Jump to content

Masinile electrice - detalii


Rave
 Share

Postare recomandată

Dupa cum s.a discutat mai sus, la ID3 si ID4 toate rotile au aceeasi latime indiferent cat de mare e janta. Pentru masinile pe combustie, cu cat e mai mare janta, cu atat e mai lat cauciucul. Fix asta e problema si in filmulet (legat de Tesla): e mai lat cauciucul odata cu o janta mai mare.

In rest, se pare ca la aceeasi latime a cauciucului, o janta mai mare ajuta la coeficientul aerodinamic (bineinteles, cu penalizare la confort)

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca in general jante mai mari = greutate mai mare = eficienta mai mica = autonomie mai mica

 

Pe de alta parte, se pare ca partea cea mai importanta a greutatii este cea de la exterior, acolo unde e cauciucul (greutatea de la exterior este exponential mai mare in rotire)

 

Primii care au venit cu jante mari au fost cei de la BMW i3, care insa scazusera DRASTIC latimea cauciucului. 

 

Diametrul mare al rotii mareste suprafata de contact cu asfaltul, astfel rotile BMWului i3 aveau aceeasi suprafata de contact cu solul ca roti mai mici dar mult mai groase (din pacate nu mai retin exact cifrele)

 

Totusi, aerodinamica e importanta mai mult la viteze de autostrada. Pana la urma daca vrei sa cresti autonomia in mod SEMNIFICATIV e suficient sa scazi viteza cu 10km/h... cam ce se vrea la nivel european pt a scadea emisiile de CO2. Nu as renunta la confortul de un balon mare si la preturile mai omenesti ale cauciucurilor "comune" in favoarea unor ciudatenii de 19-20 inch

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Un test interesant de la Carwow cu autonomia reala a modelelor mini:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

vedeti vreun risc daca dau cablu meu type2-type2 unui pejo sa incarce? lui nu i-au dat...si vrea sa probeze. 

@kolfleading

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai ai eticheta pe cablu vezi daca nu cumva depaseste amperajul cablului, desi Peugeot-ul venea optional cu incarcare AC la 11Kw asa ca nu ar trebui sa fie nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc, da tot 11kw are si el. ciudat rau sa vina fara cablu...

a venit doar cu granny charger (cel shucho-type2)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ID.3 inteleg ca vor sa-l dea fara cablul acela.

Pentru ca, in general, incarci ori acasa, ori la statiile rapide care au ele cablul lor.

 

Cablul are o protectie in el, care semnalizeaza statiei si masinii cat poate sa duca maxim, așa ca nu poate sa ia foc, doar sa limiteze puterea maxima de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici un risc.

Cablul informeaza masina despre curentul maxim suportat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, competitia cere bani pe acel cablu suplimentar, am mai multi prieteni care au platit.

 

VW le da pe ambele incluse in pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat dar n.am gasit: cat platiti RCA la masina electrica? Dupa ce criterii se calculeaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se calculeaza la fel ca la o masina cu motor termic. Nu conteaza ca e electrica ci profilul/istoricul proprietarului, puterea etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai complicat cu achizitionarea online, ca mai toti asiguratorii au cilindreea setata ca un camp obligatoriu :) Se rezolva cu telefon in call center de obicei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

soc-soh.thumb.jpg.6d07964547af904b165c4674ab78a9a6.jpg

 

Am gasit niste informatii interesante intr-un video despre baterii folosite in sistemele fotovoltaice, dar se aplica si la masinile electrice, fiind vorba de bateriile li-ion.

Se vede ca, daca incarci intre 25%-75% la temperatura rezonabila (iar ID.3 si ID.4 au management al temperaturii bateriei), ai in jur de 90% capacitate dupa 3000 de cicluri si peste 87% dupa 5000 de cicluri. Nici 25%-85% nu e așa rau cu 85% dupa 4000 de cicluri.

Modificat de Sparkyson
adaugat link
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, desi pare ok la prima vedere , nu e. 

 

Si de ce zic asta..pentru ca toata lumea recomanda sa folosesti doar 50-60% din capacitatea bateriei, incarcand intre 25-75% sau 25-85% pentru a proteja bateria. (Unii merg chiar si mai departe si recomanda sa tii bateria in intervalul 40%-70%).

 

Iar asta pentru cineva care vrea sa cumpere o masina noua si ia in considerare una electrica e deal-breaker. Dar nu i se spune din start asta, de cele mai multe ori afla abia dupa ce o cumpara. Dar asta ii alta poveste. Pentru mine nu e un inconvenient, pentru ca pot sa incarc acasa, dar pentru cineva care incarca doar la statii publice, sa tii bateria in range-ul 30-80% poate fi destul de challenging.

 

Dupa ce ca range-ul 'promis' de producator e destul de greu de atins si ia in considerare un ciclu 100% - 0% (ceva ce nu e recomandat sa se intample prea des), ar trebui ca posesorul vehiculului pentru a nu deteriora bateria sa foloseasca doar 60% din baterie, in range-ul 80%-20% urmand ca apoi sa o incarce ( in cazul ID3 35 kwh/ 250km). Daca se poate , incarcare lenta la 220. Sau la AC 11 kwh, pentru ca DC dauneaza si se recomanda sa fie folosit ca exceptie, la drum lung (pai si atunci de ce ne dorim toti fast chargere daca nu ar trebui sa le folosim pentru ca dauneaza bateriei? :)))

 

Eu as fi curios de niste valori de degradare ale bateriei dupa 3000-5000 de cicluri fara menajarea ei. Folosind intreaga ei capacitate, de 100%, incarcand atat AC cat si DC. Ca si potential client, asta m-ar interesa la un EV, sa pot folosi intreaga baterie. Nu sa nu o las sa scada sub 30, sa nu o incarc peste 80, sa nu o incarc DC, etc. Toate 'regulile' astea sperie viitorii posesori si pe buna dreptate, inteleg de ce nu s-ar lega la cap cu o electrica inca si de ce multi considera ca inca nu suntem 'acolo' din punct de vedere al bateriilor.

 

Sunt curios inainte de perioada de iesire din garantie, sa zicem peste 6-7 ani, cat de mult o sa conteze cat % ai incarcat AC si cat % ai incarcat DC pentru a beneficia de inlocuirea bateriei in cazul in care deteriorarea ei a scazut sub pragul garantat. Sau cat o sa conteze ca ai incarcat peste 80%. Teoretic, n-ar trebui. Practic..

 

 

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine punctat @cj.Paul, toate lucrurile astea ar fi fost bine sa fie cat mai transparente si comunicate viitorilor clienti inainte de a face pasul catre o electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca depinde de scenariul de utilizare.

 

Daca ai de facut tot timpul drumuri lungi (mult mai mult decat autonomia bateriei) de 2-3 ori pe saptamana as zice ca masina electrica personala nu e o optiune (daca e de firma nu mai conteaza).

 

Daca nu poti sa incarci linistit acasa sau la serviciu fara constrangeri, eu as zice ca masina electrica e alegerea cea mai grea.

 

In schimb daca ai posibilitate de incarcare acasa si nu ai de facut drumurile alea extrem de lungi in fiecare saptamana, eu zic ca nu conteaza daca bagi masina in priza o data la saptamana sau de trei ori. Ca oricum se incarca cat timp tu dormi sau lucrezi, iar incarcand.o mai des, va lua mai putin timp.

 

M.am gandit la astea asteptand frigul. Vedem cum va trece prima iarna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, cj.Paul said:

3000-5000 de cicluri

3'000 de cicluri la o baterie cu autonomia de 250km ar insemna 750'000km. 5'000 de cicluri nu cred ca merita sa mai calculam. Daca ar fi sa facem 15'000-30'000km pe an, iar masina sa tina 15 ani ar insemna 900-1'800 de cicluri, in total ar iesi 225'000-450'000km. Eu unul as fi multumit.

 

Calculul e aproximativ presupunand ca autonomia e aceeasi, dar ati inteles ideea: avem nevoie de 1'000-2'000 de cicluri pentru 15 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea sunt ca orele alea de functionare la becurile cu LED , 25.000 de ore ... 30.000 ore si te trezesti dupa 4 luni ca pica dar inca mai merge ala cu neon de acum 15 ani

Momentan multe sunt cifre si estimari la masinile electrice

Realitatea va fi atunci cand va trece timpul si se va afla exact ce si cum din punct de vedere statistic

Ca si cu pandemia , calculele nu s-au potrivit cu realitatea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dincolo de povesti exista garantia VW de 8 ani sau 160'000km. Daca ei s.au riscat sa dea garantia, inseamna ca si.au asumat riscurile.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi avem date, nu sunt estimari. Datele alea sunt din niste teste facute.

Ca si la LED, conteaza calitatea, intr-adevar. Dar in masinile electrice se folosesc baterii de calitate, nu din cele chinezesti pline de nisip.

 

Afirmatia cu pandemia nu cred ca are ce cauta aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai simtiti atacati

E vorba de estimari pe baza unor teste , nu pe cifre reale obtine dupa o perioada mare de timp 

Garantia oferita nu reprezinta exclusiv calitatea , include calcule economice

Este universal valabil

5 ani garantie nu inseamna ca 5 ani nu ai probleme , e posibil sa ai dupa 2 ani sau sa nu ai 10 ani

Inseamna doar ca 5 ani raspund ei , au facut ei calcule ce e mai rentabil

Totul e despre profit si rentabilitate intr-o piata in care producatorii se catara unul peste altul cu viteza tripla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista date de la Tesla, care face masini electrice de 10 ani.

Tu cu ce date iti sustii afirmatiile?

 

P.S. Mi se pare doar mie, sau orice topic se transforma "in masinile electrice - merita sau nu"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce a scris @cj.Paule foarte util

Comentariile mele au plecat de la afirmatiile din postarea lui , sunt bazate pe cunostintele mele generale , nu pierd timpul sa citesc articole de pe net

Nu am scris nicaieri ca nu merita sa cumperi masini electrica

Nici nu intru in polemici cu colegi care nu accepta niste realitati doar ptr ca se simt atacati aiurea

Masinile electrice nu sunt niste dispozitive high-tech exclusiviste proiectate zeci de ani in laboratoare si verificate de mii de ori

Sunt niste masini prea scumpe pentru ce sunt , ca orice dispozitiv diferit lansat nou

Ele  trebuie sa inlocuiasca treptat piata de masini termice

Dar sa nu lase un gol semnificativ acolo unde se faceau bani la greu in aceasta industrie si anume = dupa ce e vanduta masina , acolo incep nenumaratele cheltuieli

A te gandi ca vrea cineva sa iti dea o masina perfecta care te va tine 5000 de cicluri de incarcare e o dovada de optimism exagerat ptr vremurile in care traim

Chiar daca anumite prototipuri pot fi facute exclusivist masinile de serie vor fi facute ca si pana acum , la gramada

Fiecare citeste si intelege ce vrea

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, VickEnd said:

Dincolo de povesti exista garantia VW de 8 ani sau 160'000km. Daca ei s.au riscat sa dea garantia, inseamna ca si.au asumat riscurile.

Exista, doar ca nicaieri nu e specificat clar in ce conditii se aplica.

 

In certificatul de garantie e specificat asta:  '' Reducerea in timp a capacitatii bateriilor de inalta tensiune reprezinta o caracteristica obisnuita a tehnologiei acestor baterii si nu face obiectul garantiei. Este garantat totusi ca valoarea capacitatii bateriei de inalta tensiune nu scade sub 70% din capacitatea utilizabila a bateriei inainte de incheierea perioadei de 8 ani sau 160.000 km de la livrare, care intervine prima".

 

Scenariu:

 

Cumpar azi un ID.3 si intentionez sa incarc doar DC, de la 5% la 100%. Pt ca nu vreau sa incarc de prea multe ori, vreau sa stau cat mai putin la incarcat si vreau sa folosesc intreaga capacitate pentru a beneficia de intreaga autonomie. Cum ar fi si normal. Fara sa menajez bateria, fara sa incarc doar pana la 80% cum recomanda producatorul. Fara sa ma intereseze cat de cald/frig e afara.

 

1. Ce capacitate a bateriei voi mai avea dupa 1 an? Dar dupa 7? 

2. In cazul in care capacitatea bateriei va scadea sub 70% inainte de 160.000km / 8 ani, imi va fi inlocuita? Teoretic, nu am facut nimic rau, am incarcat masina cu una din variantele de incarcare pe care ea le ofera, si anume DC.

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!