Jump to content

Tiguan Allspace bi-turbo 240CP MY2018


ct_act

Recommended Posts

Fresh, de azi dimineață, iată si regenerarea filtrului de particule după regim mixt (oras+extern), la cca 270km iar consumul calculat din cifrele citite cu obd11 este de 9.7 l/100km. Life is beautiful! :)

Cu asta inchei saga DPF-ului, se pare ca stie singur ce are de făcut. 

Screenshot_20200302-081217_OBDeleven.jpg

Edited by ct_act
Link to post
  • 2 months later...
  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ct_act

    65

  • yanq

    15

  • andrei0241

    8

  • DDoc

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Si ceva poze pe partea tehnica, motorul, in principal...     Rog un moderator sa lipeasca postarile consecutive.  

Motto: All the space sau space for all? Salutare tuturor, Incerc sa imi aduc aportul la forum prin prezentarea masinii, dar vreau sa o fac pastrand o oarecare distanta fata de subiectul

E timpul sa dau drumul la update-ul despre frâne, cu greu am gasit timp sa scriu după două luni de la montare si aproape 6000km, in sinteză: au plusuri, le-am gasit un oarecare minus, dar la cele stoc

Posted Images

Văd ca între timp topicul de retrofit la cârlig a fost mutat si a ajuns AICI.

Edited by ct_act
Link to post
  • 2 weeks later...

Odata cu relaxarea condițiilor incep sa reapară plimbările, momentan mă bucur de mersul relaxat la viteze mici de croazieră, 90-100 pe DN/E si 120-130 pe A-uri, este un fel de quality time, liniste in mașină, man and machine... imi era dor sa stau sa observ modul de lucru al suspensiei si să redescopăr șasiul, masa mare îi conferă un rafinament aparte: nu iti e deranjată meditarea de orice mică denivelare de pe drum.

Ca vehicul de familie... îmi aduce un zâmbet pe față, trage fără efort, e perfect adaptată unei familii, e spațioasă, copii au loc lejer in ea si chiar mai rămâne... nu mai zic, mezina e fascinată de sticla de pe tavan, la ceilalti mai mari le place mersul cu "cabrio", adica cu trapa deschisă. :))

In această atmosferă de familie am schimbat și prefixul la o trecere prin stațiune. Se pot observa si cadranele de R, am făcut si alte mici tweakuri cu obd11, anti-plictiseală.

20200530_211923.jpg

Edited by ct_act
Link to post
  • 1 month later...

Pentru ca tot trebuia sa pun telefonul la încărcat :))am bifat si o tură de stațiune pe răcoare pentru cileală (cuvânt vamaiot pentru chill)... in resort este plin de turiști cu zero măști, forfotă de mașini in toate directiile, tobe urlătoare la panamere si șeptari, bonus poliție peste tot. Probabil covidul îl vor constata sezoniștii la intoarcerea acasă, dar poate au noroc, fingers crossed!

20200725_234232.jpg

20200725_232012.jpg

20200725_234254.jpg

Link to post

Incarca-ti si tu telefonul ca strica muzica :)

Este motivul pentru care am ocolit resedinta de vara desi avem wfh. Nu pare ca e ceva schimbat, doar la Trei Papuci am gasit sezlonguri la distante rezonabile.

Link to post

Intr-adevăr, nu merită asumate riscuri, nu recomand Mamaia pe vremurile astea desi e mai lejer decat la Eforie sau în Vamă. ?

Și o fărâmă de Dobrogea. #NoEdit

Nu am idee cum se calculeaza scorul Blue, dar am reușit 100 din 100 cu o talpă mai grea si fără retineri, erau cam 220km în calculul de acolo. :))

20200726_191709.jpg

20200726_191739.jpg

20200726_191921.jpg

20200726_192436.jpg

20200726_205748.jpg

20200726_212017.jpg

Edited by ct_act
Link to post

Si un longterm, l-am prins azi la fix, acesta e consumul mașinii cu tot felul de drumuri amestecate: oras, DN-uri, autostradă (mai lent si mai alert), inclusiv reprize de 4000rpm de speriat soțiile, asa le zice ea :)) etc... ma declar mulțumit.

20200726_234644.jpg

Temperatura motor stă destul de sus la mers mai apăsat, intre 108-116 grade, era si cald afară, coboara pe la 99-102grade cand o las domol. Asa e normal? Uleiul e proaspăt, Castrol oem la bidon de la dealer.

20200726_235641.jpg

Nu inteleg de ce dubleaza poza cu consumul, eu o sterg si ea tot reapare.

20200726_234644.jpg

Edited by ct_act
Link to post

Am făcut revizia de 45k, totul ok, filtrul de aer era din nou îmbâcsit (partea spre motor era totusi curată), carcasa filtrului era cu multe frunze, in curând ma aștept sa crească un copac din capotă.

La piese necesare... deja discurile și plăcuțele de frană spate.

Am primit oferta de piese OEM, în fine, ofertă e când câștigă ambele părți, aici e buzunareală curată... dar nu asta mă doare... dacă acum câțiva ani as fi pus original fara rezerve, acum ma ingrijorează calitatea, discurile actuale sunt fie ruginite, fie prăjite sau compoziția e extrem de slabă. Plăcuțele sunt slabe si ele, nu reusesc sa curețe discurile indiferent cât apeși pe pedală (poze am pus pe topicul de frâne Tiguan)

Ok, inteleg, apogeul low-costului... cost-cutting at it's finest... dar numai 45k cu un set de discuri de spate? Când la un A4 discul spate a rezistat 250k, adica de 5x mai mult. Știu că e un SUV de 2 tone dar măcar un 80k acolo la discuri (vorbesc de cele spate) si cu un minim de performanță, sa nu aibă vibrații, sa fie eficiente, sa simți ca te bazezi pe ceva... dar un OEM cu preț umflat fara nimic altceva la schimb, parcă nu văd rostul!

Rog sugestii pentru plăcuțe si discuri față si spate... si de care, netede, perforate sau striate, măcar să simt că isi merită banii. De cele perforate imi e teamă sa nu fisureze, ca referință este pe olx un kit BBK TTS de față cu fisuri in discuri.

Am găsit Brembo Xtra (perforate) pentru spate, sunt bune de ceva? Pentru față ma uitam acum ceva timp după cele de GTI Clubsport dar cu pozele de pe olx m-am calmat.

Dimensiuni necesare discuri: față 340x30, spate 310x22, prefer etrierii stock cu păstrarea frânei electrice. Imi dau seama ca daca schimb spatele cu ceva mai bun, va trebui sa refac balansul către față.

Am mai scris in alte postări, frânele sunt cel mai mare minus la mașina asta (între alte părți bune pe care le apreciez). :)

Edited by ct_act
Link to post

Nu ne dai si noua curiosilor un pret pentru toata distractia asta OEM de la reprezentanta? Ma refer la placute, discuri si bineinteles revizia. Nu ma intereseaza reprezentanta ideea nu este de a face reclama negativa la unii sau altii, pur si simplu sunt curios de preturi. Merci.

p.s. subscriu si eu, franele le-as upgrada daca as putea, cateodata prea sunt la limita, intr-adevar la manevre/viteze peste limita legala...

Edited by DDoc
Link to post

Ciudata chestie.. eu la mastodont de 2.5 tone am schimbat discurile fata la 110.000 km. Alea din spate mai tine atat. 
In mod normal puterea de franare spre spate e mult mai mica ca si pe fata. Recomand niste discuri/placute TRW, ATE, etc., nu e nevoie de perforate, striate pe spate la o masina “normala”.

Link to post

Ca sa nu transformati acest topic intr-un versus despre care combinatie de frane si discuri e ceamai buna, v-as ruga sa continuati tot in topicul din aria tiguan. 

Poate sunt mai multi colegi cu aceeasi problema. 

Multumesc 

Link to post
  • 3 weeks later...

Speed over Ground nu era afectat de nimic, vantul cazuse, de maree și curenți nu era cazul fiind un lac, condiții ideale sau foarte aproape.

Edited by ct_act
Link to post

OT: la 30 noduri te califici in echipele de pirati somalezi :))

Link to post
  • 3 weeks later...
lambda_dryver

Foarte misto plimbarea si absolut superbe peisajele!

Caracterul polivalent al masinii este incredibil - le-a iesit superb generatia asta de Tiguan. Este fix ce iti doresti, indiferent de moment sau dorinte.

Sunt curios de impresii cu noile piese de franare :). Sa ne tii la curent!

Link to post
  • 2 months later...

Wow, n as fi zis ca e posibil sub 5 pentru un bitdi, mai ales pe un Tiguan... macar in bord, ca in realitate, la pompa, e o mica diferenta fata de CB cam de 0.2 - 0.3L % :)

 

Link to post

Pana la urma e tot un motor de 2.0, indiferent de putere (motoarele din aceeasi generatie si aceeasi cilindree) la mers linistit ar trebui sa scoata cam acelasi consum. Posibil ca cele doua turbine chiar sa creasca putin eficienta motorului, recuperand mai multa energie din gazele de esapament. 

Link to post

Ma bucur ca esti multumit de noul setup de frane. Si la mine urmeaza aceasta operatiune la Tiguan prin februarie/martie, sper pana atunci sa #reziste ? cele actuale, stock. Tinem legatura, nu exclud sa te copiez ?.

Drumuri bune sa aveti!

 

p.s. wow pentru consum !

 

 

 

Edited by DDoc
Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Doomy
      By Doomy
      Era timpul sa fac o schimbare......   dupa 9+  ani petrecuti in compania vechiului  Explorator era timpul pentru ceva mai nou .... si acel ceva mai nou a venit sub forma acestui Tiguan 2.0 TDI , 4motion CFFB   .  Povestea lui incepe cam asa ... 
      Am decis in ianuarie anul acesta ca voi schimba masina , din diferite considerente : spatiu , varsta fosteia , dorinta de 4x4 , pitici pe creier,.....etc .  Am zis ca de data aceasta nu vreau sa ma grabesc , cu banii in buzunar si timpul printre picaturi  am inceput sa caut variante pentru masini posibile . Tiguanul deja era top in lista dar nu am ezitat sa cer oferte si sa fac test drive cu alte modele de masini noi  gen Kia Sportage sau Suzuki Vitara.... . Nu vreau sa intru mult in detalii cu celalalte marci doar ca in bugetul meu la masina noua  aveam toate optiunile din "lume" mai putin 4x4  daca mai faceam un mic efort ajungeam si la tiguanul AD1 nou dar fara 4x4 si cu cel mai mic motor , asa ca am ramas pe Tiguan 5N2. 
      Am zis din start ca nu vreau sa dau sansa masinilor din tara si ca vreau personal sa o aduc  cunoscand bine piata auto de la noi si ce minuni poti sa gasesti .   Am plecat cu cateva optionale care erau obligatorii pe lista de cautare  dar si anumite optiuni care nu trebuiau sa fie pe lista de optionale : 
      Ce vroiam eu :  
      Model Track & Style ( 2012->2015)  Xenon   Volan cu comenzi  Incalzire in scaune  Navigatie(oricare)  Interior Beige (preferabil Piele integrala dar mergea si Alcantara )  Ceasuri Color Proiectoare ceata Clima Carlig remorcare OE Kilometrii cat mai putini , targetul era pana in 80.000 km   Ce NU vroiam eu :
      Buton Start  Suspensie DCC Trapa Panoramica Culoare neagra  exterioara Lunile au trecut , am ajuns in Mai cu zeci de telefoane date si peste 12 autoturisme urmarite  pentru postul de Explorator    .   Majoritatea care le gaseam nu aveau  toate optiunile dorite , sau aveau probleme de natura "accident" , cunoscatorii/pasionatii stiu ce inseamna si cat stress implica o astfel de cautare ....
      La inceputul lunii Mai am primit un telefon de la un prieten care lucreaza intr-un dealer VW din zona Buzau care stia ca eu sunt in cautare de masina ...ce masina si optiuni preferate  care mi-a zis direct la telefon  "Cineva a venit la noi si a incercat  sa schimbe un Tiguan manual  cu vreo 69.000 km cu un Tiguan automat cu 135.000 km  , schimb pe schimb  si noi nu l-am putut ajuta...."     Am luat toate datele masinii , am facut verificarile necesare si au iesit OK , din lista mea de optiuni nu era cu Track&Style  si avea Trapa dar in rest avea mult mai multe alte optiuni pe langa cele dorite de mine printre care interiorul Beige de piele.   Am zis ca merita vazut .....asa ca intr-o Sambata am plecat spre Buzau sa vad masina , iar dupa 3 ore de verificari amanuntite , sub masina,  VCDS , vizual si test drive  iar dupa toate testele facute ....am zis in sfarsit ca asta este masina pentru mine !  Dupa ce am cunoscut si proprietarul  nu mai aveam nici un dubiu , persoana in varsta pe la 65 ani care in urma unei probleme medicale nu mai putea folosi corect piciorul stang  asa ca  vroia sa schimbe masina cu orice pret cu una automata.  
      Istoricul masinii este destul de simplu  : 
      In August 2017 a fost cumparata din Reprezentanta VW din Berlin in posesia careia a fost inca de la productie  , adusa in tara pe roti  de proprietar  , dusa in reprezentata VW la noi in tara si efectuata revizia la 69700 k (filtre +ulei +lichid de frana )  apoi din August 2017 pana in Mai 2018 au fost facuti doar 325km   , masina fiind predata catre mine cu 70.025 km in starea de mai jos  

      Si acum sa inceapa partea de prezentare  a noului  Explorator 
      Model Sport&Style  productie 09.2012 pe carte este 2013  , 2.0  TDI 4motion cu motor CFFB cu 70.025 km .  
      Printre dotarile care merita mentionate sunt : 
      Webasto  Trapa Panoramica Park Pilot si senzori de parcare Driver Alert  Directie cu Servotronic Lane Assist Dynamic Light Assist Alarma de fabrica Scaun Electric Sofer Navigatie RNS 510 cu hdd 30gb Bi-Xenon Carlig Remorcare Interiorul Beige este cel care  a adus punctul decisiv , eu pe germania nu am gasit nici un exemplar care sa intruneasca macar 8 din 10 puncte enumerate mai sus ,... marea mea slabiciune !! ma topesc dupa acest interior. 

       
      Lista cu modificari care vreau sa le fac  este destul de lunga , unele fiind facute deja la momentul pozelor , o sa revin cu un alt post sa detaliez modificarile / accesoriile.  
      Enjoy!

       
       
    • andREI
      By andREI
      La proaspat achizitonatul Tiguan (care nu a venit cu carte service iar manualul e in germana) nu sunt sigur care este presiunea recomandata pentru anvelope.
      Presupun ca presiunea depinde de dimensiunea anvelopelor si de incarcarea vehiculului. In prezent am anvelope de 235 / 55 / R17 si m-ar interesa presiunea pentru utilizare normala (nu incarcare plina).
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

 

 

Accept