Jump to content

Probleme Suspensie / Directie / Articulatii (Tiguan 5N & 5N2)


ing_virgillius
 Share

Postare recomandată

ing_virgillius

Salutare!

Se pare ca a venit timpul sa schimb  bucsele de la bara stabilizatoare de pe fata. Operațiune aparent simpla, nu? 

In principiu da, la multe alte mașini, cel puțin la cele pe care le-am avut așa era.

Nu am reușit sa găsesc bucse, cel puțin nu pentru fata, toate îmi arată ca ar fi pentru spate. Soluția celor de la magazin a fost sa îmi ofere toată bara. Cică vine piesa întreaga. Adică pentru doua bucși de 15-30 lei fiecare trebuie sa schimb o bara întreaga de 700-900 lei? Așa o fi?

Pe net am găsit și niște seturi de reparație, dar scrie ca sunt pentru spate. Or fi la fel și pe fata? A mai făcut cineva asta? Cunoașteți piesa/problema?

Mentionez ca simptomele sunt niște pocnituri la denivelări sau schimbarea brusca a direcției. Se aud pe partea stânga.

Va mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Poate ne spuneti daca nu va deranjeaza despre ce masina vorbim exact, banuiesc ca nu e Golful din semnatura. Problema e aceeasi la toata platforma dar parca retin ca la alte marci se gasesc bucse separat. Sa vedem ce zic colegii mai priceputi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ing_virgillius

Scuze pentru omisiune!

masina e un vw tiguan 2.0 TDI din 2009 125kw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
ing_virgillius

Gata, am rezolvat trăncăneala.

pana la urma era de la bieleta antiruliu fata, stânga. 

Am schimbat-o singur. 

Am scăpat ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna tuturor am o nelamurire oare imi puteti spune ce este acest senzor 3c0907651 din cate am vazut este ceva senzor de accelerație laterala, amplasat pe amortizorul stanga spate chiar sus de tot si pe sub aparatoarea de noroi. Cand am schimbat amortizoarele spate lam gasit anulat adica firele taiate nu rupte. Oare ce rol are si sa il conectez? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate e legat de suspensia adaptiva, nu exista pe acolo sensor legat de esp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer la esp nu am nici o eroare am scanat si cu VAG si inafara de eroare pe acel senzor nu am nimic. Eu asa am luat masina era anulat si avea 28k si in olus am fost cu ea la reprezenta cand am luata pt onrevizie si aia nu au zis nimic. Doar am observat cand am schimbat amortizoarele ca se vede ca e taiat firul nu rupt. Sincer habar nu am. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,in urma unui control de rutina mecanicul a constatat ca am 3 amortizoare duse 2 fata si 1 spate  (a curs uleiul) este un Tiguan 2.0 tdi 4x4 2009 CBAB ce amortizoare trebuie sa iau nu prea am incredere in cele aftermarket dar ce merge pus sa faca fata si ce flanse de amortizor se potrivesc citisem pe forum de unele mai inalte sau asa ceva dar nu mai gasesc discutia .merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai incredere in aftermarket pune pe original telescoape si flanse , mergi la magazinul tau de piese preferat cu seria de sasiu si comanzi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTD nu am zis ca nu as pune pe masina AF dar ceva care sa faca fata ce tip sau marca de amortizoare sa cumpar asta incercam sa aflu si pt flanse la fel .La reprezentanta mi au oferit pachet eco care nici ei nu prea stiau ce contine si f scump 1 amortizor 600 ron.cine a schimbat AF si a dat rezultate sa mi spuna si mie ce model au luat.merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci pune amortizoare Sachs si flanse Lemforder , rulmenti SKF sau Rollax , sunt doar fiare nu are rost sa te agiti cu piese originale si manopera de reprezentanta la o masina de 10 ani. Piesele VW "eco" sunt piese aftermarket nu merita nimic ce incepe cu JSWxxxxx cod de piesa. 

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua,am un Vw Tiguan 2009 2.0 Tdi 140 CP 4Motion si se aude un zgomot greu de explicat dupa treapta 4,am fost la un service si mi-a spus ca ar fi cardanul dar cand am fost sa-l recondintionez baietii au spus ca nu are nimic. 

 Zgomotul se aude dupa treapta 4 doar cand accelerez pe liber si pe decelerare nu se aude nimic

A mai intalnit cineva aceasta problema?

 Cutia de viteze este manuala.

 Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aprobat postul desi acesta nu are nicio legatura aparent cu titlul topicului. Cum nu suntem mama Omida, iar despre zgomote s-a mai discutat pe aici, solutia este bineinteles sa-ti asculte masina niste oameni competenti. Zgomotul poate proveni de la cardan, haldex, cutie, ambreiaj, planetare, rulmenti, anvelope ... o lista lunga. Inclusiv cei de "la un service" sau cei care reconditioneaza cardane se pot insela sau pot fi pur si simplu incompetenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare

Am un Tiguan de un an de zile adus din Germania an 2009 motor CBAB 2.0 tdi 103kw cu 148 000km iar la primul drum mai lung pe care l-am facut anul trecut de 100 km SIBIU-ORĂȘTIE dupa parcarea masini si oprirea motorului ne dam jos si vad ca masina e parcata pana in buturuga cu cuie ce limita parcarea. Decid sa dau mai in spate sa nu cumva sa ma fi protit intr-un cui, pun contactul si incepe sa vibreze volanul si apare martorul volan rosu in bord bipuie de 2 ori dau cheie si nu aveam servo.      Dupa 3 incercari si cautari pe net aflu ca e de rau daca e rosu martorul si ca caseta de directie este electrica! Trec 20 de minute dupa care dispare martorul si am servo. Ajung acasa si gasesc eroarea:    adresa 44 asistenta  directie               0003 modul comanda                012 defect circuit electric intermitent.                 O duc in reprezentanta le explic si ei incearca sa reproduca eroarea lasand o sa mearga 30 de minute si nimic. Vazand eroarea sau gandit sa schimbe piesa (ceva de la contact) din poza de mai jos ca crede Inginerul de la Tess sibiu ca ar putea fi piesa respectiva problema. Intre timp venise toamna, iarna, primavara iar masina paru a fi rezolvata, dar iata ca veni vara si a reaparut problema pe acelasi drum Sibiu-Orăștie. Oprim in lidl Orastie stam 20 venim la masina si merge din nou.   Zic catre sotie asta e, o lasam 20 de min unde apare volanul rosu facem o pauza si dupa avem servo. Dar se pare ca nu e asa. Acum 2 saptamani am fost spre transalpina dar nu am ajuns pentru ca la primul popas unde am stat si am mancat dupa o ora jumatate si inca o ora langa ea nu am reusit sa o pornesc si sa am servo, si am venit fara servo cel putin 80 km. Masina a sta in soare.  In sibiu parchez in lidl stam 20 de minute si cand ne intoarcem la masina am SERVO si martorul stins dar masina a stat la umbra. Deci se apre ca vara se incinge ceva si pana nu se raceste nu am servo.!

Acum trebuie sa schimb caseta de directie ca nu ma mai pot baza pe masina iar directie care cica doar originala se gaseste face 6500 de lei noua, iar second 2000.  Stie cineva ceva legat de eroarea asta?           merita sa ma risc cu una second? 

Am vazut un filmulet la cineva din state cu aceasi problema si reprezentanta ia schimbat pe garantie caseta de directie dupa o groaza de rechemari pe parcursul unei luni! 

IMG_20190712_131849.jpg

IMG_20190712_131819.jpg

Screenshot_20190708_175307_com.google.android.apps.docs.editors.docs.jpg

Modificat de thealliens
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Ciprianvalentin

Salutare!

Am un Tiguan 2011, 2.0 TDI, 4Motion, 140CP, cutie DSG7 si prezinta urmatoarea “problema”:

in timpul mersului, din cand in cand, simt o vibratie in masa masinii, ca si cand ar schimba viteza (e doar un ex, cutia schimba perfect :) ). Ceilalti din masina nu simt, dar eu da. E ca si cum ai trece peste o denivelare mica la o viteza mare...A mai patit cineva? O sa merg la service, dar parca vad ca cine stie ce balarii imi zic aia acolo.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua, am achizitionat de aproape un an de zile un Tigian 5N 2.0 tdi 140CP, an 2013 , nu am avut probleme cu masina pana zilele trecute cand am facut un drum mai lung in Germania. Nu a fost primul drum mai lung , fac in jur de 25mii km pe an , dupa ce am facut un circuit Arad-Munchen-Koln si inapoi la Nurnberg , in decurs de mai multe zile cu 4 nopti pauza , odata ajuns la un magazin am parcat masina si cand mi-am terminat treaba si am vrut sa pornesc , cand am pus contactul volanul si rotile au inceput sa trepideze serios si nu am putut in prima faza nici sa pornesc motorul si nici sa misc de volan , dupa cateva incercari am pornit motorul dar volanul a ramas blocat si a aparut si semnul rosu in bord de volan blocat. Cat am asteptat pe cineva sa vina dupa mine si am pus bagajele dintr-o masina in alta inainte sa plec am verificat daca ii trasa frana de mana si am pus contactul , surpriza de data asta masina a pornit si directia era deblocata. A doua dimineata a pornit fara probleme , am oprit si pornit de mai multe ori in decurs de 1-2 ore si totul a fost ok , dupa ce am mai facut inca 400km si a trebuit sa opresc sa alimentez am oprit motorul si cand sa pornesc , iara aceasi faza cu tremuratul volanului si totul blocat , am lasat masina incuiata 4-5 minute si dupa ce am incercat odata a fost ok totul si am ajuns in Arad fara sa mai opresc motorul. 

A mai patit cineva asa ceva ? Tin sa precizez ca am mai pornit masina dimineata a doua zi si am circulat prin oras fara probleme 

Am fost si la mecanic si eroarea care o afiseaza este : 0003 - control module/ 012 - electrical fault circuit - intermittent/Fault status :00101100

 

unnamed.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Koromi  Problema descrisa de tine si eroarea afisata indica catre modulul de control al casetei de directie

Verifica Cablajul /mufa pentru coroziune de apa , ai mare sanse sa fie de la acestea , uite poza de mai jos pentru referinta cu mufa si cablajul 

 page1.thumb.jpg.b1d2b6ca567a4fcab056d877986a0bb9.jpg

Aceasta problema este destul intalnita pentru acest model de caseta (5N1 909 144R) , daca ai eliminat cablajul atunci nu ramane decat modulul in sine.  Inauntrul sau este un releu care obisnuieste sa se mai faca fitze pe intermitent  - problemele lui provin de la  coroziunea de apa.  
Masinile care nu au scut sunt predispuse la loviri , aceasta fiind destul de expus pentru anumite modele , garnitura din jurul carcasei este foarte sensibila si o deplasare mica a acesteia poate sa permita intrarea apei in interior.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns, o sa verific si o sa postez concluziile. Intradevar am prins destul de multa ploaie pe drum , cam treisfert de drum a fost pe ploaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am verificat cablurile si toate sunt intacte, am mai fost la drum mai lung cu masina si nu am mai avut probleme. Posibil sa fie numai vara probleme cumulat cu un drum mai lung cum a  mai spus un coleg mai sus, deocamdata o las asa si sa vad cand o sa mai faca figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, am citit discutiile cu probleme dar nu am regasit problema mea.

Masina: Tiguan 2015 2.0TDI 177 cai 4motion cutie manuala.

Scuze daca am omis ceva, va rog sa-mi dati un sfat, poate a mai intalnit cineva simptomele.

De la aprox. 60km/h in sus, la mers constant adica nu accelerat si nu franat se aute un troncanit de genul poc poc poc poc poc. Daca accelerez sau daca franez sunetul dispare. Cand e curba la dreapta parca nu se mai aude, cand e curba la stanga se aude ca la drum drept.

Am testat pe sosea buna, asfaltata, deci nu e de la gropi. Directia e buna, nu se simt vibratii de nici un fel, doar zgomot. Am incercat si cu geamurile deschise dar am reusit sa localizez daca e fata, spate, stanga sau dreapta.

Ar putea fi planetara? E cam ciudat sa faca asa la mers lin si constant. Am mai schimbat rulemnti la mai multe masini si nu faceau asa cand erau uzati, zgomotul de la rulment e mai uniform, e un huruit continu, acum am o bataie mai neregulata.

Urmeaza sa merg la un service miercuri, aveti idee pana atunci de la ce ar putea fi aceasta problema, pe ce discutie sa urmaresc o rezolvare?

Multumesc.

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit problema. Roata fata avea joc destul de mare. Au dat roata jos si au montat-o inapoi si acum nu mai joaca.

Explicatia de la servicei a fost ca avea joc deoarece s-a rut surubul mic care tine discul de ceva din spate (butuc sau ce o fi acolo) si cand am schimbat rotile de iarna nu i-am prins pozitia care trebuia si a ramas departat.

Este buna explicatia celor de la service?

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/21/2019 at 9:17 AM, Koromi said:

Am verificat cablurile si toate sunt intacte, am mai fost la drum mai lung cu masina si nu am mai avut probleme. Posibil sa fie numai vara probleme cumulat cu un drum mai lung cum a  mai spus un coleg mai sus, deocamdata o las asa si sa vad cand o sa mai faca figuri.

Am patit-o iar , de data asta la un drum de nici 300km, dupa ce am oprit motorul cand am repornit a inceput sa tremure . L-am lasat vreo 15- 20min si a luat-o. Am fost cu ea si la electricean sa verifice si a spus ca totul ii in regula si ca problema ii la caseta. Se pare ca nu am alta optiune numai sa schimb caseta la o masina de 140mii km. Sper sa nimeresc una second ok 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut, am nevoie de sfatul vostru, va rog!

 

Parchez masina (Tiguan 2009), roata stanga spate lipita de bordura, in caz ca e relevant, plec si-mi fac treaba.

 

Ma intorc, pornesc motorul si ma apuc sa fac manevrele de iesit (masina in fata si spate). La un moment dat, in timp ce dau de volan, aud, pe langa bipurile de la senzorii de parcare, si alt tip de bip.

Ma uit in bord si s-a aprins o iconita galbena de volan.

 

Am cautat pe google si este legata de Power Steering:

Yellow Solid Warning Light: Power steering assist reduced

 

Acum, am reusit sa conduc pana acasa fara probleme, nu am simtit nimic anormal la volan sau cand luam curbe. Am ajuns acasa, am mai facut niste intoarceri din 3 miscari sa vad daca se intampla ceva si nimic, nu mi s-a parut nimic anormal.

 

Cand am plecat din parcare, in momentul erorii, eram cumva oprit de bordura pe partea stanga sa fac manevra de iesit mai ampla, daca e relevant. 

 

Aveti idee ce ar putea fi, de ce s-a aprins? Si ce as putea face mai departe, sa nu am surprize?

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza,  vedem ce eroare ai, in functie de acesta, tragem o concluzie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!