Jump to content

Motorul scapa gaze de evacuare 3.0 tdi BKS


b30kdt
 Share

Postare recomandată

Intrucat cauza problemei nu este identificata ci doar simptomele, care sunt usor atipice, am initiat o noua discutie, urmand ca sa comutam conversatia la una deja existenta dupa stabilirea problemei.

Din vara anului trecut sunt in posesia unui VW Touareg 7L, 2007, 3.0 tdi, cod motor BKS, 240000 km (reali).

De aproape jumatate de an ma confrunt cu o problema foarte enervanta, care pe parcurs s-a agravat si a ajuns in stadiul care poate fi vazut in filmarea din linkul atasat.

Totul  a inceput cand am simtit miros de gaze in habitaclu, nu foarte pregnant insa. Precizez ca atat la debutul problemei cat si pe parcurs mirosul in cauza, desi acum a crescut in intensitate, apare doar in anumite momente de functionare a motorului, la care nu am reusit sa identific un tipar, cu exceptia faptului ca cel mai des se intampla dupa o functionare de cel putin 30 min.

 

La inceput am fost la un service multimarca care a suspectat egr-ul ca fiind defect, motiv pentru care l-au schimbat. De asemenea, momentul a coincis cu cel in care am sesizat ca pierd lichid de racire (am completat cu 1 litru), motiv pentru care a fost schimbat si racitorul de ulei si cel de gaze, inclusiv garniturile aferente.

Mentionez ca de procurarea pieselor s-a ocupat serviceul in cauza si nu am nici o garantie a faptului ca acestea au fost inlocuite. In incercarea de a ma convinge ca au schimbat piesele, le-am cerut pe cele vechi (egr+cele 2 racitoare) insa nu stiu daca au fost inlocuite cu unele noi (par curate dar...). Despre egr invocau faptul ca scapa gaze pe la tija, intrucat are un usor joc.

Problema a persistat, gazele putand fi resimtite in continuare, insa nu tot timpul, ci doar in anumite momente de funcționare a motorului. 

Ulterior am schimbat si racordul flexibil de la evacuare desi simptomele nu se manifestau permanent.

Am continuat sa utilizez masina (aer conditionat+ recirculare astfel incat sa nu mai traga aer de afara, insa uneori o face) si a aparut o problema cu injectoarele. Pe bancul de proba a reiesit ca din cele 6 niciunul nu functiona corect, anume pierdeau presiune (in stand-by picurau motorina). In consecinta am reconditionat injectoarele.

 

La cea mai recenta vizita la service au descoperit ca ar fi o fisura/gaura in compensorul galeriei de evacuare, pe care personal suspectez ca au realizat-o ei, in incercarea de a avea un motiv sa mai desfaca inca o data piesele si sa platesc suplimentar.

In prezent cantitatea de gaze pe care motorul o scapa este foarte mare si este frustrant ca nu reusesc sa aflu pe unde anume.

Mentionez ca este miros de gaze, nu ulei ars, nu motorina arsa, nu webasto. Masina se comporta in limite normale. Alimentez cu motorina extra.

La 10 secunde dupa incheierea filmarii, gazele s-au oprit brusc, iar motorul a capatat un mers mai rotund/mai putin zgomotos.

Dat fiind faptul ca gazele apar "aleator" nu pot sa planific o vizita la mecanic la momentul in care acestea scapa. 

Precizez ca in prezent nu sunt in tara, deci as aprecia foarte mult eventuale ipoteze pe care le-as putea lua in calcul in identificarea locului prin care scapa gazele.

Tineti cont de faptul ca desi piesele au fost inlocuite asta nu inseamna ca functioneaza corect sau poate ca nu au fost schimbate si garniturile aferente.

Voi publica acest mesaj si pe forumul clubaudi.ro dat fiind faptul ca acest tip de motor se foloseste si pe marca audi.

Va multumesc pentru eventualul sprijin

Da, asa e, motorul asta scoate la fel de mult fum precum un gratar.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nici o idee? Poate fi cumva vreo supapa de vacum blocata care tine EGR-ul blocst pe inchis si cnd trage gaze din esapament nu are cum sa le trimita mai departe, fiind bloxat, astfel incat gazele isi cauta loc pe unde sa scape

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
On 2/16/2019 at 11:25 PM, b30kdt said:

Intrucat cauza problemei nu este identificata ci doar simptomele, care sunt usor atipice, am initiat o noua discutie, urmand ca sa comutam conversatia la una deja existenta dupa stabilirea problemei.

Din vara anului trecut sunt in posesia unui VW Touareg 7L, 2007, 3.0 tdi, cod motor BKS, 240000 km (reali).

De aproape jumatate de an ma confrunt cu o problema foarte enervanta, care pe parcurs s-a agravat si a ajuns in stadiul care poate fi vazut in filmarea din linkul atasat.

Totul  a inceput cand am simtit miros de gaze in habitaclu, nu foarte pregnant insa. Precizez ca atat la debutul problemei cat si pe parcurs mirosul in cauza, desi acum a crescut in intensitate, apare doar in anumite momente de functionare a motorului, la care nu am reusit sa identific un tipar, cu exceptia faptului ca cel mai des se intampla dupa o functionare de cel putin 30 min.

 

La inceput am fost la un service multimarca care a suspectat egr-ul ca fiind defect, motiv pentru care l-au schimbat. De asemenea, momentul a coincis cu cel in care am sesizat ca pierd lichid de racire (am completat cu 1 litru), motiv pentru care a fost schimbat si racitorul de ulei si cel de gaze, inclusiv garniturile aferente.

Mentionez ca de procurarea pieselor s-a ocupat serviceul in cauza si nu am nici o garantie a faptului ca acestea au fost inlocuite. In incercarea de a ma convinge ca au schimbat piesele, le-am cerut pe cele vechi (egr+cele 2 racitoare) insa nu stiu daca au fost inlocuite cu unele noi (par curate dar...). Despre egr invocau faptul ca scapa gaze pe la tija, intrucat are un usor joc.

Problema a persistat, gazele putand fi resimtite in continuare, insa nu tot timpul, ci doar in anumite momente de funcționare a motorului. 

Ulterior am schimbat si racordul flexibil de la evacuare desi simptomele nu se manifestau permanent.

Am continuat sa utilizez masina (aer conditionat+ recirculare astfel incat sa nu mai traga aer de afara, insa uneori o face) si a aparut o problema cu injectoarele. Pe bancul de proba a reiesit ca din cele 6 niciunul nu functiona corect, anume pierdeau presiune (in stand-by picurau motorina). In consecinta am reconditionat injectoarele.

 

La cea mai recenta vizita la service au descoperit ca ar fi o fisura/gaura in compensorul galeriei de evacuare, pe care personal suspectez ca au realizat-o ei, in incercarea de a avea un motiv sa mai desfaca inca o data piesele si sa platesc suplimentar.

In prezent cantitatea de gaze pe care motorul o scapa este foarte mare si este frustrant ca nu reusesc sa aflu pe unde anume.

Mentionez ca este miros de gaze, nu ulei ars, nu motorina arsa, nu webasto. Masina se comporta in limite normale. Alimentez cu motorina extra.

La 10 secunde dupa incheierea filmarii, gazele s-au oprit brusc, iar motorul a capatat un mers mai rotund/mai putin zgomotos.

Dat fiind faptul ca gazele apar "aleator" nu pot sa planific o vizita la mecanic la momentul in care acestea scapa. 

Precizez ca in prezent nu sunt in tara, deci as aprecia foarte mult eventuale ipoteze pe care le-as putea lua in calcul in identificarea locului prin care scapa gazele.

Tineti cont de faptul ca desi piesele au fost inlocuite asta nu inseamna ca functioneaza corect sau poate ca nu au fost schimbate si garniturile aferente.

Voi publica acest mesaj si pe forumul clubaudi.ro dat fiind faptul ca acest tip de motor se foloseste si pe marca audi.

Va multumesc pentru eventualul sprijin

Da, asa e, motorul asta scoate la fel de mult fum precum un gratar.

 

Salut , ai rezolvat problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!