Jump to content
cotud

Sistemul de frânare - Întreținere, probleme & discutii (Tiguan AD1)

Recommended Posts

ct_act

E amuzant, dar legal sunt modificari neautorizate cu piese de la altă mașină, e drept că dau bine in parcare si sunt bune la drum, dar nu sunt argumente valabile intr-o expertiză tehnică. Fiecare e mare si poate decide pentru el, nu mai insist. :)

offtopic: jantele opționale sunt menționate in COC de catre fabricant, pe cand frânele de macan nu sunt... asta ca sa răspund la o idee de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lambda_dryver
Posted (edited)

My 2c - deviaza mult subiectul topicului... TL/DR: Upgrade = no issue; Downgrade = pot aparea probleme legale.

 

Fiecare face cum considera si atata timp cat sistemul de franare este imbunatatit, nu aduce atingere la siguranta celorlalti participanti la trafic, ba, mai mult o creste.

Totodata, din experienta personala, atat asigurarile RCA, CASCO, cat si la ITP sau la dealer, sistemul de franare nu mi-a adus "priviri urate", ci chiar opusul. Dealer-ul chiar l-a inspectat si m-a atentionat ca urmeaza sa fie nevoie sa schimb placutele curand, in timp ce, atentie, masina este in inca in garantie (exceptand franele, vezi postarea mea anterioara, care oricum erau iesite din garantie). Singura doleanta a asiguratorilor care, da, au fost instiintati de modificarile efectuate si chiar trecute pe polita CASCO, a fost ca kitul de frana sa fie montat intr-un service cu certificare/omologare RAR, lucru care oricum mi se pare logic, de preferat si, cu atat mai mult la astfel de operatiuni, indicat.

Intr-adevar, exista situatia specifica si foarte rara unde se doreste sa se foloseasca un kit de frana mai mic decat cel stock - in special pe masinile de drag. Acolo, da, pot aparea multe probleme de natura legala, daca masina ruleaza si pe strada, dar nu face obiectul discutiei.

End of Off-topic.

On-topic:

Pe partea de recomandari, nu as stii ce sa recomand fiecaruia, in solutia stock. Nu am experimentat cu altceva in afara de ce este actualmente pe masina, drept urmare, nu ma pot hazarda sa dau sfaturi in necunostiinta de cauza. Probabil ca, pentru solutia stock, indicat ar fi un pachet de upgrade discuri+placute de la marci consacrate precum EBC, Stoptech, DBA etc. sau variante mai de buget precum Brembo sau ATE Power, dar, revin, nu as stii sa furnizez feedback pe subiect. 

Solutia de etriere de Macan sau TTS cu discurile de ClubSportS este una de upgrade, OEM. Da, doar un disc este directional, dar, pe strada, sansele sunt infime sa se ovalizeze (sau sa crape) din cauza lipsei de ventilatie sau a perforatiilor. Sunt multe alte posibile cauze care au precedenta... Pe circuit, da, situatia este cu totul diferita si cine cauta astfel de performanta, se uita la GiroDisc (spre ex. :)).

P.S: Etrierele fata din kitul de 340mm de pe Tiguan sau Golf 7R au un singur piston/etrier, daca nu ma insel, in timp ce solutiile de upgrade au 4 pistoane = 2 pistoane/parte a discului.

Edited by lambda_dryver
P.S:

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Tu pe spate nu ai modificat nimic? Inca ai totul stock?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lambda_dryver

@catalinmiti La mine spate a fost făcut upgrade de la 300mm disc plin, la 310mm disc ventilat (de Golf7R), dar, da, acestea sunt cele stock de R. 

Avand in vedere ca este necesar sa schimb plăcuțele fata cât de curând, probabil o sa trec (doar plăcute, momentan) pe ceva mai agresiv și pe spate ca compound. Când o sa ceara alte discuri, atunci va urma un kit complet mai agresiv pe de-ntregul :)). Sau cel puțin asta e planul...

Share this post


Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Si ai pus discuri originale de 310 sau ceva aftermarket?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lambda_dryver

@catalinmiti Cele originale. Erau practic noi și nu avea sens sa le schimb :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ct_act

Lichidul de frână are un DOT minim ce trebuie respectat sau o compoziție anume? In manualul de mentenanță nu zice decat procedura. Mai mult ca sigur ca minimul trebuie sa fie DOT4 dar cum exista si DOT5, mă intreb ce vrea vw?

DOT4 si 5.1 sunt Glycol-based

DOT 5 este Silicone-based si se zice ca nu e higroscopic

Edited by ct_act
typo

Share this post


Link to post
Share on other sites
vdragos

Din ce stiu eu, lichidul OE e DOT 4. DOT 5.1 e o evolutie de DOT 4, cu performante asemanatoare cu DOT 5 care este un lichid de competitie. DOT 5, fiind siliconic, nu prea e compatibil cu garniturile si furtunele OE. In plus, nefiind higroscopic, apa care se acumuleaza in sistem sta separat, corodeaza si poate ingheta.

DOT 4 si DOT 5.1 sunt compatibile, miscibile si interschimbabile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ct_act

Chiar nu luasem in calcul ca apa poate sta separat la dot5 (desi e foarte logic) e o alta perspectivă a lipsei higroscopiei. Intr-adevar, fiind mișcibil cu apa, dot4 are niște plusuri la unele aspecte, iar minusurile se rezolva prin inlocuirea la intervalul recomandat. Super raspuns, apreciez. Am comandat dot4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri