Jump to content

Probleme ABS


tehnics
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Am si eu o problema si o nelamurire in acelasi timp legat de un modul ABS.

Zilele trecute un coleg m-a rugat daca pot sa ii pun diagnoza pe masina pentru ca ii apare ABS-ul in bord. Am conectat diagnoza si codul a fost 65535 - System ok etc.

In fine, concluzia mea a fost ca defectul ar fi pompa ABS. Cum pana acum nu am avut de-a face cu schimbatul unei pompe ABS, am zis sa incerc.

Colegul in schimb a gasit o pompa ABS la cineva care avea o masina pentru dezmembrari. Asa ca a scos modulul cu totul (deconectat conducte de frana, cabluri ).

Asa ca sa nu mai am bataie mare de cap, la masina lui, eu am procedat la fel: am scos conductele si mufa cu cabluri si am inlocuit toata pompa. Apoi am inceput sa aerisim sistemul de franare.

Am aerisit la roata dreapta-fata. Totul ok. Frana tinea. Apoi am continuat cu dreapta-spate. Aici a inceput problema. Am incercat sa aerisesc, a iesit un pic de lichid dar apoi nimic.

Pedala de frana era moale la apasare.

Am folosit o pompa speciala de aerisit franele (se monteaza pe dopul de aerisire si face vaccum ca sa traga lichidul). Nimic. Daca apasa pe pedala, se ducea un pic de lichid, dar cand ridica pedala de frana, in instalatie se facea vaccum si tragea lichidul inapoi..defapt mai mult aer.

Am desfacut toate conductele si am verificat daca conducta nu este infundata. Am bagat aer comprimat pe la dopul de aerisire si aerul iesea pe conducta HR (notatia de pe pompa ABS).

Apoi am montat inapoi conducta HR si am desfacut cele 2 conducte care vin de la pompa de frana de la pedala. Aici a inceput distractia si nu stiu daca e corect.

Colegul cand apasa pe pedala de frana iesea un pic, foarte putin lichid, mai degraba un ameste de aer cu lichid de frana. Apoi cand ridica pedala de frana, se crea vaccum (puneam degetul si se simtea cum trage inapoi). La fel, am umplut tancul de expansiune cu lichid la maxim, pana in gura tancului, si cand apasa pe pedala se vedea cum lichidul din tanc scade un pic, dar cand ridica pedala de frana, nivelul lichidului se ridica la loc. 

Eu nu inteleg unde ar fi problema... S-a intamplat ceva pentru ca am scos conductele de frana din modulul ABS ? Trebuie sa aerisesc cumva pompa de frana ? 

Din ce am vazut tutoriale pe internet, toti schimbat doar modulul acela electronic de la ABS, nu deconectau conductele desi era mai mult de multa. Sa inteleg ca am procedat gresit ?

Acum sincer sa fiu nu stiu cum sa remediez problema pentru ca nu am nici o idee de ce pompa de frana de la pedala nu baga lichid de frana...

Mi-ar prinde bine ceva idei...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi sa fac aerisirea pompei de ABS din VAG-COM ? La ce anumte te referi "brake bleading". Eu inteleg aerisirea la frane...dar asta am incercat deja.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura procedură de sângerare poate fi găsită în "04 - setări de bază", selectând "grup 1". Are patru etape care se repetă în buclă până când utilizatorul decide să se oprească. Există orice masaj pentru a confirma că procedura sa încheiat. 

1) Procedura de inițiere arată mesajul "Apăsați pedala de frână și țineți apăsată tasta". Apăsați pedala ca o oprire normală și, cu siguranță, cade aproape de podea deoarece valvele ABSsunt deschise și fluidul intră în camerele de expansiune. Continuați să apăsați pedala ca o oprire normală, nu lăsați-o. După câteva secunde, putem auzi pompa ABS activată pentru câteva secunde, lichidul este pompat de la ABSunitate la maestrul cilynder, astfel încât pedala este împinsă înapoi cu forță, puteți simți piciorul împins înapoi. Nu vă speriați, mențineți apăsarea pedalei ca o oprire normală în timp ce este mutată înapoi și este foarte important să lăsați pedala să se întoarcă, să nu încercați să o mențineți pe podea, trebuie să reveniți la poziția normală de frânare. 

2) Al doilea pas apare automat. "Eliberați pedala de frână și deschideți șuruburile de aerisire FL / FR". Uşor. Lăsați pedala, coborâți din autovehicul și deschideți ambele șuruburi de aerisire față. este clar că nu există niciun motiv pentru a deschide șuruburile de aerisire dacă sistemul de frânare nu este sub presiune. 
Această operațiune trebuie făcută în mod evident în timpul conectării unui dispozitiv de evacuare a presiunii. 

3) A treia etapă apare numai după confirmarea pasului anterior. "Așteptați 10 secunde", ABSpompa este activată automat timp de 10 secunde. Lichidul de frână este mutat de la unitatea ABS la cilindrul principal. (Trebuie sa spun ca unii oameni de pe web cred ca aceasta activare a pompei este de a pompa lichidul din etriere, acest lucru nu este adevarat, lichidul este impins de blenderul de presiune, in timp ce pompa ABS misca fluidul de la unitatea ABS la cilindrul principal). 

4) Pasul al patrulea apare automat. "Apăsați pedala de frână de 10 ori, apoi închideți șuruburile de aerisire". Un alt indiciu că această operațiune trebuie făcută cu un dispozitiv de detonare a presiunii. În alte cazuri, aerul va fi aspirat de fiecare dată când pedala este eliberată. 10 presiuni pedale ajuta doar lichid vechi (care este deja presurizat) să fie împins din etriere în mai puțin timp. Ele nu sunt contorizate din VCDSîn orice caz, acestea nu sunt contorizate din unitatea ABS , 10 presiuni sunt un număr teoretic de presiuni pentru a ajuta lichidul să fie împins. Cred că acestea nu sunt cu adevărat necesare, putem lăsa ca arzătorul de presiune să-și facă treaba până când se va scoate lichid nou, fără să atingă pedala de frână. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult @geo000

O sa caut pe net sa vad despre ce este vorba. Nu m-am gandit ca voi intampina astfel de probleme, dar tocmai cand crezi ca e simplu ajungi la concluzia ca nu este asa... :)

In mod normal lichidul de frana ar fi trebuit sa curga singur, gravitational.

Apropo, ai cumva linkul de unde ai acea traducere ? Ma descurc bine cu engleza ca sa pot intelege.

 

Eu folosesc o clona DS150e. Sper sa ma descurc cu ea.

 

 

 

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-mi amintesc de unde am luat informatia...,dar sa stii ca lichidul Coboara(curge) gravitational,in timp ce aerul din instalatie va migra catre -in sus-(e vorba de aer intr-un lichid). Aerisirea se va face cu furtuns din aerisitor intr-un recipient cu lichid care va favoriza iesirea aerului si la absorbtie sa absoarba lichid de frana(dispozitiv de detonare a presiunii)...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mersi,

Am rezolvat-o sambata asta. Am schimbat pompa ABS si pompa de frana, am aerisit normal, pe la etrier si totul e ok acum. 

Eroare a disparut singura .

A fost destul de ciudat ca sa pice pompa de frana exact cand faceam aerisirea. 

Cand am schimbat pompa de frana am vazut ca tancul de lichid de frana avea si ceva reziduri pe fund, asa ca l-am curatat bine. Posibil pompa de frana a prins ceva mizerie pe la garnituri, supape...naiba stie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am și eu nevoie de o pompa abs codul din imagine....sau dacă știe cineva dacă se potrivește alt cod ....mașina este un audi avant 1.9 tdi ajm din 2000 , are asr ...mulțumesc mult 

IMG_20210623_120757.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • cogdao changed the title to Probleme ABS
  • 2 years later...

Salutare, 

Am un vecin care mai tine inca un A4 B5 1.9TDI 1999 de mers ici, colo, masina mai mult de carat chestii pe langa cea de zi cu zi. A inceput sa-i intre Abs-ul la franare sub 10km/h si la franare mai puternica la viteze mai mari. S-a dus  la un mecanic si la un tip care se mai ocupa cu electrica auto in timpul liber si  dupa o diagnoza, i-au zis ca are o eroare pe senzorul de abs, stanga fata.  Electricianul a zis ca nu il schimba pentru ca nu are elevator, mecanicul a zis ca nu se baga pentru ca masina mai avea niste probleme electrice si i-a sugerat sa mearga la un electrician sa rezolve. In fine. Cum eu detin VCDS pentru uz personal, m-a rugat daca pot sa fac si eu o scanare sa vad care-i faza. Pun vcds-ul, nimic legat de ABS si familia lui. Inainte avea martor de ABS aprins atunci cand i-a dat eroare pe senzorul stanga fata. Cand am facut eu diagnoza, nu avea nici un martor aprins dar problema persista. 
Ii zic rezultatul, si zice daca l-as putea ajuta sa schimbe senzorul despre care i s-a spus ca ar fi problematic. Bun, asa ca la o poveste ne apucam de el, il scoatem pe bucati. Era avariat, atinsese in inelul de ABS. Punem senzor nou, verific in measuring  blocks daca citeste, ma asigur ca nu atinge in inel. Dau o tura cu masina, toti senzorii sunt ok, mai afisau  random cu diferenta de ± 1km/h dar aceeasi problema cu ABS-ul, intra prea repede. Fac si un output test pe ABS si totul ok. 

Care ii faza? face scheme cumva calculatorul de ABS? Sau ii posibil ca acea diferenta de 1km/h sa fie de vina si asta inseamna ca ar trebui toti schimbati? Ca de curatat nu e ce, ca-s sudati in fuzeta. 

Modificat de Qipper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!