Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Nice! Eu am schimbat cu totul oglinda din dreapta, nici nu ma gandeam ca ar fi piese de schimb la ea. Oricum e migaloasa munca si iti trebuie rabdare, ceea ce se pare ca tu si cu mine avem. :)

Link către comentariu

@grp  Asa e !  Multa rabdare !  

 

Dupa doua luni de "hibernare" in care nu am prea folosit Exploratorul , am avut un drum de dezmortire cu ~ 1200 km la sfarsit de Ianuarie, deplasare in care am vizitat iar vestul tarii , mai precis Timisoara si Arad .   Drumul a fost o placere , nu prea aglomerat , ca de obicei la 07:00 AM eram deja intrat pe autostrada la Boita, asa ca toata aglomeratia de pe Valea Oltului a fost evitata...

 

 

 

Timisoara a fost destul  de aglomerat . . .

page1.thumb.jpg.34a598b984c7f35ae44f98ae0561b1c9.jpg

 

Nici Arad nu a dezamagit cu aglomeratia . . . 

page2.thumb.jpg.e1a5b9b9a5c3ecbeffbd555dd9a9ddd0.jpg

 

Nimic special in rest , vremea a fost de partea mea , nu am prins ninsori sau ploi , doar frig destul de mare . 

Anvelopele Nokian s-au comportat foarte bine , nu le-am gasit puncte negative  , se descurca de minune pe curbe cu polei dar si pe soseaua umeda. Deja am inceput sa prind incredere in ele , faza de acomodare a trecut. 

 

Link către comentariu

Hai ca abea a inceput anul si odata cu asta incepem lista noua de ghinioane :

234.jpeg.bb95a38be9e86e865ca56afe198ec66b.jpeg

 

Primul ghinion a venit la inceput de februarie, intr-o zi cu vant puternic, am plecat dimineata devreme pentru un drum de 50km pana la destinatie si la plecare am zis totusi sa dau si eu jos praful de pe masina cu o fisa la spalatorie. 

Cum dadeam sa intru in rampa de spalare, erau destul de mari rafalele de vant , iar eu eram atent la furtunele care se tot miscau sa nu cumva sa le agat la intrare.....si cum eram eu atent la furtunul din dreapta, vine cel din stanga , se prinde de oglinda de la sofer si la momentul de maxima tensiune mi-a aruncat capacul de oglinda ca din prastie la vreo 10 metri in spatele exploratorului :eek:

page1.thumb.jpg.f1059b0c91cde28ec33fa63de20b10c4.jpg

 

page2.thumb.jpg.16e95b59d680c406848f3e117bcd86d8.jpg

 

Sa-ti bagi picioarele ...in beci ....fix Luni dimineata la prima ora ....asa inceput de saptamana  .  Prima tentativa futila a fost sa caut bucatile lipsa....macar macar sa fac ceva ....nush ce sa zic , asta a fost primul gand pe moment . 

Apoi am zis fuck it il pun asa cum e, sa ajung la destinatie si apoi vedem.....dar cucu ....nu mai avea nici un clips intreg 

page3.thumb.jpg.aa529aa2fe42a39df7edd3bb00c5d089.jpg

 

Misto drumul pana la destinatie , dupa 70kmh se auzea vantul de parca iti sufla direct in ureche cineva cu paiul.... 

page4.thumb.jpg.9dfdb1c4ce680dc6212cb10b76a26677.jpg

 

Dupa ce am tras aer in piept de 10 ori , asa cum se zice  ca trebuie sa faci in astfel de situatii, numai ca mie mi-a luat vero 10 reprize de 10 bucati....am ajuns la concluzia ca mai bine ca mi-am facuto-o cu mana mea decat cine stie ce alt incident. Din momentul asta am inceput sa cautam solutiile de remediere. 

Prima a fost sa pun capacul de la oglinda Alkar care inca il aveam...... 

page7.thumb.jpg.223a1bfc3213e8d76ad341e6d98d3889.jpg

 

Apoi a inceput cautarea si culmea dupa doar cateva ore , cu ajutorul lui @Andrei_72 am gasit un anunt de dezmembrari care avea usi complete de tiguan de vanzare si la culoarea care trebuie  Acapulco Blau .... 

page8.thumb.jpg.758c58d31b4340eb1df22ffda995eccf.jpg

 

Am sunat, am discutat si la prima discutie a fost vorba sa cumpar oglinda cu totul ....ca deh , nu o poate lasa incompleta.  Dar nu a fost sa fie asa pentru ca aparent era defecta si a acceptat sa imi vanda capacul de oglinda. 

 

Trei zile mai tarziu a ajuns capacul dupa cateva probleme la curier ... iar cand am deschis coletul nu mi-a venit sa cred.... 

page5.thumb.jpg.992270cd5a71f31dc6854f7bf4f13ff0.jpg

 

Nu avea clipsuri rupte , nici macar zgarieturi adanci , doar superficiale ! care au iesit la un polish manual !  

Apoi urmatoarea zi deja era pe masina fara alte incidente. 

page6.thumb.jpg.4ce579e79909b05320f807d6ddc6b8d0.jpg

 

Toata distractia asta a fost 200 ron .....incredibil ce usor am scapat financiar, nervii in schimb au lasat sechele. 

 

E bine totusi ca lista cu ghinioane a inceput cu ceva "light" de incalzire asa ...

 

To Be Continued . . . 

 

Link către comentariu
27 minutes ago, Doomy said:

 

To Be Continued . . . 

 

Nu ne speria

Link către comentariu

hai ca a fost decent - ai gasit pe culoare, doar capacul, cand ai avut nevoie...

Link către comentariu

Daca mai sus am expus Beleaua NR 1 din Februarie 2024  ....Hai sa trecem la Beleaua nr 2 :

 

Ma  intorceam intr-o duminica pe autostrada A2 de la Fetesti si cu vreo 50 km inainte de intrare in Bucuresti, eram in depasire pe banda 2, cu viteza relativ mica de autostrada, cam pe la 125kmh, cred ca depaseam singurele 3 masini care le aveam in cale in acea perioda de timp.....cand s-a hotarat un BMW cu numere de CaLifornia sa iasa de pe B1 sa depaseasca el si mi-a taiat fata , am franat violent de la 125 la 80 cam asa  , totul a fost evitat, nu chiar la muchie dar .....asta a fost indeajuns sa se intample...

 

Dupa ce am trecut peste acest moment, am dat sa revin la viteza de croaziera iar, dar mare mi-a fost surprinderea ca odata ce treceam de 100kmh incepea masina sa tremure destul de tare, nimic nu se simtea in volan, tremura toata , asa ca am oprit la km 30 in parcare sa inspectez pe afara si pe dedesubt, dar nu mi-am dat seama de nimic. 

Ajuns acasa , m-am bagat serios pe sub masina, am tras de toate fiarele care ar putea sa cauzeze astfel de vibratii si am constatat ca partea din spate a cardanului se misca la liber cam 1 cm stanga/dreapta.....era clar in acel moment , bucsa din spate se rupsese de la socul acelei franari. 

 

Cum nu aveam timp de pierdut ca in 4 zile trebuia plec intr-o delegatie, nu cu Exploratorul, dar totusi nu puteam sta cu gandul ca are problema tehnica nerezolvata, am cautat online si am luat primul cardan gasit care are livrare si montaj in 48 ore .: 

 

Marca Spidan - produs de GKN cod piesa GKNP20079 complet cu bucse , rulment si echilibrat: 

page1.thumb.jpg.018c8ad2e97fa55f87f3d1e1c5cc8efa.jpg

 

Impreuna cu suruburi noi de prindere OE: 

page2.thumb.jpg.230a1677b7c29dc5b76ffc342dbc6c4a.jpg

 

page3.thumb.jpg.3e27981f4517c2d8f23a3ea784ead259.jpg

 

page6.thumb.jpg.d1100529ee6fdaa550bf3b711012610d.jpg

 

page5.thumb.jpg.b30b5322cd0157594163089b1d67ec63.jpg

 

Cardanul vechi avea bucsa spate varza , chiar daca era crapata , balansorul exterior era aproape complet desfacut :

 

1360873597_Cardan1.gif.8d457946513dfeb8462d5df304232687.gif

 

page7.thumb.jpg.44820c81a5248253bb32b0fb1faf1ef7.jpg

 

Bucsa din fata , cea veche comparat cu cea noua => acelasi producator si cod ca cea OE

page11.thumb.jpg.0c070a2e96b4f82c2d47da60509ad905.jpg

 

Am pus cardanul nou pe masina dupa verificarea acestuia: 

page14.thumb.jpg.233fdc6f1ca56eccdbd91b65fb6fc0da.jpg

 

page9.thumb.jpg.6d8b439d1f423bd9c1986c29334be882.jpg

 

Apoi am decis sa fac "personal" o inspectie detaliata daca tot era masina pe elevator ....ceea ce ne duce la Beleaua nr 3 din Februarie si anume : 

Planetara dreapta , cea schimbata cu 4 luni in urma, a decis sa arunce colierul exterior si impreuna cu acesta si putina vaselina .  A fost rezolvata pe loc cu montarea unui colier nou , impreuna cu curatarea zonei de vaselina contaminata.  

page10.thumb.jpg.485f6ebf2d2c5f1c01646ee8cbf96625.jpg

 

Ma bantuie planetarele astea.....ideea de a ma duce cu o planetara la sfintit intr-o Duminica nu mai pare asa stupida cum mi s-a parut prima data cand mi-a venit. 

Sa speram ca la cea din dreapta povestea cu problemele se incheie aici. 

 

Dar totusi  hai sa continuam ....

La inspectia vizuala am mai descoperit ceva.....Beleaua Nr 4

page13.thumb.jpg.a8d2605a401136aca2c91aa6275676f3.jpg

 

 

jk2).gif.54c7a168ca45d216818ac020143d8898.gif

 

Dar continuam in urmatorul post..... 

 

Macar singura parte pozitiva din acest post a fost ca am scapat de vibratiile cardanului, totul a revenit la normal, am testat si la viteze mai mari fara probleme, asta mai trebuia, sa schimb cardanul si masina tot sa tremure.......

 

 

Link către comentariu

Nu puteai schimba doar bucsa de la cardan?

Link către comentariu

@acidone77 ba da se putea schimba bucsa  dar am considerat ca este o bataie de cap mai mare din mai multe motive

 

1)  Deja am reconditionat odata cardanul si l-am echilibrat echipat cu bucsele vechi montate , asa ca doar schimbatul unei bucse nu isi avea rostul pentru ca oricum trebuia sa il dau jos sa il duc la echilibrat.  Si automat nu schimbam doar bucsa pe spate daca era jos cardanul, trebuia si cea din fata schimbata ca asa se recomanda . 

2) doua bucse de calitate OE/OEM sunt peste 50% din pretul unui cardan nou. 

3)  Un rulment reconditionat pe cardan tine cam 100.000km estimat si eu ma apropiam de acea cifra cu al meu reconditionat. 

 

Asa ca decizia a fost sa nu mai investesc in cardanul actual. Macar sa tina 100.000+km si sunt multumit. 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!