Jump to content
Diesel

Dezbatere publica Proiect Primaria Iasi de restrictionare a circulatiei masinilor Euro3 si inferior

Recommended Posts

Diesel

 

Stimati colegi VWFORUM poate ati auzit/poate nu, Primaria orasului Iasi pregateste un Proiect legislativ conform caruia se doreste restrictionarea CIRCULATIEI in orasul IASI a masinilor cu norma EURO3 inclusiv si inferioara pana la non-euro in intervalul orar 6-22. Altfel spus iesenii dar nu doar ei vor mai putea circula cu masinile lor cu specificatiile de mai sus doar NOAPTEA.
Bineinteles este vizat si un calendar de introducere a restrictiilor pentru masinile EURO4 si EURO5.

ESTE VITAL cred eu ca fiecare din noi, indiferent ca suntem din Iasi sau nu (dar cei din Iasi cu precadere) sa luam pozitie prin trimiterea unui punct de vedere pentru dezbaterea publica inainte de votul in Consiliul Local Iasi.

Este absolut vital pentru ca daca se voteaza acest lucru abuziv, ulterior orice primarie din tara va putea perpetua abuzul pentru ca nu-i asa, exista un precedent votat la Iasi.

Este un abuz clar avand in vedere faptul ca RAR si unitatile lor agreate sunt singurele autoritati ce stabilesc calificativul BUN TEHNIC pentru circulatia pe drumurile publice din Romania pentru masinile inregistrate in Romania. Orice delegare de restrictionare a circulatiei autovehiculelor pe criterii tehnice lipseste. Altfel spus Primaria Iasi vrea sa voteze un abuz impotriva cetatenilor. O masina noua nu e poluanta la momentul vanzarii ei, statul ia 20% TVA, apoi se platesc ani de zile impozite pe masina, abonamente de parcare, mai trec vreo 10 ani si brusc primaria apoi iti declara masina cu un grad mare de poluare...DIN PIX. Cum asa cand iti intretii masina si iti iei ITP. Adica iti face masina bun de unica folosinta....

Ca sa nu lungesc va rog sa trimiteti punctul dvs de vedere vis-a-vis de acest proiect la adresa: informatii@primaria-iasi.ro

Proiectul a fost tinut secret ca sa nu prea afle lumea dar a mai rabufnit in presa la Protv.

Aici puteti citi  proiectul pe larg : http://www.primaria-iasi.ro/…/1554465307-Proiect_HCL_38235_…

În termen de 10 zile calendaristice de la afişare (începând cu data de
05.04.2019), cei interesaţi pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu
valoare de recomandare, pe adresa Primăria Municipiului Iaşi, bd. Ştefan cel
Mare şi Sfânt 11, Iaşi, 700064.
Propunerile, sugestiile şi opiniile cu valoare de recomandare pot fi remise şi
Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni – Biroul de Relaţii cu Publicul - ghişeul 6,
luni, marti, miercuri şi vineri între orele 8.30-16.30 si joi între orele 8.30-18.30
sau pe email informatii@primaria-iasi.ro .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jetta20tdiHLDSG6

Poti descrie, te rog, mai in detaliu, abuzul? Orice autoritate publica centrala sau locala poate lua decizii ca aceasta, in folosul cetatenilor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Diesel

Singura autoritate care poate restrictiona circulatia unui autovehicul inregistrat in Romania pe drumuri publice este Registrul Auto Roman (RAR). Prin omologare de tip, individuala si prin ITP autovehiculul poate primi sau nu calificativul BUN TEHNIC pentru circulatia pe drumurile publice.

In Germania restrictiile pe zone sau pe criterii tehnice au putut fi impuse abia dupa ce o instanta judecatoreasca s-a exprimat in acest sens. ABIA ATUNCI.

In Romania orice abuz poate fi legalizat prin vot sau ordonanta de urgenta. A se vedea taxele de prima inmatriculare, de poluare, de mediu care au fost percepute si incasate ILEGAL timp de 10 ani si nici acum nu au fost returnate in intregime.

 

E mai usor sa previi un abuz decat sa-l inlaturi. Vezi anii de procese pentru acele taxe ilegale. Au durat 10 ani ca sa le elimine. 

E o dezbatere publica, fiecare poate sa-si spuna un punct de vedere. 

 

Poti sa fii constient de drepturile tale, cand iti sunt sau nu incalcate si sa faci ceva. Sau nu, poti sa adopti pozitia ghiocel si sa-ti fie indiferent si sa nu faci nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jetta20tdiHLDSG6
Posted (edited)

Eh hai, cum adica doar RAR..lol. Cam orice autoritate tehnica poate restrictiona circulatia unui autovehicul. Si tot prin legislatie: De exemplu prin legislatia referitoare la asigurare obligatorie, la ITP (care nu se face obligatoriu la RAR), la taxare si, de ce nu, la poluare. De exemplu politie iti poate restrictiona circulatia. De exemplu autoritatile publice cetrale sau locale pot impune legislatie care, ulterior, sa restrictioneze circulatia.

Discutii cu "in Germania" sunt lungi si nenumarate. De la cum umbla cainii cu covrigii in coada, si ce bune sun drumurile. De obicei, in toate tarile unde s-au luat asemenea masuri, de exemplu, dar nu numai, Germani, Franta, Belgia, Spania, Anglia, masurile au fost luate si aplicate iar, pe alocuri, diverse grupuri de contestatari au formulat diverse actiuni pe la diverse curti nationale si/sau europene unde, majoritatea au pierdut. Cauta pe google si vezi ca tot in Germania CJUE a decis ca orice autoritate publica poate lua asemenea decizii.

De fapt e si normal pentru ca multimea de X a unei zone, sau a unui oras, care au dreptul la sanatate, includ si multimea Y (unde Y<X) de soferi cu masini care nu respecta respectiva norma si se bosumfla.

Se urla despre drepturi, taxe si impozite ca la problema fumatului, de parca nefumatorii nu platesc taxe si impozite sau de parca ai cu masini cu norma >euro 3 nu platesc taxe si impozite.

Dar, as usual, in timp ce Europa civilizata face niste lucruri cu 5-10 ani inainte si rezolva si disputele intre timp, cand apare si mai la coada estica initiativa incep toti sa se revolte.

De fapt toate lucrurile astea bune care se intampla la altii si la noi nu sunt impedicate de diversi contestatori care urla dupa drepturi.

 

P.s -ai dreptate cu ultimul paragraf si iti multumesc de informare, chiar daca nu sunt din Iasi voi sustine initiativa tocmai ca sa devina un precedent. De cand astept si in Bucuresti asa ceva.

Edited by Jetta20tdiHLDSG6
  • Like 1
  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Diesel

Proiectul nu a fost prea popularizat, mai mult a fost cam tinut sub pres...

Totusi a ajuns si in presa: stirea o puteti vedea aici incepand cu minutul 17.32 https://www.youtube.com/watch?v=ijfp6WLadC0 

 

@ Jetta......plm2006

Nu am postat acest topic pentru a polemiza cu cineva. Daca ai un punct de vedere si e unul care conteaza il poti trimite Primariei Iasi prin mijloacele de contact pe care le-am postat mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jetta20tdiHLDSG6

@Diesel...plm

atunci de ce ai postat acest topic? Adica putea fi doar informarea ca exista proiectul in dezbatere publica si apoi inchis.

il faci, urli dupa drepturilor non euro euro 0-3 si apoi te superi ca cineva are o parere care priveste si drepturile alorlalti?

sau cum? oricum, un prim pas ar fi sa nu mai spui tampenii de genul doar rar poate restrictiona circulatia...

  • Like 1
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Diesel

Pai asta era informatia. Ia nota de ea!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut10a

...pe anumite bulevarde care sunt mai aglomerate,nu tot orasul ca altfel o sa trebuiasca platforma sa iesi din iasi

in rest rar ul si itp ul nu au treaba cu restrictiile impuse de primarie privind poluarea,banuiesc ca de asta vor sa interzica circulatia anumitor masini

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristi511

Excelenta initiativa! Sper ca in cativa ani sa existe un efort concentrat al autoritatilor care sa scoata de pe strazi tot ce reprezinta un pericol pentru ceilalti, atat din punct de vedere al poluarii cat si din punct de vedere tehnic. :)

Ddmdv a face fapte penale "pacalirea" ITP-ului si "evitarea" platii asigurarii obligatorii RCA sau sanctionarea lor drastic ( distrugerea masinii, etc.) ar trebui sa faca parte din masurile ce ar trebui luate in situatiile astea. 

 Stiu ca deranjeaza punctele de vedere radicale dar sa ne intelegem, masina e un moft nu un DREPT

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTD

la cum sunt drumurile prin Iasi de daramate nu trebuie un proiect pentru restrictionarea circulatiei ,cat de retarzi pot sa fie si platiti din bani publici pe deasupra

pacat ca nu este an electoral ...era amuzant atunci 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_221

Sunt de acord cu initiativa

Si colegule initiator, iti aduc aminte ca BUN TEHNIC nu inseamna LIBER LA CIRCULATIE. Nu are nicio legatura starea tehnica a masinii cu intentia Primariei.  Sunt 2 lucruri complet distincte.

Niciunde Primaria nu a specificat ca masinile Non E, E 1,2,3  sunt jafuri si polueaza si scot fum si etc...  Pur si simplu limitele lor de poluare sunt foarte sus (din conceptie) si calitatea aerului sufera din acest motiv.

1. Nu intram in polemica asupra corectitudinii cu care se face ITP la romani. 

2. daca Primaria vrea sa opreasca circulatia pe o anumita strada, din motive intemeiate, o poate face fara ca POLITIA, RAR, etc sa poata faca ceva impotriva acestei decizii.

3. se poate face Referendum local si daca majoritatea populatiei decide ca este de acord cu Primaria, se poate emite HOTARAREA DE CONSILIU LOCAL. Care HCL se respecta de toate institutiile.

Astea sunt timpurile, trebuie sa ne adaptam. 

Nu are nicio legatura cu creearea unui precendent :), Astea sa fie singurele abuzuri din Romania.... cele legate de micsorarea poluarii in orase.... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Foarte buna initiativa si sper sa se aprobe tocmai ca sa se poata da ca exemplu si pentru restul oraselor mari, dar nu numai, din tara.

Sanatatea, si de ce nu si siguranta, oamenilor este mai presus decat dorinta catorva de a se plimba cu masina prin centrul orasului si chiar nu cred ca ar putea exista cineva lucid care sa argumenteze contrariul.

Toti oamenii ar trebui sa se gandeasca mai mult la sanatatea lor si a celor din jur decat la buzunar. Ca acum sunt foarte multi care se pun pe ei, sau “drepturile” lor, mai presus de sutele sau miile de oameni care sunt afectati de dorinta respectivului de a se plimba cu o masina care polueaza cat 10.

Si, am mai zis si o sa ma repet, cine nu are bani sa ia un Logan nou, sau alte masini in gama aia de pret, nu ar trebui sa aiba masina. Pentru ca o masina costa foarte multi bani, mai ales una veche care, statistic vorbind, e mai predispusa sa se strice si cere multi bani pentru reparatii. Asta in cazul in care proprietarul are de gand sa o intretina cum trebuie si sa treaca si ITP-ul pe bune, nu la prieteni.

Singurul caz discutabil aici este cel al masinilor de epoca, cele conforme si inregistrate; caz care sigur se poate rezolva printr-un amendament la respectiva lege.

Bine, eu nu as interzice, ci as aplica metoda londoneza de a percepe o taxa, mare, acestor masini. Daca tot nu-ti pasa de concetatenii tai, macar sa platesti pana te hotarasti singur ca poate nu e o idee chiar atat de buna masina aia care polueaza atat ( nu am zis nimic de vechimea ei).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi
Posted (edited)

   O masina Euro 3 in stare tehnica buna polueaza mult mai putin decat o masina Euro 5 in stare tehnica proasta. De cate ori nu trebuie sa trecem aerul pe recirculare sau sa inchidem geamurile ca avem in fata nori negri de fum scosi de o masina sigur peste Euro4? Este o prostie sa pui o asemenea masura intr-o zona saraca a tarii. Sunt sigur ca vor fi afectati mii de proprietari de Logan 1,4 Euro3  cu 50-80.000 Km la bord care nu scoate gram de fum, dar nu vor fi afectati proprietarii de TDI cu 400.000 Km, EGR off, DPF off,  care-ti intorc stomacul pe dos cu mirosul esapamentului.. 

   

Edited by Ebi
  • Like 1
  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jetta20tdiHLDSG6

Una dintre marile diferente dintre Romania si tarile civilizate este aceea ca inca inainte de a se face ceva apar 100 de motive de la 100 de opozanti care ofera 100 de argumente. in tarile civilizare, si voi relata subsecvent un caz concret, se ia o masura imperfecta, raportata la un bine general generic, apo ise rafineaza prin amendamente. 

spre exemplu, un caz concret, unul dintre multe motive pentru care nu avem autostrazi si drumuri in tara asta este acela ca legislatia civila referitoare la proprietatea publica, exproprieri, s.a.m.d e ambigua si lasa loc oricarui Gogu, generic, caruia ii trece un plan prin curte sa ceara o suma dementa, sa conteste, sa refuze, sa se opuna, desi vrea un pret aberant si peste media normala pe care cineva nu e dispus sa-l plateasca. e doar unul dintre motive dar e suficient sa intarzie birocratic ani intregi. gandindu-ne la cati Gogi gasim pe traseul ipotetic de sute de km ai unei autostrazi, go figure.

in preaiubita si preastimata Germanie, problema juridica se rezolva altfel: statul te oferteaza la o medie cinstita de pe piata, tu refuzi, ok - buldozerul trece, autostrada se face, apoi te poti judeca linistit cu statul (iar nu cu constructorul) despre cum de fapt esti indreptatit la mai mult - dovedesti, ok primesti. nu dovedesti, iei ce ti s-a oferit dar scazi ce-a cheltuit statul cu litigiul inutil.

asa e in tarile civilziate. da, ai drepturi, dar drepturi tale nu sunt mofturi - fie sunt drepturi si sunt consfintite, fie sunt impresii...iar binele generic invinge binele individual - fara alte discutii juridice complicate si lipsite de sens aici privirtoare  la drepturile omului, competenta instantelor, principii si alte abureli.

prin urmare daca in iasi sunt 10 locuitori si 9 vor un aer mai bun dar 8 au <euro3 - tough luck...e o norma proasta? poate - face bine? poate? se poate amenda? da. se poate abroga? da...etc...

  • Upvote 3
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
Posted (edited)

Legea asta nu e nici buna, dar nici rea. Problema mea, la fel cand s-a pus aceeasi problema si in Bucuresti, e ordinea in care se desfasoara aceste schimbari. Nu lasi omul sa isi poata cumpara orice masina si dupa nu il mai lasi sa o foloseasca peste noapte. Statul ar fi trebuit sa o ia treptat, de ex: din 2018 nu mai ai voie sa inmatriculezi masini euro 3 iar din 2020 incepi interzicerea lor selectiva. Asa, omul ala care a avut 2-3000 euro pt un euro 3, nu va avea bani in continuare de o masina mai scumpa, dar macar ramane cu banii aia in buzunar, nu sta si se uita la ei in parcare. 

Pe langa asta, itp-ul anual pentru masini mai vechi, daca ar fi corect ar sorta mult din masinile de pe strada. Spun masini, pentru ca sunt si euro 5 neintretinute, cu dpf anulat si cu sute de mii km care polueaza mai mult decat un euro 3 intretinut corespunzator. 

Edited by mihai.onu94
  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

Inteleg ca daca se introduce restrictionarea accesului autovehiculelor sub o anumita limita de poluare e abuz, ca li se interzice accesul in oras celor care nu au mijloace financiare sa isi cumpere o masina noua... Bun asa.

Dar cand cresc taxele la parcare de la 2 lei ora la 10 lei ora, asta nu e o limitare a dreptului de a parca al celor care nu au mijloace financiare sa plateasca diferenta? Una e sa parchezi 5 ore si sa platesti 10 lei, si alta e sa parchezi 5 ore si sa trebuiasca sa platesti 50 lei. O majorare a tarifului de parcare poate fi perceputa de cei fara mijloace financiare drept un abuz, in fond, e o ingradire a accesului lor la parcare.

Nu e nimeni obligat sa mearga cu masina pana in buricul targului, exista pejoul, bicicleta sau, de ce nu, mijloacele de transport in comun. Pentru "bogati", taxiul.

Eu aprob initiativa asta, ar trebui extinsa in toate orasele mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

E datoria RAR-ului sa isi faca treaba si sa ia actiuni impotriva masinilor cu DPF Off si alte modificari care le fac sa polueze mai mult decat norma. Baza legala exista pentru asa ceva, actiuni impotriva mai... RAR ;) 

Dar faptul ca exista aceste masini care polueaza mai rau decat cele Euro 1-3 nu invalideaza cu nimic propunerea aceasta. E ca si cum te prinde Politia ca treci pe rosu si tu te aperi spunand “Pai au mai trecut si altii inaintea mea”... Asa o fi, nu zic nu, dar doar pentru ca ei nu au fost prinsi nu inseamna ca ai voie! :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

@Rave degeaba prinzi pe 1 din 10 ca trece pe rosu daca nu faci ceva sa ii convingi si pe restul 9 ca nu e bine sa treci pe rosu. Evident ca e mai rentabil pentru ei sa amendeze pe toti pe care ii prind ca trec rosu, dar nu inseamna ca asa rezolva complet problema asta. 

La fel si cu masura asta, ok, nu mai au dreptul sa circule cu masinile vechi prin orase, dar macar fii corect cu toata lumea si nu ii mai lasa sa circule nici pe cei cu euro 4,5,6 pana nu isi rezolva problemele tehnice, asta daca chiar se vrea imbunatatirea calitatii aerului in orase si nu doar eliberarea traficului. 

@B_o_g_d_a_n sa stii ca tarifele astea mari la parcare chiar i-au facut pe unii sa mai mearga cu metroul in detrimentul masinii personale (vorbesc de persoane cu care ma intalnesc zi de zi si au masini euro 5/6, deci nu ar fi fost deloc afectati de legile noi) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

Pana la urma, proiectul acesta de lega va imparti lumea in 3 tabere. 

1) cei afectati direct si nu sunt de acord pentru ca raman fara masina

2) cei afectati direct si inteleg ca scopul final e sanatatea lor si sunt dispusa sa renunte la masina personala pentru asta 

3) cei cu masini minin euro5 care sustin foarte vehement aceste schimbari fiindca nu sunt direct afectati si probabil spera ca daca se aproba legea se mai elibereaza traficul si ei vor putea circula mai usor

Daca toata lumea ar fi si in realitate pentru binele tutoror cum se declara de multe ori, ar renunta si ei la masinile personale indiferent de norma de poluare, pentru ca fie non-euro, fie euro 6, tot ard combustibil, tot polueaza. 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
x-tremist
Posted (edited)

Si eu salut initiativa si astept si Primaria Constanta sa aplice aceasta restrictie. Traficul oraselor mari este din ce in ce mai aglomerat si gradul depoluare creste de la an la altul... Constanta s-a supraaglomerat in ultimii ani. Eu detest sa merg in spate unui junghi de Tico sau Cielo de mai bine de 20 de ani si sa-i inspir gazele de esapament... Frate, o masina Euro 4 in stare bunicica ( de ex un Logan), pleaca de 1500 de euro in sus. Mi se pare o valoare care si-o poate permite orice roman care munceste, la momentul actual. Si, cam orice masina fabricata dupa 2007 are Euro 4, deci nu trebuie sa ai masina noua. Iar daca ai masina Euro 3 de 12 ani sau mai bine, o poti da la rabla si gata, oricum mare lucru nu mai face o astfel de masina. Insa daca chiar esti printre nevoiasi, atunci exista si alternativa transportului in comun sau a mersului pe jos. Nu e nimeni obligat sa inspire noxele de la toate rablele, doar ca unii dintre noi nu permitem macar o Dacie Logan veche de mai bine de 10 ani...

Si, ca sa nu fiu judecat gresit, eu am 2 masini de 10 ani fiecare, ambele Euro 4, a caror valoare cumulata nu cred ca depaseste 5000 de euro. Daca s-o da si restrictie de Euro 5 in oras, in viitor, una o vand, alta la rabla si iau ceva mai nou. Ce mare tragedie... Sanatatea nu poate fi comparata cu o adunatura de fiare...

Edited by x-tremist
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
horry_bv

O sa mai dureze.

Ma gandesc ca daca vor treaba asta, in primul rand ar trebui sa inceapa sa puna la primul itp o placheta ceva cu norma de poluare...si abea dupa min 2 ani cand toti ar trebui sa aibe placheta respectiva sa demareze proiecte de genul.... ca in momentul de fata, cum poate politia locala sa stabileasca ca o masina din centrul Iasiului e euro3 sau euro4?

Ca banuiesc ca ar intra in atributiile localei sa amedeze masini neconforme in centru, nu o sa vina RAR-ul sa ne testeze gazele, nu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V A L I
Posted (edited)

O masina cu norma de poluare Euro 5 fabricata sa zicem in 2009 (mai ales cu motoare mari) nu este egala, la gradul de poluare, cu una fabricata in 2015 (sa nu mai zic daca e sa comparam diesel cu benzina).

Departajarea trebuie sa se faca dupa emisii: g CO2

In primul rand sa isi faca cei de la  ITP-ul treaba si sa se faca si o diferentiere dupa emisiile CO2.   

Edited by V A L I
  • Like 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

si cum explici ca un euro 3 ALH din 2003 are 138g/km si un BKD euro 4 din 2009 are 158 g/km ?

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
horry_bv
44 minutes ago, V A L I said:

sa nu mai zic daca e sa comparam diesel cu benzina

o sa ai o surpriza daca te uiti doar la CO2....

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
13 minute în urmă, Al Bundy a scris:

si cum explici ca un euro 3 ALH din 2003 are 138g/km si un BKD euro 4 din 2009 are 158 g/km ?

 

In cazul asta, care dintre cele 2 poluează mai mult? Pt că, dacă nu mă înșel, bkd nu are dpf. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri