Jump to content

Skoda Octavia 3 FL 2.0 TSI 190CP DSG7 4x4


tetea

Postare recomandată

@tetea planuisem o iesire pe Transalpina dar:

  • n-am gasit cazare in Sibiu
  • Transfagaras(e)anul e inchis inca si DN73A (Poiana Marului) e la fel de praf. Nu prea am chef de Valea Oltului.

Concluzia: iara esuam pe Transbucegi, la gratar la Padina. 

Modificat de zidanne
Link către comentariu

Gasesti cazare la Novaci, si urcarea e destul de buna, sau la Obarsia Lotrului si mergi pe la Brezoi, dar ultima data era asa si asa drumul ala.

 

O alta varianta este cazare la Jina/Dobra in partea de N, multe pensiuni. Am stat in toate localitatile si a fost ok.

 

 

Link către comentariu

@deenman @offtopic depinde de ceea c cauti. Ne-am plimbat cu Băbuța cam peste tot pe acolo si de cateva ori ne-a prins noaptea la Tau Bistra/Jina si tot in Sibiu am ajuns.

@tetea scuze de off. Distracție plăcută si drumuri fara prea multe sicane mobile.

 

Link către comentariu

Mersi la fel zidanne!

 

Pana la urma am hotărât sa plec vineri dimineață spre Transalpina pe traseul A1 - Horezu - Rânca - Jina - Rasinari, unde am rămas o noapte, iar sâmbătă m-am intors pe Valea Oltului - A1.

La urcare, chiar înainte de Rânca m-am oprit pentru cateva poze, am lasat motorul pornit iar cand am coborat din mașină mirosea puternic a ambreiaj. Este normal sau am facut eu ceva greșit?
Masina a fost in S, a urcat in viteza 2 si 3, intre 2000 - 3500 rpm, mers destul de ușor pentru ca admiram peisajul.

La întoarcere, am zis sa ne imprietenim mai bine daca tot am ajuns la 4000 km si am trecut Dealul Negru in forța, acolo unde s-a putut.

Chiar si la urcare motorul este destul de relaxat si accelerează la fel bine ca si pe drum drept iar depășirile se realizează foarte ușor.

In anumite curbe abordate cu viteza, pe serpentine, mașina se înclină pe o parte destul de mult. Se simte nevoia unei suspensii sport sau DCC.

Cu 4 persoane, portbagaj aproape plin, AC tot timpul, presiune in roți 2.6, consumul la destinație a fost 8 iar la întoarcere 7.1. Consumul pe termen lung, adică 4500 km este de 8.8 mers 80% extraurban.

Traseul a fost destul de liber, cel puțin pe sensul meu de mers, inclusiv Transalpina la orele prânzului. Drumul bun cu excepția unei părți spre Sebeș.


De vreo săptămână am cumpărat cateva solutii pentru mașina pe care vi le recomand si vouă.

La recomandarea unor colegi de forum am cumpărat pentru bord Sonax Extreme Cockpit Cleaner de care sunt foarte mulțumit. Bordul rămâne mat si fara urme, exact cum a venit mașina din fabrică. Cel puțin pentru bordul octaviei 3 este ceea ce trebuie.

Înainte de Sonax am folosit soluția pentru curățarea bordului de la Skoda, pe care nu o recomand. Bordul rămâne usor lucios si cu multe urme timp de 2, 3 zile.

Si pentru a proteja putin vopseau, cautam o solutie rapidă care nu necesită mult timp la aplicare. Am ales ceara lichida Meguiars Hybrid Ceramic Wax, 768 ml.
Am dat o sigură dată pe mașina si am spalat-o de două ori pana acum. La prima vedere praful se pune mult mai greu, masina ramane mai mult timp curată iar apa nu mai sta pe mașină ca înainte.

Pentru geamuri am ales Glass Cleaner de la Ma-Fra care a fost 12 lei la emag si cred ca o sa mai iau una si pentru geamurile din casă pentru ca șterge foarte bine si nu lasa urme. 

Pentru insectele care ma dispera la fiecare drum am luat soluția de la VW, 29 lei, mai ieftina ca cea de la Skoda si la fel de bună.

Imi mai trebuie o soluție pentru cauciucuri, daca aveti recomandări, le astept. :)

Închei cu cateva poze pentru ca nicio plimbare fara poze :)

20190614_115626-01-01.jpeg

20190614_132511-01-01.jpeg

20190616_212305-01-01.jpeg

20190614_132327-02.jpeg

20190614_125419-01-01.jpeg

20190616_211434-01-01.jpeg

20190616_212925-01-01.jpeg

20190616_211603-01-01.jpeg

20190616_211731-01-02.jpeg

20190614_164331-01-01.jpeg

20190616_211917-01-01.jpeg

20190615_140650-01-01.jpeg

20190613_201739-01.jpeg

Link către comentariu

Pentru cauciucuri iti recomand Meguiar's Endurance Tyre Gel.

Link către comentariu

2.6 nu e cam mult sau asa este scris pe capacul de la rezervor?

Link către comentariu

Parca 2.3 minim si 2.6 cu masina plină, nu mai stiu exact, o sa fac maine poză la capacul rezervorului.

Am avut si 2.3 si mi se par prea lăsate anvelopele. 

Link către comentariu

Salut,

Pentru anvelop iti recomand Sonax Xtreme Tyre Gloss sau Meguiar's Endurance Gel

Personal prefer Sonaxul , consider ca ofera un raport foarte bun pret/calitate -  cauciucul devine mat dupa ~24h si rezista fara probleme 2-3 spalari. Un tub iti ajunge  >6 luni estimativ. Meguiar's rezista mai mult,dar lasa un aspect mai lucios anvelopelor o perioada mai mare de timp - depinde de gusturlle fiecaruia.

Daca vrei sa cureti jantele nu poti da gres cu Sonax Full Effect - il gasesti si in benzinarii & Carrefour.

Drumuri bune :)

Link către comentariu

Mulțumesc pentru recomandări!

Am făcut poza la tabelul cu presiunea recomandată. Intre 2.3 si 2.6 nu vad o diferenta mare la confort, tot rigidă este. Cred ca voi rămâne la 2.5.

20190618_082407.jpg

Modificat de tetea
LE: uitasem de poză :))
Link către comentariu

Vali circula cu 1.8bar si tot i se pare rigida.

 

Bag de seama ca ai anvelope Dunlop dar nu sunt XL/ranforsate. Asa stau ele la 2.3 bar, au flancul mai moale si par lasate. Tot de acolo e si flexarea pe curbe. Daca doresti o imbunatatire pe partea de ruliu, incearca niste anvelope ranforsate, dar vezi ca sunt mega rigide la gropi.

Modificat de deenman
Link către comentariu
  • 5 months later...

Salut,

Vad ca ai optat pentru parbriz incalzit. Acum ca a venit iarna, sigur ai mers pe timp de noapte. Cum ti se pare firele acelea in farurile masinilor de pe contrasens? Personal pot spune ca ma seaca, stralucesc intr-un fel de X. La fel si becurile iluminatului stradal! Ma intreb doar daca toate fac asa sau am avut eu ghinion cu parbrizul. Cred ca as fi primul care renunta la un parbriz incalzit si il schimba cu unul normal, dar nu sunt departe de acel moment :)) Dealer-ul m-a pacalit ca este cu nu-stiu-ce folie, ca firele sunt tehnologia veche... 

Link către comentariu

Salut, @alex.1983

Am mers pe timp de noapte destul de mult timp dar nu mă deranjează acele fricele. Se vad si la mine dar cred că depinde de fiecare cum percepe.

Tehnologia fara acele fricele se pune pe Kodiaq si Superb din cate stiu. Poti sa te interesezi daca există ceva AM fara acele fricele si eventual il poți schimba pe casco.

Iar despre masina mea, am trecut de 14k km fara probleme,  am facut un schimb de ulei si filtre la Avia, cost 1170 lei cu 6l ulei Mobil 0w-20. Filtrele de aer si polen destul de imbacsite cu toate că peste 70% din km au fost făcuți extraurban. 

Ulei in cei 14k km nu mi se pare ca a consumat, uleiul pe joja era la fel ca la început. 

Pentru iarna am ramas cu jantele Trius 17 cu anvelope Contiental TS860 iar pentru vară am achiziționat o pereche de jante SH, Pictorius 18 pe care le-am reconditionat in culoarea neagră (vezi poza). 

La anvelope pentru vară încă nu m-am hotărât ce sa iau, probabil Continental sau Goodyear dar dupa ce voi vinde cele pe 17 de vară.  

20191128_150823.jpg

Modificat de tetea
Link către comentariu
  • 4 months later...

Ieri am sarbatorit un an de cand am intrat in posesia masinii, in prezent 20k+ km fara probleme. De fapt, singura asa zisa problema este parbrizul care s-a crapat. In tot acest timp am luat cateva pietre in parbriz pe autostrada, chiar pe mijlocul parbrizului si nu a avut nimic, in schimb, pe 26 decembrie am luat o pietricica mica, pe partrea dreapta aproape de margine a facut o floare f mica iar dupa doua ore de stat masina in parcare, a plecat o dunga de aprox 10 cm.

Tot in ziua respectiva am fost la cineva sa il repare insa, mi-a spus ca este posibil sa nu tina fiind crapatura destul de mare. A tinut 3 luni apoi a inceput sa plece inca un cm. Am fost la Turbocon si mi-au spus ca nu au ce sa ii faca, crapatura fiind prea mare, aprox 12 - 14 cm. Il voi schimba pe casco la un moment dat, sunt curios daca au aparut si pentru Octavia 3, parbriz cu incalzire fara acele firicele.

Alte noutati, am schimbat ornamentul cromat al grilei din fata, cost 220 lei de la Brady. Tot ei s-au oferit sa o instaleze dar in alta zi, am facut programare cu mentiunea ca nu vreau sa imi dea bara jos. Bineinteles ca in ziua programarii s-au sucit si au spus ca trebuie sa-mi dea bara jos. Nu am fost de acord. Pana la urma am fost la o cunostinta si s-a rezolvat fara sa dau bara jos, iar ornamentul a iesit intreg cu exceptia unei cleme de ghidaj care s-a rupt.

Pe dunga cromata, cea de jos, am pus folie neagra, deoarace trebuia schimbata toata partea de jos la un pret destul de piperat. Au ramas de schimbat emblemele cromate cu unele negre.

De vreo doua saptamani am montat jantele de vara R18 cu anvelope Michelin PS4, 225/40/R18. Ca prima impresie, masina este un pic mai stabila pe curbe, parca nu se mai lasa asa mult pe o parte cum se simtea la cele R17, directia se simte mai "grea" iar ca si confort, la fel de rigida ca cele R17. Sincer, imi era putin teama sa nu fie mult mai rigida ca cele pe R17 insa, sunt destul de confortabile pentru un R18 si silentioase. Ce-i drept, am mers numai in oras cu ele datorita situatiei actuale, abia astept sa vad cum se comporta la munte.

Consum de ulei pana acum nu a fost, sau cel putin nu se observa pe joja, peste 4k km voi face a doua revizie, adica pe la 25k km. Consumul de benzina pe toti cei 20600 km este 9.2 conform Spritmonitor.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

3a.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

Link către comentariu

Unora le place cromul si altii il infoliaza. Mie imi place cu acel crom, asa o las :)

Link către comentariu

/offtopic

Mda, vad ca au disparut ultimile postari...? 

@zidanne lasa-mi in privat o metoda de contact ca sa vorbim in privat, vad ca ai mesageria oprita.

 

/ontopic

Si pentru ca ma manca curiozitatea daca timpul declarat de producator este adevarat, mai exact 6.7 secunde pentru 0-100 km/h, zilele tercute am facut testul undeva in afara orasului, pe o strada fara trafic si am avut surpriza sa constat ca timpul este chiar mai mic :))

 

Link către comentariu
  • 2 months later...

Am ajuns la 26500 km iar cu aceasta ocazie am facut a doua revizie tot la Avia (prima fiind facuta la 14k km) cu schimb ulei si filtre + igenizare AC, cost total 1210 lei, 1100 fiind revizia. Am mers tot pe ulei Mobil 1 ESP 0W-20. Ma mir ca intre schimburi nu a consumat nimic, verific uleiul cam la fiecare 5k km si a ramas la acelasi nivel intre schimburi. In galerie gasiti si o poza cu uleiul, cum arata cu putin timp inainte de schimb.

La fel si cu antigelul, nu am completat niciodata in acest numar de km, este la nivel aproape de maxim, exact cum a venit masina.

Alte noutati momentan nu sunt, gasiti cateva poze in galerie cu masina si bineinteles, cateva consumuri.

https://photos.app.goo.gl/2CS7uPHTFoWvFBfV9

Link către comentariu

Ma bucur sa vad ca schimbi uleiul la max 15k si ca mai sunt oameni care vad ce ulei foarte bun este Mobil :) Dovada si poza ta cu uleiul inainte de schimb, nice!

Consumurile mi se par foarte bune, se vede clar ca o medie de viteza (extraurban) mai mica, are si un consum mai mic. 

Arata foarte bine si curata in toate pozele. Like!

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am observat ca nu apare "Intelligent Light Assistant" in lista de optionale. L-ai activat cumva ulterior cu ODB11?

Link către comentariu

@alex.1983 nu am Intelligent Light Assistant. Initial am crezut ca este standard pe echiparea Style făcând confuzie cu Intelligent Light Assist care este altceva. Asta am aflat dupa ce a venit mașina :)

Cum zice și @zidanne se poate activa daca ai camera de Lane Assist.

Link către comentariu

Am ajuns zilele astea pe prezentarea Octaviei tale anterioare. M-am amuzat cand am citit ca a mai fost cineva care a confundat, la fel ca si mine, Light Assist cu Intelligent Light Assist (clar neispirate numele alese pentru aceste feature-uri). Cand am vazut ca nici pe asta noua nu ai pus ILA m-am gandit, cumva, ca stiai ca poate fi activat ulterior cu OBD11.

Modificat de alex.1983
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!