Jump to content

Tiguan Allspace bi-turbo 240CP MY2018


ct_act

Recommended Posts

@blordc Multumesc, deocamdata este foarte bine, simt ca franeaza, vedem in timp. :)

@acidone77 La masina asta chiar nu i-am facut vreodata consumul la pompa, adevarul e ca nu prea conteaza asa precis, din stilul de mers pot scoate 5 sau 9 extern in orice zi, diferentele pot fi foarte mari. :)

@adrian001 Este corect ce spui dar acest biturbo nu a fost niciodata gandit pentru consum, a fost facut in special pentru the highest specific power and the highest torque of all comparable engines (in 2015), doar blocul motor s-a pastrat, cel de 190cp va scoate intotdeauna un consum mai jos cu 1 litru la suta de km, dar la bitdi plaja de cuplu e mult mai umflata cu un minim de 400Nm pe aproape tot intervalul utilizabil zilnic (pana la 500Nm).

Motorul asta are o dorinta teribila sa te dai la el si tenteaza de cand pleci de pe loc la turatii mici, parca iti zice: "hai ca e usor, vezi ca se simte bine? mai da-i un pic de talpa!" :D Sunetul motorului e si el diferit, cred ca e dat de tubulaturile de admisie aer (alte diametre, alte trasee, viteza circulatie aer, filtru aer dublu ca marime). Oricum cand turbinele lucreaza, la fel de bine lucreaza si pompa de combustibil, dar nu e de speriat. :))

@DDoc Consumul... am dat intamplator peste el, nu tin niciodata displayurile pe consum, oricum am fost ajutat de aglomeratie, erau mult prea multe masini din ambele sensuri si nu merita riscul doar ca sa devansez 1-2 masini, am mers la viteze mici.. 50-100km/h, multe localitati, nu se va repeta curand.

Daca e cazul te ajut cu P/N la piesele de franare.

 

Pentru ca a venit toamna si pe la noi in Dobrogea, las o poza de sezon, aproape de Manastirea Pestera Sfantului Andrei.

20201107_145246.thumb.jpg.896c9b7f06eefb6e450d833ba6350e3d.jpg

Edited by ct_act
Link to post
  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ct_act

    65

  • yanq

    15

  • andrei0241

    8

  • DDoc

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Si ceva poze pe partea tehnica, motorul, in principal...     Rog un moderator sa lipeasca postarile consecutive.  

Motto: All the space sau space for all? Salutare tuturor, Incerc sa imi aduc aportul la forum prin prezentarea masinii, dar vreau sa o fac pastrand o oarecare distanta fata de subiectul

E timpul sa dau drumul la update-ul despre frâne, cu greu am gasit timp sa scriu după două luni de la montare si aproape 6000km, in sinteză: au plusuri, le-am gasit un oarecare minus, dar la cele stoc

Posted Images

@ct_act te inteleg perfect, pentru ca si eu am acelasi motor, doar ca la 300+ cp ( si pe Passat ), si stiu ce inseamna sa te bucuri de fiecare drum, sa nu mai vorbim de fiecare depasire... consumul clar nu conteaza, era doar asa o discutie "on the side" :) 

 

Pacat ca "normele de poluare" l-au taxat... desi, vad ca se poate, avand in vedere ca Mercedes tocmai a scos noul 300CDI, tot in 2.0 biturbo diesel de 240cp/500nm... cifre identice, care respecta normele noi de poluare... ?

Link to post
  • 1 month later...

Cu greu găsesc timp sa scriu, las ca referință un mic update:
- mă apropii de 57k la bord, se apropie revizia cu schimbul de ulei la dsg
- chestii minore: schimbat stergatoare față, pus iar roti de iarna, spălat cele de vară (Sebring-urile de 19" sunt made in China, globalizare, spanac modern)
- pe la 55k am completat lichidul de răcire cu 300ml G13, era la minim, nu m-a semnalizat, dar i-am pus sa fie acolo, nu văd scurgeri pe nicăieri, probabil s-au mai relaxat furtunele
- la bușonul de umplere ulei există o transpirație cu vapori in jurul lui
- masina își menține în continuare cele două personalități, fie e un cruiser care te poartă confortabil pe drum, fie își arată latura mai turbată cu depășirile in stilul GT-esque al suratelor pe benzină. Trecerea asta de la calm la furtună însoțită de cuplul generos te face sa mustăcești în barbă de satisfacție chiar dacă nu e un V8. :))

Zilele trecute am prins scurt drum extern, la dus am avut un mic vârtej în rezervor, dar la retur, cum nu aveam nici o grabă am mers la modul chill, ACC cu distanta setată pe 4 secunde după un camion din față, radio off, se auzeau doar mașina si ploaia. Mersul mașinii prin vremea urâtă cu suspensia pe confort sorbind toate dâmburile mi-a mers la suflet, cred că în prea multe rânduri alergăm dar uităm să ne bucurăm de lucrurile simple.

Si pentru că a fost sâmbătă, am dat un refresh fără pretenții compartimentului motor cu un burete umezit si o lavetă, rezultatul in poza de mai jos. Ce nu se vede in poză e unul din pitici, care e mai binedispus acum. :))

Urmează imaginile, in ordinea prezentată mai sus...

 

20201019_185448.jpg

 

20201119_191708.jpg

 

20201204_085216.jpg

 

20201204_085502.jpg

 

20201119_182851.jpg

 

20201211_110629.jpg

 

20201211_134439.jpg

 

20201211_140526.jpg

 

20201212_152637.jpg

Edited by ct_act
Link to post

Doua coincidente: si la mine busonul de ulei arată exact la fel iar la 57k km am completat lichid (nu se mai vedea aproape deloc in recipient si a fost si cu triunghi rosu in bord) 🙂

Link to post

Si eu am completat de vreo 2 ori antigel ( tot bitdi ) gen 100 150ml maxim. Acuma in toamna am schimbat distributia la 100k km, cu pompa de apa, etc, totul pe OE, sunt curios daca va ma "disparea" antigelul. Deobicei cand venea frigul incepea :)

Buson ulei, l am schimbat si eu cu piesa pe ultimul cod, tot e mizerie, dar parca nu chiar asa mult ca inainte :)

Overall, e un lup in blana de oaie. Iti ofera de toate. E un allrounder complet.

Nu te ai gandit la un soft? :)

Link to post

Hehe alegerea perfecta pentru ștergătoare. Sunt extrem de bune. Cureți cu ceva anume pe la motor ? Pensula + soluție ? 

Link to post

@Yasmin Imi plac sebringurile, sunt la limita confortului, nu trec mai sus la 20inch, plus faptul ca sunt jantele pachetului Rline, deci vor rămâne pe mașină. :)

@yanq Tu o folosesti extrem, la unghiuri mari de înclinare, nu cumva sa îți fi venit apa in supapa din capac si poate i-a dat drumul, la mine zic ca e normal.

@acidone77 hai cu topicul de prezentare la masina ta, l-am cautat si nu l-am găsit, ai topic aici?

Am avut ceva idei de resoftare, m-am informat despre cine face si cat de bine, am vazut tendinta multora de a scoate tot din motor, dar cred ca un soft trebuie facut safe, adica mai jos decat maximul posibil. Știu 100% unde m-as duce direct, doar ca nu m-am dus. :))Cochetez de ceva timp cu ideea unui benzinar "de suflet" pentru sunday-rides, ceva mai musculos si cu mai multi cilindri (am o listă f. scurtă pe care o urmăresc in piață) si sa renunț la alte "utilaje" dar motoreta mi-a intrat in sânge cu reprizele ei... e greu de înlocuit. In cazul asta tiguanul ar rămâne stock, mixed feelings... o fi criza de 40+ de ani, am vazut ca a lovit si alte topic-uri! :))

@4ddy23 nu am dat cu altceva decat cu un burete ud si am sters cu o lavetă, am scos capacul motor si l-am spalat separat, nu era cazul de mai mult.

Edited by ct_act
Typos
Link to post
9 hours ago, ct_act said:

cred că în prea multe rânduri alergăm dar uităm să ne bucurăm de lucrurile simple

 

20201019_185448.jpg

 

Da , bine zis

Daca stai lipit de fiecare tir cu fata lipita de geam nu mai vezi peisajul in fata ta si dispare relaxarea la volan

Unde gasesc si eu Bosch Aerotwin originale ?

Am schimbat stergatoarele cu unele OEM la Nurvil in primavara si la fiecare ploaie fac zgomot de zici ca sunt ultimele clone , cele vechi uzate erau de 10 ori mai ok

Link to post

@ct_act frumos povestit mai sus, mai ales aia cu piticii si mersul relaxat :)) 

Ca idee si eu am completat recent cu antigel, fara sa ma atentioneze, dar era la minim. Cum zicea @acidone77 o fi problema specifica bitdi-urilor, or merge pe antigel cand ne mai dam la ele? :)) 

Te astept cu un 3.0bitdi :D 

 

Arata bine la motor, acum parca imi vine sa merg sa fac si eu. 

Link to post

@acidone77 stergatoare am luat din primul magazin de piese auto, nu aveau pe stoc, le-au adus a doua zi. Stergatoarele OEM nu m-au impresionat deloc, cel din spate a cedat la vreun an si puțin, nici cel nou din spate nu merge wow la aproape 1 an vechime, astea din față au ținut 2 ani jumate, la cate alte cheltuieli intră intr-o mașină, stergatoarele sunt fix ca lichidul de parbriz. :))

@sNaKeyy bitdi pe un A6 C7 limo/avant/allroad... cine sa zică nu? Nu mai agita si tu apele, lovesti zone sensibile cu cei 6 cilindri. 😜

 

Si o poză la distracție, dacă tot plouă de zile intregi, zic să verific siajul mașinii la 4-5 noduri, concluzia: hidrodinamic stă nașpa, trage multă apă după ea. :))

 

20201213_143307.jpg

Edited by ct_act
Link to post

Mențiune la ultima poza de mai sus: apa era de 2-3 degete la viteza mică 7-8km/h, ieseam dintr-o parcare, nu era amfibie...

 

Distractia e despre modul de utilizare al camerelor 360...oricum reduc viteza la toate baltile de pe stradă sa nu tragă pe aspirație in motor. ;)

Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Doomy
      By Doomy
      Era timpul sa fac o schimbare......   dupa 9+  ani petrecuti in compania vechiului  Explorator era timpul pentru ceva mai nou .... si acel ceva mai nou a venit sub forma acestui Tiguan 2.0 TDI , 4motion CFFB   .  Povestea lui incepe cam asa ... 
      Am decis in ianuarie anul acesta ca voi schimba masina , din diferite considerente : spatiu , varsta fosteia , dorinta de 4x4 , pitici pe creier,.....etc .  Am zis ca de data aceasta nu vreau sa ma grabesc , cu banii in buzunar si timpul printre picaturi  am inceput sa caut variante pentru masini posibile . Tiguanul deja era top in lista dar nu am ezitat sa cer oferte si sa fac test drive cu alte modele de masini noi  gen Kia Sportage sau Suzuki Vitara.... . Nu vreau sa intru mult in detalii cu celalalte marci doar ca in bugetul meu la masina noua  aveam toate optiunile din "lume" mai putin 4x4  daca mai faceam un mic efort ajungeam si la tiguanul AD1 nou dar fara 4x4 si cu cel mai mic motor , asa ca am ramas pe Tiguan 5N2. 
      Am zis din start ca nu vreau sa dau sansa masinilor din tara si ca vreau personal sa o aduc  cunoscand bine piata auto de la noi si ce minuni poti sa gasesti .   Am plecat cu cateva optionale care erau obligatorii pe lista de cautare  dar si anumite optiuni care nu trebuiau sa fie pe lista de optionale : 
      Ce vroiam eu :  
      Model Track & Style ( 2012->2015)  Xenon   Volan cu comenzi  Incalzire in scaune  Navigatie(oricare)  Interior Beige (preferabil Piele integrala dar mergea si Alcantara )  Ceasuri Color Proiectoare ceata Clima Carlig remorcare OE Kilometrii cat mai putini , targetul era pana in 80.000 km   Ce NU vroiam eu :
      Buton Start  Suspensie DCC Trapa Panoramica Culoare neagra  exterioara Lunile au trecut , am ajuns in Mai cu zeci de telefoane date si peste 12 autoturisme urmarite  pentru postul de Explorator    .   Majoritatea care le gaseam nu aveau  toate optiunile dorite , sau aveau probleme de natura "accident" , cunoscatorii/pasionatii stiu ce inseamna si cat stress implica o astfel de cautare ....
      La inceputul lunii Mai am primit un telefon de la un prieten care lucreaza intr-un dealer VW din zona Buzau care stia ca eu sunt in cautare de masina ...ce masina si optiuni preferate  care mi-a zis direct la telefon  "Cineva a venit la noi si a incercat  sa schimbe un Tiguan manual  cu vreo 69.000 km cu un Tiguan automat cu 135.000 km  , schimb pe schimb  si noi nu l-am putut ajuta...."     Am luat toate datele masinii , am facut verificarile necesare si au iesit OK , din lista mea de optiuni nu era cu Track&Style  si avea Trapa dar in rest avea mult mai multe alte optiuni pe langa cele dorite de mine printre care interiorul Beige de piele.   Am zis ca merita vazut .....asa ca intr-o Sambata am plecat spre Buzau sa vad masina , iar dupa 3 ore de verificari amanuntite , sub masina,  VCDS , vizual si test drive  iar dupa toate testele facute ....am zis in sfarsit ca asta este masina pentru mine !  Dupa ce am cunoscut si proprietarul  nu mai aveam nici un dubiu , persoana in varsta pe la 65 ani care in urma unei probleme medicale nu mai putea folosi corect piciorul stang  asa ca  vroia sa schimbe masina cu orice pret cu una automata.  
      Istoricul masinii este destul de simplu  : 
      In August 2017 a fost cumparata din Reprezentanta VW din Berlin in posesia careia a fost inca de la productie  , adusa in tara pe roti  de proprietar  , dusa in reprezentata VW la noi in tara si efectuata revizia la 69700 k (filtre +ulei +lichid de frana )  apoi din August 2017 pana in Mai 2018 au fost facuti doar 325km   , masina fiind predata catre mine cu 70.025 km in starea de mai jos  

      Si acum sa inceapa partea de prezentare  a noului  Explorator 
      Model Sport&Style  productie 09.2012 pe carte este 2013  , 2.0  TDI 4motion cu motor CFFB cu 70.025 km .  
      Printre dotarile care merita mentionate sunt : 
      Webasto  Trapa Panoramica Park Pilot si senzori de parcare Driver Alert  Directie cu Servotronic Lane Assist Dynamic Light Assist Alarma de fabrica Scaun Electric Sofer Navigatie RNS 510 cu hdd 30gb Bi-Xenon Carlig Remorcare Interiorul Beige este cel care  a adus punctul decisiv , eu pe germania nu am gasit nici un exemplar care sa intruneasca macar 8 din 10 puncte enumerate mai sus ,... marea mea slabiciune !! ma topesc dupa acest interior. 

       
      Lista cu modificari care vreau sa le fac  este destul de lunga , unele fiind facute deja la momentul pozelor , o sa revin cu un alt post sa detaliez modificarile / accesoriile.  
      Enjoy!

       
       
    • andREI
      By andREI
      La proaspat achizitonatul Tiguan (care nu a venit cu carte service iar manualul e in germana) nu sunt sigur care este presiunea recomandata pentru anvelope.
      Presupun ca presiunea depinde de dimensiunea anvelopelor si de incarcarea vehiculului. In prezent am anvelope de 235 / 55 / R17 si m-ar interesa presiunea pentru utilizare normala (nu incarcare plina).
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

 

 

Accept