Jump to content

ID.3 - detalii pre lansare


Recommended Posts

Din ce citisem avansul se returneaza, da. Dar acesta este valabil doar pentru editia speciala de lansare, al carui pret il stim 99% sigur, asa ca ce rost are sa il dai?

Trebuie sa asteptam sa vedem preturile pentru modelele de serie si ce linii de echipare sunt disponibile cu toate cele 3 variante de baterie. Abia atunci se poate lua o decizie. Momentan nici pe mine nu ma incanta 40k doar pentru niste jante speciale, culori exclusive si posibilitatea de a ma da mare ca am un "model special / editie limitata"...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    88

  • Rave

    66

  • mandelu

    60

  • IRONICK

    25

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Numai mie mi se pare aiurea zona pe care am incercuit-o in poza? Nu stiu ce rol are, dar nu arata bine deloc imbinarile in zona respectiva. Eu zic ca cei care si-au luat e-golf cu reducere de 4-7

Problemele de software ale masinilor electrice sunt mai grele decat par. EV-urile construite acum de producatorii auto traditionali folosesc in continuare PLC-uri (Programmable Logic Controller) care

Cred ca aici își are locul. Înțeleg ca testul are loc la 130kmh    

Posted Images

Da, se pare ca avansul de 4800 ron ti-l poate returna in cazul in care doresti sa renunti.

Link to post
Share on other sites

utilitatea de a da avansul e ca ai garantia ca apuci din alea 30k bucati. asa, ai garantia ca o iei in iunie anul urmator sau cand ziceau ca incep sa le livreze. cred ca asta e singura utilitate pentru avans. banuiesc ca vor fi la dealeri la drive-test. macar sa stii ce iei.

si eu sunt intrigat de "exterior de golf, spatiu interior de passat". din poza aia cu interiorul pusa aici nu pare chiar asa, dar pozele pot insela. pe de alta parte, nu mai ai capota lunga, deci ar trebui sa se simta, daca e gandita cum trebuie.

problema mare e ca din ce vad eu, mai ard la incarcare. tesla au ars cateva zeci si de regula cand erau la fast charging. pare ca mai au de lucrat la siguranta. si nici nu cred ca te acopera casco de asa ceva.

 

Link to post
Share on other sites

Viitorul suna cam asa : masinile la mana a doua vor fi ca ... telefoanele :

1. cele mai cautate = cele aprope noi iar

2. cele cu bateriile terminate = ori vandute pe nimic ori date la schimb ptr o masina noua ( asta cred ca va fi ideea de baza )

3. bateriile oferite apoi ca piese de schimb nu vor tine niciodata cat cele originale si vor fi extrem de scumpe

4. aceste masini eco vor utiliza baterii cu procese tehnologice antieco = orase mai curate , in rest nimic nou sub soare ( probabil se vor face mai multe fabrici la noi ptr ca suntem mai smecheri si mai putine in vest ptr ca sunt mai fraieri )

Totul fiind atat de scump ( masina noua scumpa , baterii scumpe , etc ) , masina va deveni ceea ce ar fi trebuit sa fie mereu :

a. un lux ptr cei care nu au nevoie zilnic de masina dar vor sa aiba desi nu le permite bugetul

b. o necesitate ptr cei care fac bani cu ea , utilizand-o ptr job , etc

c. un gadget ptr cei cu bani

....

x. dar atentie cand vor putea face update de soft online , vine un virus si ...mergi cu taxiul

 

 

Edited by tavitara
Link to post
Share on other sites

Confirmed specs:

Quote

Confirmed specs: 

330 km (205 miles) of WLTP range (base 45 kWh version)

420 km (261 miles) of WLTP range (mid-range 58 kWh version)

550 km (342 miles) of WLTP range (top version 77 kWh)

ID.3 1st va fi 40k cu baterie de 58kw

Eu astept sa vad exact specificatiile, ma tenteaza modelul de baza, care ar trebui sa fie sub 30k, mai usor si mai sprinten. Si mai sper sa mai fie subventie si la anul... si peste 2 ani... si sa nu scoata optiuni ca matrix led(cum ar fi ID.3 cu far halogen :0)

Am condus eGolf cu 36 kw si am scos medie de 12kw/100km, deci 45 kw mi se par suficienti. Apropos, e un eGolf redus pe la 36k cu destule dotari. 26.5k dupa subventie,  3k economie combustibil in 2 ani, 15k revanzare, e practic gratis :)

Link to post
Share on other sites

din ce ziceau, alea cu baterii mai mari vor avea demarajul mai bun. da, baterii mai usoare inseamna ca primii metri demareaza mai usor, dar probabil in mers, in depasiri, puterea mai mare isi arata superioritatea. nu stiu cam cate kg in plus vin o data cu bateriile mai mari. e vorba de sute de kg?

Link to post
Share on other sites

O baterie mai mare poate furniza o cantitate mai mare de energie intr-un interval scurt de timp. Asadar, performantele unei masini electrice sunt in mare parte limitate de baterie, nu de motor sau de invertor.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites

@Raf e-Up!-ul meu e undeva in jurul a 10 kWh\100km; teoretic, avand baterie de 18 kWh asta ar trebui sa insemne 170-180 km range, nu? Ei bine, nu!

De fapt range-ul real e undeva la 120-140 km... calculele matematice nu sunt atat de exacte si/sau folositoare aici si range-ul variaza 

@mandelu o baterie mai mare inseamna greutate mai mare, da, asta este unul dintre motivele pentru care masinile cu baterii mari au si motoare mai puternice. De exemplu Hyundai Kona Electric (sau Kia e-Niro) are motor de 134CP la bateria de 40kW si motor de 201CP la bateria de 64kW, ambele motoare au 395Nm. Bateria de 64kW are 450Kg.

Strict ca termen de comparatie, bateria mea de pe e-Up! (18,7kWh) are vreo 250Kg. Sunt curios ce dimensiuni si greutate are bateria de pe Citigo iV, care are 36kW, avand in vedere ca spatiul in care este montata este, mai mult sau mai putin, acelasi...

Link to post
Share on other sites

deci id3 1st va avea baterie cam de 750kg? ca are 58kWh. e consistenta ca sa nu zic ca e imensa. pana nu apare vreo revolutie la baterii cam asa vor cantari, probabil.

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca o sa ajunga chiar la 750kg dar va cantari mult, da. Desi asta nu este foarte relevant... Si motorul termic + cutia de viteze a unei masini cantaresc cateva sute de kilograme si sa nu uitam ca Tesla Model S, o masina de 2 tone daca nu mai mult, bate pe banda rulanta supercar-uri, asa ca o masina electrica, chiar daca de 1,6 - 1,7 tone, o sa faca fata cu brio unui stil de condus adecvat unei masini compacte.

Sa nu uitam, totusi, ca masina este echivalentul electric al unui Golf. Nu ar trebui sa ne asteptam de la ID3 la mai mult de ce poate oferi un Golf mediu (1,5 TSI 150CP, de exemplu). Este pur si simplu un e-Golf gandit sa nu mai lase spatiu pentru motorul termic si cutia de viteze aferenta si, care spatiu, a fost folosit pentru a mari compartimentul pasagerilor.

Link to post
Share on other sites

Tehnologia bateriilor s-a imbunatatit considerabil in ultimii ani. Totodata si felul in care producatorii "inghesuie bateriile" in battery pack. Bateria de pe Citigo iV, cu toate ca e dubla in capacitate comparativ cu cea de pe e-Up, cel mai probabil incape in acelasi spatiu, iar greutatea e cu cateva procente mai mare. Pana la urma, tehnologia de pe e-Up e de minim 5 ani de zile.

Ca idee, un battery pack de ~80Kwh, cat are Tesla model 3 cantareste 480kg. Asadar, bateria cea mai mare de pe I.D, de 56kwh, avand in vedere diferentele de tehnologie (Tesla e campioana momentan), o sa aiba undeva la 350-450kg, nicidecum 750kg. 

Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Rave said:

Sa nu uitam, totusi, ca masina este echivalentul electric al unui Golf. Nu ar trebui sa ne asteptam de la ID3 la mai mult de ce poate oferi un Golf mediu (1,5 TSI 150CP, de exemplu). Este pur si simplu un e-Golf gandit sa nu mai lase spatiu pentru motorul termic si cutia de viteze aferenta si, care spatiu, a fost folosit pentru a mari compartimentul pasagerilor.

ei zic ca accelerarile sunt la nivel de gti. ar fi interesant.

Link to post
Share on other sites

e-golf are 1800 kg și este foarte sprinten. Eu am măsurat aprox 3s. 0-60km/h. De la 60 la 100 pierde mai mult dar nu prea sunt Ice cu care sa se compare, mai ales în oraș. 

 

Si totuși, e-golf are 36 kw baterie, consum 12kw/100km și autonomie de 300 km NDC. Deci matematica funcționează. Unii spun ca rezultatele de eficienta mai proaste la ID ar fi din cauza ca VW nu da acces la toată bateria din rațiuni de fiabilitate.

Link to post
Share on other sites

Cei 300km NEDC devin cam 220-230 reali, asa cum si cei 160km NEDC ai e-Up!-ului devin maxim 140 si asta cu consum de 10,x (are medie declarata de 11,7kWh) chiar daca el e optimist din cand in cand :)

fd23b21245364844.jpg

LE: Niciun producator, din ce stiu eu, nu pune toata capacitatea bateriei la dispozitia soferilor

Edited by Rave
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Nu prea pare spatiu "de Passat" in spate..

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Volkswagen oferă detalii despre garanția bateriei pentru hatchback-ul electric ID.3: va avea minim 70% din capacitate după 8 ani sau 160.000 de kilometri

https://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-ofera-detalii-despre-garantia-bateriei-pentru-hatchback-ul-92047.html

Volkswagen a oferit la începutul acestei săptămâni câteva informații noi cu privire la garanția pe care o va aplica pentru ID.3, hatchback-ul electric pe care îl va prezenta oficial la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie.
Astfel, constructorul german va garanta că bateria care echipează ID.3 va păstra cel puțin 70% din capacitatea netă după 8 ani sau după parcurgerea unei distanțe totale de 160.000 de kilometri. De asemenea, această garanție se va aplica tuturor modelelor electrice pe care Volkswagen le va lansa sub brandul ID.

"Viitorii proprietari ai modelelor ID nu trebuie să-și facă griji cu privire la durata de viață a bateriilor, întrucât Volkswagen va garanta că bateriile își vor păstra cel puțin 70% din capacitatea netă chiar și după 8 ani sau 160.000 de kilometri", menționează Volkswagen într-un comunicat de presă.

Cu aproape un an în urmă, Volkswagen confirmase că va oferi o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru baterii, însă nu menționase detalii despre capacitatea de încărcare pe care o va mai avea acumulatorul după acest interval de timp.

Cu această ocazie, Volkswagen a confirmat din nou o serie de date tehnice pentru bateriile viitorului ID.3, pe care le anunțase deja atât în toamna anului trecut, cât și în primăvara acestui an la deschiderea precomenzilor pentru ID.3.

Astfel, ID.3 se va putea încărca de la stații de încărcare rapidă de până la 125 kW, iar Volkswagen va oferi și un wall box pentru proprietarii care vor dori să încarce mașina acasă. Acest wall box va costa 300 de euro și va permite încărcarea bateriei cu 11 kW cu curent alternativ (AC), puterea fiind suficient de mare pentru o încărcare completă pe parcursul nopții.

Volkswagen a deschis în 8 mai pre-comenzile pentru ediția de lansare a hatchback-ului ID.3, iar până în prezent peste 20.000 de clienți au plătit un avans de 1.000 de euro pentru a-și rezerva o unitate. În total, Volkswagen va oferi 30.000 de unități ID.3 1st, dintre care 450 de unități sunt alocate României.

Via Volkswagen 

Link to post
Share on other sites

Asa am si eu garantia la baterie, desi nu mai tin minte limita de km, 8 ani si 70% capacitate.

Link to post
Share on other sites
On 6/7/2019 at 12:56 PM, mandelu said:

ei zic ca accelerarile sunt la nivel de gti. ar fi interesant.

In jur de 8 sec ptr 0-100 ar fi ptr ID3, deci cat un 1.5TSI, nicidecum cat un GTI. Era si normal in gama asta de preturi

Link to post
Share on other sites

Pe 0-100, da e la nivel de 1.5 TSI. Pe 0-60 e la nivel de GTI.

Link to post
Share on other sites

Pai si pe 0-5 probabil ca e nivel de Supercar, dar ce relevanta are ?? :))

 

Link to post
Share on other sites

Ohooo si ce relevanta are :D

Zic doar atat... in Bucuresti, prin semi-aglomeratie, un 530 nu numai ca nu m-a depasit, dar nici macar nici nu m-a prins din urma cand eram cu e-Up!-ul, care are totusi doar 80cp...

Faptul ca ajungi aproape instant la 50 km/h este ideal in oras unde nici nu ai voie mai mult, legal vorbind, si nici nu ai unde sa prinzi mai mult daca e cat de cat aglomerat.

La mers normal, de fiecare data cand prinzi o portita trebuie doar sa apesi pe acceleratie si esti deja acolo, fata de a astepta sa schimbe cutia, motorul sa se tureze, sa intre turbina in boost cum trebuie etc la mai toate masinile termice.

Daca e drumul liber da, e aproape irelevant faptul ca 2 secunde esti in fata ca apoi sa te depaseasca celalalt.

Link to post
Share on other sites

Dar cum o sa arate o masina d-asta SH cu 300K km? deja nu mai are rost daca degradarea e la 50%

Intr-un fel sau altul piata de SH o sa dispara.

Link to post
Share on other sites

Nu ai cum sa faci 300.000 km cu o masina electrica, cel putin nu cu masinile electrice actuale. La o medie de 20.000km pe an, ar insemna 15 ani. 

Nu comparati masinile electrice cu masinile co motoare termice, cumparate sh din Germania, care dupa 2 ani au 200.000 km, nu ai cum fizic sa faci km astia cu o masina electrica, la ce autonomie au si cat dureaza sa se incarce.

Deocamdata, pana la aparitia prizelor de incarcare de putere mare, care vor permite incarcarea rapida, in cateva minute, a bateriei, masinile electrice sunt pentru oras si distante scurte in afara orasului.

Link to post
Share on other sites

Eh, nici chiar asa...

Cu o baterie de 60kWh poti sa faci lejer 300km la 100 km/h. Apoi te opresti la o statie de incarcare rapida si poti sa pleci in maxim o ora, daca e de 100 kWh sau mai mult, sau o ora jumatate daca e de 50kWh, si sa faci iar 300km. Capacitatea statiei, 50/100/125 kWh inseamna cat curent poate livra intr-o ora si mai toate masinile cu baterii de peste 50-60kWh ofera incarcare rapida mai mare de 50kWh, desi cele mai multe statii sunt de 50kWh.

Si daca faci chestia asta ca nemtii, care fac naveta 400km dus-intors de acasa la birou si incarci cat esti la munca, poti sa faci lejer zeci de mii de km pe an si sa te coste mai putin decat o masina cu motor termic...

Link to post
Share on other sites
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • NoCO2
      By NoCO2
      Am văzut în manual cum se montează cupla pentru suportul de bicicletă, poate cineva să confirme că această cuplă este in dotarea mașinii la livrare?

    • Rave
      By Rave
      Aici o sa lăsăm proprietarii sa ne ofere impresii și experiente despre ID.3, dacă vor
    • kolfleading
      By kolfleading
      Se intampla chestii interesante cu livrarile ID3 in Romania.
       
      Pe FB au aparut doua persoane, una din Timisoara si una din Cluj, cu urmatoarele informatii:
      cel din Timisoara avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza,  si-a dus masina veche la Rabla, avea dosar de leasing aprobat cel din Cluj avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza, si-a dus masina veche la Rabla, avea contract semnat, achitase 10% avans  
      Ambii au fost informati de catre dealer ca NU li se va livra masina comandata...ca poate anul viitor...
      Ambii au fost informati ca importatorul central a vandut masina rezervata de ei altor cumparatori.
      Celui din Timisoara i s-a oferit varianta sa mai puna 5000 EUR si sa cumpere un exemplar 1St Edition Plus.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri