Jump to content

Servodirectie defecta - G269 - schimbare caseta directie


T.J.
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Detin de un an un Touran 2003 AVQ 1.9tdi PD 74kW/100CP cod WVGZZZ1TZ3W025020 . Masina a fost detinuta tot de un user de pe vwforum.

Am dus masina la un service (acum trei saptamani) pentru a repara pe RCA defectele rezultate in urma a doua accidente (eu fiind pagubitul). Datele la care s-au produs accidentele sunt foarte apropiate, de aceea le-am si combinat. O asigurare era EuroINS iar cealalta este CityInsurance. Este vorba despre 1. portiere dreapta ambele putin infundate si zgariate si 2. o lovitura in fata dreapta din care au rezultat far crapat, aripa si bara fata partial rupte si bracaj de facut (nici un martor bord aprins, nici un zgomot la viteze mari sau la intoarceri agresive).

Mentionez ca masina avea aprins in bord avertismentul de airbag (spirala din volan trebuie curatata) si faza scurta la becul din farul crapat dreapta nu mai mergea... asta ca martori in bord aprinsi.

Nu am avut niciodata probleme cu servo sau cu directia, de nici un fel.

Accidentele s-au petrecut la sfarsitul lunii februarie/inceputul lunii martie iar ulterior am mai parcurs 1500 km, masina nu a manifestat niciodata nici un fel de instabilitate. Mai mult, au verificat cauciucul dreapta fata in momentul primirii in service si nu este ros inegal.

Serviceul este Autouniversal ( reprezentanta Hyundai din Galati) si ii cunosc pe cei de acolo de mai multi ani (masini nu prea am reparat la ei pt. ca sunt extrem de scumpi la manopera dar au avut nevoie de anumite servicii IT prestate de mine).

Am lasat masina pe 31.05.2018 si i-am sunat o data pe saptamana... pentru status. Mi-au indreptat portierele si le-au revopsit, bandouri rezolvate, aripa schimbata vopsita, far schimbat, bara revopsita. Am facut din prima zi bracajul, a iesit pe rosu pe dreapta fata, au cerut amortizor la asigurator. Dupa schimbarea lui, la refacerea bracajului a fost nevoie de fuzeta. Dupa al treilea bracaj efectuat, cand au coborat masina de pe instalatia de bracaj s-a aprins martorul servodirectie in bord si volanul se misca doar mecanic (nu mai este asistat electric). Au desfacut si au verificat cablaj, nu au gasit nimic in neregula asa ca au mers cu masina la IVAS (reprezentanta Skoda in Galati, fosta reprezentanta VW) unde au facut diagnoza. Rezultatul: Senzor torsiune G269 cu defect electric in circuit. S-a efectuat verificare cablaj electric caseta directie - OK. Se recomanda inlocuirea casetei de directie. Caseta de directie are codul 1K1 423055M

 

Cand am sunat pe 12.06.2018 mi-au spus ca a picat servo la ei in service si ca o duc la IVAS-VW pt. diagnoza. Pe 13.06.2018 am fost la ei si mi-au dat diagnoza/factura IVAS achitata de ei. Acum imi spun ca o desfac sa verifice iar partea electrica (nici lor si nici mie nu mi se pare logic sa pice asa) dar ca nu prea stiu ce sa faca. Rau intentionati nu par dar nici nu mi-au spus negru pe alb ca schimba piesa.

Daca s-a intalnit cineva cu probleme pe  partea de servo/caseta de directie sau stie sa recomande pe cineva priceput in interventii pe partea asta, va rog sa imi lasati detalii/contact.

P.S.: am vazut cum regleaza cineva acel senzor, nu stiu daca il pot lua de pe alta caseta, 

Daca cineva are informatii cu privire la cele de mai sus, informatii pe care doreste sa le impartaseasca, ma gaseste la jan@selardor.ro sau la telefon O724O69151 , multumesc anticipat.

Modificat de T.J.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Cauta cu atentie pe forum, s-a mai discutat de exemplu aici:

 

In principiu trebuie inlocuita caseta. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut am si eu un vw touran model 2004 ,il detin de 3 ani si mi a aparut in bord semnul rosu cu volan de la servodirectie. Am fost la un mecanic si mi a pus testerul si mi a sters eroarea . Acel mecanic mi a spus ca este senzorul de pe caseta de directie si ca ar trebui sa am in permanenta la mine cheia de 10 si sa resetez calculatorul masini luind borna de la baterie ! Am mers circa 600 de km si dupa accea la doua zile dupa ce am parcurs distanta de 600 de km cind am vrut sa pornesc acceiasi problema senzor rosu cu volan aprins in bord si mergea servo foarte greu ! M am dus la alt mecanic si mi a pus testerul si a aratat eroarea din poza de mai jos . Dar el mi a spus ca am o problema la pornire ! Si poate din cauza bateriei(mentionez ca o am de 3 ani ) si ca nu are legatura cu senzorul de pe caseta de directie ! Vreau sa intreb daca sa mai confruntat cineva cu asa ceva ! Cod eroare(nu am putut sa incarc poza) este: 0573 senzor cuplu servodirectie-faulty signal-permanent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de la baterie. Schimba caseta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

S-a mai lovit cineva de aceasta eroare ?

00888 - Wiper Switch for Intermittent Operation (E22) 
            014 - Defective

se schimba switch-ul sau caseta cu totul ? masina, un Touran din 2008.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai ajuns de la butonul de pe maneta stergatoarelor la caseta de directie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wiper Switch este pus si pe caseta, se confunda termenii ...

 

Pot avea martor volan rosu de la  ''Wiper Switch''  ?

 

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E fix butonul de care zice @EEXCALADE, de pe maneta de ştergătoare (cel de temporizare). Am avut şi eu eroarea pe la începutul anului, am şters-o şi n-a mai apărut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, 42miticutza said:

Wiper Switch este pus si pe caseta, se confunda termenii ...

 

Pot avea martor volan rosu de la  ''Wiper Switch''  ?

 

Nu.....nu au legatura. Vezi erorile de pe modulul 44

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Address 44: Steering Assist
Cannot be reached

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, 42miticutza said:

Address 44: Steering Assist
Cannot be reached

Exact. Asta e problema. Verifica alimentare caseta, sigurante, cablaj. 

Daca ai alimentare in mufa, cablajele sunt ok, firele de can, mufa intermediara ok.....atunci, alta caseta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!