Jump to content

Nu functioneaza luminile din interior


DSandu
 Share

Postare recomandată

Salut! Am un polo 6N (Polo Classic) din 1997. Nu imi functioneaza nicio lumina din interior (exceptand plafoniera), luminile din ceasuri nu merg, luminile de pe consola centrala de la clima nu merge, lumina de la bricheta. Si nu stiu de ce.. tot am cautat si am cautat.. Sigurantele sunt ok toate. Eu cred ca ar fi din acel buton din care se regleaza intensitatea luminilor (dimmer cred ca ii zice). Si asta e prins in acelasi plastic cu blocul de lumini si reglarea farurilor si nu am gasti altul sa pobez daca merge sau nu.  Aveti idee daca e de la dimmer? Ati mai intalnit problema? Cum o pot rezolva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este uşor de verificat dacă este de la dimmer. El în fapt este ca un potenţiometru (are şi o componentă electronică, nu este doar potenţiometru). Cu un multimetru verifici dacă pe un pin are tensiunea bateriei, iar pe celălalt are o tensiune variabilă în funcţie de cum acţionezi butonul. Dacă nu ai multimetru poţi încerca şi cu un bec de putere mică (5W)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit a raspuns cineva, multumesc! Nu prea pot face asta pentru ca este prins de plasticul de la blocul de lumini si la spate nu ai acces la pini aceia. Ca asa as fi facut cumva punte intre pini sau fire ce are acolo si s-ar fi aprins

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, atunci hai să o luăm indirect. Tot blocul ăla este conectat printr-o mufă de 15 pini. Dimmer-ul primeşte +12V pe pinul 7 prin siguranţa S3 de 10A din acelaşi loc de unde sunt alimentate şi becurile pentru număr (ar trebui să verifici dacă se aprind). Firul este cred gri/verde. Pe pinul 9 primeşte masa (-12V), fir maro. Pe pinul 1 iese tensiunea variabilă pentru becuri.

Nu te sfătuiesc să faci punţi între fire pe acolo ci poţi verifica cu un bec de putere mică astfel:

1. Te asiguri că ai masa la pinul 9 astfel: un fir al becului la +12V pe baterie, celălalt la pinul 9, becul trebuie să se aprindă

2. Te asiguri că ajunge tensiunea de +12V la pinul 7: Un fir îl legi la minus baterie, iar celălalt la pinul 7, becul trebuie să se aprindă

Verificarea asta se poate face şi direct punând becul între pini 7 şi 9 dar dacă nu luminează becul nu ştii care fir este întrerupt

3. verifici dacă la ieşirea potenţiometrului ai tensiune variabilă: Un fir îl legi la minus baterie, iar celălalt la pinul 1, becul se aprinde în funcţie de poziţia butonului

Ca să faci verificările fără să demontezi mufa,  la un fir al becului ataşezi un ac, îl bagi pe lângă fire în mufă sau înţepi firele

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Multumesc! Nu am mai avut timp sa intru sa verific raspunsurile... Acum ploua destul de tare, cand se opreste o sa incerc sa vad ce se intampla si revin cu detalii. Becurile de la numar se aprind. Un bec de plafoniera e ok pentru test?

 

Edit: Am fost acum pana in masina ca nu mai aveam rabdare. Am scos blocul (cred ca il scot gresit ca iese destul de greu) si am vazut ca sunt firele exact cum ai spus si culorile si pozitiile. Dar cum spuneam, ploua si nu pot trage fire pe afara acum. In azul in care pe firul 1 nu iese tensiune, ce sa ii fac ca totusi sa am lumini in bord?

Edit x2: Merge sa fac testul si cu o lampa din aia de testat sigurante?

Modificat de DSandu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai ştiu ce putere are becul de plafonieră (parcă are 10W, cam mult), mai bine foloseşte un led sau un bec cu led. Becul de poziţie are 5W

Simplu, îl tai şi aplici pe el 12V. Dar este o problemă, de fapt două: una ar fi că nu se vor aprinde becurile din blocul  de lumini, iar cealaltă, cea mai importantă că becurile care se vor aprinde se vor aprinde la intensitate maximă ceea ce ar putea duce la arderea lor în timp. Asta dacă problema este de la potenţiometru.

Pentru verificare poţi folosi metoda asta cu tăiatul firului (nu prea sunt adeptul tăierii firelor de asta ţi-am propus metoda de mai sus:icon_cheesygrin:). Dacă asta este problema şi nu vrei să înlocuieşti blocul de lumini poţi reduce intensitatea luminoasă prin înserierea unui bec de putere mai mare (15, 25, 40W prin tatonare până obţii o intensitate ok)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As putea sa-l leg la firul care alimenteaza becurile de pozitii? Ca banuiesc ca asa nu se vor mai aprinde la intensitate maxima. Sau va lua din intensitatea pozitiilor? Si care este firul de pozitii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent de unde iei plus vor ilumina la intensitate maximă pentru că toţi consumatorii sunt în derivaţie/paralel (presupun că ai observat că dacă ţi se arde un bec acasă nu vor lumina celelalte mai puternic). Trebuie să pui ceva rezistenţă în serie de asta ţi-am sugerat cu becul.

Numai că noi vindem pielea ursului din pădure. Determină care este defectul şi vedem după aia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Am curent la pinii 7 si 9. Dar pe pinul 1 nu iese nimic. Ce sa fac?

Edit: Am facut punte intre 7 si 1. Dar tot nu se aprinde nimic, unde sa mai fie problema?

Modificat de DSandu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înlocuieşti blocul, caută pe la dezmembrări cu garanţie. Pe net caută după codul ăsta 6n1941531h (verifică dacă şi pe bloc este acelaşi cod), găseşti la 50 lei. Nou nu cred că găseşti pe after market, iar original cred că este undeva între 250-300 lei (poţi încerca la un magazin de piese).

Dacă nu varianta de mai sus cu fir tăiat şi bec înseriat. Plus poţi lua de  pe pinul 7, acolo ai +12V când pui poziţia

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am pus un fir intre pinul 7 si pinul 1, dar tot nu se aprinde nimic. O mai fi ars si prin alta parte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal de la pinul 1 firul merge direct la becuri. Deci dacă îl tai şi pui 12 V pe el ar trebui să se aprindă ceva, dacă nu probabil că este întrerupt sau vreo legătură la masă a becurilor  respective (Presupun că înainte să pui 12 V pe firul ăla l-ai tăiat înainte după cum am scris mai sus. Asta pt că este posibil ca el să fie scurtcircuitat la masă în interiorul dimmer-ului).

Ce mai poţi verifica este să verifici cu multimetrul continuitatea firului de pe pinul 1 către un bec care ştii că are intensitate variabilă.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu l-am taiat, am infipt un fir intre ele. Daca il tai sunt sanse sa mearga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, incearca.Mai verifică o dată tensiunea pe 7. Şi să fie butonul cu poziţia pusă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

N-am mai dat de mult pe aici. Am fost prins cu altele. 

Circuitul este cumva discontinuu, în mai multe locuri. Am verificat cu multimetru. Dar nu știu cum de a reușit sa se întrerupă în mai multe locuri. Și nu știu exact unde sunt acele locuri. 

Ce pot face? Sau merita sa fac ceva? Sau va fi prea costisitor? 

Modificat de DSandu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!