Jump to content

A6 C6 Avant Quattro 3.0TFSi - Exclusive


mik15

Postare recomandată

@bubu82- de soft am vorbit cu TCM, cifrele suna bine, au zis ca din experienta lor au scos, din motoarele astea de 290cp stock, cca 380cp si vreo 520nm,  cu stage 1, ceea ce pentru mine este suficient,  deocamdata cel putin :). Vroiam sa o fac curand insa apoi m-am apucat de distributie asa ca acum o voi mai amana o perioada, dar e pe lista.  Cat despre evacuare, as face cel mult un cat-back de 65 poate cu un x-pipe, nu vreau galagie pentru ca e masina de familie totusi, putin mai gutural sa fie doar, dar asta e spre sfarsitul liste cu to do. 

@Hope88 - mersi frumos, si tu la fel!

Link către comentariu

...si dupa ce am terminat partea mai serioasa am facut si o curatare a corpului acceleratiei si a superchager bypass valve(care arata tot ca un corp de acceleratie), asta pentru ca pe ultimul aveam o eroare intermitenta. Nu erau atat de murdare si uitandu-ma in istoricul masinii mai fusesera curatate, dar au rezolvat usoara vibratie de la ralanti pe care o sesizam cateodata. As fi putut-o face cand aveam compresorul dat jos, dar nu mi-a trecut prin cap :), insa e o operatiune de 15min asa ca merita oricum facuta cu regularitate.

 

 

IMG_6065.JPG

IMG_6066.JPG

IMG_6068.JPG

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

am mai bifat ceva de pe lista de mods, am adaugat si Intrument Cluster trim vopsit in piano black, imi place mult cum arata asa, desi inchide totusi interiorul mai mult parca, mai ales seara, dar nu e atat de deranjant.

Next mode va fi cred nuca schimbatorului S-tronic, stiu ca este ceva de munca pentru adaptare dar am mai facut asta deja unui prieten la C7 asa ca acum ar trebui sa fie mai usor.

Pana atunci insa, o sa primeasca un schimb de ulei dupa cca 5k km facuti de la ultimul, asta pentru ca mi se pare ca nu se impaca prea bine cu Mobil 0w40, a consumat cca 6-700gr in cei 5k km, mare asa nu ar fi consumul dat fiind si regimul de condus dar totusi cu 5w30 a fost mai mic, asa ca trec la Mobil 1 ESP 5w30.

Intre timp, pentru ca parca deja as vrea totusi mai mult power, am discutat si cu vreo 2 tuneri, TCM si Kingpin(Revo dealer am inteles), si desi cei din urma dau niste cifre destul de frumoase 410cp si 550nm fata de TCM 380cp si 520NM, voi alege mai degraba TCM pentru ca prefer sa fiu on teh safe side, nu ma incanta cifre mari la un stage 1, plus ca si costurile sunt ceva mai reduse, nu semnificativ insa e si acesta un aspect.  Oricum, raportat la motoarele diesel, costurile de resoftare sunt aproape duble pentru benzinare, probabil fiind rare pe la noi, dar oricum nu mi se pare fair.

 

 

3.jpg

4.jpg

1.jpg

2.jpg

Modificat de mik15
Link către comentariu

Foarte dragut Avantul mik15! Motorizarea cred ca e "fashneatza"! :) Felicitari, sa o plimbi multi km fara probleme! ?

Link către comentariu

Motoarele astea duc mult si bine ... schimba-i filtrul de aer cu unul mai permisiv si baga stage1 cel mai puternic pe care il gasesti. 

My 2 cents :) 

 

PS: cere o oferta si la APR (Claudiu Motea)

Modificat de bubu182
Link către comentariu
20 hours ago, mik15 said:

Intre timp, pentru ca parca deja as vrea totusi mai mult power, am discutat si cu vreo 2 tuneri, TCM si Kingpin(Revo dealer am inteles), si desi cei din urma dau niste cifre destul de frumoase 410cp si 550nm fata de TCM 380cp si 520NM, voi alege mai degraba TCM pentru ca prefer sa fiu on teh safe side, nu ma incanta cifre mari la un stage 1, plus ca si costurile sunt ceva mai reduse, nu semnificativ insa e si acesta un aspect.  Oricum, raportat la motoarele diesel, costurile de resoftare sunt aproape duble pentru benzinare, probabil fiind rare pe la noi, dar oricum nu mi se pare fair.

 

Ai 50% sanse sa alegi gresit :)

Modificat de ShadoWzZ
Link către comentariu

@corad0 - mersi :). E destul de agila masina, mult mai agila fata de 3.0tdi anterior, senzatia e cu totul alta, aia era ca o locomotiva asta se simte mai mult ca un tren de mare viteza, nu stiu cat am nimerit-o cu comparatia asta, dar ideea este ca asta se simte mai usoara si chiar daca nu trage ca o locomotiva compenseaza cu sunetul si turatia, clar e mai rapida decat 3.0tdi care avea un stage 1 totusi, pe cel stock il mananca la micul dejun :).

@bubu182 - stiu de APR, ca si costuri tot pe acolo sunt, cca 6-700Eur daca imi amintesc bine, o sa ii contactez si pe ei.

Intre timp iar mi-am dat de lucru, ma apucasem ieri sa schimb uleiul la motor si aveam oricum un pitic cu garnitura de la mufa cutiei pe unde intra cablajul, era murdar pe acolo asa ca, desi nu era programata, am dat drumul uleiului, am dat jos si mecatronicul pentru a schimba garnitura dintre el si cutie, schimb si garnitura de la mufa. Folosesc un kit de service pentru cutie de la ZF, il am ramas de la Allroad la care nu am mai apucat sa il folosesc asa ca pica tocmai bine.

Era neumblat la cutie, uleiul original de fabrica, nu arata rau si nu mirosea a ars, dar clar are destule impuritati adunate pe magneti.

 

 

1.jpg

3.jpg

4.jpg

Link către comentariu

La cati km se recomanda schimbul de ulei in cutie? btw-masina ta cati km are? Ma intereseaza si pe mine operatiunea la 5-ul din semnatura si daca poti recomanda un service unde as putea sa fac operatiunea si un cost estimativ. Multumesc.

Link către comentariu

ZF recomanda ca si interval de schimb 80-120k km, cat mai aproape de 80k daca se foloseste in conditii mai grele, gen se tracteza cu ea sau e folosita prin tari unde T sunt ridicate, altfel pentru regim normal de exploatare catre 120k km. A mea are 246k km acum iar operatiunea o fac eu, acum am vazut ca sunt multi care fac operatiunea folosind aparatul de flush de la Ravenol, lucru care insa nu e recomandat pentru cutiile astea, e de preferat metoda gravitationala. In Bucuresti ai chiar un centru ZF care face, pentru 6hp taxau cca 1200-1300Ron cu tot cu manopera si materialele necesare.

E un ulei care este normal ca se oxideaza in timp, insa e cu mult peste un ulei de motor si stresul caruia este suspus este diferit fata de cel din motor. Eu il schimbam oricum ca si mentenanta preventiva, si este de facut acest lucru daca tii la masina, dar in acelasi timp sunt de parere ca atata timp cat cutia merge bine si masina nu este abuzata la fel de bine poate fi si neschimbat, am vazut destule masini cu mai multi km la care nu se schimbase uleiul in cutie si nu aveau vreo problema. Are aproape 250k km si uleiul original iar cutia merge foarte bine, asta este o dovada ca acel ulei isi face treaba foarte bine. Sunt de parere ca nu pica din cauza uleiului neschimbat ci mai degraba din cauza unei epxloatari neadecvate sau a pierderilor nedepistate la timp. Normal ca sunt si cazuri cand cedeaza alte componente, dar asta nu este neaparat vina uleiului.

Link către comentariu

saga cu schimbul de ulei al cutiei se incheie azi, sper, ieri am umplut-o insa nu mi-au ajuns 6L si a trebuit sa astept sa imi ajunga azi inca 1L care ar trebui sa fie suficient. Nu am gasit mai mult sa cumpar, ZF8 e foarte dificil de gasit pe stoc, in schimb Febi, SWG, Ravenol le gasesti din belsug.

M-am asteptat oarecum la asta dat fiind faptul ca am dat mecatronicul jos plus ca a stat 1 zi desfacuta timp in care a tot picurat ulei din ea.  Am facut ieri o tura mica cu masina si cutia schimba foarte ok, la fel ca si inainte, deci nu poate lipsi mai mult de 1L din ea dupa estimarea mea, doar ca la 40C inca nu iesea ulei pe la busonul de umplere dupa ce am bagat si litrul cu nr. 6

garniturile pe care le-am schimbat sunt acestea: cea "ochelar" vine intre mecatronic si cutie, iar oringul, care sunt de fapt 2 la numar, vin pe mufa care intra in cutie cu cablajul mecatronicului. Oringurile vechi erau aplatizate si intarite, cele de la ochelar nu erau intr-o conditie rea, dar ca sa schimbi oringurile trebuie dat jos mecatronicul si atunci ar fi fost pacat sa nu il fi schimbat si pe acela.

 

ochelar.thumb.jpg.a93c9e63171d0d24b61317dd70e64ef8.jpgoring.jpg.fe76dbcb38ff9d1225e84c72be0f5a7c.jpg

to be continued :)

Modificat de mik15
Link către comentariu
  • 1 month later...
  • 9 months later...

...si pentru ca tot avem ceva mai mult timp acum m-am apucat sa schimb uleiul in diferentiale, am inceput cu cel spate si vor urma si celelalte. DIferenta de culoare e clara, insa vascozitatea celui vechi si mirosul erau cam la fel cu cel nou, asta fiind o analiza empirica. Ceea ce e sigur e faptul ca am scos cca 850ml si am bagat cca 1100ml, se evapora in timp, scurgeri nu sunt, alta explicatie nu vad. Conform elsa, 1100ml ar trebui sa intre.

 

WhatsApp Image 2020-04-07 at 20.09.40.jpeg

WhatsApp Image 2020-04-07 at 20.09.40 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-04-07 at 20.09.41.jpeg

Link către comentariu

Felicitari pentru modul in care ai grija de ea, ma uit de ceva timp cu jind la 3.0TFSI cum ai tu si daca mi-as schimba masina cred ca asta ar fi una dintre primele variante. Cati km ai acum?

P.S. Mie imi placeau mult mai mult jantele cu care ai luat masina, Segment-urile astea din cauza fake-urilor si-au pierdut din farmec..

Modificat de B_U_T
Link către comentariu

Momentan 260k km si cresc greu ca nu prea merg cu ea zilnic, desi am adunat 20k km din Nov. 2018 pana acum :). Acum, uitandu-ma inapoi, mda, au un farmec aparte jantele alea dar mie mi se par mai clasice si parca nu se impaca chiar bine cu un aspect mai sportiv al masinii.

Link către comentariu

Masina frumoasa si utila din perioada cand inca se faceau cu simt de raspundere, pana sa intre pe politica f agresiva de cost-cutting.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

si pentru ca tot mai avem ceva timp in perioada asta si pentru ca e o chestie pe care vroiam sa o fac de multa vreme si pentru ca vreau sa fac stage 1 si ca atare vreau sa ma asigur ca totul e cat mai aproape de 100% cum ar trebui sa fie, m-am apucat sa-i fac o decarbonizare a supapelor si galeriilor de admisie. La prima impresie, dupa 262k km, depunerile mi se par de bun simt, fata de ceea ce am vazut pe net, mai ales la 2.0tfsi, la asta e nimic, fie o mai fi fost curatat fie 3.0tfsi nu are depuneri atat de masive ca fratiorii mai mici.

Deocamdata e work in progress, ieri am demontat si curatat doar placutele care intra in porturi si apoi am fost la shopping de tot felul de periute de sarma ca sa curat azi porturile si supapele, voi face azi poze mult mai clare.

 

WhatsApp Image 2020-04-21 at 20.04.38.jpeg

WhatsApp Image 2020-04-21 at 20.04.37.jpeg

WhatsApp Image 2020-04-21 at 20.04.38 (1).jpeg

Modificat de mik15
Link către comentariu

Foarte curate supapele fata de 2.0TFSI . Am ramas masca in momentul in care am dat jos admisia la Cupra pentru a anula clapetii de admisie si m-am uitat la supape. Am curatat bine totul si am scapat de orice urma de missfire la relanti :)

Si eu urmaresc un S4 B8 care sa ii ia locul Leonului actual sau A6 C6 3.0 TFSI dar inca incerc sa ma dumiresc la diferentele dintre cutiile de viteze de pe ele. Ca si feeling clar S-tronicul de pe S4 mi s-ar parea mai potrivit dar trebuie tinut cont si de fiabilitate. 

Felicitari pentru masina ! Unde vei merge pentru soft ?

Link către comentariu

am terminat cu operatiunea aceasta si am si montat totul inapoi, surprinzator in mod placut a decurs ceva mai usor decat anticipasem la modul ca s-a curatat destul de usor toata mizeria, grosul l-am luat pe uscat si doar dupa aceea am dat cu solutie si apoi am frecat iar, insa a iesit totul foarte bine.

In poza a 2a era mizeria adunata dupa prima curatare la rece, apoi am aspirat, curatat iar, aspirat, curatat apoi dat cu solutie, frecat cu perie de sarma si niste ustensile foarte subitiri si curbate sa pot lua depunerile de pe suprafata de imbinare intre supapa si scaun, cam asta e procedeul, dureaza cam 3 ore maxim pentru 24 de supape.

@andrei.toledo - si eu am avut dilema cu S4 B8 sau C6 3.0tfsi, am ales C6 datorita spatiului si faptului ca imi plac usile mai grele, imi da senzatia de soliditate masina,  B8 mi s-a parut prea mic pentru nevoile mele, portbagaj mai mic, spatiu picioare pentru cei din spate mai mic, am fost la un pas de-a da avansul pentru S4 dar m-am razgandit in ultima clipa. Ca si cutie, clasica 6hp din punct de vedere al fiabilitatii este clar superioara, nu e la fel de crisp ca S-tronic si nici la fel de usor, dar nu si ieftin, de modificat. Problema insa cea mai mare la S-tronic este ca stii va pica, depinde doar cand, mai ales daca vorbim de cele de pana in 2012-2013, dar si apoi probleme au continuat sa existe, au rectificat unele si au creat altele.

 

 

WhatsApp Image 2020-04-22 at 20.15.29.jpeg

WhatsApp Image 2020-04-22 at 20.15.29 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-04-22 at 20.15.29 (4).jpeg

WhatsApp Image 2020-04-22 at 20.15.29 (5).jpeg

Modificat de mik15
Link către comentariu

Eu unul recomand MRC pentru soft 3.0TFSI (am schimbat mai multe soft-uri pana am ajuns la concluzia asta).

@andrei.toledo

Daca este refreshed cutia (ambreaje minim, pentru ca B8 cu km putini gasesti mai rar) cu un soft adecvat nu ai de ce sa iti faci griji, manuala e ok dar trebuie si acolo sa faci niste schimbari daca cresti puterea. Pentru informatii 3.0TFSI in general, recomand grupuri din state (informatii din abundenta).

 

PS: Si la mine erau destul de minime depunerile comparativ cu fostul 2.0TFSI.

Link către comentariu

@Zamoldac salut!:) Nu stiam ca esti si aici. Nu-i faci si o prezentare masinii? :)

@mik15 felicitari pentru intretinere! Frumos motorul si e chiar de preferat fata de S6 C6 (mai putin pe partea de sunet). Compresorul este identic cu cel de pe S4/S5 de 333cp deci ar trebui sa faca doar 420-430cp stage 1 cu un banal filtru :))
P.S: safe nu inseamna intotdeauna putere mai mica

Modificat de C Z R
Link către comentariu

Felicitări! Chiar nu e niciun pericol? Am ajuns şi eu la supape când am schimbat injectoarele însă mi-a fost teamă să le curăţ, să nu scap ceva mizerie mai ales când aş învârti motorul. Aşa prăpăstios sunt? :lol: 

Link către comentariu

@MyKe- trebuie sa te asiguri ca pistoanele ale caror supape le cureti sunt la TDC ca sa nu scape mizerie inauntru, daca sunt inchise nu are cum sa intre in cilindru pentru ca inchid ermetic plus ca aspiri dupa curatare. Si de ar fi sa mai intre putina, nu vad sa fie mare problema pentru ca nu sunt bucati mari si nici tare nu e mazga aia incat sa-ti zgarie cilindrii, dar de preferat e clar sa nu intre si nu va scapa daca te asiguri ca sunt inchise supapele. Eu am umplut porturile cu solutie si le-am lasat la inmuiat si nu s-a scurs deloc, ele inchid perfect altfel ti-ar pierde compresie. Motorul il invarti doar dupa ce termini de curatat bine la cele la care lucrezi si apoi invarti, de preferat la mana nu dand la automat, eu la mana i-am dat o tura cred.

@C Z R - ai dreptate, oricum motoarele impartasesc aceleasi boli ale copilariei doar ca la V10 e mult mai greu de lucrat plus ca nu e usor scalabil motorul. Dar da, sunetul este demential la V10 si e raritate o astfel e masina :).

Cu operatiunea aceasta am terminat de tratat cam tot ce erau boli ale copilariei la motorul asta si ar trebui sa fie pregatit de remap, urmeaza acum schimbul de ulei si cu ocazia aceasta trec la 5w40 Motul X-cess.

Modificat de mik15
Link către comentariu

Clar la mână mă refeream. ? Ce soluţie ai folosit? Am frecat acele lamele detaşabile cu ceva degresant concentrat şi abia-abia s-au curăţat.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!