Jump to content

Alegere anvelope de iarna 2018 / 2019


Radlog
 Share

Postare recomandată

Eu te sfatuiesc sa te uiti la aderenta si franarea pe uscat si ud, rularea pe zapada si gheata se face in 10% din timp. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/20/2018 at 8:47 PM, Boditza said:

Din experientele voastre cum se comporta dupa 1-2-3 ani o anvelopa de la Michelin si una de la Nokian?

Performantele pe zapada sunt mai mult decat ok de la ambii producatori dar eu urmaresc ceva care sa fie la fel de placut la rulare si dupa primul an de viata. Am avut Continental TS850 si GoodYear ceva cu Grip pe alte dimensiuni ce-i drept dar nu am fost multumit de ele incepand cu al doilea sezon, era deja o diferenta notabila.

Anvelopele menționate de tine sunt situate în zona vârfului de gamă ale unor mărci consacrate, dar fiecare model are o particularitate importantă care îl face diferit față de celălalt și aici mă refer la simetria profilului.

Nokian WR 4 are profil asimetric destinat unui control mai bun al traiectului de deplasare, tot mai des întâlnit la anvelopele de vară performante (Premium Contact 6, Sport Maxx RT, Primacy, etc). Se dorește astfel ca stabilitatea laterală mai redusă să fie compensată de sistemele electronice de control al tracțiunii și de stabilitate ale autovehiculului. Nokia oferă o anvelopă cu performanțe mai bune în perioadele reci de tranziție către iarna extremă, în care precipitațiile sunt mixte și temperaturile ambientale preponderent negative, nu variază cu mult față de punctul de îngheț. Să spunem că s-au adaptat piețelor cu ierni mai blânde și fenomene extreme sporadice, corectând neajunsurile modelelor WR D2 și WR D3 adaptate condițiilor scandinave.

Michelin Alpine 5 păstrează tradiția profilului simetric, avantajează tracțiunea și stabilitatea laterală, sunt dedicate să facă condițiilor de iarnă și firește mai zgomotoase decât cele cu profil asimetric. Cred că profilul simetric aduce un plus în comportamentul autoturismelor atât acelora dotate cu sisteme performante de control tracțiune și stabilitate și celor cu mai puține dotări în condiții de iarnă, față de cele asimetrice care completează astfel anumite compromisuri constructive prin sistemele performante amintite.

Continental TS 830 , 850 si 860 am folosit cu maximă satisfacție și siguranță pe durata a 5 ierni fiecare set, nivelul profilului ajungând doar la 6,5 - 7 mm după un rulaj de 30 K km.  Anul acesta pe 23.03 a fost o adevărată urgie pe A2 între Drajna și București pe care am trecut-o cu bine cu TS850. Până la urmă acest lucru ne dorim, performanță și siguranță în utilizare.

Pentru "plăcere la rulare", recomand o muzică bună și un espresso de la Rompetrol..?

P_20180323_090836_vHDR_Auto.jpg

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Nokian WR A3, 215 55 R17, din 2014 si nu le'am simtit sa isi fi pierdut din proprietati. Le'am pus pe masina acum o luna, cand inca era cald si se simteau clar mai moi decat cele de vara, deci n'as zice ca s'au intarit in timp (rulajul lor insa nu cred ca depaseste 15k km), deci nu cred sa apara suprize de la A4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nimeni nu mai aduce nokian wr a4 finlanda... toti doar rusia. O sa ma orientez pe nokian wr d4 finlanda sau michelin alpin 6... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian pentru dimensiunea de Audi sunt ambele B la franare pe suprafata umeda si surprinzator Nokian asimetric are 72db iar Michelin 71db. Nu pot sa apreciez cat influenteaza un singur decibel. La Touareg Latitude Alpin are C la franare la fel si Nokian SUV 4 dar aparent Alpin 5 Suv are B la franare si doar 68db comparativ cu 72 cat au celelalte doua.

@safari hunter multumesc pentru detaliere si recomandari 

@andrei0241 rulajul nu ar trebui sa conteze la intarirea lor deci daca spui ca dupa 4 ani sunt inca ok suna promitator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, safari hunter said:

Anvelopele menționate de tine sunt situate în zona vârfului de gamă ale unor mărci consacrate, dar fiecare model are o particularitate importantă care îl face diferit față de celălalt și aici mă refer la simetria profilului.

Nokian WR 4 are profil asimetric destinat unui control mai bun al traiectului de deplasare, tot mai des întâlnit la anvelopele de vară performante (Premium Contact 6, Sport Maxx RT, Primacy, etc). Se dorește astfel ca stabilitatea laterală mai redusă să fie compensată de sistemele electronice de control al tracțiunii și de stabilitate ale autovehiculului. Nokia oferă o anvelopă cu performanțe mai bune în perioadele reci de tranziție către iarna extremă, în care precipitațiile sunt mixte și temperaturile ambientale preponderent negative, nu variază cu mult față de punctul de îngheț. Să spunem că s-au adaptat piețelor cu ierni mai blânde și fenomene extreme sporadice, corectând neajunsurile modelelor WR D2 și WR D3 adaptate condițiilor scandinave.

Michelin Alpine 5 păstrează tradiția profilului simetric, avantajează tracțiunea și stabilitatea laterală, sunt dedicate să facă condițiilor de iarnă și firește mai zgomotoase decât cele cu profil asimetric. Cred că profilul simetric aduce un plus în comportamentul autoturismelor atât acelora dotate cu sisteme performante de control tracțiune și stabilitate și celor cu mai puține dotări în condiții de iarnă, față de cele asimetrice care completează astfel anumite compromisuri constructive prin sistemele performante amintite.

Continental TS 830 , 850 si 860 am folosit cu maximă satisfacție și siguranță pe durata a 5 ierni fiecare set, nivelul profilului ajungând doar la 6,5 - 7 mm după un rulaj de 30 K km.  Anul acesta pe 23.03 a fost o adevărată urgie pe A2 între Drajna și București pe care am trecut-o cu bine cu TS850. Până la urmă acest lucru ne dorim, performanță și siguranță în utilizare.

Pentru "plăcere la rulare", recomand o muzică bună și un espresso de la Rompetrol..?

P_20180323_090836_vHDR_Auto.jpg

Subscriu intr-u totul. Parca as fi scris eu postul. Se pare ca avem aproximativ aceleasi experiente cu aceleasi modele de pneuri. GoodYear Ultragrip, Continental TS xxx au fost anvelopele  cu calitatile cele mai satisfacatoare atat dpdv performante cat si anduranta. Peste Pirelli Winter Sottozero si Sava Eskimo3. As mai adauga Hankook Winter i'cept RS2 care merita toata atentia. 2017/18 a fost prima iarna cu ele si s-au comportat bine.

Acum sunt si eu intr-o mare dilema: dimensiunea 205/55 R16 care o am acum (Hankook Winter i'cept rs2 fata si Conti TS850 spate) nu ma multumeste si vreau sa pun 215/55 R16 chiar daca nu sunt trecute in talon pentru acei 5.5mm garda la sol. Acei 5+mm pot face diferenta intre cu lopata sau fara lopata pe drumurile bucovinene. Prin urmare si eu sunt in cautare de recomandari si pentru alte modele de pneuri decat cele avute si descrise mai sus.

Modificat de AriusRo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma uimeste Kleber iar. Zici ca vor sa devina noile Ts860 sa fie in top in mai toate testele si pe mai multe dimensiuni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, AriusRo said:

Acum sunt si eu intr-o mare dilema: dimensiunea 205/55 R16 care o am acum (Hankook Winter i'cept rs2 fata si Conti TS850 spate) nu ma multumeste si vreau sa pun 215/55 R16 chiar daca nu sunt trecute in talon pentru acei 5.5mm garda la sol. Acei 5+mm pot face diferenta intre cu lopata sau fara lopata pe drumurile bucovinene. Prin urmare si eu sunt in cautare de recomandari si pentru alte modele de pneuri decat cele avute si descrise mai sus.

Au contraire, eu nu sunt de aceiași părere cu tine tocmai pentru că am avut șansa să cunosc destul de bine iernile bucovinene. Cei 5 mm se adaugă dimensiunii transversale ( lățime ) a anvelopei și astfel nu aduc nici o modificare gărzii la sol. O anvelopă mai lată, va avea o suprafață de contact ceva mai mare și de aici o presiune specifică la sol ceva mai mică.  Mai mult, imi place combinația de anvelope cu care ai echipat mașina. Am urcat destul de bine la Rarău pe un drum acoperit parțial cu gheață având toate anvelopele de același model ...?

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de garda la sol intre 205 55 R16 si 215 55 R16 chiar este de 5.5mm (113mm vs 118mm). Ca latime diferenta e de 10mm.

Cei 5.5mm in plus nu ii vad ca pe un mare avantaj, insa, in nici un caz nu m'as baza pe ei ca vor scuti pe cineva de datul la lopata in multe situatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, andrei0241 said:

Diferenta de garda la sol intre 205 55 R16 si 215 55 R16 chiar este de 5.5mm (113mm vs 118mm). Ca latime diferenta e de 10mm.

Cei 5.5mm in plus nu ii vad ca pe un mare avantaj, insa, in nici un caz nu m'as baza pe ei ca vor scuti pe cineva de datul la lopata in multe situatii

Daca am greșit imi prezint scuzele!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spusesei ca nu exista diferenta de inaltime intre 205 55 si 215 55 (desi, repet, e prea mica ptr a conta), iar despre iernile bucovinene nu ma pronunt, deci nici gand sa fie nevoie de vreo scuza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pregatiti de iarna cu Kleber krisalp, masina arata odios cu capacele astea de borcan.

IMG-20181025-WA0011.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/24/2018 at 11:58 AM, safari hunter said:

Anvelopele menționate de tine sunt situate în zona vârfului de gamă ale unor mărci consacrate, dar fiecare model are o particularitate importantă care îl face diferit față de celălalt și aici mă refer la simetria profilului.

Nokian WR 4 are profil asimetric destinat unui control mai bun al traiectului de deplasare, tot mai des întâlnit la anvelopele de vară performante (Premium Contact 6, Sport Maxx RT, Primacy, etc). Se dorește astfel ca stabilitatea laterală mai redusă să fie compensată de sistemele electronice de control al tracțiunii și de stabilitate ale autovehiculului. Nokia oferă o anvelopă cu performanțe mai bune în perioadele reci de tranziție către iarna extremă, în care precipitațiile sunt mixte și temperaturile ambientale preponderent negative, nu variază cu mult față de punctul de îngheț. Să spunem că s-au adaptat piețelor cu ierni mai blânde și fenomene extreme sporadice, corectând neajunsurile modelelor WR D2 și WR D3 adaptate condițiilor scandinave.

Michelin Alpine 5 păstrează tradiția profilului simetric, avantajează tracțiunea și stabilitatea laterală, sunt dedicate să facă condițiilor de iarnă și firește mai zgomotoase decât cele cu profil asimetric. Cred că profilul simetric aduce un plus în comportamentul autoturismelor atât acelora dotate cu sisteme performante de control tracțiune și stabilitate și celor cu mai puține dotări în condiții de iarnă, față de cele asimetrice care completează astfel anumite compromisuri constructive prin sistemele performante amintite.

Continental TS 830 , 850 si 860 am folosit cu maximă satisfacție și siguranță pe durata a 5 ierni fiecare set, nivelul profilului ajungând doar la 6,5 - 7 mm după un rulaj de 30 K km.  Anul acesta pe 23.03 a fost o adevărată urgie pe A2 între Drajna și București pe care am trecut-o cu bine cu TS850. Până la urmă acest lucru ne dorim, performanță și siguranță în utilizare.

Pentru "plăcere la rulare", recomand o muzică bună și un espresso de la Rompetrol..?

P_20180323_090836_vHDR_Auto.jpg

Că și zgomot de rulare cum ți s-au părut 850/860? Pe ce mașina le-ai avut? Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

850 pe Skoda Superb 2010 1.8 TSi, 860 pe Opel Corsa E 2017. Greu de spus cât din zgomotul de rulare vine de la anvelope și cât este influența calității suprafeței carosabilului și alte zgomote ale caroseriei etc.  Greu de spus, dacă acei câțiva decibeli pot influența decizia de achiziție, în detrimentul altor performanțe constructive.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, deenman said:

Pregatiti de iarna cu Kleber krisalp, masina arata odios cu capacele astea de borcan.

IMG-20181025-WA0011.jpeg

Ai mai avut si sezonul trecut aceleasi sosete de iarna?

Eu am ramas cu jantele originale. Nu am mai investit in otel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si iarna trecuta rotile astea. Eu le-am luat de la un samsar care vanduse un B7 vara si a ramas cu rotile de iarna, jante de tabla originale VW cu anvelope 2016.

Problema a fost ca am primit doua Pirelli snowcontrol 3 si doua Kleber Krisalp hp2 - dot 2016 la toate. Kleber sunt mai bune decat pirelli. De asta ti-am recomandat kleber, hp 3 ar fi mai bune decat hp 2.

Am platit 600 ron pe 4 jante tabla+ 4 anvelope iarna pe 16 dot 2016 in 2017. ~7mm + profil.

IMG_0775.JPG

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna afacere. Ma gandeam ca-s HP3 dar la profilul ala clar nu :). Voi vedea daca alegerea a fost inteleapta. Momentan am reusit sa fac de 2 ori Esp sa intre in functiune cu ele pe ploile de weekendul trecut. Odata in rond la Alba Iulia si odata la Casa Poporului. Dar am si vrut sa le testez si i-am dat mai tare pe viraj. Probabil ar trebui pe puntea spate ceva facut s-o tina mai lipita de sol. Dar fara sa reduc garda la sol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarna trecuta am pus pe Octavia anvelope 195/65 R15 Continental dupa ce am citit testele ADAC, si n-am fost dezamagit absolut deloc

o sa pun si pe Touran la fel

Modificat de zme-ul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici eu nu inteleg @zme-ul de ce la octavia unii au si pe 15 trecute cauciucurile iar altii doar de la 16 in sus vorbesc de aceeasi versiune si aceeasi caroserie

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Poate ca alta motorizare, deci frane mai mari?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Continental ts 860 195,65,15 au fost ok in primul an si 5000 de km, Acum sunt mai zgomotoase vizibil, fara alte belele pe la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, valyemil81 said:

Aici eu nu inteleg @zme-ul de ce la octavia unii au si pe 15 trecute cauciucurile iar altii doar de la 16 in sus vorbesc de aceeasi versiune si aceeasi caroseri

la mine asa au fost jantele, si daca nu ma insel cauciucurile de 16 sunt mai scumpe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar sunt mai scumpe pe 16.

Nu stiu sa fie vorba de diferente la motorizari pt a fi diferente de sistem de franare. Ca nu compar stock cu vrs ci stock style cu smart sau care o mai fi. In fine. Ale skodei minuni

Modificat de valyemil81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/25/2018 at 9:40 PM, safari hunter said:

850 pe Skoda Superb 2010 1.8 TSi, 860 pe Opel Corsa E 2017. Greu de spus cât din zgomotul de rulare vine de la anvelope și cât este influența calității suprafeței carosabilului și alte zgomote ale caroseriei etc.  Greu de spus, dacă acei câțiva decibeli pot influența decizia de achiziție, în detrimentul altor performanțe constructive.

 

Sunt de aceeiasi parere cu S.hunter in privinta calitatii carosabilului si zgomotul la rulare. Mai ales ca sunt diferente mici pe hartie intre un model si altul in ceea ce priveste numarul de db. As completa cu parerea mea despre profilul anvelopelor... cele in V "scot zgomotul inafara masinii" mai mult decat cele clasice fiind mai sesizabil. de asemeni cele cu profil mai agresiv se aud ca AT-urile doar la un nivel sonor mai scazut. Greu de ales. Totusi din ce am mai citit si vazut cred ca o sa merg pe Kleber Krisalp hp3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!