Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Daca se va crea un pool/pariu...eu merg pe o petarda esuata  :))

Link către comentariu

neah, eu as zice ca a mers in zapada si a dat in ceva ascuns sub ea.

o teava cu 2 suruburi...

Link către comentariu

Vad ca @Muale a avut intuitia cea mai buna . 

Atunci cand mergi prin troiene de zapada , iti asumi niste riscuri , lafel cum iti asumi cand te dai cu sania ....nu stii ce zace dedesubt sau ce a fost aruncat acolo cu o vara in urma ca tu sa gasesti la prima zapada. 

La mine totul a inceput de la un senzor de parcare care tot piuia , in mintea mea iar era astupat cu gheata........si am tot mers.......tot mers ....pana m-am decis sa cobor sa il curat. 

Acum , ca tot stau si ma gandesc ,  eu zic ca am avut mare bulan .....putea sa fie mai rau

1199210623_page1-vert.thumb.jpg.8f68e8ad65c7b4f1a72c828501cba909.jpg

1459305008_page3-vert.thumb.jpg.7d3a156c8dce807945c59b186f44183c.jpg

Am "adunat" o tija metalica de 1 cm diametru si lunga de vrei 50 cm , a intrat cam 13-15 cm in interior  , a fost oprita de plasa metalica montata de mine , altfel se ducea pana in radiatorul de AC . Interesant pe unde a intrat , 1 cm mai sus si era in grila ....... 

432598159_page2-vert.thumb.jpg.c0cb829c24baaf86d85cead3b906e62d.jpg

2101263720_page5-vert.thumb.jpg.bf2e4ead6bb1bd1670e104622cdf04ca.jpg

Iar in final am rams cu aceasta cicatrice :) 

1884200516_page4-vert.thumb.jpg.3b10a4cb91155598eaebf1427351576f.jpg

Nu se vede asa de proeminent cand masina este curata , vad la vara ce e de facut . 

Efectiv daca ma credeti prima reactie a fost sa vad daca a strapuns radiatorul de AC, dar am vazut ca era blocat in plasa si m-am calmat instant  , ba chiar m-a bufnit si rasul ca un singur lucru imi vedea in minte in acel moment : 

popeye.jpg.a338c67320a99548fb522e92f804bc47.jpg

O sa caut si pe filmari , poate vad ceva , dar la cate  a macinat scutul  chiar nu mi-am dat seama sa fi fost vre-un zgomot diferit de restul. 

Link către comentariu
On 1/3/2020 at 2:13 PM, Doomy said:

 , vad la vara ce e de facut . 

 

Nu cred ca e de schimbat. Reparat, vopsit ? 

Link către comentariu

@Muale  nu ma grabesc :)    La vara oricum vedem ce e de facut.  Variante sunt....Casco  sau "seminte :) " sau bara noua de Track and Field  sau lasam gaura asa si o folosim in alte scopuri :icon_idea:....   dar in situatia de fata , categoric bara nu este de schimbat. 

@maistoru    E buna asta :) 

Link către comentariu

Same shit different generation :)   la 5n se numea Track & Field si la 5n2 se numea Track & Style :)  

Link către comentariu

Am reusit sa compilez si drumul  in care am adunat surpriza de mai sus

Varianta scurta : 

Partea 1 din coborare : 

Partea 2 din coborare :

 

Link către comentariu

Am luat in sfarsit si consumabilele pentru revizie .

La  motor ma apropii de 15.000km de la revizia anterioara , niciodata nu am mai tinut uleiul atat de mult dar km au fost facuti 95% extraurban . Am o senzatie asa de nasoala cand stiu ca am mers atat cu uleiul asta , acea senzatie de sosete nespalate....:screwy:

Pentru restul : cutie de viteze , haldex si diferentiale am atins pragul de 35.000km si aproape 2 ani .  Targetul meu este de 40.000km sau 2 ani asa ca sunt destul de aproape. 

Sa incepem cu un "selfie" de grup

2106631756_page(8).thumb.jpg.de2f94a4fc21e7feece76ba9d98c03e1.jpg

 

Revizia pentru Haldex : Filtru OE BorgWarner + lichid de haldex 

1271568503_page(1).thumb.jpg.4bc0d08ca92d9777cc9cdc786d494e9e.jpg

 

Lichid de frana pentru aerisire ambreiaj + toate busoanele necesare noi :  baie de ulei , cutie de viteze , haldex si diferentiale

1493140329_page(4).thumb.jpg.7fe350b2a9ecfb20a5b6e3e186bde527.jpg

Sunt foarte importante aceste busoane noi , in elsa sunt date cu unica strangere datorita garniturii de cupru care se deformeaza si etanseaza corect : 

2071099809_page(6).thumb.jpg.f99f3112aeded50bf491a08d8a6170ac.jpg

 

Ulei pentru Diferentiale fata+spate  2x1L  , busoanele noi  sunt mai sus

959045161_page(3).thumb.jpg.bca81693dc900950ba29069e18e4e6c7.jpg

 

Ulei pentru cutia de viteze 3x1L  :

858100949_page(2).thumb.jpg.bec9aec38999bbdc417d08393441821e.jpg

 

Si la final revizia pentru motor.   Este ultima revizie in care folosesc Valvoline , pe viitor trec pe Ravenol VMP USVSO .  (probabil in Iunie)  

79882378_page(7).thumb.jpg.c9eff03ac295909e26eb12c5821511a6.jpg

Link către comentariu

In afara de prețul mai mare, ce beneficii are Ravenol?

Si eu ma uitam la el și e mai greu de găsit. Tot Valvoline am băgat. 

Link către comentariu

Avantajele care m-au atras pe mine sunt:

1) Este full synthetic si pe fisa tehnica nu doar pe eticheta bidonului :)  mare plus aici pentru motor in sine. 

2) Proprietatile uleiului foarte bune atunci cand motorul ruleaza multe ore consecutiv ( la mine chiar conteaza) 

Restul avantajelor le discutam in zonele dedicate :salut:

 

Link către comentariu

Nu e full sintetic ci are ulei hidrocracat din grupa 3 in amestec cu un continut de PAO dar in procent mai mic decat crezi.  E un mix, la fel ca toate uleiurile produse acum de la producatorii de top.

 

"In afara de prețul mai mare, ce beneficii are Ravenol?"

Este un ulei preferat de toate motorizarile, de ce? pentru ca este consumat mai mult decat orice alt ulei, asta inseamna ca motorului ii place sa-l manance, e delicios.

PS: Ravenol a dat clientilor, in preajma sarbatorilor in decembrie la comenzi online, cate o mica atentie, sub forma unei sticle de vin. Suna a PSD, si reclama murdara, nu? Ulei cu vin, merge.? Nu mai dati pompati bani catre asemenea producatori.

 

 

15769230701536698446134928082536.jpg

Modificat de deenman
Link către comentariu

"Proprietatile uleiului foarte bune atunci cand motorul ruleaza multe ore consecutiv"

Cum ai determinat asta? In toate VOA cu ulei uzat VMP ajunge un 0w20 chiar foarte rapid ~4000-5000km.

 

Link către comentariu

Colegii cred ca ati inteles gresit ultima fraza din postul meu asa ca ma repet : Restul avantajelor le discutam in zonele dedicate   Nu aici. 

Sa nu uitati principiul de baza:  oricine are dreptul sa faca ce vrea cu masina propie. Sa aleaga orice ulei , orice pret si sa il schimbe si din suta in suta de km daca asta doreste. Restul e can can. 

@deenman  produsele date bonus impreuna cu comenzile nu au relevanta in discutia de mai sus sau ultimile posturi din acest topic indiferent de motiv . 

 

Link către comentariu

@yanq in functie de km parcursi mai mult ca sigur va trebui sa le schimbi (candva) . Orice haldex (Gen4 sau 5.)  foloseste acelasi principiu :  Ulei la Diferential fata , Diferential spate ,Haldex . La tine filtrul e incorporat in pompa de haldex nu e separat dar principiul ramane acelasi , pe masura ce sistemul este solicitat cat mai des , impuritarile de la uzura discurilor se aduca in filtru/sita.  

Link către comentariu

Si toate astea se schimba la reperul de service  60k km by default? Sau sunt unele pe care ai ales tu sa le schimbi desi graficul de service nu le mentioneaza?

Link către comentariu

Eu stiu ca la Gen 5 uleiul de Haldex se schimba obligatoriu la 3 ani dar ma rog, suntem offtopic aici.

Cuplajul nu mai are filtrul amovibil (optimizare marca Borg Warner) deci filtrul de plastic din capul pompei e deja plin de mizga la 20 de mii de km. Dar s-a mai vorbit de asta, sunt si tutoriale pe forum.

Link către comentariu

Felicitari pentru modul de intretinere a masinii. Mai rar asa oameni. :)

Modificat de Rave
Pentru întrebări legate de ulei exista PM și alte arii :)
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Mai avem putin pana la revizie , intre timp  m-am lovit de alte obstacole pe parcurs :banghead:

Saptamana trecuta au inceput sa se auda niste zgomote pe dedesubtul masinii , pe la rotile din fata .  Fiind deja patit de mai multe ori  , am stiut din start ca e vorba de scut  .  Avand in vedere ca a luat destul de multa bataie in excursia de mai sus , acesta s-a miscat din pozitie si a ros fostele prinderi de cauciuc facute artizanal  , astfel se atingea cu metalul gaurilor pe suruburile care erau prinse in sasiu  sau punte si se transmiteau niste zgomote de parca erau mici implozii. 

Rezolvarea

Dat jos scutul

page4.thumb.jpg.8bc6039b100a69d3625d3cfa5ecd78c6.jpg

Curatat si retusat  , ca deh  , de data asta chiar a luat bataie :) 

Apoi am marit gaurile de la prinderile de scut si am cumparat niste bucse corespunzatoare pentru gaurile acestuia . Dupa putin mesterit , rezultatul este cel de mai jos

page3.thumb.jpg.de4da3f69c6d67b0570dc6ed0802367f.jpg

M-am surprins pe mine insumi  :)  acum chiar ca nu mai e nici un zgomot... 

Pacat ca ziua incepuse atat de bine , multumit de treaba facuta si efortul depus (scos/mesterit /montat scut )  .....in seara respectiva mi-am spart telefonul personal din gresala......   asta e , se mai intampla ...... asa ca ma urc in masina sa plec sa iau si eu un amarat de telefon ...ca nu are cum sa stea omul fara socializare..... si cand bag cheia in contact vad asta

page2.thumb.jpg.40ae61aed52602bd0968d8e9effdf6f0.jpg

Vorba aia ...... cand vine beleaua , vine cu prieteni . 

Dupa un moment de astepare si contemplare ...

05onfire1_xp-facebookJumbo.thumb.jpg.1d303b3f24eadd43572d9eefa875a6f0.jpg

am decis sa nu imi mai fac nervi ....sa trecem peste situatie cu calm .....variante sunt.   O sa il rezolv la primavara/vara cand este cald afara . Ori pe Casco ori in regie propie ramane de vazut. 

Intr-un final am dat sa pornesc motorul si sa plec in sfarsit sa iau telefon si cand am dat sa pornesc , a pornit extrem de greu ( invartit)  :banghead: si pe langa asta mi-au dat si xenoanele eroare  Voltage to low 11.2v  fiind puse pe Auto , s-au aprins la pornire

A doua zi dimineata , mi-a fost confirmat faptul ca bateria este la ultima suflare , nici webasto nu statea mai mult de 2->3 minute pornit .  

Cu toate ca masina pornea , mai greu dar pornea  .....nu am vrut sa stau sa isi dea duhul complet  asa ca azi am schimbat si bateria

page1.thumb.jpg.aa78ef02e78f9e79570c4324dbce8472.jpg

Am trecut de la 72Ah baterie OE la  un Exide 77Ah productie 06.2019 cu un curent de pornire mai mare.  

Marele avantaj este ca nu am start/stop, asa ca bateria este normala si fara BMS :cool: oricum la banii astia daca tine 2 ani  m-am scos . 

Link către comentariu

pfff, beleaua cu prietenii ei au venit cu multe cheltuieli. Telefon, parbriz, baterie... cel mai nasol e parbrizul ca acolo dureaza, la restul merge rapid, numai bani sa ai. Acum vad culoarea interiorului, pai eu cred ca faceam cu nervii sa merg off road cu asa interior :))  aveam compartiment de papuci sub caroserie pentru iesit in natura sa nu murdaresc prin masina :D . Rezisti cu asa interior? Chiar daca e piele, tot se murdareste.

Link către comentariu

la tine au venit belele cu extra toping.

deci parbrizul l-ai gasit asa cu masina parcata? a cazut ceva pe el sau cum s-a crapat?

daca ai chef de mesterit, poate o gura de vizitare pt ulei pe scut? am avut asa la golf, e f util la revizie.

Link către comentariu
15 minute în urmă, Muale a scris:

poate o gura de vizitare pt ulei pe scut

are deja una pe bara :P cred ca si pe acolo poate sa ajunga la surub :)) 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!