 ore, tanc2019 a scris:

Am discutat cu un consilier vanzare piese, el imi spunea ca de la ambreaje poate sa intre

Consilierul de vanzare face ce trebuie sa faca, sa vanda piese, iti explica tie ca poate sa intre pe la ambreaje. Asta e exact ca si mecanicii de la Fiat, unde daca da eroare pe robotul automat iti schimba robotul cu totul desi se poate repara :)) pe motiv ca nu se gasesc piese separat, daca cauti bine le gasesti.
Tocmai spuneam ca mecatronicul e complet separat de cutie, sta pe cutie, are loc unde se monteaza insa nu are pe unde sa intre span in el sau la cilindri pentru ca circuitul de ulei e separat. Vorbesc de DSG 7 DQ200, daca e alt DSG7 parca DQ350 sau 550 naiba le mai stie catre sunt cu 7 viteze si umede, atunci da, se poate sa fie span desi si acolo e mai greu.
Daca bacteria e slaba si nici nu o incarca alternatorul e posibil sa fie de acolo insa ar trebui sa ai probleme doar cu pornirea.

La 150 de mii de km nu ar trebui sa ai probleme cu cutia sau cu ambreajele doar daca aia 150 de mii de km au fost facuti numai in oras si mers bara la bara fara start stop.

Atasat un SSP legat de DQ200, la pagina 33 incepe mecatronicul :) 

ssp390-dsg-7-gearbox.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles acum, mecatronicul are uleiul lui si e sigilat, nu are cum sa intre absolut nimic la el. Cel cu care am discutat se pare ca nu avea habar, desi i-am spus ca e dq200. 

Masina cred ca a rulat mai mult pe autostrada cu acc, asta din cauza ca se observa pe capota ca a luat pietricele in ea. Masina a fost adusa din DE, are toate reviziile in reprezentanta, km sunt reali, mi-au fost confirmati la autoclub in RO. 

Am mai scris mai sus, problemele au inceput cand aveam consum destul de mare de curent, circulam bara la bara, iar start - stop era folosit continuu. Eu sper sa fie o problema pe partea electrica, gen baterie sau alternator. Chestia e ca de cand am cumparat masina nu porneste rapid, invarte 3-4 secunde dupa ce e lasata 24-48h nepornita. 

Intentionez sa achizitionez un tester obdeleven, stiu ca nu e cine stie ce tester, dar macar pentru a putea vedea erorile si a le putea sterge cred ca e suficent.

Daca as da curent de la o alta masina, crezi ca as putea sa imi dau seama daca e de la baterie problema? Inainte de asta o sa sterg erorile care sunt in momentul asta.

Am verificat cu un multimetru bateria. Cu motorul oprit am 12,43v. Cu motorul pornit am 14,34v, am pornit clima pe maxim, radio, tot 14,34v arata.

Modificat de tanc2019
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa altceva, porneste masina, sterge erorile si apoi vezi cum se comporta, sa scoatem eroarea de voltaj din ecuatie. Din ce vad acolo incarca bateria. 12,4 nu e rau pentru curent la stationare. Daca si merge start si stopul atunci bateria nu are nimic. De altundeva ai problema cu curentul. Mergi la un electrician sa gaseasca de unde vine problema de nu porneste din prima si de ce iti da erori, poate sa fie un cablu intrerupt, oxidat.
Dar inainte pentru linistea tuturor, porneste-o, sterge erorile si vezi daca merge cutia bine. Verifica si vizual la cutie si mecatornic daca nu ai pierdut din greseala uleiul. Mecatronicul functioneaza exact ca si robotul de la Fiat. Are o pompa electrica care face presiune de ulei, prin niste supape electrice (nu stiu daca asa se cheama) care actioneaza niste pistonase care schimba vitezele si actioneaza arborii de legatura si ambreajul cu motorul. Cand scade presiunea nu mai are forta sa bage in viteza sa zic asa. Sa nu fie asta problema defapt.
Se poate sa mai ai problema si la maneta. Inainte sa ajungi sa schimbi mecatornicul si ambreajele verifica ce ti-am zis: partea electrica, maneta si vezi daca nu ai pierdere de ulei. Eu zic ca intr-una din astea 3 locatii o sa gasesti problema ;) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inregistrat astazi cum reactioneaza cand trec in R-N-D. 

Urmeaza sa cumpar testerul obdeleven pentru a putea vedea si sterge erorile. O sa vad dupaia cum este fara erori stocate daca functioneaza. A fost dat scutul de la motor jos si nu s-a observat vreo scurgere de la mecatronic, era curat. Stiu ca mecatronicul are un cablu conectat in el, o sa verific sa nu fie oxidate contactele. 

Poate va puteti da seama din video dupa sunetele care se aud cand trec in Neutral, parca debreiaza greu discurile, cel putin asa mi se pare mie. Cand trec in D automat apar toate erorile. In D incercam sa trag frana electrica, masina incerca sa plece chiar daca eram cu piciorul pe frana, ceea ce e dea dreptul ciudat. In mod normal trebuia sa fie ambreajul decuplat si doar cand accelerez sa cupleze 1 pentru a pune masina in miscare. 

Modificat de tanc2019
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit un tabel cu nivelul bateriei in functie de cati volti iti arata fara a porni motorul. 

https://www.energymatters.com.au/components/battery-voltage-discharge/

Daca ar fi sa ma iau dupa acel tabel as avea bateria undeva intre 50-60%.

Dupa cate am citit pe tot felul de forumuri, se pare ca deobicei cand bateria e descarcata sau e defecta se dezactiveaza ACC/Front Assist disabled, ESP disabled, Park assist, etc. 

O sa revin cu update asupra situatiei in zilele urmatoare. 

Modificat de tanc2019
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai masurat astazi bateria, imi arata 12,32V. Mi se pare ca e mult sa scada 0,11V de la o zi la alta. 

Inca astept sa primesc testerul.. 

In cazul in care problema chiar e de la ambreaje, am primit doua oferte de la doi dealeri diferiti. 

Oferta nr.1: 4900 ron

Oferta nr.2: 4800 ron

Voua chiar vi se par preturi ok? Cred ca ma pun sa invat cum se schimba ambreajele cu asa preturi. 

Modificat de tanc2019
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai ambreajul costa undeva la 600 de euro, asta daca-l iei de pe net insa nu ti-as recomanda pentru ca m-am ars eu de 2 ori deja si de 2 ori am asteptat, ultima data acum o luna la masina sotiei. ambreiaj de Fiat Sachs nu s-a potrivit, a trebuit sa iau din ala de la Fiat OEM care a fost 340 de euro, placa disc si rulment. Ambreajul Sachs a fost 80. In fine alta poveste. Ideea e ca ambreajele astea sunt scumpe unde mai pui si manopera care nu este usor de facut si ajungi la preturi din astea.
Daca-l schimbi tu scapi de manopera insa eu as lua 100% OEM.

Bateria se masoara dupa un timp dupa ce a stat masina. Posibil si bateria sa fie pe duca insa nu cred ca la 50% capacitate sa-ti faca figurile astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un set de ambreiaje la Metrotehnica este 3500 ron. Manopera nu am intrebat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi.

De cateva saptamani tot gasesc eroarea asta pe cutie.

Simptome ar fi ca uneori oleaca greu dupa loc in Drive sau Reverse.

 

Screenshot_20191024_170221_com.voltasit.obdeleven.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!