Jump to content

Martor rosu aprins, la temperatura racire motor.


carceacristian
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

 

Scuze in primu rand ca deschid alt topic,insa mi se pare ceva ciudat.Am ceva experiente in ale masinilor insa am zis sa va intreb si pe voi ceva.Detin un VW LUPO 3l si la masina asta am schimbat termostatul cu unul BEHR(calitate destul de buna zic eu ).Inainte sa schimb termostatul,cand citeam cu vag-com-ul aveam temperatura 65-70 de grade,al lichidului de racire si NU mi se aprindea nici un martor,evident motorul mergand rece.

Am schimbat frumos termostatul dupa cum am spus cu unul BEHR.In oras nu mi se aprinde martoru rosu,indiferent cat de tare i-as da.Insa pe autostrada a2,a3,daca merg peste 130,sau 2500 rot/ sau pe DN-uri fac depasiri, mi se aprinde martorul rosu pt putin timp 3-5min.Ori dau drumu la caldura si merg subturat si scade temparatura ori opresc 5 min si revine la normal...in fine...

Apa in motor (m-am uitat cu vag-com-ul)  sta la 90.9 cu noul termostat BEHR,cand merg 110-120 constant fara sa o calc tare dintr-o data.Ideea e ca la deal,in depasiri,sau pe autostrada cand merg 130-140 incepe sa urce la 94 -98 de grade.La 94 de grade mi se aprinde becul rosu din bord.Vad ca in carte spune ca termostatul lucreaza intre 87-102 grade C.

In alta ordine de idei,NU imi merge nici comutatorul(F18 ),care da comanda la ventilatoru de racire al radiatorului, sa porneasca treapta 1 si 2.Am scos mufa de la thermo-switch-ul F18 si am legat cele 2 fire intre ele, sa ii dau comanda manuala de racire(provizioriu), din cabina masinii,in momentu cand mi se aprinde martoru rosu de temperatura inalta la lichid de racire.Ideea e ca in momentul cand fac asta, oricat as tine ventilatoru pornit de la 97 la 90.9 imi scade tot la fel de greu (3-5 min).Parca nu e nici o imbunatatire cu sau fara ventilator.

Thermo-switch (F18), 35 Nm 
◆ For electric fan 
◆ Switching temperatures:
Stage 1
    on: 92...97 °C
    off: 84...91 °C
Stage 2
    on: 99...105 °C
    off: 91...98 °C

Ideea e ca nu inteleg, hai sa o luam babeste.Mie mi se aprinde martoru rosu,la 94 de grade in bord(verificat cu VAG-com-ul).Astia spun ca termostatul lucreaza intre 87-102 grade (inchide deschide).Stau si va intreb pe voi:

Ce e devina?Eu zic ca martorul rosu,porneste prea devreme la 94 de grade.NU ar trebuii sa porneasca la 100?...aprox?...

Am stat si m-am gandit...termostatul e devina ?Dar el lucreaza la valori normale (dupa spusele termostatului original 87-102 grade C).Ca nu imi merge thermo-switch-ul F18,ala il excludem.L-am cumparat si il schimb si pe el.

Pana la coada ma gandesc ca ar fi martorul rosu din bord ca porneste prea devreme.Daca astia spun in ELSA ca ca la 99-105 grade C porneste ventilatoru de racire pe Stage 2, inseamna ca pana la 105 grade motorul nu are nimic ,nu e supraincalzit,corect nu?.Deci de ce mi s-ar aprinde becu rosu?.

Eu am avut un Seat Leon 1m 2001, 1.9SDI AQM,si am schimbat termostatul tot cu unul behr dar temperatura e exact intre 87-max 89 grade nu am vazut sa sara mai mult(pe ace in bord).Nu am auzit niciodata sa plece ventilatoru de racire nimic.

Spuneti-mi si mie niste sfaturi/pareri.

 

Va multumesc frumos,va salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine sigur coboara nivelul de antigel din borcan, e acelasi bec si pt nivel minim si pt atunci cand ajunge sa citeasca supraincalzire.

pune antigel in borcan peste maxim cam cu 1-1,5 cm si ar trebuii sa se rezolve dupa un drum cu apa la 90ºc timp de 10 minute ca sa se aeriseasca.

 

 

Eu am inlocuit termostatul cu unul original la casa vw si tot mi se incalzeste apa. Nu se aprinde becul la mine niciodata pt ca ajunge spre 105ºC si incepe sa raceasca dar numai in functie de regimul de functionare. Daca merg cu ea mai sportiv se ridica apa, daca mer in 2000rot/min cu un comsum instant de 7l/100 incepe sa incalzeasca, iar cand face regenerare la fel se ridica temperatura. Incep sa cred ca asa functioneaza motorasul asta deoarece nimeni nu stie sa imi spuna daca e normal sau nu ?

1.6 tdi cayc 105cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Nivelul la antigel il am spre minim e adevarat.O sa pun peste maxim cu 1.5cm.

Eram gata,gata sa cumpar termostat VW original pt lupo 3l.Spui ca nu ti se aprinde becul rosu niciodata tie,pt ca niciodata nu iti trece de 105 grade?.Pai la mine fix la 94 de grade C se aprinde becu rosu.Banuiesc ca vorbesti de VW LUPO 3L,nu?Apropo sunt termostate pe aftermarket care deschid la 80 de grade C de cumparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
carceacristian

Salutare,

 

Am schimbat termostatu cu unu pe original.Deci prima data am avut BEHR,acum unu original nou.A mers f bine vreo o luna,fara nici un martor aprins.Acuma imi face niste figuri.brusc mi s-a aprins martoru ROSU, si palapie,pe urma martoru ROSU,se schimba in martor ALBASTRU(motor rece) si imi palpaie.

Apa are peste maxim,cu 2 degete,termostat nou,termocupla radiator noua.

Clar problema nu e ca imi incinge motoru,e problema de senzor.Stie cineva ce senzor trebuie sa schimb sau sa ma uit?Ideea e ca nasol sa stai fara senzori.Nu stii daca e ok motoru,daca e cald sau rece.,sau sa nu fiarba.

O sa dau si o scanare,dar pana atunci poate imi da cineva niste sfaturi.

 

Multumesc anticipat

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!