Jump to content

ID.3 - detalii pre lansare


Raf
 Share

Postare recomandată

Din ce citisem avansul se returneaza, da. Dar acesta este valabil doar pentru editia speciala de lansare, al carui pret il stim 99% sigur, asa ca ce rost are sa il dai?

Trebuie sa asteptam sa vedem preturile pentru modelele de serie si ce linii de echipare sunt disponibile cu toate cele 3 variante de baterie. Abia atunci se poate lua o decizie. Momentan nici pe mine nu ma incanta 40k doar pentru niste jante speciale, culori exclusive si posibilitatea de a ma da mare ca am un "model special / editie limitata"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se pare ca avansul de 4800 ron ti-l poate returna in cazul in care doresti sa renunti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

utilitatea de a da avansul e ca ai garantia ca apuci din alea 30k bucati. asa, ai garantia ca o iei in iunie anul urmator sau cand ziceau ca incep sa le livreze. cred ca asta e singura utilitate pentru avans. banuiesc ca vor fi la dealeri la drive-test. macar sa stii ce iei.

si eu sunt intrigat de "exterior de golf, spatiu interior de passat". din poza aia cu interiorul pusa aici nu pare chiar asa, dar pozele pot insela. pe de alta parte, nu mai ai capota lunga, deci ar trebui sa se simta, daca e gandita cum trebuie.

problema mare e ca din ce vad eu, mai ard la incarcare. tesla au ars cateva zeci si de regula cand erau la fast charging. pare ca mai au de lucrat la siguranta. si nici nu cred ca te acopera casco de asa ceva.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viitorul suna cam asa : masinile la mana a doua vor fi ca ... telefoanele :

1. cele mai cautate = cele aprope noi iar

2. cele cu bateriile terminate = ori vandute pe nimic ori date la schimb ptr o masina noua ( asta cred ca va fi ideea de baza )

3. bateriile oferite apoi ca piese de schimb nu vor tine niciodata cat cele originale si vor fi extrem de scumpe

4. aceste masini eco vor utiliza baterii cu procese tehnologice antieco = orase mai curate , in rest nimic nou sub soare ( probabil se vor face mai multe fabrici la noi ptr ca suntem mai smecheri si mai putine in vest ptr ca sunt mai fraieri )

Totul fiind atat de scump ( masina noua scumpa , baterii scumpe , etc ) , masina va deveni ceea ce ar fi trebuit sa fie mereu :

a. un lux ptr cei care nu au nevoie zilnic de masina dar vor sa aiba desi nu le permite bugetul

b. o necesitate ptr cei care fac bani cu ea , utilizand-o ptr job , etc

c. un gadget ptr cei cu bani

....

x. dar atentie cand vor putea face update de soft online , vine un virus si ...mergi cu taxiul

 

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirmed specs:

Quote

Confirmed specs: 

330 km (205 miles) of WLTP range (base 45 kWh version)

420 km (261 miles) of WLTP range (mid-range 58 kWh version)

550 km (342 miles) of WLTP range (top version 77 kWh)

ID.3 1st va fi 40k cu baterie de 58kw

Eu astept sa vad exact specificatiile, ma tenteaza modelul de baza, care ar trebui sa fie sub 30k, mai usor si mai sprinten. Si mai sper sa mai fie subventie si la anul... si peste 2 ani... si sa nu scoata optiuni ca matrix led(cum ar fi ID.3 cu far halogen :0)

Am condus eGolf cu 36 kw si am scos medie de 12kw/100km, deci 45 kw mi se par suficienti. Apropos, e un eGolf redus pe la 36k cu destule dotari. 26.5k dupa subventie,  3k economie combustibil in 2 ani, 15k revanzare, e practic gratis :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce ziceau, alea cu baterii mai mari vor avea demarajul mai bun. da, baterii mai usoare inseamna ca primii metri demareaza mai usor, dar probabil in mers, in depasiri, puterea mai mare isi arata superioritatea. nu stiu cam cate kg in plus vin o data cu bateriile mai mari. e vorba de sute de kg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O baterie mai mare poate furniza o cantitate mai mare de energie intr-un interval scurt de timp. Asadar, performantele unei masini electrice sunt in mare parte limitate de baterie, nu de motor sau de invertor.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Raf e-Up!-ul meu e undeva in jurul a 10 kWh\100km; teoretic, avand baterie de 18 kWh asta ar trebui sa insemne 170-180 km range, nu? Ei bine, nu!

De fapt range-ul real e undeva la 120-140 km... calculele matematice nu sunt atat de exacte si/sau folositoare aici si range-ul variaza 

@mandelu o baterie mai mare inseamna greutate mai mare, da, asta este unul dintre motivele pentru care masinile cu baterii mari au si motoare mai puternice. De exemplu Hyundai Kona Electric (sau Kia e-Niro) are motor de 134CP la bateria de 40kW si motor de 201CP la bateria de 64kW, ambele motoare au 395Nm. Bateria de 64kW are 450Kg.

Strict ca termen de comparatie, bateria mea de pe e-Up! (18,7kWh) are vreo 250Kg. Sunt curios ce dimensiuni si greutate are bateria de pe Citigo iV, care are 36kW, avand in vedere ca spatiul in care este montata este, mai mult sau mai putin, acelasi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci id3 1st va avea baterie cam de 750kg? ca are 58kWh. e consistenta ca sa nu zic ca e imensa. pana nu apare vreo revolutie la baterii cam asa vor cantari, probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca o sa ajunga chiar la 750kg dar va cantari mult, da. Desi asta nu este foarte relevant... Si motorul termic + cutia de viteze a unei masini cantaresc cateva sute de kilograme si sa nu uitam ca Tesla Model S, o masina de 2 tone daca nu mai mult, bate pe banda rulanta supercar-uri, asa ca o masina electrica, chiar daca de 1,6 - 1,7 tone, o sa faca fata cu brio unui stil de condus adecvat unei masini compacte.

Sa nu uitam, totusi, ca masina este echivalentul electric al unui Golf. Nu ar trebui sa ne asteptam de la ID3 la mai mult de ce poate oferi un Golf mediu (1,5 TSI 150CP, de exemplu). Este pur si simplu un e-Golf gandit sa nu mai lase spatiu pentru motorul termic si cutia de viteze aferenta si, care spatiu, a fost folosit pentru a mari compartimentul pasagerilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnologia bateriilor s-a imbunatatit considerabil in ultimii ani. Totodata si felul in care producatorii "inghesuie bateriile" in battery pack. Bateria de pe Citigo iV, cu toate ca e dubla in capacitate comparativ cu cea de pe e-Up, cel mai probabil incape in acelasi spatiu, iar greutatea e cu cateva procente mai mare. Pana la urma, tehnologia de pe e-Up e de minim 5 ani de zile.

Ca idee, un battery pack de ~80Kwh, cat are Tesla model 3 cantareste 480kg. Asadar, bateria cea mai mare de pe I.D, de 56kwh, avand in vedere diferentele de tehnologie (Tesla e campioana momentan), o sa aiba undeva la 350-450kg, nicidecum 750kg. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 minutes ago, Rave said:

Sa nu uitam, totusi, ca masina este echivalentul electric al unui Golf. Nu ar trebui sa ne asteptam de la ID3 la mai mult de ce poate oferi un Golf mediu (1,5 TSI 150CP, de exemplu). Este pur si simplu un e-Golf gandit sa nu mai lase spatiu pentru motorul termic si cutia de viteze aferenta si, care spatiu, a fost folosit pentru a mari compartimentul pasagerilor.

ei zic ca accelerarile sunt la nivel de gti. ar fi interesant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e-golf are 1800 kg și este foarte sprinten. Eu am măsurat aprox 3s. 0-60km/h. De la 60 la 100 pierde mai mult dar nu prea sunt Ice cu care sa se compare, mai ales în oraș. 

 

Si totuși, e-golf are 36 kw baterie, consum 12kw/100km și autonomie de 300 km NDC. Deci matematica funcționează. Unii spun ca rezultatele de eficienta mai proaste la ID ar fi din cauza ca VW nu da acces la toată bateria din rațiuni de fiabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei 300km NEDC devin cam 220-230 reali, asa cum si cei 160km NEDC ai e-Up!-ului devin maxim 140 si asta cu consum de 10,x (are medie declarata de 11,7kWh) chiar daca el e optimist din cand in cand :)

fd23b21245364844.jpg

LE: Niciun producator, din ce stiu eu, nu pune toata capacitatea bateriei la dispozitia soferilor

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu prea pare spatiu "de Passat" in spate..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Volkswagen oferă detalii despre garanția bateriei pentru hatchback-ul electric ID.3: va avea minim 70% din capacitate după 8 ani sau 160.000 de kilometri

https://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-ofera-detalii-despre-garantia-bateriei-pentru-hatchback-ul-92047.html

Volkswagen a oferit la începutul acestei săptămâni câteva informații noi cu privire la garanția pe care o va aplica pentru ID.3, hatchback-ul electric pe care îl va prezenta oficial la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie.
Astfel, constructorul german va garanta că bateria care echipează ID.3 va păstra cel puțin 70% din capacitatea netă după 8 ani sau după parcurgerea unei distanțe totale de 160.000 de kilometri. De asemenea, această garanție se va aplica tuturor modelelor electrice pe care Volkswagen le va lansa sub brandul ID.

"Viitorii proprietari ai modelelor ID nu trebuie să-și facă griji cu privire la durata de viață a bateriilor, întrucât Volkswagen va garanta că bateriile își vor păstra cel puțin 70% din capacitatea netă chiar și după 8 ani sau 160.000 de kilometri", menționează Volkswagen într-un comunicat de presă.

Cu aproape un an în urmă, Volkswagen confirmase că va oferi o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru baterii, însă nu menționase detalii despre capacitatea de încărcare pe care o va mai avea acumulatorul după acest interval de timp.

Cu această ocazie, Volkswagen a confirmat din nou o serie de date tehnice pentru bateriile viitorului ID.3, pe care le anunțase deja atât în toamna anului trecut, cât și în primăvara acestui an la deschiderea precomenzilor pentru ID.3.

Astfel, ID.3 se va putea încărca de la stații de încărcare rapidă de până la 125 kW, iar Volkswagen va oferi și un wall box pentru proprietarii care vor dori să încarce mașina acasă. Acest wall box va costa 300 de euro și va permite încărcarea bateriei cu 11 kW cu curent alternativ (AC), puterea fiind suficient de mare pentru o încărcare completă pe parcursul nopții.

Volkswagen a deschis în 8 mai pre-comenzile pentru ediția de lansare a hatchback-ului ID.3, iar până în prezent peste 20.000 de clienți au plătit un avans de 1.000 de euro pentru a-și rezerva o unitate. În total, Volkswagen va oferi 30.000 de unități ID.3 1st, dintre care 450 de unități sunt alocate României.

Via Volkswagen 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am si eu garantia la baterie, desi nu mai tin minte limita de km, 8 ani si 70% capacitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/7/2019 at 12:56 PM, mandelu said:

ei zic ca accelerarile sunt la nivel de gti. ar fi interesant.

In jur de 8 sec ptr 0-100 ar fi ptr ID3, deci cat un 1.5TSI, nicidecum cat un GTI. Era si normal in gama asta de preturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe 0-100, da e la nivel de 1.5 TSI. Pe 0-60 e la nivel de GTI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si pe 0-5 probabil ca e nivel de Supercar, dar ce relevanta are ?? :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ohooo si ce relevanta are :D

Zic doar atat... in Bucuresti, prin semi-aglomeratie, un 530 nu numai ca nu m-a depasit, dar nici macar nici nu m-a prins din urma cand eram cu e-Up!-ul, care are totusi doar 80cp...

Faptul ca ajungi aproape instant la 50 km/h este ideal in oras unde nici nu ai voie mai mult, legal vorbind, si nici nu ai unde sa prinzi mai mult daca e cat de cat aglomerat.

La mers normal, de fiecare data cand prinzi o portita trebuie doar sa apesi pe acceleratie si esti deja acolo, fata de a astepta sa schimbe cutia, motorul sa se tureze, sa intre turbina in boost cum trebuie etc la mai toate masinile termice.

Daca e drumul liber da, e aproape irelevant faptul ca 2 secunde esti in fata ca apoi sa te depaseasca celalalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cum o sa arate o masina d-asta SH cu 300K km? deja nu mai are rost daca degradarea e la 50%

Intr-un fel sau altul piata de SH o sa dispara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai cum sa faci 300.000 km cu o masina electrica, cel putin nu cu masinile electrice actuale. La o medie de 20.000km pe an, ar insemna 15 ani. 

Nu comparati masinile electrice cu masinile co motoare termice, cumparate sh din Germania, care dupa 2 ani au 200.000 km, nu ai cum fizic sa faci km astia cu o masina electrica, la ce autonomie au si cat dureaza sa se incarce.

Deocamdata, pana la aparitia prizelor de incarcare de putere mare, care vor permite incarcarea rapida, in cateva minute, a bateriei, masinile electrice sunt pentru oras si distante scurte in afara orasului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, nici chiar asa...

Cu o baterie de 60kWh poti sa faci lejer 300km la 100 km/h. Apoi te opresti la o statie de incarcare rapida si poti sa pleci in maxim o ora, daca e de 100 kWh sau mai mult, sau o ora jumatate daca e de 50kWh, si sa faci iar 300km. Capacitatea statiei, 50/100/125 kWh inseamna cat curent poate livra intr-o ora si mai toate masinile cu baterii de peste 50-60kWh ofera incarcare rapida mai mare de 50kWh, desi cele mai multe statii sunt de 50kWh.

Si daca faci chestia asta ca nemtii, care fac naveta 400km dus-intors de acasa la birou si incarci cat esti la munca, poti sa faci lejer zeci de mii de km pe an si sa te coste mai putin decat o masina cu motor termic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!