Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

La golf 4? Îl alimentezi pe direct 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU stiu cum il mai poti verifica altfel. E asa de greu sa-i dai curent pe 2 fire ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, iony15 said:

Da, si in afara de testat pe direct?

 

Nu ai cum, ca să testezi numai ventilatorul 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 8/23/2019 at 8:31 PM, Al Bundy said:

NU stiu cum il mai poti verifica altfel. E asa de greu sa-i dai curent pe 2 fire ?

 

 

On 8/23/2019 at 9:03 PM, F l o r i n said:

Nu ai cum, ca să testezi numai ventilatorul 

Am dat curent , nu e greu.

Ideea era sa verific joc, palete, plastic, etc...

Multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Dețin un vw golf IV 1.9 tdi 74 kw 101 cp cod motor ATD pompe duze din 2001... Am o problema la AC..... In mers baga aer cald cu toate că Ac este oprit ... De la ce poate fi ... Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu bage, închide grilele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut. Am și eu o problema cu ac ul . Am fost am încărcat instalația cu freon nu am pierderi de gaz . Da frig când sta pe loc de tremuri dar când plec și trec de 2000/rpm îmi taie ac ul la fel și când depășesc 60km/h. A mai pățit cineva așa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VolkswagenManagement
în urmă cu 2 ore, Silviu1999 a scris:

Salut. Am și eu o problema cu ac ul . Am fost am încărcat instalația cu freon nu am pierderi de gaz . Da frig când sta pe loc de tremuri dar când plec și trec de 2000/rpm îmi taie ac ul la fel și când depășesc 60km/h. A mai pățit cineva așa 

Problema cred ca vine de la compresorul ac. Cand stai pe loc puterea este transmisa compresorului ac si iti livreaza aer rece ,cand pornesti la drum motorul ia din putere prea mult si iti taie ac-ul ,poate sa fie ceva blocat la compresor.

Da jos cureaua de accesorii,incearca sa invarti compresorul cu mana.Daca se invarte foarte greu sau deloc,atunci inseamna ca e gripat ,oricum fa lucrul asta la un service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

 

verificati valva de expansiune - golf 4 apare ca avind pina in 2002 instalatie de ac care include asa ceva.

adica ceva de genul - cea din prima poza arata asa dupa ce a fost inlocuit un compresor care avea segmentii de pe pistonase uzati

cautati pe net dupa piese ca sa vedeti cum arata, sint de parere ca ar putea fi una din cauzele problemei.

9.JPG

10.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce am pus vcds ul pe mașina și am intrat la clima auto și citirea codurilor îmi da eroare 00792- prescontact clima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite mai jos, ai eroarea cu cauzele posibile,schema si amplasarea aproximativa, sper sa te ajute.

nu stiu daca valva de care vorbeam mai sus este depistata de vcds direct, ea nu are legaturi electrice.

din cite stiu senzorul de presiune este ceva iar valva aceasta este altceva (sint lucruri diferite)

persoanei care a inlocuit valva din prima poza ii pornea si se oprea compresorul foarte des.

a remediat dupa ce a schimbat valva lunguiata.

din ce am mai citit si eu se pare ca sint unele instalatii de ac la care compresorul porneste si se opreste (normal) insa nu trebuie sa faca asta foarte des.

la alte instalatii compresorul merge continuu.

1.JPG

Screenshot_5.png

Capture1.JPG

Modificat de alinfa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna! Am si eu o problema, vechiul proprietar a facut niste modificari si am un releu de 12V la AC care nu imi cupleaza, am verificat toate mufele si au continuitate, daca fac releul sa fie cuplat mereu imi baga aer rece dar daca nu il blochez pe cuplat nu imi baga aer rece si imi raman si ventilatoarele pornite dupa ce scot cheia din contact, m ar putea ajuta cineva, mentionez ca modulul este nou, releul ala de 12V este functional, presupun ca nu sunt cablurile de la releu legate unde trebuie si nu primeste releul alimentare, masina e un Golf 4 ALH din 2001

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ne-ai spune si de care releu este vorba….

DAr, ai facut verificarile descrise de mine in topicul dedicat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am facut verificarile, este un releu de 12v care e legat de firele de la pinii 10,6, 8 de la mufa cu 14 pini iar ultimul fir e legat de firul care duce la o siguranta de 30 de pe panoul de deasupra bateriei

IMG_20200710_090004.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare o improvizatie ca sa porneasca compresorul cind apasa butonul de ac din bord.

probabil din siguranta de 30 A  vine un fir care ajunge la releu la piciorul notat cu 30.

din 87 de la releu ar trebui sa mearga la compresor.

comanda pe releu trebuie sa fie pe 85 si 86, pe unul din acestea trebuie sa vina plus cind apesi butonul de ac din bord.

trebuie sa vezi ce lipseste pe acestea doua, plusul sau minusul; pentru asta pui lampa de control intre masa si picioruse si vezi daca se aprinde cind apesi butonul de ac din bord.

daca se aprinde inseamna ca ai plus,si daca releul nu merge inseamna ca ii lipseste minus.

 

trebuie sa verifici ce am zis poate am inteles gresit

 

Modificat de alinfa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca nu porneste releul deloc desi e bun, firele alea care vin de la releu mi se pare ca nu sunt legate unde trebuie si nu stiu unde ar trebui sa le leg, mentionez iar ca sunt legate la pinii 6,8, 10 si la siguranta aia de 30 A si nu stiu daca trebuie legate altundeva, releul nu primeste alimentare deloc si dupa ce scot cheia din contact ventilatoarele raman pornite pana scot siguranta aia de 30 A

IMG_20200710_090058.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate improvizatia aia de acolo si fa verificarile spuse de mine in DIY dedicat si o sa gasesti problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 04.07.2020 at 20:51, VolkswagenManagement a scris:

Problema cred ca vine de la compresorul ac. Cand stai pe loc puterea este transmisa compresorului ac si iti livreaza aer rece ,cand pornesti la drum motorul ia din putere prea mult si iti taie ac-ul ,poate sa fie ceva blocat la compresor.

Da jos cureaua de accesorii,incearca sa invarti compresorul cu mana.Daca se invarte foarte greu sau deloc,atunci inseamna ca e gripat ,oricum fa lucrul asta la un service.

Nu am avut timp sa merg cu ea la mecanic dar am observat ca de fiecare data după ce spăl mașina dispare și aceasta problema pana se usucă toată apa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut , am o problema la AC de la Golful meu 4  , din 2001 , 1,9 diesel 85 kw , tip motor AJM -

Ac nu porneste ! mentionez ca am schimbat la masina radiator ac (spart) filtru usacator (pierdea freon) sonda ac , releul ventilatoare (cel de sub baterie) avea acid de baterie pe el si parea destul de afectat , am pus incusiv un calculator de confort pentru proba si comanda de la aerul conditionat manual si tot nu fuctioneaza !istalatie nu pierde freon -daca pun pe direct compresorul cu fire pe baterie merge perfect ....mentioneza ca testerul(TEXA) nu se poate conecta la la aerul conditonat chiar daca are alt calculator de confort !ma puteti ajuta cu ce as mai putea sa verific , eventula schita electrica sau orice .... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

climatronic sau AC normal?

Calc confort..modulul...nu are legatura cu ac ul. Deci ai probat degeaba cu el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 08.06.2008 at 17:56, Al Bundy a scris:

Da, este un mic device care comande functionarea ambelor ventilatoare si a AC. Ce vrei sa stii despre el?

climatronicul nu mai afiseaza nimic.din ce am mai citit este posibil ca acel releu de sub baterie sa fie problema?sigurantele sint toate bune .compresorul nici gind sa mai porneasca.care ar fi cauza?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna ziua,

 

ma confrunt de cca. 4 ani cu o problema a aerului conditionat la masina din semnatura, mai precis o scadere a randamentului acesteia astfel incât acum trebuie sa setez climatronicul pe 20 de grade, poate chiar 19 grade in zilele foarte calduroase, ca sa obtin efectul pe care pâna in urma cu 4 ani il obtineam la 22 de grade. Pe scurt pasii pe care i-am parcurs in incercarea nereusita de a rezolva aceasta problema:

 

- in urma cu 4 ani s-a verificat instalatia de aer conditionat si s-a completat cu agent frigorific. Instalatia era etansa si lipseau cca 250 grame de agent frigorific. Compresorul OK. Nu am simtit nici o imbunatatire sau poate una foarte, foarte mica.

- tot cam in acelasi timp am inlocuit ventilatorul mare care s-a defectat cu unul nou marca Hella. Nu s-a imbunatatit nimic.

- in urma cu cca. 1 an, am curatat atât cât am putut, vaporizatorul, dupa ce am demontat ventilatorul. Nu s-a imbunatatit nimic.

- in urma cu cca. 3 luni, la recomandarea unui posesor de service clima auto, am spalat condensorul (radiatorul din fata masinii, cel aferent climei ), cu jet de apa. Dupa aceasta operatie, s-a simtit o imbunatatire sensibila, insa clima tot nu functioneaza la parametrii normali, asa cum stiu eu ca a functionat ani buni. Am masina din 2007 si o cunosc bine. Tipul in cauza nu a parut interesat sa "sape" mai mult in problema si mi-a dat sfatul cu spalatul condensorului. A verificat doar presiunea compresorului si era OK, cca. 20 de bari daca imi amintesc bine.

- in urma cu o saptamâna, dupa ce in concerdiu, am cam tinut clima pe 19 grade si chiar pe 18 grade, ca sa mergem confortabil, am decis sa mai fac o verificare la Autosoft service din Auchan Titan. Au completat cca. 120 grame de agent, instalatia este etansa si compresorul face presiune cca. 20 bari.. Rezultatul este insa acelasi, trebuie sa tin climatronicul pe 20 de grade ca sa fie bine.

 

O observatie pe care am facut-o de-a lungul acestor 4 ani, este aceea ca aproape deloc, acum climatronicul nu mai are secventa aceea de la inceput, dupa punerea contactului, când la temperaturi exterioare mari, sufla puternic, apoi misca ceva clapete in interior, sufla si mai puternic si dupa o vreme revenea la normal. Acum porneste asa, usor si linistit si asa o tine. Câteodata mai porneste asa puternic, insa foarte rar, nu-mi dau seama in ce conditii. Nu-mi dau seama exact de când anume face povestea asta.Sa fie vreun senzor defect, dar daca da, care anume?

 

In concluzie, pentru mine este evident ca nu este o problema de umplere cu agent frigorific ci ceva mai subtil.

Am un prieten cu o masina identica cu a mea, la care este evident ca pe aceeasi temperatura setata pe cimatronic, aerul suflat la el este mai rece si afara, in spatiul motor, teava care iese din condensor si este plina de condens, la el este sensibil mai rece.

 

Ma mai gândesc la filtrul dezumidificator, am citit ca se mai poate colmata si la inlocuirea condensorului. La mine condensorul are multe dintre aripioare indoite/obturate si daca incerc sa le indrept se rup imediat.

 

Posed Vag-com, pot verifica ceva cu el si daca da, ce anume?

 

Ce as mai putea incerca? As vrea sa remediez problema, insa in urma unui diagnostic exact. Stiti un service bun si serios in Bucuresti, eventual in zona Titan, Pallady?

 

P.S. Climatronicul nu afiseaza nici o eroare, nici cu vag-com nici cu autotestul sau (afiseaza 444 la sfârsit, ceea ce este in ordine).

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

salutare!

 

detin un golf 4 2.0 coupe din '99, cu climatronic,

am inlocuit compresorul original ca nu mai facea presiune suficienta cu unul din dezmembrari,

bagat freon, am schimbat ambele electroventilatoare cu unele noi si panoul de sigurante de la baterie din dezmembrari dar ca nou, asta in ultimii 2 ani,

 

toate buna si frumoase, totul functiona aproape perfect, de ce zic aproape perfect? baga rece doar in mers, la relanti se oprea si pornea in continuu compresorul ac, dar nu am mai investigat, ca oricum venise toamna...

 

acum surpriza nu mai baga rece deloc, si se manifesta in felul urmator: cand apas pe auto, compresorul cupleaza si electroventilatoarele pornesc pentru 1-2 secunde dupa care totul se opreste, si nu mai pornesc, nici la relanti nici in mers, nici pe "low" si bineinteles ca nu baga rece, merge ca si cum ar fi pe "econ".

 

pe tester nu am nici o eroare, nici la inchiderea compresorului in measuring blocks nu imi afiseaza ca ar fi o problema, indica daca dau pe "econ" sau opresc motorul, atunci cand e pe auto afiseaza ca ar functiona compresorul, dar el de fapt este oprit, la fel si electroventilatoarele.

 

supapa regulatoare compresor nu se manifesta asa, la mine nu baga nici dupa se incalzeste motorul... din ce am mai citit pe forum...

 

daca a mai patit cineva sau ce as mai putea verifica pe tester, orice idee solutie e bine venita?

 

multumesc!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU are supapa regulatoare pe compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!