Jump to content
Sop

Parinti spanioli,bunici germani,nascut in cehia si emigrat in romania

Recommended Posts

Sop

@Andrei1980 daca iei kitul de alimentare totul e plug&play.

Gasesti pozitia optima a camerei, duci firul pe sub ornamente pana la tabloul de sigurante care se afla sub volan.

Scoti o siguranta(eu am preferat sa o scot pe cea de la bricheta).

Siguranta scoasa se introduce in adaptorul primit in kitul de alimentare.

Adaptorul se introduce in tablou in locul sigurantei.

Conectorul camerei(fir rosu) se cupleaza si el la adaptor

Conectorul negru se cupleaza la masa. Pentru asta e deajuns o cheie de 10 sau un torx cu care desfaci unul din suruburile care fixeaza tabloul de sigurante si il pui acolo dupa care strangi surubul la loc.

Mentionez ca asta e montaj clasic pentru camera pornita doar cand contactul este pus si camera se opreste automat cand opresti motorul.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Andrei1980

Multumesc frumos pentru raspunsul detaliat. Ma ajuta enorm. Toate cele bune si o vacanta placuta :) 

Share this post


Link to post
Cristian

A scazut destul de repede uleiul, in ce regim a fost condusa masina?

La mine s-a aprins la 24.000 km.

Share this post


Link to post
Sop

@Cristian am facut 14.000 in 4 luni. nu am o estimare clara dar as spune maxim 25-30%urban.

Am mai avut cateva mici iesiri pe drumuri offroad(maxim 200km total)

Si la extraurban cand vreau sa depasesc folosesc modul sport destul de des dupa care revin in drive.

Pe autostrada chiar daca am mers uneori peste limita legala oricum a mers in regim de turatie de maxim 3000 cu varfuri de 4000+la accelerare.

Poate a fost si greseala mea ca nu m-am uitat cu cat a venit din fabrica. Dar acum cand s-a aprins indicatorul uleiul pe joja era undeva la partea de sus a limitei minime, aproape de partea de jos a limitei medii.

Am completat 350ml. Voi avea un drum de 10-12.000km la sfarsitul lunii si voi vedea cum evolueaza.

Eu unul daca ma voi incadra in maxim 1l la 30.000 km pot spune ca nu e un consum exagerat.

Share this post


Link to post
deenman

La masinile mai vechi intre min si max intra 0.8-1 litru de ulei. Asigura-te ca ai facut nivelul pana la semnul de max, ca sa ai un reper corect.

Cand alimentezi la peco, dupa ce a stat motorul 2-5 minute verifica nivelul, pt ca acolo e suprafata dreapta la pompa.

Share this post


Link to post
Sop

Nu am mai scris nimic de ceva timp dar incerc sa sintetizez ultima perioada pe scurt.

Vacanta-RO-HU-A-DE-DK-NO-S-DK-DE-CH-SK-HU-RO nu mai stiu cati km am facut dar au fost cateva mii.

Cu parere de rau nu am ajuns in norway decat pana la atlantic road si apoi traseul propus nord kapp cu intoarcere prin tarile baltice a fost scurtat si ne-am indrepttat spre est si apoi am venit pe continent prin suedia danemarca traversand faimoasele poduri dintre cele doua tari.

Fata de acum 10 ani nu mai exista statiile de taxare (totul se face acum online cu telecamere), cred ca la 10 masini una e electrica iar din 10 electrice 8 sunt tesla.

Germania e un santier intreg, cehia la fel peste tot se fac upgradeuri de la 2 la 3 benzi.

Poze din vacanta nu prea am pentru ca majoritatea au fost facute cu telefonul sotiei.

Ca si km ma apropii usurel de revizia de 30.000.

Ulei nu a mai cerut cu toate ca masina trversand germania la dus si la intors a fost alergata in limitele de acolo. Adica cat s-a putut merge in conditii de siguranta.

Astfel tind sa cred ca din fabrica a existat o cantitate minima de ulei. Daca era completat corect nu m-ar fi atentionat la 14-15.000

Ce m-a uimit la media de viteza 100 obtinuta pe 1600km consumul a fost 8.3.

In tara la medie 65 am 8.5

Trecand peste vacanta si venind acasa au inceput sa vina din jucariile comandate pe aliexpress. Capac baterie, amortizoare capota, grile ventilatie picioare spate, capacele ventile etc.

Cauciucurile all season s-au comportat excelent. Pana acum am simtit abs intrand doar la franarea de urgenta executata de masina. In rest nu am reusit sa il activez.

La plecarile de pe loc simti cum patineaza o fractiune de secunda fata dar intervine haldex si gestioneaza situatia.

Astept zapada sa vedem cum se comporta. Deja am cateva drumuri in plan pentru cand va fi zapada.

Ca si incheiere astept sa vedem ce ne rezerva perioada viitoare pentru ca vrem sa ne mutam la tara la 30km de oras. Astfel ca ma uitam sa schimb ateca cu un pluginhibryd sau sa adaug in familie o masina full electric astfel incat costurile cu naveta sa nu devina o problema.

Daca am putea sa facem naveta doar cu o masina un plug in hibryd e solutia. In varianta cu 2 masini pastram ateca si mai luam una electrica astfel incat "media " consumului zilnic sa nu fie foarte mare.

Mai luasem in calcul si varianta gpl dar nici cei de la prins nu au scos instalatii pt tsi cu filtru de particule. Astfel ca momentan aceasta varianta iese din calcul.

 

 

FB_IMG_1570940469746.jpg

FB_IMG_1570940429980.jpg

FB_IMG_1570940466841.jpg

FB_IMG_1570940425777.jpg

FB_IMG_1570940463924.jpg

FB_IMG_1570940416587.jpg

FB_IMG_1570940460611.jpg

FB_IMG_1570940457740.jpg

FB_IMG_1570940448688.jpg

FB_IMG_1570940445472.jpg

FB_IMG_1570940442582.jpg

FB_IMG_1570940439315.jpg

FB_IMG_1570940436012.jpg

FB_IMG_1570940433146.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Sop

Nu am mai scris aici dar am mai facut ceva km.

Ne apropiem cu pasi repezi de prima revizie...in 3500km. Adica fix la 30.000

Se pare ca drumurile lungi au facut sa nu scada termenul prestabilit de fabricant.

Pentru revizie voi ajunge la cluj sau la brasov dupa cum mi-a fost recomandat de alti colegi.

La constanta de cand am avut experienta nereusita cu achizitia mi-am propus sa nu mai dau pe la ei decat in caz de extrema urgenta.

Tratamentul pro client nu este nici pe departe un atu al lor. Si nu sunt genul de om care sa fiu periat pe spate. Imi place doar sa fiu tratat normal, dar in nici un caz cu lehamite si scarba.

Parca iti dau ei bani pentru ca ai ajuns la ei asa se comporta.

Share this post


Link to post
Sop

Bifat prima revizie.

Filtru ulei aer polen si la ulei intre castrol si mobil am ales mobil.

Confirm inca o data faptul ca in noile tsi-uri se pune 0w20.

Dupa ce in 3 dimineti am dat drumul la webasto si in masina era tot frig mi-am bagat nasul in setari si am observat ca "incalzirea auxiliara" era setata pe modul ventilatie. 🤓

Acum e cald in masina dimineata si ieri cand toata lumea inca dadea la racleta m-am urcat in masina si am plecat.

Pe langa confortul pasagerilor si al soferului mai e si confortul motorului de a nu porni la temperatura de afara.

Pentru cei ce vor sa achizitioneze o masina o consider o optiune de bifat.

Vine sezonul de schi si m-am pregatit si eu si ateca.

Bare transversale thule si suport sky. 

Debia astept sa fac instalarea. Voi reveni cu poze.

La 2-3000km de la revizie am facut un experiment cu benzina de 99,100.

Am facut 2 plinuri si am urmarit consumul.

Am rulat in oras, judetene,europene si autostrada. 

Ma asteptam sa scada putin consumul ca asa umbla vorba: " e mai scumpa dar consuma mai putin"

Concluzia e ca nu am simtit diferente notabile la caitolul sunet motor sau performante si nici consumul nu a scazut, ba chiar e posibil sa fie putin mai mare ca innainte.

Astfel ca voi reveni la benzina chioara de 95 care isi face treaba fara probleme.

Km fara incidente tuturor.

 

Edited by Sop

Share this post


Link to post
HKHK

Eu imi fac încălzirea pt a 2 a revizie. Plăcuțele de frâna te mai duc? Eu am schimbat pt toata mașina la 40k km.

Share this post


Link to post
Sop

Dupa cum am scris si la "probleme&rezolvari ateca" imi aparuse o bataie in zona rotilor fata, mai accentuat pe stanga.

Dupa constatarea de la service am fost informat ca exista o informare de fabrica si se monteaza niste benzi pe spatele placutei pentru a atenua acele zgomote. Astfel ca intra pe garantie.

Azi bune si frumoase, mi-au fost montate acele benzi, s-a facut test drive dupa care la semnarea documentelor mi se spune ca vor avea probleme cu decontarea de la fabrica.

Si eu mirat... "de ce?"

Pai ne-am dat seama ca informarea e doar pentru masinile care au avut placutele de frana schimbate. Si ale dumneavoastra sunt schimbate dar nu in reprezentanta.

Moment in care pe mine m-a bufnit rasul. Si le-am zis ca sunt placutele originale.

Mi-au argumentat ca par noi. 

Domnule zic... masina are 30.000 in 6 luni. Poate pentru ca a rulat mult in exterior.

EL: chiar si asa ...sunt ca noi....

Eu i-am invitat sa faca poze la placute si sa le trimita fabricii sa intrebe daca sunt originale sau nu.

Cu toate ca nu m-a crezut in totalitate tipul de acolo a lasat situatia asa. Rezolvata pe garantie.

Deci @hkhk sa stii ca placutele mele sunt "ca noi" dupa spusele consilierului de service.

 

 

Share this post


Link to post
HKHK

Omul avea dreptate. Uite aici cum arata placute muncite 40k km :)Bremse.thumb.JPG.07d36594f4d6329c8aefd3f2196e31c6.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Andrei1980

Da, dar pe drumurile din Romania, sa mergi 15 000 km doar pe autostrazile din vest poti sa faci si 100 000 km cu placutele si si atunci le schimbi ca deja te-ai saturat sa le tot inspectezi... 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Sop

Dupa ce ne-am destins vineri la ski la predeal am zis sa scoatem ateca la putina zapada in drum spre casa.

Am plecat pe ruta predeal--bran(partia zanoaga)-zarnesti-magura-pestera-moeciu-pitesti-bucuresti-constanta.

Zona moeciu pestera magura zarnesti a mai fost facuta dar vara.

Chiar daca am all season pe masina acestea se comporta bine pe franare si la tractiune dar in viraje fortate pe zapada are tendinta sa fuga spatele.

Din ce am vazut in modul snow raman sistemele de siguranta activate, deci pentru zone in care ai nevoie de mai mult e preferabil modul offroad.

Intr-o panta am ajutat la impins impreuna cu altii un tiguan fwd si apoi o octavia 4drive.

Daca nu ar fi adancit sleaurile cei de dinainte cred ca treceam fara probleme dar asa a fost nevoie de putin ajutor ca sa depasesc acea zona.

Oricum acum mi-am dat seama ce inseamna suv 4drive si cat ajuta. Cu o masina normala nici nu ar fi visat vreodata sa intru prin zonele respective.

Pana la urma a fost o zi superba si deabia astept sa mai ies de pe asfalt cu "bolidul"

Atasez cateva poze din zona si un consum la final de plimbare cand ajunsesem aproape acasa.

Dupa toata aceasta experienta revin la gandurile mele ca as vrea ceva mai inalt si mai spatios. Astfel incet si sigur ma apropii de multivan ca fiind inlocuitorul pentru ateca in cativa ani.

Mai ramane doar sa imi conving si sotia 😉

 

 

FB_IMG_1581223853938.jpg

FB_IMG_1581223840200.jpg

FB_IMG_1581223835114.jpg

FB_IMG_1581223845490.jpg

Edited by Sop
  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Cristian

Drumul ala, daca se poate numi drum, poate pune probleme serioase oricarui suv, sleaurile alea sunt foarte adanci, 30-40 cm si daca ajungi cu roata in ele nu cred ca mai poti iesi fara ajutor de acolo.

Referitor la inlocuitor, de ce nu iei in calcul un suv mai mare, cu 7 locuri, daca ai nevoie de mai mult spatiu? Multivanul nu iti va mai permite excursii de genul celei de mai sus, chiar daca are 4motion.

Share this post


Link to post
Sop

@Cristian momentan mai am 2 ani sa ma decid. Dupa postarea de mai sus m-am desumflat putin cand am ajuns la finalul configurarii unui multivan 😅😅😅.

M-a luat cu transpiratii.

Nu am nevoie neaparat de 7 locuri. Suntem doar 3 in familie momentan. Dar avand caravele la firma consider ca e mult mai usor de condus ca un suv. Botul scurt si pozitia mai inalta la volan este de ajutor in trafic atat urban cat si extraurban. Daca la ateca trebuie sa fac lego ca sa incapa tot la caravelle cu numar dublu de persoane arunc bagajele fara noima si tot mai e spatiu.

Mi-as dori totusi ca viitoarea masina sa fie plug in hybrid.

Mai atasez un set de poze inainte si dupa baita. 

 

FB_IMG_1581255932900.jpg

FB_IMG_1581255929961.jpg

FB_IMG_1581255926686.jpg

FB_IMG_1581255923436.jpg

FB_IMG_1581255918547.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Sop

Usor usor am depasit 45.000km.

Pana acum nu am ce reprosa. 

A inceput sa se auda un sunet la virarajele luate pe loc(presupun flanse amortizoare) dar mai lasam putin pana ajungem la revizia de 60.000 daca nu cumva de accentueaza sunetul.

Dupa 16-17.000 de la revizie a revenit in bord indicatorul de nivel ulei. Voi fi atent cat completez pana la revizie.

Km multi fara probleme tuturor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri