Jump to content
Diesel

Dezbatere publica Proiect Primaria Iasi de restrictionare a circulatiei masinilor Euro3 si inferior

Recommended Posts

horry_bv

Normele euro 4,5 etc Nu tin cont doar de emisile CO2, sunt mai multi factori... si si CO2 se raporteaza si la capacitatea motorului, ca nu e aceasi limita  de co2 euro6 pentu 2.0 si 3.0

+ mai tin de sistemele de recuperare a energiei ( de franare), sistem start-stop, etc.

Asa o dam in offtopic si ajungem la discutia ca un euro 3 condus 5k km pe an polueaza mai putin decat un euro6 condus 30k

In toate tarile din vest care au interdictii s-a tinut cont de norma euro, cu siguranta asa va fi si la noi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bebeee

De implementat, este usor de implementat sistemul daca se adopta sistemul din Germania, de exemplu:

- se marcheaza prin indicatoare zonele/strazile in care este accesul limitat

- se elibereaza niste stickere, pe care se compleataza numarul de inmatriculare al masinii, de diferite culori. (In Germania rosu, galben - euro 3, verde - euro 4-5, albastru - euro 6). Stickerele se pot achizitiona de la dealer auto pentru marca respectiva de masina sau de la statiile TUV (RAR la noi) doar pe baza talonului. Nu se face nicio verificare a masinii, daca corespunde sau nu tehnic. Pentru Germania se pot comanda si online de pe site-urile TUV, cu aprox 15 euro (fata de 5 Euro daca le cumperi local) doar in baza talonului masinii. 

Daca masina este euro 5, cu DPF OFF, EGR OFF, etc off, masina primeste sticker verde. La fel si la benzina, daca masina este modificate, are evacuare "decat", etc., masina primeste stickerul corespunzator normei de poluare a masinii noi. Verificarea masinii trebuie sa aibe loc la ITP. 

Daca ai masina euro 7 si nu ai sticker in parbriz, amenda. Inclusiv pentru turisti, intrarea cu masina in zonele marcate, fara "umwelt plakette" se sanctioneaza cu amenda. Nu merge ca nu am stiut, nu sunt de aici..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

Eu as putea spune ca rezonez cu mihai.onu in toata discutia asta ; sunt de acord cu implementarea unor legi care sa faciliteze calitatea aerului, decongestionarea traficului si reducerea masiva a gunoaielor pe care le-au importat toti la noi in tara, dar inevitabil intervin enspe mii de variabile si pareri in discutie. Ar fi fost ok inainte de toate sa se lucreze la infrastructura, transportul in comun, amenajarea de noi locuri de parcare si preturile pt autovehiculele noi ; sunt de acord cu voi ca nu trebuie sa iei VW sau cine stie ce straineza ( desi am configurat chiar azi un polo HL 1.0 tsi 116 cp manual dotat decent si a iesit la 19.300e...) si ca putem umbla toti cu loganul dar tind sa cred ca se exagereaza putin in aceasta directie ( chiar si astia " saraci " ca mine ar trebui sa aiba de unde alege daca vrea si el o dotare sau mai mult de 3 stele la siguranta ) ; masina pt unii este o necesitate, pt altii un moft ; pt mine spre exemplu este un moft, pt ca asa vreau eu sa fie ; pt ca prefer sa merg cu metroul la job zilnic si sa folosesc masina doar pt nevoi, sau placerea mea de a ma plimba in timpul liber  (weekend, concedii, etc) ; vorbind strict pe subiect, unii compara mere cu pere..ca E5 fara DPF polueaza mai mult ca E3 sau de ce BKD ca al meu ( de 140 cp ) polueaza mai mult ca ALH ( de 90 cp )..astea sunt exceptii, si ca si masura radicala in prima faza este perfect normal sa se adopte aceasta, cum au procedat si alte tari civilizate ; problema la noi este cum am spus mai sus, ca civilizarea nu urmeaza un flux normal in care sa acorde timp cetateanului sa proceseze informatia, sa ii dea de ales ( un transport in comun civilizat, nu in toate gunoaiele care sar de pe sine sau ratb-urile care lasa nori de fum si trenurile care au intarzieri cu orele ) ; nu mai vorbim si de salarii care nu sunt nici pe departe aliniate la nivelul UE ; la un salariu de 3000 lei net este destul de greutz sa iti iei chiar si un logan nou in rate..care costa 7-9000 euro ; nu mai vorbim de alte masini NOI care sa polueze putin ; multi aveti nemultumiri pt ca vedeti lucrurile din prisma pasionatilor sau a oamenilor care isi intretin masinile euro 3/4 ; dar majoritatea sunt cazane care daca va aduceti aminte in 2007-2010 era plina piata de dieseluri importate, care cu greu le gaseai atunci sub 200.000 km reali ( si acum dupa 10 ani au tot 200.000 pe olx ), cum se intampla si in ziua de azi de altfel ; daca aruncati un ochi pe OLX, pe filtru diesel sa vedeti media de rulaj a masinilor importate, o sa constatati ca majoritatea au ~ 200.000 km in 3-6 ani. Dar asta este tipologia romanului, sa isi cumpere cu 8-10k o masina SH full option pt pretentiosi, ca rulajul din bord nu se vede cand iesi cu ea pe strada si sa o lase sa crape si sa dea o spagutza la iTP.

 

Ca si concluzie, dpmdv tindem sa fim aliniati cu alte tari civilziate doar la nivel de taxe si impozite ( acolo unde romanul nu are nimic de castigat desi contribuie ) in loc sa se mentina un echilibru ( salarii / educatie / spitale / accize carburanti / conditii transport in comun / infrastructura / etc )

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dolfin

Cu proiectul asta este in joc soarta lui Chirica, daca mai vrea un mandat...se abtine, plus ca el singur si-a dat alternative.

Intre achizitia de parc de transport mai putin poluant (unde merge si-o spaga) si ura votantilor, cred ca nu are decat o cale.

 

De asemenea daca RAR-ul ar face razii zilnice peste tot prin Iasi ar scadea poluarea cat de cat.

Problema nu este norma de poluare a unei masini, problema este ca nu sunt intretinute corect (este si lipsa de competenta, cred ca exista maxim 2 mecanici in Iasi care stiu sa regleze un actuator de turbo de benzina/diesel), ITP-ul se trece cum se trece.

Problema generala in RO.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92
1 minute ago, Dolfin said:

 

Problema generala in RO.

Tocmai ; era ok mai intai sa se rezolve aceste probleme ; numai eu am dus masina anul trecut in 2 servisuri pt constatare generala si mereu mai gaseam cate ceva la ea daca ma duceam in alta parte -> so exact cum ai spus si tu, lipsa de competenta ; " eu ", om de credinta ma duc sa duc masina in servis pt ca stiu ca urmeaza sa efectuez ITP si plus de asta vreau sa ruleze in conditii bune ; si la ITP sunt respins ; e ok sa fiu eu tras la raspundere ? ar fi ok in baza unei facturi de constatare sa fie tras la raspundere servisul pt ca datorita lor merg asa cu masina, intrucat " eu " nu ma pricep si nu asta e meseria mea. 

 

Btw, acum cateva zile m-am intalnit cu cineva care era mutat in DE de multi ani, om realizat acolo, si avea un CC FL 2013-2014 impecabil, cu di tati pe el (dsg, trapa, individiual, etc ), 2.0 170 cp si spunea ca o sa se duca cu el tot in DE sa`i faca soft si printre altele l-am intrebat eu daca ii face si DPF off, la care raspunsul lui a fost : " nu, cum sa fac asa ceva, acolo daca te prinde iti pune lacat pe masina si amenda de ma ustura cat jumatate din valoarea masinii " ; asta aviz amatorilor care sunt nemultumiti ca la noi " te arde RAR-ul " daca modifici masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristi511
16 hours ago, cristi511 said:

 

Ddmdv a face fapte penale "pacalirea" ITP-ului si "evitarea" platii asigurarii obligatorii RCA sau sanctionarea lor drastic ( distrugerea masinii, etc.) ar trebui sa faca parte din masurile ce ar trebui luate in situatiile astea. 

 

Exact ce spuneam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

@bgd_b92  de acord cu tine. Ofera-i omului alternative decente si va renunta singur la masina. La noi trenurile deraiaza saptamanal de pe sine, cand mergi cu autobuzul tu si portofelul tau coborati la statii diferite, aer conditionat daca ai noroc etc si ne mai miram de ce lumea nu e de acord cu masurile astea... 

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
16MAW

Nu mi se pare ok initiativa pentru ca :

- nu iti ofera alternative..de genul : renunti la masina si te ajutam sa-ti iei una mai putin poluanta (ticketul rabla mi se pare o gluma proasta, deci n-o iau in calcul)

- nu investesc in infrastructura, sa-ti asigure statii de incarcare el..

- nu te impiedica sa inmatriculezi o masina <EURO3 

si pot enumera mult mai multe motive. Nu ne putem compara cu DE in ceea ce priveste putere de cumparare, infrastructura, economie, etc ca sa venim cu initiative de genul.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy
2 hours ago, mihai.onu94 said:

In cazul asta, care dintre cele 2 poluează mai mult? Pt că, dacă nu mă înșel, bkd nu are dpf. 

BKD polueaza mai mult, dar nici ALH nu are DPF si este euro 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92
Posted (edited)

Sau se putea purcede spre interzicere cu euro 0/1/2, masini cu care cred ca suntem de acord majoritatea ca sunt mult prea vechi ca sa circule in centrul oraselor mari si populate ; apoi sa se dea un termen de 1 an pt euro 3 ; daca se pastra taxa " abuziva " nu se mai ajungea in situatia asta ; dar asta s-a vrut, au fost facute " cu cap " ; s-a mai vorbit si acum 2 ani despre aceste aspecte, pe vremea aia au cantarit destul de mult aceste speculatii in decizia mea de a imi vinde fosta ibiza cupra ( 2005, e3..)

Edited by bgd_b92

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei0241
1 hour ago, 16MAW said:

Nu mi se pare ok initiativa pentru ca :

- nu iti ofera alternative..de genul : renunti la masina si te ajutam sa-ti iei una mai putin poluanta (ticketul rabla mi se pare o gluma proasta, deci n-o iau in calcul)

- nu investesc in infrastructura, sa-ti asigure statii de incarcare el..

- nu te impiedica sa inmatriculezi o masina <EURO3

Ce alternative ai dori? Vrei sa platesti tu jumatate din masina si statul cealalta jumatate? Este legiferat ca trebuie sa ai masina, astfel incat sa fie statul obligat sa suporte parte din achizitie?

Statii de incarcare apar in fiecare zi si ritmul este in crestere in ultima perioada. Dar nici hibridele/electricele nu's gratis

Cu ultimul aspect mentionat de tine insa sunt complet de acord.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16MAW

O sa-ti raspund tot cu o intrebare : Este legiferat ca statul nu imi interzice inmatricularea unei masini <EURO 3? Deduci tu de aici mai departe..adica ma lasi sa-mi cumpar un bun si apoi fara nici un plan anuntat din TIMP, imi zici "mai stii tu masina aia pe care ti-ai luat-o? tine-o in curte si fa-i poze"

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bebeee

Problema la noi este mentalitatea si lipsa banilor. Ai 8.000 Euro sa cumperi un Passat, dar nu ai 1.500 euro sa ii schimib DPF-ul, in schimbi ai 300 sa ii faci DPF OFF. Dar ai vrut Passat.

  • Like 1
  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
bgd_b92

@Bebeee problema majora nu este ca nu ai bani sa schimbi DPF-ul, ci faptul ca iti iei diesel sa o rulezi 90% in oras in aglomeratie :)))) mai e mult pana la schimbarea mind set`ului la noi, astfel incat sa ne cumparam masini in functie de nevoi. 

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Abu
9 hours ago, mihai.onu94 said:

3) cei cu masini minin euro5 care sustin foarte vehement aceste schimbari fiindca nu sunt direct afectati si probabil spera ca daca se aproba legea se mai elibereaza traficul si ei vor putea circula mai usor

Daca toata lumea ar fi si in realitate pentru binele tutoror cum se declara de multe ori, ar renunta si ei la masinile personale indiferent de norma de poluare, pentru ca fie non-euro, fie euro 6, tot ard combustibil, tot polueaza. 

Foarte frumos spus Mihai. Nu spun ca nu sunt si oameni dedicati si carora chiar le pasa de binele tuturor, insa multi dintre cei care se declara sustinatori in numele binelui comun se gandesc de fapt la binele lor personal, cum sa circule intr-un trafic mai putin aglomerat.

Motive se vor gasi mereu insa cine vrea sa dovedeasca ca chiar ii pasa isi lasa masina Euro 6 D Temp acasa si merge pe jos, cu bicicleta, trotineta, autobuzul, metroul etc - asa cum spunea un alt coleg mai sus.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego
Posted (edited)

Nu cred ca aveau loc asa discutii daca ITP-ul era corect si filtra cum trebuie. 

Cum ITP-ul, in speta RAR-ul nu vrea sa cearna asa fin incat sa opreasca din fasa masinile care nu indeplinesc toate criteriile, se ajunge la varianta municipalitatilor pe baza normelor de poluare.

Ne-am suparat ca VW a mintit cu acel dispozitiv de pacalire a emisiilor. Noi ce facem? "Pacalim" direct cu DPF off, nu stam la fineturi. Nici nu e mare pacaleala pt ca se poate constata imediat.  Cred ca cel mai simplu si fara echivoc ar fi sa pice ITP-ul toate masinile cu DPF off daca nu se doreste sa fie reomologate pe o alta normal de poluare.

Romanul isi asuma sa cumpere diesel rupt de km, sa il ruleze in oras, sa stie ca DPF-ul e la sfarsitul vietii, isi asuma anularea lui, dar nici in ruptul capului nu si-ar asuma si consecinta anularii:ROflag:.

L.E.: Bonus nici mai apareau polemici, dezbateri pt ca unde e lege nu e tocmeala si nici nu exista argumente reale pentru DPF off.

La noi pe langa stimularea pietii spre hibrid, electric trebuie stopat si afluxul de masini pe care tarile din vest le arunca. Mai ales ca se poate stopa foarte elegant daca se vrea.

In Marea Britanie se pica ITP-ul (MOT-ul la ei) daca se observa chiar si fum, nu mai zic de anulare DPF :))  https://www.gov.uk/government/news/mot-changes-20-may-2018

Edited by The_Ego
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake
Posted (edited)

Oare  nu ar fi trebuit sa faca o diferentiere benzina motorina? Nu mi se pare normal sa fie incadrate in aceeasi categorie.

Oare este normal ca legea asta sa se aplice si pentru proprietarii care locuiesc in zona respectiva?

Oare impactul acestei legi va fi unul real? Sa va spun sincer masini euro3 si sub deja incep incet dar sigur sa devina raritati. Adica ma refer cat va fi castigul de stopare al poluarii tinand cont ca euro3 sau mai putin sunt 5-7 hai 10% din masinile care circula uzual in zona centrala a iasiului.

Oare se va aplica si la autoutilitare? Ca daca la masini, euro3 si sub incep sa devina raritati in (in zona oraselor mari ma refer nu in mediul rural), in schimb la autoutilitare e total diferit sunt inca foarte multe masini vechi.  

Nu stiu in iasi cum este dar in Bucuresti inca circula la greu autobuze STB euro3. De maxi taxi nu mai zic ca sunt si sub euro3 cred. E normal sa ceri populatiei sa respecte ceea ce nici tu ca stat abia acum te chinui sa le scoti? Sa nu mai zic de ambulante, masini de pompieri etc.

Cei care sustineti masura asta chiar credeti ca va fi sesizabila diferenta de poluare sau sustineti masuri din astea pentru ca sa se mai elibereze strada de saraci? adica saracii astia prea circula ei si tin ocupata soseaua bogatilor. cum zicea cineva mai sus, ba macar un logan sa iti iei domne (o masina de 7000euro minim) care nu are nici macar 7000 nu trebuie sa aiba masina.

Intr-o tara saraca e normal sa vezi masini ieftine si prost intretinute. E oare ceva diferit la noi fata de ce se intampla in alte tari la fel de sarace ca ale noastre? In bulgaria cum sunt masinile? Dar in Ungaria sau Polonia ?! Nu sunt si acolo masini multe obosite? Sunt.

Romanul cu euro3 nu va renunta la masina, va vinde euro3-ul lui cu 900-2000euro mai pune 1500 si isi cumpara un eur5 caruia ii face dpf off. asta va fi rezolvarea. Si inchei cu punctul1, sa bage diferentiere benzina motorina, incurajeaza omul sa isi ia masina pe benzina eventual sa o treaca pe gaz care am inteles ca dpdv al poluarii ar fi foarte bun.

Edited by bossake
  • Upvote 3
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

De fapt, nu "statul" plateste diferenta subventionata (fie ca vorbim de tichetul rabla, fie de bonusul pentru electrice) ci toti contribuabilii ;)

Carry on, boys...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
acum o oră, bossake a scris:

Oare impactul acestei legi va fi unul real? Sa va spun sincer masini euro3 si sub deja incep incet dar sigur sa devina raritati. Adica ma refer cat va fi castigul de stopare al poluarii tinand cont ca euro3 sau mai putin sunt 5-7 hai 10% din masinile care circula uzual in zona centrala a iasiului.

"In oras circula aproape 117 mii de autoturisme inmatriculate pe Iasi, la care se adauga alte aproximativ 25.000 inmatriculate in judetele invecinate. Vizati sunt insa cei care au autoturisme cu normele de poluare pana in Euro 3, adica peste 40 de mii de conducatori auto din municipiu." (asa scrie aici)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Doar pentru ca traim intr-o tara saraca nu inseamna ca trebuie sa si murim mai repede pentru ca e plina de masini care polueaza mult.

La fel cum nu e normal ca furtul sa fie la ordinea zilei pentru ca “Sunt saraci, din ce sa traiasca si ei?!” nu e ceva normal. La fel cum nu e normal nici sa existe sate fara curent electric sau gaze, la fel cum nu e normal sa existe scoli cu toaleta in fundul curtii, la fel cum multe realitati din tara noastra nu sunt normale. Dar le acceptam pentru ca ne-am obisnuit cu ele, nu?!

Ei bine, nu! Civilizarea se poate face si cu forta, daca e neaparata nevoie, si e normal mai ales vizavi de lucruri care tin de sanatatea noastra si a celor din jur. Asta venind din partea unui fumator care nu a comentat cand a fost interzis fumatul in spatii publice inchise, pentru ca asa e cel mai ok pentru majoritatea oamenilor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jetta20tdiHLDSG6
2 hours ago, bossake said:

Oare  nu ar fi trebuit sa faca o diferentiere benzina motorina? Nu mi se pare normal sa fie incadrate in aceeasi categorie.

Oare este normal ca legea asta sa se aplice si pentru proprietarii care locuiesc in zona respectiva?

Oare impactul acestei legi va fi unul real? Sa va spun sincer masini euro3 si sub deja incep incet dar sigur sa devina raritati. Adica ma refer cat va fi castigul de stopare al poluarii tinand cont ca euro3 sau mai putin sunt 5-7 hai 10% din masinile care circula uzual in zona centrala a iasiului.

Oare se va aplica si la autoutilitare? Ca daca la masini, euro3 si sub incep sa devina raritati in (in zona oraselor mari ma refer nu in mediul rural), in schimb la autoutilitare e total diferit sunt inca foarte multe masini vechi.  

Nu stiu in iasi cum este dar in Bucuresti inca circula la greu autobuze STB euro3. De maxi taxi nu mai zic ca sunt si sub euro3 cred. E normal sa ceri populatiei sa respecte ceea ce nici tu ca stat abia acum te chinui sa le scoti? Sa nu mai zic de ambulante, masini de pompieri etc.

Cei care sustineti masura asta chiar credeti ca va fi sesizabila diferenta de poluare sau sustineti masuri din astea pentru ca sa se mai elibereze strada de saraci? adica saracii astia prea circula ei si tin ocupata soseaua bogatilor. cum zicea cineva mai sus, ba macar un logan sa iti iei domne (o masina de 7000euro minim) care nu are nici macar 7000 nu trebuie sa aiba masina.

Intr-o tara saraca e normal sa vezi masini ieftine si prost intretinute. E oare ceva diferit la noi fata de ce se intampla in alte tari la fel de sarace ca ale noastre? In bulgaria cum sunt masinile? Dar in Ungaria sau Polonia ?! Nu sunt si acolo masini multe obosite? Sunt.

Romanul cu euro3 nu va renunta la masina, va vinde euro3-ul lui cu 900-2000euro mai pune 1500 si isi cumpara un eur5 caruia ii face dpf off. asta va fi rezolvarea. Si inchei cu punctul1, sa bage diferentiere benzina motorina, incurajeaza omul sa isi ia masina pe benzina eventual sa o treaca pe gaz care am inteles ca dpdv al poluarii ar fi foarte bun.

Problema la toate aceste "oare" este ca romanul comenteaza pe abstract in loc de concret. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei0241
2 hours ago, B_o_g_d_a_n said:

De fapt, nu "statul" plateste diferenta subventionata (fie ca vorbim de tichetul rabla, fie de bonusul pentru electrice) ci toti contribuabilii ;)

Carry on, boys...

Teoretic da, practic nu, ca nu contribuabilul decide daca se acorda tichete Rabla, cand si cat.

Ca altfel ar avea dreptate idiotul care are impresia ca politistul nu ar trebui sa'l controleze, ca din banii lui isi ia politistul salariul

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dolfin

In primul rand trebuie sa cititi tot proiectul pus in discutie in Iasi, direct de la sursa.

 

Din comunicat rezulta ca 38,2% din masinile din Iasi sunt pana in Euro3, este o cifra enorma, nu au cum sa le interzica, practic, electoral si unii spun ca si anti-constitutional (depinde din ce parte te uiti...cel putin pentru rezidentii din zona centrala de excluziune, daca va fi).

O alta solutie propusa sunt 25.000 de vouchere de 500€, asta daca nu se impotmolesc la criteriile de acordare.

De asemenea, impozite diferentiate in functie de norma de poluare nu reuseste sa aplice nici Ministerul Mediului, nu stiu daca legal este chiar posibil.

 

Singurele solutii fezabile si relativ sigure in instante, de asemenea si politic sunt:

- taxa de congestie

- achizitia de masini noi pentru transport si servicii urbane (aici se bucura toata lumea).

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n
acum o oră, andrei0241 a scris:

Teoretic da, practic nu, ca nu contribuabilul decide daca se acorda tichete Rabla, cand si cat.

Ca altfel ar avea dreptate idiotul care are impresia ca politistul nu ar trebui sa'l controleze, ca din banii lui isi ia politistul salariul

Teoretic da, practic nu, ca serviciul de asigurare a ordinii publice e un serviciu public, pe care Statul este obligat sa il asigure cetatenilor sai, pe cand subventionarea achizitiei de autoturisme cu bani de la buget nu e.

Mai trage un loz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake
Posted (edited)
17 hours ago, mihai.onu94 said:

"In oras circula aproape 117 mii de autoturisme inmatriculate pe Iasi, la care se adauga alte aproximativ 25.000 inmatriculate in judetele invecinate. Vizati sunt insa cei care au autoturisme cu normele de poluare pana in Euro 3, adica peste 40 de mii de conducatori auto din municipiu." (asa scrie aici)

In mod real exista o diferenta URIASA intre masinile care apar inmatriculate in statistica si cele care chiar circula. In statistici apar enorm de multe masini care sunt deja date la fier vechi, nu mai exista fizic dar nu au fost radiate din circulatie. Plus toate rablele pe care le vedem cu totii abandonate care si ele contributie la statistici.

Nu stiu situatia din Iasi dar in Bucuresti deja masinile euro3 si sub deja incep sa devina tot mai rare. Nu prea mai e rentabil sa tii o astfel de masina ca e deja veche, se strica des...

Pana la urma un euro5 gasesti si pe la 3500euro (o masina clasa compacta intr-o stare mai amarata). Chiar asa imensa sa fie diferenta intre un eur3 si un eur5 (cu dpf off) la poluare incat sa merite toata harababura asta?Mai ales ca nu se face diferentiere diesel benzina, deci poate scoti un benzinar euro3 si il inlocuiesti cu un diesel eur5 (care mai devreme sau mai tarziu va avea dpf off) Care e scopul real al masurii, descurajarea aglomeratiei, descongestionarea traficului sau chiar reducerea poluarii? Exista niste studii concrete cat s-ar reduce poluarea daca 15-20% din masini ar fi scoase de pe strazi si inlocuite cu alte masini euro5?

Edited by bossake
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri