Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

în urmă cu 11 ore, skodamen a scris:

si sa nu ma trezesc ca de fapt sunt degeaba

si ce faci daca se strica in timp ce mergi? ai vreuna de rezerva, te opresti si schimbi camera atunci? :D

 

Link către comentariu

Pai o schimb la destinatie

eu am povestit ca am avut fara ecran, care s-a stricat, led corespunzator aprins, si cand am avut nevoi, ciuciu

Asa macar, teoria probabilitatilor spune ca o data si o data ai sa vezi ca s-a blocat ecranul, sau ca nu i palpaie becul

Link către comentariu
în urmă cu 16 ore, skodamen a scris:

De ce ai doua camere pe fata?

Mai mult pentru redundanta , dar si pentru acoperirea unui unghi mai mare .  Datorita curburii parbrizului , se pierde din captarea partii opuse de camera montata , asa cu ambele camere acopar uniform ambele parti. (PS  a 3-a camera are alt scop :screwy:

 

page2.jpg

Link către comentariu

3 camere... wow! Asta inseamna sa fii acoperit din toate "unghiurile" :))

 

Link către comentariu

Daca mai agati cateva cruciulite, matanii si eventual CD-uri de fiecare camera o sa fii "acoperit" pe toate palierele 😉

Link către comentariu

In curând mai pune o baterie suplimentară pe mașină, sa acopere curentul tras de camere! :))

Ținând cont de coclaurile pe unde merge poate face direct cartografiere catre google, stereoscopie...

Modificat de ct_act
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am mai petrecut cateva zile la Timisoara , am prins vreme placuta , drumul liber  dus si intors ,  pe drumul de dus  la 7:00 AM eram deja trecut de Sibiu pe pilot pe autostrada .... drum de relaxare , enjoying the ride , ebook in playlist.... Just my favorite thing , you know ....beside pu**y... :rules:

Sau cel putin incercam sa ma bucur  cat mai mult de drum , pentru ca la fiecare 100km dai de un idiot maxim sinucigas ..... incerci sa previi si sa iti dai seama care sunt legumele din trafic....:tomato:

page3.thumb.jpg.b63964a7689005b29c934c4c3b638721.jpg

 

Orasul destul de liber 

page2.thumb.jpg.1c3788166f4642e3fa6480a75138f8f2.jpg

 

In centru am avut o surpriza....am crezut ca se ridica o cladire in Piata Victoriei.....de la distanta am vazut niste schele ..... care erau de fapt o gradina verticala  :screwy:   dar hei....cine sunt eu sa judec .... o sa fie interesant cand o sa bata vantul mai tare... 

page4.thumb.jpg.17b0ae288f2f0db3f8f33ba3174dbf41.jpg

 

La intoarcere nimic notabil , same road , same traffic and same idiot drivers...... drumul l-am facut jumatate pe zi si jumatate pe noapte special sa mai scap de trafic  .....  

 

Apoi .....

 

Doua zile mai tarziu  am facut pachet familia si am fugit inapoi la Sibiu pentru cateva zile ....... Aceiasi rutina , plecat dimineata devreme dar de data asta la 9:00 eram in Sibiu .

Nimic notabil si aici , vreme sa zicem buna , traficul nu m-a deranjat , centrul destul de animat  

PS1.thumb.jpg.b7b586e46cffcfa3d476ed130c2c9d81.jpg

 

O vizita pana la zoo .....intr-o zi in care credeam ca este inchisa .....dar era doar prea dimineata pentru turisti... 

ps2.thumb.jpg.3797b210a0aa37c00cd366ea58b483dc.jpg

 

Intoarcerea a fost intr-o zi de duminica  , asa ca m-am bucurat iar de un drum liber , mai ales pe Valea Oltului ..... ce pot sa cer mai mult ....

SB3.thumb.jpg.04975240da697bf4a0be7a2c3bdee80b.jpg

 

Urmeaza sa ne descaltam de bocancii de iarna si sa ne incaltam corespunzator cu noile sandale.... :king:

Link către comentariu
Laurentiu_LWR
10 hours ago, Doomy said:

de la distanta am vazut niste schele ..... care erau de fapt o gradina verticala  :screwy:   dar hei....cine sunt eu sa judec ....

Dupa cum stii...eu am construit acea schela...si te asigur ca e facuta sa reziste...sa reziste...sa reziste😂😂

Nu comentez ce e cu ea...cine a avut ideea...de ce asa...etc...noi doar am construit-o😂

large.IMG_20230130_160240.jpg.6b43bc73c9902b6c7fdf0be8987f8ead.jpg

Link către comentariu

Am trecut si la incaltarile de vara , abea am prins vreme frumoasa in ultimile 2 saptamani  indeajuns de mult cat sa fac si o parte din mentenanta de primavara .  

La verificarea de rutina a componentelor si a fluidelor am observat ca lichidul de frana a iesit pozitiv la test pentru prezenta apei .....<1% ......OK conform aparat dar not ok pentru piticul de pe creier . 

page13.thumb.jpg.eef04a34f1312c1a31b0834c0fed8627.jpg

 

Tot aveam ustensilele necesare dar inca nu avusesem scop si motiv "real" sa le folosesc , am inclus si schimbatul lichidului de frana pe lista de mentenanta de acum .

page5.thumb.jpg.deca6977c1386ccf7bce1d084867294b.jpg

 

Am facut o tura scurgerea cu Vcds  si o tura cu pompa de vacum, sa fiu sigur ca am scos tot si din pompa de ABS,  operatii incheiate cu succes , iar dupa cum se vede in poza de mai sus , era si putin ars lichidul de frana....

page3.thumb.jpg.c1c062cb3b34f102541bf18919a57a72.jpg

 

Dupa operatia cu lichidul de frana , a urmat curatatul placutelor de frana si lubrifierea culiselor fata/spate si curatarea etrierilor de mizerie , la sfarsit retusuri pe partea de vopsea.

page6.thumb.jpg.6d33f1e973b3efb2e0a88d91354c3cb5.jpg

 

Cu toate ca fac lubrifierea asta regulat  in ultimii ani , se vede in mod clar cum dispare vaselina odata cu trecerea sezonului de iarna , adica in maxim 2 ani de la operatie estimez ca ajung complet uscate sau pe acolo. 

 

Am verificat si carenajele care se prezinta curate , fara frunze au alte gunoaie , asa ca amanam desfacutul acestora si curatarea interioara. 

 

Incet incet , am trecut de la jantele de iarna la cele de vara : 

page1.thumb.jpg.8c7b3d4420ef8f3526234d2bb701058f.jpg

 

Momentan cu anvelopele vechi pentru ca nu am mai avut timp in ziua respectiva sa fug la vulcanizare sa montez noile incaltari. 

Jantele erau perfect curate , am dat jos toate echilibrarile si curatat adezivul , asa ca doar trebuiau inlocuite anvelopele si apoi echilibrate. 

Dar in urmatoarele 2 zile  ploaia nu mi-a dat pace..... nu aveam de gand sa bag in masina anvelopele cu namol chiar si cu saci pe ele , bataia de cap , in ploaie era prea mare , asa ca am mers drumuri scurte cu anvelopele vechi pe jantele fara echilibrari.....:nono:  ,  nu va recomand sa incercati ...

 

Abea am prins o fereastra de timp 2 zile mai tarziu  in care ploaia a stat indeajuns de mult cat sa se mai usuce pe jos sa pot sa dau o fuga pana la vulcanizare : 

page12.thumb.jpg.73e86a499082c8a72dc368be5a2e886d.jpg

Am echilibrat jantele , totul in regula  ,in afara de montat si echilibrat ....nimic special decat iar ploaie la o ora dupa ....asa ca pozele finale s-au lasat asteptate.

 

Pana weekendul acesta cand am prins soare si fumos , sa pot sa o spal si eu corespunzator si sa ii ofer o decontaminare + ceara + sealant pentru caroserie si jante  : 

page10.thumb.jpg.680d83cb98fe0303eef0eaa4e02f9dac.jpg

 

page9.thumb.jpg.53af46030b0d485393b8c908c5bcc0bf.jpg

 

page8.thumb.jpg.9057120e18e7e95d0d36e7845f574ae3.jpg

 

Deocamdata suntem in rodaj cu noile anvelope , dar pot sa zic ca dupa operatia de aerisit frane, curatat placute si cu anvelopele noi , frana este ceas elvetian acum....doar pisc pedala si musc din volan....:Driver:

Link către comentariu

Mișto povestea... mentenanță la greu, dar lichidul nu îl schimbi oricum la doua ani?

Și ia-o ușor cu frâna, să nu iti rămână pielea de pe volan între dinți. :))

 

Link către comentariu

@ct_act ba da , la 2 ani complet si in fiecare an aerisitul de ambreiaj odata cu revizia care oricum schimba 50% din total.  Numai ca cei doi ani ,erau prin Septembrie la scadenta. 

Link către comentariu

@Emy D    asta e un apropo ....mai mult ca sigur  :) 

Nu toti avem curajul sa facem conversia , cel putin acum....  asa ca mai invartim la mamaliga 

 

page5.jpg

Link către comentariu

Nope, chiar nu am avut intentia sa bat vreun apropo.

Dar daca toti zici de apropo-uri, bag si eu batul prin gard:  la tine ar fi si mai usor de facut pentru ca deja a existat de fabrica DSG pe Tiguan. :))

Fain interior! bine ca e piele si se curata usor, ca pe textil, la culoarea asta faceai apoplexie la orice urma :)

 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
32 minute în urmă, Emy D a scris:

la tine ar fi si mai usor de facut pentru ca deja a existat de fabrica DSG pe Tiguan.

Am investigat situatia chiar detaliat cu lista de piese  dar la capitolul planetare m-am blocat , cele de DSG sunt cu tripode  si nu suporta unghiul de rulare de la inaltarea arcurilor fara sa am tremurat in accelerari mai tari. ( patit eu cu planetara de pe stanga fata in urma cu 1  an) 

 

Cu interiorul intr-adevar e minunat , mai putin vara atunci cand conduci in pielea goala , sau aproape de aceasta stare....nu stiu cum sa descriu senzatia decat asa: 

823368128_Batiatusbranding.jpg.67b2f09543f4019f550ee3b7d68ca7ce.jpg

 

bine ca nu se intampla des:screwy:

 

Link către comentariu
în urmă cu 8 ore, Doomy a scris:

cele de DSG sunt cu tripode  si nu suporta unghiul de rulare de la inaltarea arcurilor fara sa am tremurat in accelerari mai tari. ( patit eu cu planetara de pe stanga fata in urma cu 1  an) 

Hmm, eu am planetarele de manuala combinate cu DSG si tot am un zgomot de genul asta in accelerari in forta (aparent, cand e cuplul maxim).... 
Sigur trebuie sa fie o solutie si la asta. Daca planetarele merg la "lowering" ar trebui sa mearga la fel si la cele inaltate. 


 

Link către comentariu

@Emy D La lowering unghiul planetarelor se deschide mult dar nu forteaza peretii de la canalul rulmentilor tripozi , in timp ce la inaltare se inchide mult unghiul si frecarea cu peretii este exponental mai mare inclusiv cu contact pe ax la capatul canalelor. 

La tripoda

Tripod.gif

 

La constant velocity (bile) 

Rezeppa.gif

Link către comentariu

ahaaa, fain prezentat. Dar tot am vibratia aia la accelerare puternica, deci probabil sunt duse capetele de planetara...
Nu mai sunt proprietari de Tiguan cu DSG inaltate? Pui DSG, muti flansele de pa cutia manuala pe cutia DSG si pastrezi planetarele actuale. :)

Link către comentariu
38 minute în urmă, Emy D a scris:

deci probabil sunt duse capetele de planetara...

Cele dinspre cutie , daca ai pe accelerare tremuratul . 

38 minute în urmă, Emy D a scris:

Tiguan cu DSG inaltate?

Nu am mai gasit nici pe alte forumuri. 

La mutatul flanselor nu m-am gandit , nu am studiat schimbarea  , dar nu cred ca va merge pentru ca sunt planetare cu ax interior la DSG , iar la manuala au flansa exterioara de prindere. 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Ca tot vorbeam cu @Emy D mai sus de planetare .....am fost saptamana trecuta pana la Brasov iar pe drumul dus , am inceput sa simt si eu o vibratie pe accelerare puternica .... vibratie care dispare atunci cand iau piciorul de pe acceleratie....:tomato:  urcand pe curbe  si mai pe modul racing asa ca sa ma bucur de roua diminetii pe curbe.......pe la un 6:40 eram trecut de Predeal deja ....am inceput sa simt si vibratie in accelerare puternica la viteza mica  ....  

 

Ajuns inapoi , am pus masina pe cric si am testat primul lucru evident planetarele pe fata -> la stanga fata totul OK fara joc , dar la dreapta fata  am gasit joc in ambele capete si destul de mare ....peste 1 cm . Joc care nu era cu cateva sute de KM in urma cand am schimbat jantele am facut aceste teste de rutina....:blink:

 

Am comandat planetara intreaga , pe SKF  , pentru ca diferenta intre ambele capete + manopera era de 250 lei  in plus .....s-a dovedit ca a fost o decizie buna pentru ca atunci cand am dat jos planetara am vazut ca echilibrarea de cauciuc a planetarei vechi era deformata si mutata din semnul initial , asa ca daca as fi schimbat capetele de planetara doar ,  tot ramaneau niste vibratii..... 

 

page1.thumb.jpg.012112e2ae80067571f053191fff6cb2.jpg

 

page6.thumb.jpg.55ac8b796d1f99c339da3b121fd147f2.jpg

 

Apoi dupa ce am montat planetara ne-am pus la verificat restul bratelor ....una e cand pun eu levierul pe masina cand este pe capre ....alta este pe elevator .... mare adevara aici pentru ca mecanicul a gasit o bucsa rupta .......mai precis dreapta fata bucsa mica de la brat , tot pe partea planetarei cu problema ....   asa ca am comandat ambele bucse mici pe fata sa le schimb . M-ar fi mancat pielea in somn daca schimbam doar o bucsa uzata pe o parte .....:dry:

Bucsele vechi

page5.thumb.jpg.4aac372efabbc71e83703c4e4a992fcb.jpg

 

Au venit rapid , pe Lemforder , si cu putina munca de cot au fost inapoi pe brate :

page2.thumb.jpg.35637ff17be1b91b1f5d76789628e6ea.jpg

 

page3.thumb.jpg.5269c628fc139027f9de9c22c7d2ede3.jpg

 

Iar la final , pentru ca tot suntem in primavara si pregatim masina pentru Vara .....  am facut si revizia anuala la AC : 

page4.thumb.jpg.96dcf30ec7740fc1eeb512b40249f8c8.jpg

 

Apoi am testat la drum intins daca totul este in regula si toate problemele au disparut !  Zero vibratii indiferent de viteza indiferent de puterea accelerarii.  Se simte si mai inchegata acum la viraje , bucsa aia mica a facut diferenta mare ..... 

 

In rest , totul OK

In luna  Mai ajung iar la scadenta: revizia , RCA, Casco, vigneta  si un detailing exterior ......  ca trebuie sa o pregatim de concediu corespunzator. 

Link către comentariu

@Dolfin am facut acum 2 saptamani dupa montarea anvelopelor.  Astept ~1000 km sa se aseze bucsele si apoi verific.   Momentan merge perfect drept , volanul este drept la viteza mare nu trage . 

Link către comentariu

Și eu urmează să fac operațiunea brațe. Am decis sa schimb tot, după ce am bursele mari ciufulita și un pivot belit. Așa că am comandat brațele complete și cu pivot, tot pe Lemforder, iar după 1 mai le voi schimba.

 

Felicitări încă o dată pentru întreținerea aproape "obsesiva"! :icon_thumright:

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Si uite ca a trecut 1 luna  de la schimbatul bucselor + planetara dreapta fata  si totul este in regula.  

Am deja 2200 km facuti in ultimile 2 saptamani , am ajuns iar prin Timisoara 10 zile ... de data asta an testat si schela montata in Piata Victoriei pe care ultima data am evitat-o 

dar daca tot mi-a zis @Laurentiu_LWR ca este de el montata :)  am decis sa o testez si eu : 

page1.thumb.jpg.546e559c636bc3ed374b8edf2f0e98d0.jpg

 

Drumul pustiu spre Timisoara , mers de noapte special pentru evitat aglomeratia mai ales de pe valea oltului .  

Indiferent cat de tare sau incet mergi , la destinatie tot ajunge plina de insecte storcite , asa ca nu se putea sa o las in halul si mi-am facut timp sa aplic  de o ceara +sealant dupa o baie temeinica: 

page6.thumb.jpg.2e44a3e52bb5fc3b6066c1338cf7cc81.jpg

 

Am apucat sa verific si geometria la un service din Dumbravita si nu a fost nevoie de ajustare , toate erau pe verde. 

Daca tot eram prin Timisoara si mai aveam timp si gaz de ars , am zis ca merista sa merg mai in vest si sa bagam si o Budapesta pentru cateva zile .....

Zis si facut , am ales sa ies pe la punctul de trecere Cenad , decizie buna pentru ca am avut doar 3 masini in fata mea ... am stat mai putin de 10 minute....

Autostrazile spre Budapesta erau si ele destul de libere :

 

page8.thumb.jpg.0305b1490cb078f78ca0ba7d748f8c74.jpg

Drumul de dus a fost per total destul de liber , am facut undeva la 2 ore si 45 minute pana la punctul de destinatie din Budapesta.

page9.thumb.jpg.49893aafc3473256a68c7f11a6d93a89.jpg

 

page2.thumb.jpg.98f8b7026ec63d3f9a2c399309d91c1a.jpg

 

Am prins zile si cu soare si cu nori  dar per total o vreme frumoasa sa te bucuri de oras si de gulas.....nici prea cald nici prea rece.... o perioada excelenta (zic eu)  de vizitat si de explorat acest oras:

page3.thumb.jpg.47ce540da1b777d7fe70f303efc8beb6.jpg

 

page7.thumb.jpg.7749e99f7dbb804a66a26cfa2310dc1d.jpg

 

page5.thumb.jpg.5bc3aed72b4746b34d550bc121b47354.jpg

 

page4.thumb.jpg.9cc983c2eeaa82de704720d373058e92.jpg

 

Daca noi ne plangem de inflatie , sa vedeti ce e la vecinii Maghiari , abea mai poti manca o masa in oras de 10.000 forinti ( de persoana ma refer), iar la benzinarii nu am gasit Motorina B0 nici la Shell nici la OMW....nu prea am avut timp sa caut statie cu B0 asa ca exploratorul a mancat si el 45 litri de B7 Vpower si vad ca nu i-au stat in gat......la intoarcere in tara am revenit la meniul lui traditional de B0.  

page10.thumb.jpg.99180f4b16d4fd84c6ec7a512fa464f2.jpg

 

 

Drumul de intoarcere a fost si el lejer , am ales sa merg tot pe noapte si am facut putin peste 9 ore pana acasa , plecat in jur de ora 21 din Budapesta si la 6:30 deja eram cu bagajele urcate in casa .  Intrarea am ales sa o fac tot pe Cenad , pentru ca pe site-ul politiei de frontiera arata timp de asteptare 60 min la ora 22:00 pe sensul de intrare.....intre timp la Cenad nu am avut masina in fata iar intrarea a fost fara probleme si rapida. 

Drumul din tara a fost si el fara probleme , mers legal pe pilot , faza lunga (pe adaptiv) tot drumul  , masini extrem de putine pe drum , zero dobitoci evitati in trafic....nu stat la coada pe Valea Oltului .....ce sa mai.....de-ar fi traficul de noapte si in timpul zilei....:icon_cheesygrin:

 

Urmeaza revizia la inceput de Iunie pentru ca trebuie sa ne pregatim de concediu , unul mai mare de data asta . :cheers:

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!