Jump to content

ID.3 - detalii pre lansare


Recommended Posts

Uitați aici o comparație între ID.3 și alte masini: http://www.zeperfs.com/en/match8463-7609-8766-7837-7806-8632.htm

 

In cazul in care va entuziasmati pentru Opel, sa stiti ca toate review-urile mentioneaza ca are ruliu mare, nu puteti intra in viteza in curbe, acea acceleratie puternica e exclusiv folosibila in linie dreapta. Masina hibrid e mult mai grea decat cea non-hibrid, dar suspensiile sunt aceleasi, de aici si inclinarea cand tragi de volan.

 

Edited by Rave
Asa suna mai bine
Link to post
Share on other sites
  • Replies 474
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    89

  • Rave

    66

  • mandelu

    57

  • kolfleading

    27

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Problemele de software ale masinilor electrice sunt mai grele decat par. EV-urile construite acum de producatorii auto traditionali folosesc in continuare PLC-uri (Programmable Logic Controller) care

Numai mie mi se pare aiurea zona pe care am incercuit-o in poza? Nu stiu ce rol are, dar nu arata bine deloc imbinarile in zona respectiva. Eu zic ca cei care si-au luat e-golf cu reducere de 4-7

Am formatat autonomiile estimate in fiecare zi pentru ID3, Zoe, Niro si Kona in testul de la AutoMarket:     Iata si grafic:   Si un grafic cu cat peste 300km au fos

Posted Images

kolfleading

Se intampla chestii interesante cu livrarile ID3 in Romania.

 

Pe FB au aparut doua persoane, una din Timisoara si una din Cluj, cu urmatoarele informatii:

  • cel din Timisoara avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza,  si-a dus masina veche la Rabla, avea dosar de leasing aprobat
  • cel din Cluj avea prebooking 1000 EUR achitat pentru modelul de baza, si-a dus masina veche la Rabla, avea contract semnat, achitase 10% avans

 

Ambii au fost informati de catre dealer ca NU li se va livra masina comandata...ca poate anul viitor...

Ambii au fost informati ca importatorul central a vandut masina rezervata de ei altor cumparatori.

Celui din Timisoara i s-a oferit varianta sa mai puna 5000 EUR si sa cumpere un exemplar 1St Edition Plus.

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites

Sunt curios cum a fost făcută selecția de First Movers. Aceasta întrebare este clar adresata celor care au comandat un ID.3, ați fost întrebați când/cum vreți mașina? 

Știu ca acum, la lansare, exista varianta de a lua mașina acum , fără HUD și CarPlay / Android Auto activ urmând a fi activate la un OTA update candva, sau de a aștepta pana în primăvara si a primi mașina cu ele direct active. 

Poate de aici confuzia cu cei doi?! 

Link to post
Share on other sites
kolfleading

Te intreaba la semnarea contractului.

Mi-e greu sa cred ca este o confuzie.

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

pai 1st Movers sunt cei care au comandat masina acum. din cele 450 de exemplare 1st ed. 

in RO inca nu apare nicio informatie pe site despre varianta "de serie". Abia au adus 1st ed. si nu stiu daca se poate INCA da comanda pt "serie".

si daca doreai livrarea la final de Q4, exista riscul sa nu te incadrezi in cele 120 de zile pentru a profita de RABLA (mai ales ca nu se stie daca se va suplimenta), de cand ai semnat contractul.  Sau daca astepti "Q4 -120 de zile", sa nu mai prinzi masina (deja inteleg ca varianta standard s-a epuizat). 

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

Mie mi-e greu sa cred ca este ceva intenționat. PIA nu ar avea nimic de câștigat prin vânzarea unei mașini către altcineva dar ar avea foarte mult de pierdut pe parte de imagine asa ca nu cred ca o companie atât de mare ar face o chestie de genul acesta conștient. 

E de urmărit cum se rezolva chestia asta. 

 

@Bogdan_wrc nu, 1st Movers sunt cei care au comandat 1st și sunt de acord sa ridice mașina acum, fără unele funcții active, și au câteva avantaje pentru asta, față de a aștepta pana se rezolva problemele și a primi mașina "complet funcțională" dar mai târziu.

 

20200916_094528.thumb.jpg.3a6370c64607cf554151d951397a9253.jpg

Edited by Rave
Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

ah da, uitasem. doar ca nu cred ca a dat cineva comanda in RO si risca cele 120 zile. mai ales cu stocul si bugetul rabla.

Link to post
Share on other sites
kolfleading
17 minutes ago, Bogdan_wrc said:

pai 1st Movers sunt cei care au comandat masina acum.

TOTI au comandat masina acum...atat cei 1St Movers cat si ceilalti.

Tocmai de aceea te intreaba la semnarea contractului.

  • 1St Movers au comandat in iulie si asteapta masina in septembrie, fara Apple CarPlay si fara Android Auto
  • ceilalti au comandat tot in iulie si accepta livrarea mai tarziu, dupa ce rezolva CarPlay si Android Auto

Hmm...poate VW a inventat chestia cu 1st Movers tocmai pentru ca nu poate fabrica TOATE masinile rezervate (prebooking) si spera sa mai castige timp...sa convinga pe unii sa astepte mai mult dupa masina...

 

Completare ulterioara: Comandat = semnat contract si achitat avans 10%

Edited by kolfleading
Link to post
Share on other sites

Neah, problemele software de la noile modele chiar sunt reale. Sunt o mulțime de bug-uri pe toate modelele noi de MIB-uri (Golf, Octavia, ID.3, Leon toate folosesc aceeași platforma media) și foarte mulți le reclama. Sunt o mulțime de update-uri OTA trimise și câțiva oameni chiar și aici pe forum, tocmai citeam în aria Octavia 4.

Eu cred ca au limitat numărul de modele disponibile tocmai din cauza ca nu făceau față la mai multe comenzi, la început, față de a lăsa 1st disponibil la comandă o perioadă fixă de timp, oricare ar fi fost numărul comenzilor. 

Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
15 minutes ago, kolfleading said:

Hmm...poate VW a inventat chestia cu 1st Movers tocmai pentru ca nu poate fabrica TOATE masinile rezervate (prebooking) si spera sa mai castige timp...sa convinga pe unii sa astepte mai mult dupa masina...

pai cele 30k masini erau deja fabricate. mai trebuia doar partea de soft rezolvata. si rezervarile s-au facut pe cele 30k in europa si 450 in RO. dupa ce s-au terminat rezervarile, nu mai puteai plasa  rezervare si plati 1000e.

Link to post
Share on other sites
kolfleading

Asta-i problema, ca unele surse spun ca nu erau fabricate chiar toate cele 30K masini...cand au aparut discutiile cu 1St Movers cica erau vreo 15K + cate au mai putut fabrica intre timp, dar nu erau toate...

Link to post
Share on other sites

Ce s-a intamplat e ca VW a subestimat cate persoane vor alege editia de baza. Problemele sunt doar cu editia de baza. Plus-urile si Max-urile nu s-au vandut pe masura asteptarilor. VW a mizat pe vanzarile de Plus-uri, numarul de Plus-uri fabricate e cel mai mare.

 

In ce priveste ID.4, dealerii din Anglia au fost anuntati ca vor primi doar ID4. 1st, si ID.4 1st Max. Nu stiu daca asta inseamna ca nu va mai fi versiunea "Plus" pt ID.4, insa.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, stama said:

Ce s-a intamplat e ca VW a subestimat cate persoane vor alege editia de baza.

Totusi oamenii acestia care au ramas fara masina aveau pre-booking / rezervare de un an de zile...au si platit 1000 EUR...

Iar eu cand am platit pre-booking, am specificat nivelul de echipare si culoarea.

 

Pe FB, unul dintre "pagubiti" zice asa:

 

Quote

pe mine m-au sunat sa-mi spuna ca importatorul a vandut masinile pentru care s-a platit avans altora, asa ca nu mai pot sa onoreze comenzile. e vorba de varianta standard.

(putin mai sus acelasi om zice ca el a platit si avansul de 10%, deci exista si un contract de vanzare-cumparare semnat)

Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa spun, tot ce stiu e ca numarul de Plus-uri fabricate e mai mare decat base edition si Max la un loc. Poate s-a putut schimba versiunea dorita in perioada de pre-booking, sau cand s-a trecut de la pre-booking la comanda efectiva?

 

Stiu sigur ca la noi in tara ai putut luna asta sa cumperi un 1st in ce versiune doreai, chiar daca nu ai facut pre-booking acum un an (si inca mai poti, dar nu pentru base edition-uri, care sunt toate date) si primeai toate avantajele, inclusiv cel de 1st Mover.

 

Mai adaug o chestie: nu numai la noi in tara sunt unii care nu vor primi masina luna asta. Daca va uitati pe forumurile din afara vedeti ca sunt si altii ce spun ca VW inca nu le-a comunicat ca masina lor a intrat pe linia de productie.

 

Cum de s-a ajuns sa se faca prea multe Plus-uri? Fie precomenzi schimbate, fie VW a prioritizat la fabricatie modelul pe care dorea sa il vanda cel mai mult, chiar daca asta insemna ca nu vor fabrica toate masinile de precomanda mai intai? Poate e cum era la Tesla povestea cu modelul de baza, ala de 30K USD care de fapt nu era disponibil... poate de fapt VW pierde bani pe fiecare base edition vandut acum in perioada de inceput a productiei, de aia nu le-au prea facut. Ma gandesc ca ar fi o posibilitate pentru ca la noi in tara diferenta de pret a fost de 5K EUR, in alte tari a fost de 8K intre base si Plus, si nu prea se justifica daca te uiti la ce echipamente sunt in plus pe Plus. Nu stiu. Dar asta e situatia cu ce e in stoc acum.

Edited by stama
Link to post
Share on other sites

Daca te uiti doar la lista de dotari, clar Plus-ul este cel mai echilibrat model si cel care ar trebui ales de cam toti cumparatorii asa ca decizia lor de a construi mai multe Plus-uri, daca este adevarata, este destul de logica. Daca ridici ochii de pe lista de dotari si ii arunci la pret, mai ales comparativ cu ce mai e pe piata (mai ales Kona), nu mai e atat de ok Plus-ul.

 

Dpmdv, daca Volkswagen tot vrea sa vanda milioane de ID.3-uri si vrea ca ID.3 sa devina urmatorul model de succes, Plus-ul trebuia sa iasa la pret de 1st Base, adica 27.000 de euro la noi in tara, si Base-ul putea sa fie la 25.000 de euro. La preturile astea cred ca vindeau cel putin de doua ori mai multe masini si, astfel, dadeau drumul acelei revolutii si imaginii de "masina electrica pentru toata lumea" pe care vrea sa o creeze acest model.

Asa... Plus-ul este la pret de Kona cu range mai mic si mai putine dotari. Adica l-au pozitionat asa cum au pozitionat si Golf-ul, mai scump decat aproape orice pe piata pentru ca se vrea o masina semi-premium. Ceea ce, oarecum, functioneaza pentru ca Golf-ul are un nume in spate si o imagine buna, desi la VIII cam incepe lumea sa faca scandal ca altii parca sunt ceva mai premium decat masina asta care se vrea semi-premium. Doar ca ID.3 nu este o masina semi-premium, nu are numele Golf-ului, nu are imaginea Golf-ului, nu are nimic care sa-l ridice in ochii oamenilor.

 

Cred ca trebuia pozitionat mai agresiv acest model, chiar cu riscul unor marje mai mici, doar pentru a putea garanta reusita lui si viitorul platformei MEB. Daca faceau asta, ID.3-ul iesea clar cu un pas inaintea tuturor. Asa cum e pozitionat acum... e doar unul dintre ceilalti. Si ceilalti vor fi din ce in ce mai multi, din ce in ce mai repede!

Link to post
Share on other sites

Poate vor fi reduceri in curand a.i. sa poti lua Plus-ul cu 27k. Daca base-ul il vindeau la 25k ar fi concurat direct cu cel mai scump e-208/Corsa si e clar ca le-ar fi furat clientii.

Link to post
Share on other sites

Cei de la Automarket au un test cu mai multe modele electrice prin tara. ID3 obtine autonomii reale intre 320 si 390km, mers incet, analizand vitezele medii.

Link to post
Share on other sites

Mai trebuie adaugat ca in test au VW ID 3 cu varianta medie de baterie, cea de 58 kw, cu autonomie declarata: 424 km WLTP.

 

Consumul realizat pana acum se situeaza intre 14.8- 18.3 kWh/100 km:

 

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 7 - 322.22 km (vit. medie 69 km/h, 18 kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 6 - 318.68 km (vit. medie 33 km/h, 18.2 kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5 - 391.9 km (vit. medie 55 km/h, 14.8 kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 - 391.9 km (vit.medie 49 km/h, 14.8 kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3 - 379 km (vit. medie 48 km/h, 15.3 kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 - 384.1 km (vit.medie 43 km/h, 15.1 kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 - 316.9 km (vit.medie 40 km/h, 18.3 kWh/100 km)

Edited by cj.Paul
Link to post
Share on other sites

si sigur toti care au condus id3 in testul ala de la automarket au mers incet :) de aia toti lauda cum sta pe curbe, cum accelereaza. Viteze medii mici sunt pentru ca au mers pe DNuri. si cu multe curbe in unele zile. plus mega aglomeratie pe DN1 sambata, dupa cum stim. 

 

"astăzi, pe șosea mi-a demontat câteva preconcepții. Este singura din #ElectricRomania cu tracțiune spate, ceea ce elimină subvirarea supărătoare regăsită pe celelalte câteva modele cu tracțiune față, dar o și face mai manevrabilă în oraș, având o rază de bracare mai mică. Comportamentul pe viraje este precis, înclinarea caroserie fiind minimală, iar răspunsul pedalelor și al direcției este ferm și îți oferă încredere să folosești modul Sport"

 

sigur reactiile astea (mai ales subvirarea, si inclinarea pe curbe) le-au obervat mergand "la consum" :)

 

 

13 hours ago, Rave said:

Daca te uiti doar la lista de dotari, clar Plus-ul este cel mai echilibrat model

serios. eu incep sa regret ca nu am luat Plus. Poate cei 2 din TM/CJ vor schimb ? :))

 

legat de VS cu Kona, mergi cu ea, vezi nu doar diferenta de marime (locuri spate in special) dar si diferenta de reactii. sau poti citi chiar review celor de la automarket in care toti se cam plang de reactii si ca nu e chiar sportiva, si ca 204 cai pe FWD cu cuplu de la 0 nu e chiar asa placut mereu.. 

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

Daca era sa iau ID.3 si eu luam tot 1st, nu Plus, pentru ca are tot ce ma intereseaza si tot ce vreau neaparat la o masina. Dar este putin trist ca o masina de 27.000(38.000 pret intreg) de euro vine fara camera marsarier, Keyless Access sau lumina ambientala. Si da, daca aveam optiunea, luam si farurile Matrix pentru DLA si pentru ca arata senzational. Si, probabil, si interiorul portocaliu cu alb. Da, sunt superficial, pun pret si pe cum arata o masina :))

 

1st:

first-interior-schwarz-gletscherweiss-2y

 

Plus:

first-plus-interior-orange-weiss-mangang

 

Dar nu la 32.000 de euro... Mi se pare un pret destul de mare cat sa ma faca sa-mi doresc autonomie mai mare. Si de aici a plecat comparatia cu Kona, strict de la baterie si range. Stiu atat avantajele ID.3-ului cat si dezavantajele Konei dar 100 Km range in plus... suna bine. Da, as prefera oricand un ID.3 fata de Kona din toate punctele de vedere in afara de baterie.

 

Puterea si tinuta de drum nu ma prea intereseaza, daca iau o masina cu range mare o iau pentru drumuri lungi si acolo ma intereseaza mai mult range-ul decat puterea. Pe mine m-ar interesa fix un ID.3 (Base) cu bateria de 77kWh si motorul de 150CP :)). Si daca asta iese la 30-32.000, cam asa ma astept, cred ca ar fi foarte ok pentru ce vreau eu de la el si suficient sa ma si distrez, cand e cazul.

Link to post
Share on other sites

in oferta si in brosura, scrie ca lumina ambietala e standard:

"Iluminare ambientala 10 culori".

cel alb, de la PBN, care este prima varianta avea aprinse pe albastru cand l-am vazut. 

 

am mai aflat de curand ca BASE nu are difuzoare pe spate (asta chiar e suparator) si nu are "cortina" aia de plastic sub cotiere. 

 

bordul portocaliu nu cred ca merge pe orice masina, si doar la culoarea alba. si nu cred ca este f rezistent in timp. eu prefer piano black :) 

Edited by Bogdan_wrc
Link to post
Share on other sites

Eh, daca are standard 10 culori sunt ok cu ele, nu am nevoie de cele 30 de culori de la Plus. Portocaliul nu cred ca o sa se murdareasca foarte usor, restul elementelor, in schimb, cele albe adica, da... nu sunt ideale. Dar arata prea bine si mi-as asuma riscul! Si da, masina as lua-o alba, clar!

 

Restul, boxe / cotiera, se rezolva cu retrofit-uri simple. Si as pune cotiera de pe Cupra el-Born

 

152882-cars-news-cupra-el-born-image3-mq

 

152882-cars-news-cupra-el-born-image4-bt

 

Deja am in cap cum o sa arate masina, trebuie doar sa se lanseze acum :))

Link to post
Share on other sites

eh da, scaunele alea ar merita retrofit. oricum pe lista de retrofit ar fi keyless acces, boze spate si scaunele ( in poza imi plac mai mult 2 cotiere, dara astept sa vad live).

Link to post
Share on other sites

Am formatat autonomiile estimate in fiecare zi pentru ID3, Zoe, Niro si Kona in testul de la AutoMarket:

 

image.png.b30d43021cdb7a8c0f3c60862bde7886.png

 

Iata si grafic:

1153595750_2020-09-1813_42_08-AutoMarketElectricROmania2020-Autonomii.ods-LibreOfficeCalc.png.1b5090be95ddde14f748cdc3a14187e6.png

 

Si un grafic cu cat peste 300km au fost acele autonomii:

927655494_2020-09-1814_00_25-AutoMarketElectricROmania2020-Autonomiidelta.ods-LibreOfficeCalc.png.207f0e6b9a22b16cf71acc253e1c6068.png

 

ID3 a avut autonomie medie mai mica decat Zoe!

 

Asta a fost cea mai mare surpriza pentru mine, sa vad cat de putin consuma Zoe si ce autonomie mare are (oficial 400 km din bateria sa de 52 kWh). Nu am vazut atat tam-tam in jurul lui Zoe la noi in tara, dar e clar ca practic cu Zoe poti merge chiar un picut mai mult decat cu ID3.

 

Niro si Kona au fost masinile cu autonomia cea mai mare, Kona a avut in permanenta cu 100 km mai mult autonomie decat ID3, in timp ce Niro cam 60-140 km. Exceptia sunt zilele 3 si 4, cand diferentele nu au fost mari intre masini. Autonomia mai mare trebuie privita si prin prisma ca viteza medie cu Niro si Kona a fost mai mare decat cea cu ID3. Fara suparare Bogdan, dar nu poti spune ca doar ID3 a fost condusa sportiv, celelalte nu, si cu toate astea nu stiu cum dar viteza medie cu ID3 a iesit mai mica decat cea cu celelalte masini...

 

Kona are un cuplu motor mai mare decat ID3, are 400 Nm, care se simte cand accelerezi, rupe aderenta la rotile din fata mereu daca apesi pedala la fund cum esti obisnuit la termice. Cine vrea mers in confort fara asa ceva si cu suspensia setata pe confort are Niro, dar e la un pret la noi intentionat pentru ca masina sa nu se vanda in Romania, cum am spus in alt comentariu de pe un alt thread.

 

Cum spera VW sa vanda Plus-ul, cand cer aceiasi bani pe el ca pe o Kona Luxury+, care are autonomie mai mare cu 100 km, reprize mai rapide (vezi clasificarea de pe zeperfs) si vine cu mai multe pe ea?  ID3 are intr-adevar mai mult spatiu in spate, si portbagajul un pic mai mare 385l fata de 332l, dar tot putin e.

 

Edited by stama
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

De ce nu si Mini SE? (pentru ca ala este chiar comun cu BMW i3 si poate unele persoane ar fi fost inca interesate de aceste doua modele)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

  • Recently Browsing   1 member

    • Bogdan_wrc
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri