Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Railor , stiti bine ca nimic nu se compara cu senzatia de placute de frana noi!  Merge mai bine franeaza mai bine :)   plus ca eu aveam si zgomotul ala subtil si specific al placutelor care la schimbarea  sensului de mers inainte/inapoi faceau mici pocnituri  . Acum e totul fara zgomot! 

Link către comentariu

Am mai bifat inca ceva pe lista de modificari si anume am pus plasa metalica la grila inferioara din fata .  Spre rusinea mea am pus plasa la mai bine de un an de la achizitia masinii cu toate ca era cumparata de peste 6 luni.....:tuktuk:

Cu ocazia asta am vazut si cat de mult jeg ramane prins intre suportul de numar si bara.  Cert e ca piticul de pe creier s-a activat si acum trebuie sa bifam o astfel de curatare cel putin odata pe an

page1.thumb.jpg.6e8ca96cb0460e41afec8d3c0b85c2e2.jpg

Ocazie in care am vazut si cat de ciuruita este bara, in suportul de plastic erau date si doua suruburi de neam prost cu toate ca toate clipsurile erau intregi si intacte. 

Scoaterea grilei nu a fost asa de usoara cum am crezut.....mare grija cand se trage , mai greu cu scosul primului clips ,  pentru restul e cancan....

Am folosit plasa de aluminiu (tip plasa de gradina) , identica cu cea folosita pe GOLF . Granuliatia este destul de fina sa opreasca pietrele si insectele dar destul de larga sa permita aerului sa treaca corespunzator. 

page7.thumb.jpg.0e764037d2b87c918d3f2d8410b003ee.jpg

Plasa am vopsito negru lucios inainte de montare

page5.thumb.jpg.36551b35bd97e500c407cd52f34bb769.jpg

Grila a fost gaurita "fin" de jur imprejur pentru a prinde plasa cu soricei negrii. 

 page6.thumb.jpg.32f556a30b0f1ea3ed8af94e9698f62d.jpg

page4.thumb.jpg.c6e34fa370b7e08e544fbb4f41704622.jpg

Iar rezultatul final arata cam asa :

page3.thumb.jpg.0ebfe34813781519a44ee7c13a10bd48.jpgpage2.thumb.jpg.28a1cefce23f123ddcc63412e0a8890e.jpg

Iar la final am montat si un suport de numar "intim" sa renunt la suportul dublu:

page8.thumb.jpg.bb0bf96609d6f04bd520d31628cb85d2.jpg20190609_194746.thumb.jpg.8539109f86ef86cf8c2f7ea24cd1632f.jpg

La plasa sunt complet multumit , a iesit foarte bine dupa parerea mea , de la suportul de numar ma asteptam sa fie mai WOW ,  nu e chiar ce ma asteptam  dar intr-un final a iesit :

331qpi.jpg.ee00e91d7be6c5a3de0a807fb44985a1.jpg

Modificat de Doomy
Link către comentariu

Si acum ai suport dublu. Trebuie sa renunti de tot la unul dintre ele. Daca se vad urat gaurile, ramai cu cel Oem in care lipesti numarul. Daca nu, mergi pe varianta cu cele 2 clipsuri. :)

Link către comentariu

@Bebeee din pacate la cel OE care se prinde de bara nu am cum sa renunt , este diferenta de nivel intre bara si grila (se vede in poza 1)  asa ca ramane doar varianta cu lipitul numarului . Ramane sa experimentam. 

Link către comentariu

chiar ca... de unde?

surubul unde se prinde, pe suport sau si in bara?

Link către comentariu

@Doomy: plasa aia era un "must have" pentru ieșirile tale în natură. Cel puțin cred că la crengute mai mici, nu mai stai cu emoții. 

@CristianH: interesant. Sunt capacele de la suruburi de mobilier pe care le-ai vopsit? Le-ai si lipit sau doar fixat pe șurub? După fixare, numărul mai "zornăie" de la vibrații? 

Link către comentariu

eu as pune plasa din aia sub grila de la stergatoare.

nu stiu cum ar merge prinsa acolo

Link către comentariu

Mi-am facut de lucru cu voi :biggrin:

2lxtlkz.jpg

Numarul intra perfect in suportul original, nu misca, nu zornaie.

Link către comentariu
2 hours ago, Muale said:

eu as pune plasa din aia sub grila de la stergatoare.

nu stiu cum ar merge prinsa acolo

mi-ai luat cuvintele din tastatura

am pus plasa asemanatoare - mai rara insa sub grila de la stergatoare de la rexton - mult mai rara decat cele de la vag-uri

dat jos plasticul de la stergatoare, modelat pe forma lui, pe dedesubt, si prinsa cu popnituri din exterior. popnituri vopsite negru bineinteles.

si culmea, din cauza ghetii si varstei s-au rupt cateva din lamelele grilei originale si a ramas doar plasa in unele locuri

demersul l-am facut imediat dupa ce am luat masina, cand am adunat o groasa de frunze din spatiul stergatoarelor

Link către comentariu

trebuie o solutie mai eleganta, nu gauresc sa bag nituri acolo

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Stergem praful pe aici cu o excursie pana la Sibiu si imprejurimi cu traseul de dus pe Transalpina. 

Ca de obicei puncul sensibil al traseului Ranca->Obarsia Lotrului este sa te poti bucura de drum.....si nu de aglomeratie....asa ca alegerea intervalului orar si a zilei este cruciala :)  

Eu personal am evitat zilele de weekend pentru a merge pe astfel de trasee  , asa ca ziua aleasa de mine a fost vineri . In jur de 09:30 inceput traseul din Ranca spre Obarsia ,  atunci s-a dovedit sa fie "Just right" .  Ceata deja disparuse  iar ca trafic.....exact cum trebuie ....pustiu

page1.thumb.jpg.4909f6de16a53610ae60b305bf62b833.jpgpage2.thumb.jpg.b5a24a40c86d5a41b4c12e9c9599017d.jpgpage8.thumb.jpg.db5ff3250f07d5125461277a39604ff5.jpgpage3.thumb.jpg.744cc040501a818bb84714d6b4a0e80e.jpgpage4.thumb.jpg.ef54a99e7e006cacb242e2113f424048.jpgpage9.thumb.jpg.ddf16648c5efc72a546627a750a65b53.jpgpage5.thumb.jpg.db0438eeb865679419e31eabc308c32f.jpgpage6.thumb.jpg.5e24b519863ea80c43c94f8f9bd03287.jpg

Si cateva momente frumoase din traseul Ranga->Obarsia Lotrului  : 

 

La inroarcere mi-am incercat norocul si pe Transfagarasan , am zis si eu ca poate...poate am si eu noroc sa fiu printre primii exploratori ai anului dar din pacate nu a fost sa fie , inca era zapada destul de mare sus pe drum si de la Balea Cascada era semnul de circulatie interzisa. 

page7.thumb.jpg.df6e9d29842b2afa2aec08be95320534.jpgpage11.thumb.jpg.81b8854ac85499ddf5e1d4abda3cbcd2.jpg

 

Printre altele am mai vizitat si Castelul de lut din "Valea Zanelor" , din pacate nici o zana prin zona , doar melteni peste tot. 

page10.thumb.jpg.c340a2faeaeeabee0a0047ccae971f0c.jpg

 

Si apoi si Cetatea Fagaras . Spre rusinea mea am trecut de zeci de ori pe langa cetate dar nu am oprit niciodata , am zis ca de data asta sa fac o exceptie si ca nu strica 20-30 minute sa vad despre ce e vorba , minute care s-au transformat in aproape 3 ore de vizita , fiind foarte placut surprins de cat de multe sunt de vazut in interior.  

page12.thumb.jpg.33aa4655ce75bd9568b6416d4b6faaf4.jpg

Incerc sa mai tin si eu pasul ca am ramas in urma cu postarile :wacko:

Link către comentariu

In ultima perioada mi se parea mie ca  este ceva in neregula cu accelerarea masinii atunci cand este rece mai ales la prima plecare de pe loc   , parea ca  "da in nas"  cateodata  iar aproape de fiecare data mi se parea ca apas acceleratia cam mult  ca masina sa se simta "vie"  , asa ca am facut mai multe investigatii si loguri in mers pentru identificarea problemei . 

Dupa cam 30 zile de monitorizare in diferite conditii am constatat urmatoarele

1 -  Injectorul nr  1  este mai "lenes" decat celalalte , fapt ce ducea la niste valori ~0.9 la rece valori care duceau la "datul in nas" mai mult ca sigur , problema aparent am rezolvato in ultimile 20 zile prin alimentarea doar cu OMV Max Motion (2 rezervoare)  ,  valorile la rece acum stau pe la ~0.6 pentru injectorul cu problema .  Posibil sa fie si alti factori implicati (temperatura , umiditate)  dar momentan eu consider problema rezolvata alimentand Max motion . Multumesc Catalin @EEXCALADE  pentru ideile date pentru monitorizarea acestuia. 

2 - Pedala de acceleratie avea "Goluri" in cursa de apasare !    Aici chiar am avut  un mic moment WTF cand am vazut logurile cu valorile acesteia .  

Pedala incepea la prima apasare la 3%  pe VCDS  , asta se lega in mod direct ca nu puteam sa tin turometrul in mod voit la 1000 ture , la mine cum apasam sarea direct la ~1150 ture  . 

Intre 9% si 13% apasare  nu erau citite valorile pe VCDS !!  Era GOL !   de la 9 sarea la 13 direct  iar valorile urcau foarte aleator . 

Dupa ce apasam destul de mult ( jumatate de cursa ) trecea de 25% unde revenea totul la normal , valorile cresteau gradat din 0.5 in 0.5  procentual si totul era normal.  

Pentru rezolvarea acesteia am mers pe varianta  cu pedala noua OEM care este direct cu talpa metalica , iar cu ocazia aceasta am schimbat si celalalte doua pedale (ambreiaj si frana ) cu cele OE. 

page1.thumb.jpg.66bc3a145f095200996e1b13d255a838.jpg

Pedalele OE cumparate au fost de SKODA YETY ! care se potrivesc 100% cu cele de Tiguan ! :D  Diferentele fiind doar de constructia fizica a acesteia ,  sloturile in sine sunt identice. 

Trebuie sa recunosc ca aici am mers pe recomandarea lui @Andrei_72 in alegerea pedalelor. 

page2.thumb.jpg.e1fcace115e2937e68be82d49a1ac776.jpg4

 

Am ramas socat cand am facut primul test drive cu pedala noua !   Masina raspunde mult mai repede la apasarea acesteia si nu mai este necesara apasarea foarte mult a pedalei pentru cresterea turatiilor .  Pe langa acest lucru , pe VCDS procentele cresc din 0.3% in 0.3%:rolleyes: foarte precis  si foarte liniar .  Acum pot sa tin fara probleme sau prea mult efort turatia la 1000 daca doresc . 

Rezultatul final arata cam asa

page3.thumb.jpg.7f639653a68d00db6c5922cdfc728fd1.jpg

PS:  Poza a fost facuta exact inainte de curatarea interioara , asa ca nu luati in considerare mizeria  :) 

Link către comentariu

Buna treaba cu pedalele :icon_thumright:  upgrade la functionalitate si la aspect.

Ramai la maxxmotion, e cea mai ok motorina dpmdv.

Link către comentariu

Arata bine! :icon_thumright:
Ma bucur ca s-a potrivit. Daca nu, îmi luam înjurături...:))

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am reusit sa bifez si un Transfagarasan  ,imi era cam frica sa nu prind aglomeratie pe el deoarece am ajuns in mijlocul zilei.  Decizia a fost una de moment  , eram pe autostrada Buc->Pitesti in drum spre Oradea :)  si am auzit pe statie ca e jale mare pe Valea Oltului  , accident , aglomeratie  adica traficul de zi cu zi......asa ca hop rapid am facut dreapta spre Curtea de Arges   pentru ca  why the f*** not :) .  

Echipamentul video este intotdeauna cu mine prin deplasari asa ca  a iesit cam asa ceva : 

1793806096_page6.thumb.jpg.2acd4346a70c1a5438e443010aaf6278.jpg

 

Imediat dupa Vidraru am dat de "vedetele" de la debarcader : 

page6.thumb.jpg.0da683fefd84e93d9bfe4f971e1d1182.jpg

 

Iar pe urcare si coborare  spre suprinderea mea am prins drumul liber spre pustiu !  asa cum ii place exploratorului ! 

1512341639_page1(10).thumb.jpg.c39c2ee2ef210428fba721704ce2d4c6.jpg1960765731_page1(11).thumb.jpg.f9b4c27bd65fc9e538b5c18ef5cf92ed.jpg

 

La Balea zapada inca era stapana :) 

1699850033_page1(1).thumb.jpg.32c50c7b2419b0accaee0725f7cd3d6d.jpg

 

Iar la coborare a fost cam asa : 

693339398_page1(5).thumb.jpg.fb4bc7f126733dd07154b8c5a00bfa82.jpg9588216_page1(6).thumb.jpg.db9100d28ddb418c116e6ff5eb8fb0de.jpg52143382_page1(8).thumb.jpg.db3b916eab67ac6a2adbe1b7dcf3b8cf.jpg379821095_page1(4).thumb.jpg.937e5a92c3e9379a1397d2dd9be32b33.jpg

 

Si un "filmulet  care  arata drumul in toata splendoarea lui

 

 

Am depasit termentul de revizie , cu prima ocazie o sa o facem !  

 

Modificat de Doomy
Link către comentariu

sper sa am bafta ta (drum liber) cand/daca ajung anul asta acolo.

Link către comentariu

In timpul saptamanii ( in general ) e muuult mai liber decat in weekenduri. Poate in August sa fie mai aglomerat si in timpul saptamanii. 

Link către comentariu
Laurentiu_LWR

Cred ca asfaltul a fost ultimul lucru la care s-a gandit cand a ales traseul ?

Cand ai balon mare simti altfel drumul...brusc toate drumurile par foarte bune  ?

Link către comentariu

@Muale asfaltul pe urcare  pe partea de Arges este jalnic ( nimic schimbat in ultimii 4 ani)   ,  din filmul de mai sus ar trebui sa iti dai seama de miscarile caroseriei in functie de gropi .  Nu folosesc deloc stabilizare video , folosesc ca punct de referinta caroseria masinii pentru stabilizare.  Asa ca orice miscare de caroserie este reflectata si pe filmare :)  

@Laurentiu_LWR  asa este ,  acum lasand mofturile la o parte , chiar se simte diferit cu balon mai mare ,  fundul sta mult mai relaxat pe scaun ( mai fara griji) :)   

Link către comentariu

Si ca tot suntem la capitolul "Trans"   mai bifam unul pe lista :  TransApuseni :eek:

Va urma o descriere detaliata dar deocamdata doar o mica parte a ce va urma: 

1179901326_2(6).thumb.jpg.9e3a1180889e2f7590f2edcd41ed0c66.jpg2064066997_2(4).thumb.jpg.31601cbf5cc32f9438e5f77da32cb411.jpg684446060_2(7).thumb.jpg.557fc7f26e6d04aeb2beb33276ef7c75.jpg

 

:wub::wub::wub:

249282031_1(11).thumb.jpg.2c82b7c608017eaef6446a43fcf30b42.jpg984132752_1(12).thumb.jpg.8d3c60cdc299493bd8056fe4640c9d83.jpg1662794371_1(7).thumb.jpg.26b8435352dea78771634290976e380c.jpg1790760928_1(9).thumb.jpg.7675a0dc3d08f01c369b7716158ee9ff.jpg157280388_1(10).thumb.jpg.daa9c9cfdbb2c0b22fbeaf41b59916be.jpg

 

Stay tuned! 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!