Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Recommended Posts

@andrei0241 nu l-am folosit pe tot , au mai ramas doua tuburi  , am luat in plus pentru ca intotdeauna este nevoie de mai mult brake cleaner 😄 

Am curatat toata zona discurilor , protectiilor de disc si etrier  dar si alte componente care trebuie "degresate"  si curatate cum ar fi prezoanele.

Tuburile alea par multe , dar daca te apuci sa dai si apoi clipesti , te trezesti cu tubul gol in mana😄

Ej0HcSEU0AMl5kS.jpg.77fef0270db5f0ac0239fd9371dee7b9.jpg

 

Link to post
  • Replies 989
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Doomy

    365

  • Muale

    97

  • grp

    46

  • yanq

    38

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Aventura Exploratorului din Zakynthos s-a incheiat ,  pentru sotie concediul s-a inchieiat   ,  pentru  multi nu este diferenta in modul de exprimare , dar  este diferenta  uriasa in ochii unui pasion

Era timpul sa fac o schimbare......   dupa 9+  ani petrecuti in compania vechiului  Explorator era timpul pentru ceva mai nou .... si acel ceva mai nou a venit sub forma acestui Tiguan 2.0 TDI , 4moti

Hai ca am trecut si de etapa asta......Tiguanul este cel care m-a dus pe mine sa  imi fac un "retrofit " de data aceasta     Let the good times roll ! 

Posted Images

practic ai folosit brake-cleaner in locul uni jet puternic de apa :)

pe viitor ia in calcul sa iei un bidon de solutie si un pulverizator. iesi mai ieftin la capitolul asta.

 

scartaitul la frana cum s-a rezolvat, pe ce ai dat cu vaselina?

Link to post

Nu prea mai am unde sa depozitez  daca iau cantitati mari , deja "depozitul" da pe afara :)  

 

Am pus pe tablitele de culisare de la placutele de frana

12.thumb.jpg.7ac935656ced8eca0fc19b0ef5fe3fec.jpg

 

Link to post
5 hours ago, Doomy said:

Tuburile alea par multe , dar daca te apuci sa dai si apoi clipesti, te trezesti cu tubul gol in mana😄

Ej0HcSEU0AMl5kS.jpg.77fef0270db5f0ac0239fd9371dee7b9.jpg

 

S-a terminat tubul! :))

Clipești rar sau voiai să ne zici că poți lucra cu ochii închiși? ;)

Link to post

@ct_act ma refeream ca se termina foarte repede , cateva secunde de tinut apasat si  puffff s-a golit tubul.

Link to post

Văd așa abnegație exteriorizată aici încât de acum voi folosi 7 fise la spălatorie în loc de 5 🤓

Link to post
  • Administrator
Aerofan
în urmă cu 10 ore, Muale a scris:

pe ce ai dat cu vaselina?

Pe discuri :)) 

@Doomy eu folosesc pasta de cupru. Dau cu ea si pe exteriorul placutelor. Nu stiu daca trebuie dar nu mi-au scartait franele deloc pana acum. Asta e pasta:

 

98DBC785-E978-41E9-9599-8940963F3C8E.jpeg
o folosesc si la culise. Inca un pont. Gumele in care intra culisele sunt prinse pe etrier. Data aviatoare sa le dai jos sa le cureti, fac oxid si se stramteaza in asa hal incat nu mai culiseaza etrierul si uzeaza placuta dinspre interior, in cel mai rau caz ramane blocata si duce la incalzirea discului.

Link to post

@Aerofan tot de la Liqui folosesc si eu  doar ca varianta spray,  mi se pare mai usor de aplicat :

 cupru.thumb.jpeg.a889eb3f519faadc62d081907b0684c3.jpeg

 

Am ales sa folosesc produsele dedicate pentru scartaitul de frane din doua motive  ->

1)  Solutia Liqui 3078 10g este 100% sintetica ,  contine ceramica si are factor foarte mare de respingere apa.   

2) Scrie pe ambalaj "Anti Scartait" .......deci am mers la sigur. :) 

 

 

PS :  Multumesc de sfat cu culisele , dar fac operatia de care zici anual , folosesc vaselina de la TRW dedicata culisantelor.  Este singura gasita pe piata la noi care este data pe cod OE pentru sistem franare TRW , cel putin asta am gasit in Elsa la Tiguan  .  Mai exista si alte alternative pe piata pentru aceasta solutie :  ATE Plastilube sau Teroson VR500.  

TRW.thumb.jpg.79c57f7251364f09ceb1da717f4f8adc.jpg

Link to post
On 07.04.2021 at 13:48, Doomy a scris:

-> O curatare si mentenanta la trapa dar cu cateva operatii mai speciale de data aceasta , tot in aprilie planuiesc sa fac asta. 

 

Am bifat si aceasta operatie , nu stiu cum..... dar mi-am facut timp , am profitat de vremea buna de afara. 


Operatia consta in desfacerea plafonului de sticla din spate al trapei panoramice si curatarea canalelor colectoare , sine , rolere .....ce sa mai cuarare TOT . O operatie facuta ca la carte sa zic asa ( lauda de sine ) 

 

Avand in vedere ca nu am dat plafonul de sticla jos pana acum (la mine cel putin)  , ma asteptam sa gasesc mare mizerie , cate putin din toate padurile explorate .....  conditia gasita a fost asta: 

page13.thumb.jpg.e6a6f97ee96b676deead7486783a5301.jpg

 

page14.thumb.jpg.024bf617c2c51f5e46b73967ecb5d93e.jpg

 

La o prima vedere nu arata rau !  Mizerie la nivel mic spre mediu , din experienta vorbesc , se poate mai rau.......mult mai rau .......in altele am gasit frunze mucegaite si diverse bucatele de lemn , codite de frunze , ace de brad....etc.....     Toate acestea din urma sunt un big NO NO pentru scurgerile de pe spate ale trapei...... 

Sinele erau prafuite , dar pe interior lubrifiantul isi face treaba corect si era inca prezent si in spate , semn ca mentenanta periodica da roade.  Colectoarele nu erau obturate , permiteau trecerea corecta a apei. 

page2.thumb.jpg.1b1e5ab6c35b3abd9c1c49d73f362816.jpg

 

Scurgerile erau de asemenea libere , si nu erau obturate , erau doar jegoase.

page3.thumb.jpg.2c647b2718e838161a07dd8b8855d4ef.jpg

 

Colectorul din spate era si el murdar , dar in limite normale, fara obiecte ciudate in interior :

page4.thumb.jpg.0e0a06a4796f31fe3569608fe964884c.jpg

 

page5.thumb.jpg.0a6dfd82d00aefe1d8626d5b50f45c16.jpg

 

Panoul de sticla era si el destul de murdar , dar vaselina de la mentenanta era inca prezenta pe chedere: 

page6.thumb.jpg.c32d2e04a743e656ddc55603e6033967.jpg

 

page7.thumb.jpg.44e0614036b433206142ed150010a18e.jpg

 

Dupa ce am  studiat toate  colturile posibile am trecut la curatare apoi la lubrifiere si hidratare chedere apoi aplicare sealant pentru colectoare .  De aici incepe sa fie necesara rabdarea ca operatia sa fie facuta corect. Total pentru aceasta operatie au fost consumate aproape 6 ore din care ...4,5ore  a fost doar curatarea temeinica (fata si spate) , greu .....dar trebuie facuta . 

page11.thumb.jpg.87c0053fde23564f98c6934ed0cdacf1.jpg

 

Cu grija si rabdare garantat iese ceva de calitate , mai trebuie si niste picioare de fier ca sa stai cocotat pe pragurile masinii atata timp.....e ca si cum ai face stepper la sala , doar ca trebuie sa poti face asta mai multe ore consecutiv. 

La inceputul operatiei , minutele trec cel mai greu ....dar pe masura ce se scurge timpul , se vede si rezultatul ......si abea atunci incepe sa se vada lumina de la capatul tunelului.......sau sa mai dispara din stelele verzi care le vezi stand aplecat si concentrat atata timp. 

Rezultatul te consoleaza cel mai mult

page8.thumb.jpg.14e3068d87185123a0d1544f2f99db0e.jpg

 

page9.thumb.jpg.1e571260addb34c85613ecc137cb6f4b.jpg

 

page15.thumb.jpg.27c22f6b375ebcdfb5a6c27d288a203d.jpg

 

page1.thumb.jpg.da34fc32990c3127c4ef4b411471f9cf.jpg

 

page10.thumb.jpg.f3f37d756b55088a019fffba2539e6c0.jpg

 

La final , dupa ce a trecut perioada de asteptare pentru hidratarea chederelor , am trecut la asamblare  , aici necesita destul de multa atentie , are o singura pozitie in care trebuie pusa sticla pentru ca totul sa iasa perfect iar cele doua parti sa fie perfect aliniate , sa nu zic ca bucata aia de sticla are rama de metal lipita si are vreo 15 kg estimat......trebuie corp lucrat (nu de soarec de birou) sa o balansezi de unul singur deasupra masinii in timp ce stai cocotat pe praguri.... dar intr-un final am pus trapa pe pozitia perfecta ...... 

bd9ca8bb8674f90abeeaa5012d491dd8.jpeg.9d6336b236bba69e690a1d0a99e14166.jpeg

 

Urmand procedurile date de faimosul nostru producator , am facut la sfarsit si o calibrare de trapa care s-a completat cu succes. 

 

 

Frecat frecat frecat...... m-am simtit ca cenusareasa......am frecat de m-au luat spumele , dar ma repet , rezultatul final este cel mai important.  Sunt multumit si pot sa zic ca a meritat efortul ,  operatia asta ar trebui sa fie facuta cel putin la 2 ani pentru o buna mentenanta a trapei .  Asa ca o sa o introduc in lista anuala de to do :rules:

Pentru un obsedat de curatenie a agregatului personal ,  este o senzatie foarte frumoasa sa mergi cu trapa curata deasupra capului..... oricum acum pot sa dorm linistit stiind ca am bifat inca o parte importanta din mentenanta exploratorului :zzzzz: 

 

Ce rost are trapa curata daca nu este si folosita ?  ....La o zi dupa curatare , neaparat trebuia bagat prin praf ca doar nu sta exploratorul prea mult timp curat... 

 

Si asta e subiectul urmatoarei sesiuni de explorare sau cum ii zic eu mai nou : The Next Adventure

 

page12.thumb.JPG.389d7c5b8dbf0b3c64e3344efb48e29c.JPG

 

 

 

Link to post
  • Administrator
Aerofan
în urmă cu 2 ore, Doomy a scris:

The Next Adventure

Tot fara semnal la telefon? :)) 

Link to post

De data asta a fost doar pe relaxare fara emotii , cel putin pentru mine  :icon_cool:

 

Weekendul trecut am tras o fuga pana la mare  , cu gandul la plimbare, un drive linistit de o zi , asa mai pe pustietate .....mai pe pandemie cum se zice.   Asa ca am plecat fara stress pe la 8 dimineata , autostrada destul de aglomerata , nu am fost singurul care s-a gandit la asta  ....dar cu toate portiunile blocate pentru lucrari s-a mers destul de decent. 

 

Initial am luato spre Agigea , am gasit o parcare in care am asteptat comanda de mancare "la pachet"   , am ramas socat sa vad cat de multa lume era pe strazi si in terase ......stateau la coada si pe lista de asteptare cu orele , doar sa prinda un loc la masa....cand colo......comanda a fost livrata in mai putin de 40 minute ....:screwy:

Am luat mancarea si am pornit spre plaja Vadu ,era in plan un picnic pescaresc asa mai pe pustietate.  

In maxim 45 minute ajungeam deja pe drumul spre plaja Vadu , dar din pacate  nu a fost sa fie......

 

Inca de la inceput , drumul nu era chiar drum ....era mlastina , cu tot cu Anvelope AT  chiar era foarte nasol , efectiv baltile alea care le vedeai te furau la ochi si te bagai imediat pana la prag..... 

163683261_page2.thumb.jpg.103fb383c47511f73173c7f914b69c8c.jpg

 

Am zis totusi ca daca am trecut sa ne incercam norocul poate poate , reusim sa ajungem  ......asta dupa ce am verificat si ne-am asigurat ca avem semnal la telefon. 

Dar degeaba am inaintat  pentru ca am dat de o bucata de drum unde erau alti "eroi" deja impotmoliti  care erau deja cu morcovul in c** de zeci de minute incercand sa se scoata unul pe celelalt ......un X3 si un Kuga....aparent erau impreuna . 

Din pacate pentru X3 nu mai erau alte sanse de salvare deoarece trasese apa pe la admisie si era papa....luase balta din poza de mai jos in plin..... probabil ca soferul s-a gandit sa faca masina aia ofranda naturii. 

Cel cu kuga era impotmolit langa balta in namol......am pus sufa pe carlig si am intors si eu putina Karma prin ajutarea acestuia sa iasa din namol.  Cu toate ca el zicea ca e 4x4 kuga aia , nu am vazut sa se invarta ceva pe spate .... probabil ca doar in anuntul de vanzare de la samsar era 4x4....oricum la cizmele alea de anvelope de vara care erau pe kuga:tuktuk: ....mare minune ca a ajuns pana acolo.  

880457878_page3.thumb.jpg.ada098dffde99d0b1a8b93ee78b14700.jpg

 

L-am vazut pus in miscare , se organizau intre ei dupaia avand deja un mijloc de locomotie care nu era impotmolit......mi-am vazut de drum mai departe facand cale intoarsa......gluma gluma dar se racea mancarea..... 🤣

 

Avand in vedere ca Vadu a fost fail , destinatia de backup era Histria  , asa ca zis si facut...... drum pustiu , relaxant .....pe moment am si uitat de matzele care se auzeau in burtile noastre pline de cafea de benzinarie si rabdari prajite... macar atat , drumul a fost frumos.... 

1094351334_page1.thumb.jpg.3c0c06f4e15c9bd42cf1a710429820eb.jpg

 

Chiar daca nu am ajuns intr-un loc frumos undeva pe plaja sa savuram delicatesele comandate din conserve reincalzite  , am gasit un loc , numai bun , pustiu , exact cum imi place mie in care am pus de un picnic la portbagaj asa ascunsi dupa masina ,ca vantul nenorocit din acea zi  nu prea ne lasa sa punem patura pe jos.

Dupa ce am terminat de mancat , am mers in vizita si la cetatea Histria... ultima vizita fiind acum 10 ani.....ma asteptam totusi sa vad ceva schimbari .... dar e cam blocata in timp zona aia de acolo..... 

 

La plecare , nu era plimbarea plimbare daca nu exploram si eu un coclau , un drum .......ceva nou si fara asfalt :)     Wasn't disappointed !!!

 

 

La intoarcere nimic special .....am prins aglomeratie pe autostrada in punctele in care se lucra ....nimic neobisnuit aici :ROflag:

 

Urmeaza revizia.....

Link to post

Big like pt postari ! 

Tu si Yanq bagati boala'n mine cu offroadul asta de placere. Din pacate niciuna din masinile actuale nu-mi permit mare lucru din cauza garzii la sol. (deh, suspensii sport).
 

Edited by qwk
Link to post

Man, m-am uitat pe YouTube la clip de aseară, super liniște așa cum mergi tu pe cărări, dar pe mine nu m-ar lăsa sufletul să fac offroad cu Tiguanul, chiar dacă ar fi pregătit :). Am văzut niște drăcii cu suspensii modificate, cu ecartament lărgit să încapă roți super mari și mă gândeam și la tine, dacă ți-ai lua o jucărie din asta, mă rog dacă ai avea loc de două, unde te-ai mai băga? 🙃

 

20210419_071342.thumb.jpg.d70dcc84f6f9631f15fc8c67640b1648.jpg

 

Link to post

man, ce face Doomy cu Tiguanul e soft off-road.. Masina aia e pt offroad adevarat... 

Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • xDaniel
      By xDaniel
      Salutare,
       
      Va prezint si eu noua masina de familie, VW Passat B8 AllTrack 2.0 TDI 190 CP DSG 2016.
      Este un upgrade la B6-le 2.0 FSI 2006 (care am de asemenea o prezentare aici pe forum), dar care o sa ramana in familie deoarece am investit prea mult timp si pot sa zic ca si bani in el ca sa il dau la 4k-4.5k (in cel mai bun caz). Si e pacat deoarece masina aia merge si arata super bine, deci o sa ramana in familie.
       
      Ca si dotari ar fi urmatoarele:
      - Faruri cu LED adaptive
      - Front Assist
      - ACC
      - Camere 360
      - Park Assist
      - Moduri de condus (ECO, Normal, Sport, OffRoad)
      - Discover Media Pro (cu Android Auto activat)
      - Bord digital
      - Panoramic
      - Interior piele alb
      - Kessy 
      - Incalzire scaune
      - Geamuri cu tenta
      - Perdelute spate 
      Si probabil ca mai are cateva care nu le stiu, dar o sa le gasesc pe parcurs.
       
      Am comandat cateva produse de curatare si intretinere piele, deoarece are o culoare foarte pretentioasa la interior si doresc sa o fac eu acasa (hobby). Si B6-le cu piele crem si alcantara tot acasa o intretineam pe parte de curatare interior.
       
      Ce nu imi place este ca nu are camera A5 ca sa pot activa Lane Assist, DLA, HBA. Am inteles ca se pot activa dupa ce am acea camera A5, dar probabil o sa fie un viitor retrofit, e pacat de farurile astea. 
      Si vreau sa merg si la un service sa imi regleze putin faza scurta care mi se pare ca bate putin cam jos fata de B6.
      Acuma am jantele pe 18 specifice Alltrack dar pentru fara mi-ar placea cele pe 19 tot de Alltrack (cele ce sunt cu negru putin, si cromate)
      Mai multe poze o sa pun pe viitor, dupa ce o curat putin.


    • andREI
      By andREI
      La proaspat achizitonatul Tiguan (care nu a venit cu carte service iar manualul e in germana) nu sunt sigur care este presiunea recomandata pentru anvelope.
      Presupun ca presiunea depinde de dimensiunea anvelopelor si de incarcarea vehiculului. In prezent am anvelope de 235 / 55 / R17 si m-ar interesa presiunea pentru utilizare normala (nu incarcare plina).
    • Michael
      By Michael
      Iata ce va mai primi Tiguan ca optiune anul viitor: "Next year an electronic suspension control system will be added. Tuning will then vary situation dependently between the levels Comfort, Normal and Sport". Sunt curios in ce va consta exact acest sistem
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept