Jump to content

Masinile electrice - detalii


Rave
 Share

Postare recomandată

De acord cu tine, @cj.Paul.

Posesorii de masini electrice trebuie sa stie sa protejeze masina, acesta este adevarul. Chimia bateriilor litiu-ion este sensibila la temperatura si la extremele de incarcare si descarcare. VW ofera garantie pentru 70% din capacitate, ceea ce e rezonabil, recomanda incarcarea pana la 80%, raceste/incalzeste bateria ca sa o tina in zona de temperatura favorabila pentru litiu-ion, si are si doua zone tampon de 5% — una sub 0% si alta peste 100% —, facand tot ce poate pentru a limita pierderile de capacitate.

Cam toti producatorii fac asta, pentru ca nu isi permit problemele de reputatie in cazul in care masinile lor sunt neutilizabile dupa cativa ani (vezi Nissan Leaf, pe care am evitat sa-l cumpar in favoarea ID.3).

 

Se poate ca, daca incarci numai la statiile rapide, pana la 100%, de multe ori, vei avea probleme. Este important sa stim limitarile.

 

Sunt de acord ca suntem la inceputul revolutiei electrice si sunt convins ca se rezolva in timp toate aceste limitari.

 

Cu ce nu sunt de acord este raspundirea de informatii "pe baza cunostintelor generale" pentru ca nu "pierzi timpul citind articole de pe internet". 

Mi-ar placea o conversatie bazata pe informatii, din care sa invatam ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce ca range-ul baga stres in doritori/proprietari, acum sa mai stai sa si "cocolosesti" bateria (stai sa bag acum max 80%, stai acum sa mai am 15%, dar vai (!), mi se "strica" bateria !:o) - asta e tare ! 

Uite de aia zic eu ca momentan, in afara de Tesla (care are o autonomie OK cat de cat), restul sunt cam de oras si imprejurimi. Folosirea unei electrice ca si masina principala (asa cum o intelegem majoritatea dintre noi), la acest moment, pentru mine si multi altii, ar reprezenta un stres. Probabil lucrurile se vor schimba in urmatorii ani. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile electrice au limitari clare. Dar si masinile ICE au limitari, sa nu uitam: ai mare grija la turometru cand motorul este rece, iar daca ai o turbina sub capota, sigur nu vei opri instant motorul in parcare indata ce iesi de pe autostrada. Cu astea ne.am obisnuit si ne.am adaptat.

 

Ma adaptez si cu masina electrica, desi am aceeasi frica precum voi. Tocmai de aceea incerc sa aplic recomandarile. Din fericire nu sunt in situatia sa incarc tot timpul la DC, iar daca ar fi fost asa, n.as fi luat electrica.

 

PS. Incarcatul intre 80% si 100% ia mult mai mult decat de la 60% la 80%, asa ca cine incarca de la 5% la 100% va petrece mai mult timp la incarcat decat a incarca mai des pana la 80%.

 

PS2. As fi curios daca este la VW o analiza care da oficial gradul de degradare al bateriei, analiza pe care as face.o din vreo doi in doi ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF e normal sa existe range anxiety daca oamenii cumpara o masina cu autonomie WLTP 250km cand ei au de facut drumuri mai lungi in mod regulat. Daca mai pui ca iarna (si la viteze de autostrada) unde autonomia scade, iti dai seama cat mai ramane.

 

Hai sa iti dau inca un exemplu pe langa Tesla. Daca luam Model 3 cu WLTP 580km iar autonomie EVDB "cat de cat reala" e 455. ID.3 are WLTP 553km si EVDB 450km. Parca nu e asa mare diferenta, exista si alte masini pe langa Tesla. Daca e sa ajungem la SUV, pe langa Model Y avem ID.4, Ariya, Mach E, Q4 - cu range mare comparabil. Desigur, vorbim despre versiuni Long Range, pentru ca exista si Model 3 cu WLTP de 448km si EVDB de 350km.

 

Asteptam sa vina bateriile Solid State, dar se poate sa ne ajunga mai multe statii de incarcare decat greutate mare in baterie carata tot timpul.

 

Eu in viitor (chiar daca cel indepartat) vad majoritatea statiilor PECO sa aiba statii de incarcare electrice, in cazul acesta nu va mai exista range anxiety. Iar statiile PECO vor ajunge aici din ratiuni economice, pentru profit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inteleg ca garantie de 8 ani/160 000 km se aplica in orice conditii de utilizare/incarcare. Tocmai pentru ca nu exista altceva specificat in condtiile de garantie, implica automat ca tu poti sa incarci de ex. numai de 0 la 100% cu puterea maxima de incarcare si evident sa iti fie inlocuita bateria daca in aia 8 ani sau 160 000 km bateria scade sub 70% din capacitatea initiala. Tocami de aia capacitate utilizabila a bateriei este mai mica decat cea reala, ca sa faca bateria mai robusta si durabila in timp pentru ca practic tu nu poti sa o incarci 0 - 100%, chiar daca crezi ca o incarci 0 - 100% - daca intelegi la ce ma refer :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu autonomia este problema masinilor electrice, ci incarcarea. Viitorul nu o sa stea in autonomii de 2.000km la o incarcare de 40 de minute ci autonomii de 600km si incarcare in 10 minute…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, VickEnd said:

sa nu uitam: ai mare grija la turometru cand motorul este rece, iar daca ai o turbina sub capota, sigur nu vei opri instant motorul in parcare indata ce iesi de pe autostrada.

Ultima masina diesel pe care am condus-o mai mult timp trebuia s-o plimb periodic pe centura, cand avea ea chef de regenerare la DPF, desi eu n-aveam nevoie sa merg pe centura la ora aia...Imi faceam programul dupa masina...

 

4 hours ago, adrian001 said:

Eu inteleg ca garantie de 8 ani/160 000 km se aplica in orice conditii de utilizare/incarcare.

In principiu da, dar poate nu ti-e tot una ca la 8 ani sa ai 90% din autonomie sau 72% din autonomie.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Ultima masina diesel pe care am condus-o mai mult timp trebuia s-o plimb periodic pe centura, cand avea ea chef de regenerare la DPF, desi eu n-aveam nevoie sa merg pe centura la ora aia...Imi faceam programul dupa masina.

Asta din cauza ca ti-ai luat diesel in loc de benzina si nu ai evaluat corect necesitatile tale. Asta e vina ta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am ales, am primit de la serviciu.

Am primit diesel pentru ca benzina consuma prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici depinde si de fiecare cat de "nebun" e. E clar ca fiecare tehnologie vine cu avantajele si dezavantele ei, eu am doua diesel-uri (ambele cu DPF) si nu am stat dupa nici una sa isi fac vreo regenerare, o opresc si aia e ... data viitoare. Nu am avut ablsolut nici o problema in 3 ani si 60 000 de km de exploatare si cu una merg destul de mult prin Bucuresti. Acum daca tu te porti cu manusi de catifea cu masina, gasesti o gramada de alte inconveniente. 

 

Acelasi lucru e valabil si daca vrei ca masina sa ramana "perfecta" pana la adanci batraneti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident 😂 Dar consuma putin, da? Firma era fericita? Tu nu prea erai, dar asta e alta discutie :) 

 

32 minutes ago, kolfleading said:

Nu am ales, am primit de la serviciu.

Am primit diesel pentru ca benzina consuma prea mult.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In timp ce noi postam , nenea Musk a primit o comanda de 100.000 de ( posibil ) Tesla 3 de la Hertz

Poate Hertz le va baga si la noi

De ce nu a dat comanda la alt producator ?

Cum ar fi fost sa vezi ? : 100.000 de ID3 comandate ... oau

Ar fi fost mai ieftin dar cum spunea si colegul suparat , Tesla e cea care a testat cel mai mult timp si ofera probabil cea mai mare incredere

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu e problema, isi mai vand iar niste masini tot lor (VW) si dupa iar dau bine in cifre, chiar si cu 100 000 de mii de Tesle vandute ... :)). Sincer eu nu as pune "botul" la astfel de capanii/stiri mai mult sau mai putin de marketing si aici ma refer atat la VW, cat si la Tesla. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, tavitara said:

In timp ce noi postam , nenea Musk a primit o comanda de 100.000 de ( posibil ) Tesla 3 de la Hertz

Poate Hertz le va baga si la noi

De ce nu a dat comanda la alt producator ?

Cum ar fi fost sa vezi ? : 100.000 de ID3 comandate ... oau

Ar fi fost mai ieftin dar cum spunea si colegul suparat , Tesla e cea care a testat cel mai mult timp si ofera probabil cea mai mare incredere

 

 

 

Mai mult, cica vor sa schimbe tot parcul auto intr-un final (500k masini world wide). 

Cum era sa comande totusi Logan-uri...mamaaa, cred ca maine scadeau curentul, gazele, benzina si RCA-ul la noi acilisea :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de detalii, o mașină electrică, spre exemplu Ford Mach-E, are până la 3000 de cipuri, spre deosebire de un Ford Focus pe benzină, care are doar 300. 

https://www.cnbc.com/2021/09/06/vw-ford-daimler-fear-chip-shortage-could-persist-for-some-time.html

Criza cipurilor ar putea continua până cel puțin în 2024, conform estimărilor celor de la Ford.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci ...

Ptr cei tineri de tot - profilati-va pe programare si electronica , e de viitor

Ptr noi , restul - sa vedeti ce de erori o sa apara , multe din ele fara cauze mecanice

Ca la telefoane si computere , mai dam un restart , un reset , mai facem un update

Va fi o  paine buna de mancat , cum zicea un comisar din alte vremuri = cu mainile curate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, adrian001 said:

Sincer eu nu as pune "botul" la astfel de capanii/stiri mai mult sau mai putin de marketing si aici ma refer atat la VW, cat si la Tesla. 

https://www.bbc.com/news/business-59045100

mda...noi pe forum stim mai bine ca altii. 

13 hours ago, tavitara said:

De ce nu a dat comanda la alt producator ?

pt ca inca tesla are 2 avantaje majore pt utilizatorul ..standard.

software si reteaua de chargere. 

cand inchiriezi masina fix astea 2 conteaza. nu sa ai nspe aplicatii pe telefon, carduri bagate in toate, etc. sau sa calculezi tu unde incarci, cat, daca merge statia...etc

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am vazut pentru  prima data Dacia Spring in trafic.

Ca prima impresie: micuta. Parca e un Ignis.

 

Edit: inca una, albastra.

spring.jpg

spring 2.jpg

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, Bogdan_wrc said:

https://www.bbc.com/news/business-59045100

mda...noi pe forum stim mai bine ca altii. 

 

Ce zic eu, ce intelegi tu ... eu ma refeream la faptul ca daca o masina se vinde bine, nu inseamna automat ca e mai buna decat restul, mai ales daca privim asta din punct de vedere individual factorizand asteptarile si nevoile fiecaruia. Iar la comenzi de genul, nu doar calitatea intrinseca a produslui e ceea ce determina daca o companie cumpara masini de la un porducator sau de la altul, mai sunt si alti factori la mijloc, unii dintre ei neavand nici o legatura cu masina in sine sau cu calitatile ei.    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si eu azi in Cluj doua Dacia Spring fiecare la alta statie de incarcare. E mai mica decat mi-as fi imaginat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urcat eu azi intr-una. Pot sa spun ca nu e pentru persoane care masoara  180-190 cm.

Compartimentul motor e cam golas, nu are scut de protectie dedesubt, in fine totul e la mimimum.

O fi ok pentru unii, pentru mine, care am 1,87, nici pe departe. Cred ca as investi cei 8000 de euro in altceva. La pret intreg, chiar nici nu mi-as pune problema sa o cumpar. Arata ea simpatic, dar e doar o cutie pe roti.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa 'cutie' cum e ea, doi dintre cunoscutii mei deja au primit masina si sunt multumiti.  Pana urma de ce n-ar fi? Pe cand masina asta va iesi din garantie deja 's-a platit singura' din banii economisiti pe combustibil si intretinere. 

 

Eu consider ca cel mai misto lucru la Spring e faptul ca e o masina electrica accesibila, pe care si-o poate permite 'oricine' si ofera ocazia mai multor oameni sa 'guste' din ceea ce inseamna viata cu o masina electrica. Foarte mari sansele ca acei oameni pe viitor sa isi doreasca sa cumpere tot o masina electrica. 

 

ps. Paraxodal e ca desi Spring e o masina accesibila, tot cei cu situatie financiara buna ajung sa o cumpere.

 

 

 

ID3 Spring.jpg

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal, pentru ca mai au si alte masini ... Cati dintre cei care au cumparat Spring, planuiesc sa tina Spring-ul ca si unica masina ? Daca iti permiti doar o masina, vrei sa fie un fel de all-in-one si Spring-ul nu e genul asta de masina.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inceput sa le vad si eu pe strada si pe trailere. Parerea mea e ca daca faceau masina cu ~10/15% mai mult din toate punctele de vedere, ar fi fost mai aproape sa fie a doua masina si nu a treia, ca sa zic asa.

In legatura cu topicul, dupa 1 an de mers electric, vad o imbunatatire a infrastructurii electrice si pe scurt, statie gratis/cu vouchere = coada. Statie pe bani, libera.

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare domnilor...

Citeam pe alt topic cum ca acum iarna ar fi o "problema" cu incalzirea masinii pe timp de iarna...pre-incalzirea ia din range.

Intrebarea mea vine pentru vara...ar ajuta la configurare o culoare mai deschisa?Sau este irelevant?

Adica stim cu totii ca vara lasam masina vreo 10 min cu aerul blana sa se mai raceasca putin pana intram in ea....

In cazul de fata acel aer blana scade din range...cu cat..poate stiti voi...

Concret...ati merge pe negru sau o culoare mai deschisa?sau nu are relevanta intrebarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!