Jump to content

Motorul 1.6 120cp Passat B8


detinator
 Share

Postare recomandată

Propun sa discutam aici si despre acest motor, mai rar intalnit pe Passat, ce-i drept.

Mai are problemele vechiului 1.6 de 105/110cp de pe generatia anterioara?

Am vazut ca se duce destul de usor cu o resoftare in zona de putere si cuplu a motorului de 2.0 140cp... suna tentant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruGalati

Eu am avut 1.6 TDI 105 cp pe B7 2012  , dar nu inteleg la ce probleme de motor te referi ca masina mea nu a avut nici cea mai mica problema cat am detinut-o , si avea cca 230.000 km , fff fiabil a fost motorul acela (in cazul meu ) 

Modificat de Manuel N.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul ramane atat timp cat sunt discutii ontopic concrete.

Nu se discută aici despre resoftare. 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Bună ziua, revin cu o întrebare legata de acest motor. Intenționez sa achiziționez un Passat b8 motor 1.6 120 CP. Care ar fi problemele specifice acestui motor sau eventuale sfaturi dacă fac alegerea bună sau nu. Menționez ca mașina este rulata cu un rulaj de 189.000 km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Detin acest motor de ~1 an de zile, tot pe un passat ~200.000 km si nu am avut nici un fel de problema! Consum foarte bun, performate decente!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Am aceasta masina cu motorul de 1.6TDI / 120CP cutie manuala, si sunt foarte multumit de el. La cumpararea lui, la mana a 2-a, am fost reticent la cuplu si putere ( inainte mersesem cu un B7 /110cp si era cam lenesa,pt.mine ) dar vanzatorul m-a convins sa merg sa fac o proba. Mare mi-a fost mirarea sa constat ca e foarte puternic,rapid, se infige super ok. Consumurile sunt foarte bune ,in oras imi ia in jurul lui 6.8L( si am roti pe 18") . Am mers si cu acelasi model al unui amic ( un mic drive-test) dar avand cutia automata, si vreau sa spun ca nu e asa fasneata ... Per total sunt multumit de el. A, ar mai fi ceva ,intre schimburi-10.000km, mai completez cam 300ml ulei ( evident,ca joja tot timpul sa fie la gradatia MAX.)  Si...ceva foarte important ,cutiile manuale la 1.6 au volant cu masa simpla.

Apropos....nici nu ma gandesc la o resoftare.

Modificat de sandurv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu simt nevoia de un cuplu si o putere mai mare in afara orașului. Am văzut că există cip prin care câștigi 25 de cp si 50NM. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt foarte multumit de a mea. 1,6 cutie automata DSG uscata, fara intretinere. 88,000 km. Consum la drum undeva sub 5l/100km la mers econom. In oras in jur de 6,5l/100km. Si cel mai mult am remarcat ca este foarte silentios motorul. Nu face zgomot la drum, nu se aude in masina. Multumit.

Modificat de vioami
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Clubbizz stii ce ma intreb legat de tuning? Daca nu cumva o sa creasca funinginea din dpf si sa regenereze urban la 140-150 de km ca atunci e nasol de tot.

Modificat de ddexter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ddexterSi eu am întrebarea asta. Ideea e ca in oras nu as schimba felul în care merg, doar in afara cand am nevoie, iar atunci dpful se umple mult mai greu. 

Mai e si faza ca motorul are 191k km...ma intreb daca nu o sa se uzeze si mai repede motorul,injectoare etc.

Modificat de Clubbizz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

La motorul asta de 1.6 pe B8 2017 ... l-a schimbarea filtrului de motorina este nevoie de VCDS? Pentru amorsare pompa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mai multe cautari pe google, am ajuns la concluzia ca ai nevoie de tester ptr amorsare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

E prima mea postare aicea si nu stiu cum sa fac ca vad ca aveti reguli super stricte si multe postari sunt sterse pe motiv de usoare offtopic-uri.

Here it goes:

 

Trebuie sa-mi schimb masina, e de la "concurenta", a implinit 13 ani doar in posesia mea si ma gandesc sa ma orientez serios spre VAG.

C-o fi Skoda, c-o fi Passat, observ ca la moda sunt motoarele astea de 1.6 de 120CP (ma refer la Octavia 3 si Passat B8, ca doar asta e topicul).

Acuma ca orice om care la munca a condus doar 2.0 (Amarok 140CP si Caddy Life TDI), pe masinile astea de generatii nu tocmai noi nu mi s-a parut ca ar rupe lantul motorul de 2.0.

Bine, Amaroku are si masa pe care o are, dar in cazul lui Life n-am simtit ceva peste 1.7-le meu actua.

Cel de 1.6 face fata cu brio masei variantelor break ?

 

Mai sus observ ca unii colegi il lauda, putini insa au si retineri.

 

Mai presus de forja si talpa ma intereseaza fiabilitatea. Am trecut de varsta in care sa "scot fumul de pe instalatie" la fiecare drum si cu doi copii pe locurile din spate ma rezum la cruise control la 110 Km/h.

 

Ma ajuta motorul de 1.6 sa-mi vad linistit de drumuri ?

Motorina bag numai de la MOL, schimburile de ulei le fac cam la 8.000 Km (ca asta e media mea anuala), nu talpez cand e rece si nici nu obisnuiesc s-o las jdeminute la ralanti... dar desi eu judec asa, pot avea certitudinea ca o masina SH (poate chiar la a 3-a mana) a fost intretinuta cel putin la fel de bine ?

 

Vorbiti va rog si despre weakspot-uri; la ce ma pot astepta in viitorul imediat ?

- distributia e lant sau curea ? Intinzator hidraulic sau mecanic ?

- senzor de ax cu came in regula sau risc sa mai dau un ~ > 500 ron gasindu-ma departe de casa si dintr-o data nu mai porneste?

- ce vendor produce electronica de pe injectie ? la 200K km mai am sanse sa mai merg inca 40K in conditiile de mai sus fara sa crape ceva ? 

- e o conditie necesara si suficienta curatarea galeriei de admisie + EGR la 3 ani ? Asa faceam la cea veche si scoteam cate o punga de 0.5Kg de negreala gen. Dar dupa curatenie simteam diferenta in consum.

 

And last but not least, ca tot oscilez intre a-mi cumpara B7 sau B8.... Variantele de B7 au preponderent Euro 5 din ce vad si B8 Euro 6. Ca puteri diferenta nu e notabila.

Se poate spune cu certitudine ca exista un progres sau regres intre generatii dpdv al fiabilitatii ? Prin alte thread-uri am gasit ca la B7 un procent enorm il lauda la capitolul asta.

 

...sper ca nu va ustura ochii de la atatea randuri, dar inainte de a-mi cumpara orice, prefer sa ma documentez temeinic in prealabil.

 

Va salut cu drag !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 8k km nu ai nevoie de diesel. La 8k km pe an, 1.4 de 150 cp este mult mai potrivit pentru ceea ce expui mai sus. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună

Unde găsesc firul de masă, cel care face legătura între motor- caroserie ?

Am Passat 1.6tdi din 2016 și suspectez faptul că am conexiunea caroserie-motor slabă, trebuie să fie un fir gros din cupru .

Mulțumesc

Modificat de Marculescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna seara, 

Nu ma pricep foarte bine la meniul forumului si am incercat sa mai scriu odata dar cred ca mesajul nu a fost acceptat sau s-a pierdut. Sper sa nu deranjez.

 

Am un Passat Variant 1.6 dsg7 cu 162.000 km din 11.2016. Sunt multumit overall. Consumul e  aprox. 6,5% mediu cu 8% in oras si 5-6 la drum. Am observat 2 lucruri si daca aveti posibilitatea a raspundeti punctual as aprecia comentariile la obiect:

1. Masina are 3 computere de bord: 1 - termen scurt (se auto-reseteaza daca masina sta 2 ore), 2 - de la alimentare (se auto-reseteaza la deschiderea busonului la rezervor), 3 - termen lung. In mod normal nu ar trebui sa se reseteze decat la dorinta proprietarului . Am observat ca s-a resetat singur de 3 ori (fara nicio eroare la verificare la WV)  - odata la 3000 de km, a doua oara la aprox. 5000, a treia oara...astept.  Asadar...a observat cineva acest aspect???

 

2. Modelul cutie de viteze este 0CW (dsg7). Am solicitat schimbarea uleiului pt ca masina are 162k . Mi-au aratat ca aceasta cutie are specificatia  ca NU se schimba iar celelalte modele au specificatia la 60.000 de km. Stie cineva cu exactitate ce trebuie facut???

 

Multumesc 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CB - termen lung se reseteaza automat la 99 ore parca.

Pentru 1.6TDI mai mult ca sigur ca ai cutia DQ200 cu ambreiaje uscate, adica nu ai ulei pe care sa-l schimbi la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În legătură cu resetarea CB, eu am pățit-o la un Peugeot 508 care avea km dati înapoi.. Mi se reseta aleator computerul, nu era în funcție de distanta parcursă... 

Poate și la tine se întâmplă același lucru, dacă ui bord cu ceasuri normale

La Passat-ul meu 1,6 tdi nu am aceasta problema, nu am ceasuri normale, am virtual cockpit - AID și nu se pot da km înapoi... încă... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CB termen lung se reseta la 99,59 ore sau 9999,9 km, care valoarea se ajunge prima.

5000 km cu mult oras, se pot face 99,59 ore, la fel si 3000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/12/2021 at 10:18 AM, dodi said:

virtual cockpit - AID și nu se pot da km înapoi... încă... 

 

Asa a zis si cel care mi-a vandut masina, sunt curios de explicatia tehnica.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o coincidenta, chiar ieri am experimentat resetarea CB la 99,59 (99 ore 59 min și 59 sec) de funcționare, cu 3451 km. 😊  Discuțiile de aici m-au făcut sa fiu atent la computer, altfel sigur nu vedeam... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

@Bufilian nu stiu cat te mai ajuta raspunsul tardiv, dar ca putere masina trage bine, pe cutia manuala cel putin.

In plus, se poate duce usor la 140cp cu stage1, multi au facut.

Curatare EGR nu prea se mai face din 2011 incoace (generatiile B7 si B8) pt ca e acel monstru cu racitor incorporat si electronica, greu de demontat, multe garnituri de inlocuit, nu prea mai merge curatat usor si recultatele sint indoielnice. Intre 100.000km si 200.000 le cam apuca decesul.

 

Eu cred ca stage1 ajuta si DPFul si EGRul, si un condus mai turat/sportiv in general. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Egr-ul monstru de care vorbesti este pe motorizarile mai vechi. Pe cele noi nu mai este asa. De exemplu pe a mea sunt montate 2 Egr-uri de dimensiuni mici care seamana cu clapeta de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cineva cu acest motor care a avut un consum exagerat de ulei ( 2l la 10k km ) care a gasit unde ar fi fost problema ? A mea are un consum  de 2l ulei mers in mare parte in oras in 10k km, uleiul folosit este castrol 5w30, iar masina are 244k km. Multumesc ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!