Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Atâta timp cât masina era suspendata și rotile nu aveau contact cu solul putea sa aibă și mama lanțurilor...

Link către comentariu

Ce a postat colegul mai sus nu sunt lanturi. Insa ma indoiesc asupra utilitatii acelui sistem in toate contextele intrucat trebuie gasit punct de ancorare pe aceeasi linie cu roata pe care se va rula.

 

Link către comentariu

Am văzut despre ce este vorba, dar asa cum ai spus și tu avea nevoie de un punct de ancorare,  o soluție ar fi putut fi un troliu cu o ancorare în sol..

Link către comentariu

Am pus pe lista si troliu manual , sufe am destule de diferite dimensiuni dar sunt inutile fara troliu :D  

Interesant ce a recomandat si @andrei0241  mi-a dat tema de studiat .

Link către comentariu
Laurentiu_LWR
On 3/27/2021 at 11:30 PM, Doomy said:

Acum este momentul in care intra in scena trolii :  (insert posts below)

Gata s-a dat drumu? :))

A fost o aventura pe cinste...vazuta asa din spatele monitorului ceea ce nu cred ca se poate reproduce in cuvinte :)

Daca tot vrei teme de studiat arunca un ochi si la Maxtrax-uri.

 

 

Cat despre actiunea de recuperare...oamenii au fost binevoitori...cu teoria le aveau...dar nu aveau cu ce...

Chingile acelea de ancorat marfa nu sunt pentru asa ceva...Sunt bune la "casa omului"ca te ajuta sa ancorezi/asiguri ceva dar nu sa tragi cu ele.Sunt foarte multi care le folosesc la tras...le rup...le fac nod dar nu stiu ca in momentul in care faci nod scade rezistenta cu pana la 25%.

Ideea cu datul dupa copac a fost buna...dar nu cu chinga aia...pentru ca nu avea nici o sansa sa alunece pe copac...Si dupa ce ca aveai o masina de tras...s-a mai adaugat si forta de frecare dintre chinga si copac si uite asa nu a avut nici o sansa sa traga si Jeep-ul s-a ingropar singur.

Solutia era un scripete pus...dar probabil nu aveau baietii..si daca aveau nu trecea chinga prin scripete si uite inca un motiv pentru care nu sunt bune chingile la tras.

Daca incepi sa te documentezi pe domeniul asta...recuperari...o sa iti dai seama ca ai nevoie de foarte multi bani sa investesti in echipamente :))

Multi cred ca daca ai un troliu...esti bazat. As fi ipocrit daca as spune ca nu este necesar,dar sunt situatii in care este doar 25% din necesarul de echipament,restul constand in sufe,ocheti,scripeti...etc

Dupa care...este foarte important sa si ai o masina pregatita sa fie recuperata...A nu se confunda cuiul de tractare sau carligul cu un punct de recuperare (recovery

point).

Important este ca ai invatat ceva din asta...si urmeaza sa alegi intre trasee mai usoare sau sa investesti in echipamente de recuperare...

Tind sa cred ca vei alege varianta 2 :))

 

 

Link către comentariu

@Laurentiu_LWR: intradevar, sufele de legatura sunt "glume" cand trebuie tractata o masina. Eu unul car dupa mine mereu una de ancorat...dar paleti de elicopter 😀, plus sistemul de criket...e brand new, nefolosita. Bine..nici nu imi doresc sa fiu nevoit sa o folosesc, dar mai bine sa o am la mine.😇

Link către comentariu

@Doomy Zic sa mergi pe varianta all-inclusive: iti iei elicopter si nu mai ai nevoie de toate troliile sau chingile, doar sa ai inel de ancorare pe plafon! :))

Link către comentariu

Mai e o varianta, chingi ai, dar ai nevoie de "sala".

"Nu te las aici Exploratoruuuuleee:"

 

 

strong-man-pulls-big-truck-chemnitz-germany-october-pulling-ton-heavy-rope-final-firocon-pull-european-65733031.jpg

Modificat de 16MAW
Link către comentariu

Lectii au fost invatate si ideile de mai sus notate. 

Sa lasam trecutul in spate si sa ne concentram pe prezent si viitor :cheers:

 

Urmatoarea aventura a exploratorului a  fost imediat dupa un cod galben de zapada :)  chiar ziua imediat urmatoare , am ales un traseu mai "light" .....cand zic light , inseamna mai cu asfalt+gropi si putina explorare in necunoscut. 

 

Traseul ales a fost Petrosani->Obarsia Lotrului (miezul Transalpinei) -> Brezoi . 

 

Inca imi lingeam ranile de la evenimentul de mai sus dar curajul  a fost mai mare decat frica acumulata. 

Sentimentul asta e similar cu cel cand testezi prima data o baterie de 9V pe limba , eziti prima data , dar cand stii senzatia deja nu mai pare asa nasol....

 

Asa ca tot m-am aventurat pe cateva drumuri laturalnice ce am gasit si eu mai "dezapezite" :) 

 

Peisajul a fost de vis  , drumul a fost pustiu .....cine mai era nebun sa se aventureze? .....eu si plugul :D

page22.thumb.jpg.2544bd3eaaed98902413458be8344d13.jpg

 

Numai bine de mers la "relanti" in viteza 3 si savurat peisajul din plin : 

page25.thumb.jpg.0d1d16085bad1b0795b8c350b108aa7a.jpg

 

page24.thumb.jpg.fcfb1af42971e31df3f8c2266537f407.jpg

 

Pe curbele alea pustii nu am putut sa ma abtin si am vrut sa vad daca mai functioneaza sistemul 4motion care s-a dovedit extrem de iute la reactie.  O placere sa simti ca masina se duce fix in directia care vrei chiar daca tu vrei sa mergi lateral :) 

 

Iar intr-un final ne-am oprit sa exploram cateva zone pustii , ca deh , asa ne place cel mai mult (la mine si la explorator ma refer cand vorbesc la plural ) 

page23.thumb.jpg.d620c36fad623bb0b7c3b6c7b1bf9af4.jpg

 

Iar la final , a iesit asta in urma acestei aventuri :

 

 

 

Parca a fost prea boring.......m-am obisnuit cu adrenalina :))))))) 

Link către comentariu

No , chiar ca te mananca

Oamenii norocosi , cu testul de IQ negativ , sufera pe strazi in capitala si tu mergi la Obarsia Lotrului ...

Nu am mai pus limba pe o baterie de 9V de cand eram mic dar mi-am adus aminte senzatia cand am citit ce ai scris

Asta e , daca ti-ai luat explorator de companie , trebuie sa il scoti mereu la plimbare ca sa ai ce spala dupa :mop:

Link către comentariu
27 minutes ago, Doomy said:

Sentimentul asta e similar cu cel cand testezi prima data o baterie de 9V pe limba , eziti prima data , dar...

Aoleu...și eu recomandam lanternă cu electroșocuri... 

 

Link către comentariu
48 minutes ago, skodamen said:

Alea patrate cu lamele? Nu aveau 4,5 V? Faina senzatie

Cele dreptunghiulare mici cu borne rotunde sunt la 9V

Alea patrate mari erau la 4.5V , imbracate in hartie , parca de la Elba , niste gunoaie cu lamele care nu aveau elasticite , 3 lei si ceva pe vremuri

Au fost si ele bune la ceva , alimentam convertor cu minineon sa invat ptr facultate cand iubitul conducator ne lua in fiecare seara curentul

Pe atunci nu aveam exploratoare , libertate si cafea naturala 💪

Link către comentariu

Cum nu era cafea? Nechezol 😜.

on topic: Doomy e pus pe fapte mari si vad ca-i plac aventurile siguratice si fara semnal la telefon 😁

Link către comentariu

A venit primavara....pentru cateva zile cel putin asa ca ne pregatim de revizia de primavara . 

 

Ulei (Ravenol)  + Filtre + Lichid de frana OE . 

668099441_page76.thumb.jpg.f7edffb50f72d4a655d708750f6752a6.jpg

 

De asemenea au ajuns la scadenta si bujiile , ultimul schimb de bujii a fost acum 4 ani la ~63k km , acum ma apropii de 130k km , o medie de 65k de la ultimul schimb .  Nu dau nici un semn de oboseala, nu au erori , lucrarea este de preventie si mentenanta.  Marca aleasa a fost Beru 

page18.thumb.jpg.05383969949f30aa9ebf845ed2ea9419.jpg

 

Pe langa asta am luat si consumabile necesare ( pentru a scapa de un scartait la franare la viteza mica undeva pe spate ) .  Operatie reusita dupa ce am facut curatarea corespunzatoare si apoi aplicarea lubrifiantului special "anti scartait" . 

page82.thumb.jpg.e164b66042dbaa6e6b2ac180e0c1a2e5.jpg

 

Am profitat de una din zile in care iarna a zis piua si soarele parea promitator  ,am montat rotile de vara .....stiti voi , cele cu muschi .  Chiar imi era dor de ele ..... :icon_cool:

 

Odata cu aceasta operatie a venit si curatarea pe dedesubt si cea a carenajelor (anuala) pentru a elimina toate mizeriile adunate in urma explorarilor anului trecut. 

page22.thumb.jpg.f66691e710aa62b0e0899e646e8717f6.jpgpage11.thumb.jpg.9c491c7633e8b3a2f7670bdbd3bcdabe.jpg

 

Surpriza mare a fost ca nu am gasit mare lucru !  Incredibil dar adevarat...... tot ce am gasit la toate 4 rotile este in poza de mai jos: 

20210402_103630.thumb.jpg.e88fdf7083d470fde0f32b8e0fa59ab8.jpg

 

Pentru protectia finala a carenajelor dar si a metalelor am folosit o solutie noua de la Chemical Guys : Barebones . Operatia de mai sus a comsumat tot recipientul :D  

page33.thumb.jpg.83ef73ae27f44e0b26b1a7463ed4bb51.jpg

Vedem cat tine si ce protectie ofera , dupa ce a fost folosit arata ca noua masina. 

 

Intre timp mai descoperisem o problema -> usa de la rezervor nu se mai incuia odata cu celalalte usi .  Dupa o scurta documentare , am decis sa vad daca pot sa rezolv pe loc si aceasta problema -> 

Am desfacut capacul , dezasamblat mecanismul de usa si am ajuns repede la switchul electric. 

Socul aici este ca am gasit destul de multa mizerie ......ceea ce mi-a declansat un pitic pe creier , iar de acum va trebui sa fac aceasta curatare periodic .....nu mai am cum sa sterg aceasta informatie din creier :censur:

Am hidratat si curatat cauciucul de la suport si acum arata ca nou ! 

Switchul electronic nu este cine stie ce complexitate , am reusit sa il fac pana la urma , motorasul era gripat , intrase apa in el ...... cu putina rabdare , l-am curatat , am adaugat vaselina necesara si la final l-am izolat cu silicon de garnituri pentru a preveni intrarea apei.  

Vedem cat o tine , momentan este functional si raspunde corect la comenzile inchis/deschis. 

page31.thumb.jpg.44e5ac1df8f0e9d8849170daab22b7c5.jpgpage32.thumb.jpg.f5860ef8420f364282b4f786a6e9ad1f.jpg

 

Urmeaza

-> O hidratare si curatare a tapiteriei de piele , neaparat vreau in Aprilie sa fac asta.  

-> O curatare si mentenanta la trapa dar cu cateva operatii mai speciale de data aceasta , tot in aprilie planuiesc sa fac asta. 

 

In rest planurile sunt mari si anul este abea la inceput........de primavara. 

Link către comentariu

Este de admirat atentia ta pt detalii si organizarea cu care lucrezi

Link către comentariu
50 minutes ago, Doomy said:

Odata cu aceasta operatie a venit si curatarea pe dedesubt si cea a carenajelor (anuala) pentru a elimina toate mizeriile adunate in urma explorarile anului trecut. 

page22.thumb.jpg.f66691e710aa62b0e0899e646e8717f6.jpgpage11.thumb.jpg.9c491c7633e8b3a2f7670bdbd3bcdabe.jpg

 

Pentru protectia finala a carenajelor dar si a metalelor am folosit o solutie noua de la Chemical Guys : Barebones . Operatia de mai sus a comsumat tot recipientul :D  

page33.thumb.jpg.83ef73ae27f44e0b26b1a7463ed4bb51.jpg

Vedem cat tine si ce protectie ofera , dupa ce a fost folosit arata ca noua masina. 

 

Partea ma unge pe suflet 😇 Dar si restul intretinerii este brici 👍

Link către comentariu

Intretinerea la nivelul asta, e deja nebunie curata :D 

N-ai vrea sa te faci mecanic? :lol: 
BTW, multumit de Ravenol? 🤔

 

... pacat ca nu putem da like.

Modificat de acidone77
Link către comentariu

@toni  :cheers: Multumesc.

 

@acidone77  Nu este nebunie , este pasiune  , suna mai bine asa .  Nu este camasa de forta , este o camasa cu o singura maneca :rules:

 

Sunt deja mecanic pentru multe cunostinte, din pacate un mecanic care face lucrurile cu pasiune este subevaluat si subapreciat in aceasta tara in care norma / ora este prioritara. 

 

De Ravenol sunt multumit , m-ai facut sa dau spoiler :))) 

La toate capitolele testate si monitorizate s-a diferentiat mult doar la unul din ele fata de Valvoline - > Temperatura la care sta in utilizarea de zi cu zi in diferite conditii .

Media pe iarna 92 grade rulare in oras  si  100 grade rulare in conditii de autostrada(130)  cu temperatori intre 0 si 10 grade afara. 

Media de vara este intre 98 grade de rulare in oras si 108 grade de rulare in conditii de autostrada(130)  temperaturi intre 25 si 35 grade afara.  

Diferenta fata de Valvoline este de aproape 10 grade mai putin !   

 

Aici sunt mai multi factori la mijloc -> EGR curat , Antigel schimbat la timp , Motor curat , Ulei schimbat la timp .....dar sincer diferenta de temperatura a fost singurul lucru care mi-a fost atat de evident incat sa il mentionez.

Motorul mi se pare la fel de silentios la rece si la cald , uleiul nu este consumat de motor , chiar am fost surprins la ultimul schimb ca era pe maxim joja. 

 

Dar faptul ca ruleaza la temperaturi mai mici automat celalalte componente si consumabile direct afectate de ulei au "stres" mai mic.

 

Eu unu asa vad situatia ;)

 

Link către comentariu

Acum o saptamana am procedat si eu la fel, demontand carenajele rotilor pentru a inspecta starea masinii pe sub acestea. La Golful 5 de dinainte am avut mari probleme cu rugina si acum sunt foarte precaut. Din fericire era totul foarte curat, doar putin praf pe care l-am spalat cu spray de frane si apoi am dat cu ceara de cavitati peste tot.  Poate ar fi bine sa faci si tu asa pentru a ajuta si mai mult caroseria impotriva coroziunii.

Link către comentariu

@catalinmiti multumesc de sfat , dar deja folosesc ceara de cavitati si antifon teroson.  Nu am mai detaliat si de aceasta data. 

 

Gasesti aici informatiile si pozele de la operatia de anul trecut :

 

 

Link către comentariu

Foarte bine, eu folosesc Teroson WX 215 pe care il recomand, este galbui, foarte similar cu ceara de fabrica. Si Motip am folosit, insa nu am gasit gauri suficient de adanci in pasajele rotilor pentru a baga si furtunelul care este foarte atent lucrat, ca o bijuterie.

Link către comentariu

Foarte frumos din partea ta că le dai idei și altora :scratch:... acum să prind ceva timp liber și căldură și o să fac aceleași chestii. Că nu numai ție ți se aprind piticii :biggrin:. Felicitări încă o dată pentru întreținerea mașinuței. :icon_thumleft:

Link către comentariu

Pentru ce ai folosit, totusi, atata brake cleaner? Ai mai curatat si in afara de discuri/ etriere?

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!