Jump to content

Bora 2003 1.4 75 cai vs Passat '99 1.9 115 AJM


[cj]sharky
 Share

Postare recomandată

Salut,

Sunt in varianta de a alege ce masina sa tin si ce masina sa dau la gunoi/rabla.
Una va sluji in continuare, alta va merge la topitorie, unde ii este locul.

Plusuri:
- Bora e luata de noua a ajuns la 150kkm
- Uleiurile schimbate la zi, distributia facuta de vreo 2 ani.
- Interiorul arata ca nou.
- Imobilizator si contact proaspat schimbat, la drumuri asa scurte 150kkm includ mult frecus.
- clima
- amortizoarele se tin bine

Minusuri:
- Are mici probleme estetice
- ceva bate pe dreapta, dar nu pare a fi din caseta. 
- Motorul are ceva depuneri asa cum se vede prin busonul de ulei, dar nu e ceva grav, probabil schimbul la 10-15k la drumuri scurte in oras nu ajunge.
- a fost condusa preponderent in oras drumuri scurte.
- a mers o vreme cu furtunul de aerisire carter crapat
- a avut probleme la un moment dat cu presiunea de ulei, dar au disparut dupa schimb ulei. Nu stiu alte detalii, nu m-am ocupat eu.
- scoate ceva gaze de carter
- Motorul e bleg la cei 75cai, ii dai 5mii ture ca sa scoti un demaraj decent.
- urme estetice la mers prin oras
- e sedan, la fel ca restul masinilor, deci nu le pot folosi la carat, cand am nevoie (rar)

Eu inclin clar spre bora.

Passatul:
Minusuri si defecte:
- 370kkm nereali, '99
- e E3 diesel, deci va fi taxat pe viitor.
- Ambreajul e praf, prinde sus de tot.
- Distributia va trebui schimbata
- Turbina se imbacseste dupa nefolosinta sau dupa mers prin oras, dar se desfunda la primul drum.
- Frecat pe toate partile
- Pompa tandem a fost reparata nu stiu daca mai tine sau nu
- bratele de jos vor trebui schimbate in urmatorii ani
- Bate ceva usor in directie, nu stiu daca bat bieletele sau caseta, capetele sigur nu.
- conducte spate ruginite, dar curatate si revopsite, furtunuri frana originale, par ok ca aspect
- amortizoarele/arcurile sunt cele originale, deci e barca
- AC manual
- trebuie inlocuite placute spate in curand
- vajaie ceva pe spate in viraj puternic stanga

Plusuri:
- inca nu are rugina
- consum mai mic, putere mai mare.
- nu papa ulei, nu da cu fum
- scaune incalzite
- e break, pot cara chestii cu el


E vreun motiv pt care sa tin passatul in loc de bora?
Deocamdata planul e ca tin passatul pana la primul defect ce il faca inutilizabil, e.g cedeaza ambreajul, distributia, etc.
Sau se da la rabla pe o masina noua, e in plan de o masina care sa inlocuiasca Bora.
Evident inainte de dat la rabla se dau de pe el chestiile "de valoare", se pun cele mai naspa cauciucuri/jante care le am, etc etc.

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune si niste poze cu agregatele. Eu sincer cred ca stii deja raspunsul si nu cred ca poate cineva argumenta sa pastrezi passatul. Imi pare sincer rau de ambele ca le cam neglijezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut Bora 1.4 75 CP timp de 4 ani si aproximativ 60.0000 de km si am fost multumit de ea, este o masina decenta.:icon_thumright:

N-am avut probleme majore cu ea...un termostat, bobina de inductie, senzor G2/G62 (in afara de schimburile normale -  ulei, filtre, distributie, placutele de frana etc.).

Sincer, a fost o masina buna care nu prea mi-a dat batai de cap.:icon_thumright:

Singurul motiv pentru care am vandut-o a fost acela ca am vrut putere mai multa si am luat Bora din semnatura.:rr:

In rest...recomand Bora 1.4 75 CP,  daca esti genul de sofer "linistit".

Sanatate!:beer:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care sunt punctele slabe ale 1.4?
Ma refer la fiabilitate, ca la putere e clar praf.
Multe probleme nu are, asa la prima vedere pare usor de lucrat la masina, ai acces din toate partile.
Dar ce sa mai verific? Passatul il cunosc deja de 2-3 ani de cand il ingrijesc.
Pe VCDS nu apar erori, de mers merge ceas!

Passatu e cu intretinere cu tzaraita si cu economie, din categoria antigelul se completeaza nu se schimba, uleiul se schimba la 15mii km.
Dupa ce din 2003 de cand e in tara pana in 2016 pana cand am pus mana pe el a avut parte de acest tratament nu ma apuc eu sa il fac boboc.
I-am schimbat termostat, antigelul, niste brate, demaror, curatat turbo(geometrie blocata, momentan merge, dar intra in overboost daca il tii in talpa peste 3500rpm), egr, si inca mai sunt multe de facut, dar ajunge.
E o masina cu care sa iti faci treaba si de care inca te bucuri ca merge si ca nu esti pericol pe drum.
Si de versi in el 2mii E tot un passat amarat ramane, iar la sume dinastea deja ai cu totul alte optiuni mai potrivite.

Bora e masina mamei nevestei, luata de noua si ingrijita doar la service-uri si reprezentante.
Dansa vrea o alta masina noua desi eu incerc sa o conving ca asta inca mai merge bine n-are sens sa arunce banii pe alta mai noua, inca.

Doar saptamana trecuta am pus mana in detaliu pe bora, schimbat furtun carter, curatat clapeta, schimbat garnitura dintre carcasa filtru aer si clapeta.
ASta dupa ce in habitaclu era miros de ulei/vapori de benzina, desi masina fusese recent in service.
M-am chinuit sa deschid capota, in halul ala era de intepenit mecanismul.
Din furtunul de ventilatie carter ieseau gaze, clapeta era sub un strat gros de ulei.
Recent a schimbat bateria si din ce am vb la telefon am inteles s-a verificat incarcarea cu ocazia asta si e ok.
Real tensiunea scade sub 13.8V cum aprinzi farurile si dai drumul la clima. De mai bagi o dezaburire din incarcare se transforma in descarcare.
Ce o fi reparat oamenii aia, nu stiu, dar sa lasi masina sa plece din service in timp ce scapa gaze de carter sau sa nu fii in stare sa diagnostichezi incarcarea mi se pare jenant.
In service-urile astea inafara sa iti ia banii nu stiu multe.

Poze nu am, dar intre un passat albastru 99 cu interior simplu textil si un bora cu interior bej si cu vopsea pe care inca straluceste lacul e clar care arata mai bine.

Masina va fi folosita de nevasta in oras si pentru drumurile prin jur, daca-s drumuri proaste.
In rest avem un mertzan, ala ne duce si ne aduce de departe, pe ala il intretin, dar acolo stiu la ce lucrez.
De ar fi sa cumpar ceva cred ca tot din categoria premium va fi, dar bora asta vine de gratis asa ca e o oferta de nerefuzat. La prima vedere nu are probleme grave, nimic are sa ceara pera multi bani raportat la valoarea masinii.

Modificat de [cj]sharky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 08.11.2018 at 11:45, [cj]sharky a scris:

Masina va fi folosita de nevasta in oras si pentru drumurile prin jur, daca-s drumuri proaste.

Cam ti-ai raspuns singur la dilema cu fraza de mai sus. Pentru mers oras e mult mai ok benzinarul (stim cu totii cat de greu se incalzeste si porneste un tdi vechi iarna de ex) plus ca cel mai probabil sotia nu va simti lipsa de putere, asta strict ca motorizari. Dupa mai intervine si dimensiunea mai mica a borei care conteaza cand cauti un loc de parcare in orasele aglomerate. De asemenea, daca nu ma insel, 1.4-ele e euro 4 fata de euro 3 cum e tdi-ul, ceea ce s-ar putea sa conteze in viitorul apropiat. Mai adaugi si faptul ca nu pare sa necesite bani prea multi in intretinere si e mai ok dpdv estetic si ai un castigor. :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aia e singurul neajuns.
AJM-ul fie si el cu geometria turbinei schioapa e mult peste 1.4.
Ambele masini sunt primite de gratis, calu de capatat...

Ideea e ce sa analizez la bora, la motorul/ambreiaj cutie ca sa ma conving ca nu e cu un picior in groapa.
Care-s hibele uzuale? Si ce semne dau inainte sa crape?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • Administrator

Back on topic, guys!

 

E arie de versus nu de discutii tehnice. Aia-i putin mai la vale ...

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Taxa a fost amanata, cazanele se mai tin. In rest....merci pt posturile sterse, e clar ca locul meu nu e pe aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!