Jump to content

S Kodiaq Moon White


yanq

Postare recomandată

Foarte tare aventura !  Trebuie sa recunosc ca sunt putin gelos !   Cand ai trecut raul acolo sigur ai ramas cu semne pe plasticele de la bara si usi :(   dar  senzatia si entuziasmul au compensat pentru tot .  Vor intra la capitolul  "Battle scars " :icon_thumright:

Cred ca multi colegi pe aici se intreaba acelasi lucru legat de ce ai spus : 

în urmă cu 16 ore, yanq a scris:

Si dupa exact 6314 km, 98 ore de condus, 6,6 consum, 12 zile si praduit un buget de aprox 7000 lei...

7000 lei doar drumul ? sau total cheltuieli cele 12 zile ?   Pentru varianta cu drumul se intelege , pentru varianta cu total mi se pare extrem de putin  :)  

Pentru un pasionat de condus 98 ore in 12 zile   "is not a big deal" mai ales daca ai o masina care te ajuta :)    

Daca nu aici , macar in aria asta poate faci un topic https://vwforum.ro/forum/87-calatorii/  pentru a detalia aceasta aventura  ? 

Keep it up !

 

Link către comentariu

Desi nu sunt un bun orator o sa incerca sa detaliez un pic experienta gruzina.

in informatiile gasite initial pe internat m-a atras faptul ca predomina zona montana si cam pe toata intinderea tarii gasesti cate ceva de vazut/vizitat. Pentru cine nu stie, Georgia este o tara mica (cam de 3-4 ori mai mica decat a noastra) iar in urma invaziei ruse de acum 11 ani si-a pierdut controlul asupra a 40% din teritoriu in regiunile separatise Abhazia si Ossetia, tancurile rusesti ajungand atunci la doar 60 km de capitala Tbilisi.

Au existat mici inconveniente de planificare de la inceput. In primul rand am constantat ca Georgia nu exista ca tara in hartile din Kodiaq (desi am Columbus cu full Europa....ei considera ca si in multe alte evidente tara caucaziana ca probabil fiind in Asia). Tot ca am putut face a fost  download offline la harta in Google Maps de pe Galaxy S10 si sa-l folosesc offline prin Android Auto... si a functionat). Un al doilea impediment a fost accesibilitatea roaming, Vodafone neoferind abolut nimic la abonamente pentru acesta tara. Solutia a fost sa iau inca o cartela prepay tot de la Vodafone care pentru o extraoptiune de 35 euro  am avut 1gb trafic de net si 100 min/sms internationale/roaming, noroc inca o data cu S10-le ca e dual sim. In Turcia insa mi-am luat o mare tepa cu netul pentru ca am avut optiunea roaming pe zi activa (ceva i ngenul cu 3 euor/zi si sa folosesti beneficiile din abonament....am constat insa ce netul era in limita a 500 mb....si m-am trezit cu un cost suplimentar de aproape 50 eur :( cand aproape ajunsesem deja in tara). Folosind S10-le si pentru navigatie in masina si pentru filmat si poze si in acelasi timp sa il si incarc a dus la suprasolicitarea lui si de multe ori mi-a dat mesajul ca e prea fierbinte si nu mai mergea nici incarcarea bateriei si nici sa filmez.....am pierdut in felul acesta multe momente de imortalizat. Acum imi pare rau si ca nu l-am luat cu 512 gb memorie pentru ca filmarile la 1080 60p au ocupat memoria destul de repede.

Si o alta chestie e lipsa posibilitatii de a face carte verde pentru Georgia in Romania...insa s-a rezolvat repede la intrarea in aeasta tara...practic esti asaltat de asiguratori dupa ce iesi din vama (costa 10 eur dar am platit 15 pentru ca trebuie echivalent in lari si te pacalesc la curs). Bani am schimbat doar 100 eur in vama in lari pentru ca e teapa la curs de 10% dar am facut-o pentru ca m-au speriat ca nu pot plati cu cardul la ei in tara...partial au avut dreptate petnru unele locatii), am mai schimbat apoi la banca in Batumi inca 150 eur iar in rest am folosit doar cardul pentru plati.

Politia georgiana este "cool"... in era lui Saakashvili au avut parteneriate cu americanii si au Ford-ri americane din acelea cu bare de acrosaj montate in fata, Skode si tot felul de masini de teren. Pana si uniformele le au americane si atitudine la fel (pacat ca pe unii nu ii ajuta corpolenta) :)  Sectiile de politie sunt precum niste cafenele, toate din sticla transparenta si sigle luminose, par foarte prietenoase (tot din era fostului presedinte....de deschidere a autoritatilor fata de populatie). Masinile de politie merg mereu cu semnalele luminoase pornite si foarte repede, probabil au ramas cu sechele de cand le fugareau tancurile rusesti. In Georgia nu ne-a oprit deloc politia dar toti erau foarte curiosi, ii urmaream cu privirea cum se uitau la numarul de inmatriculare. In afara de masini de Rusia si Armenia nu am vazut alte nationalitati in tara lor.

Drumurile sunt cam ca la noi, cu o singura banda pe sens, trafic intens, au si o mica autostrada de vreo 100 km. Toate masinile respecta limitele de viteza (indiferent ca erau 40, 60 etc), foarte rar era cate un aventurier. Nu stiu daca sunt chiar civilizati rutier sau le e frica de amenzi intucat e politie peste tot. Nu se da prioritate la pietoni pe trecere, inclusiv cu politia de fata, iar in sens giratoriu nu stiu nici acum cine are prioritate ..pentru ca la intrare nu ma lasa nimeni iar din spate ma claxonau si flas-huiau...de fiecare data. Masinile cam 40% au volanul pe drepta.

 

Va urma....

Link către comentariu

Limba gruzină este o limbă imposibilă atat scris cat si vorbit! Ei stiu foarte bine rusa (o stiam si eu pana prin clasa a 12 a...dar sunt 19 ani de atunci si n-am mai exersat-o deloc). Engleza nici atat...deci comunicare prin gesturi, mimica, poze si zambete.

Georgia este printre primele tarile crestine din lume. Au si o legenda frumoasa. Se zice ca atunci cand Dumnezeu a impartit pamantul popoarelor de georgieni a uitat. Si cum nu putea sa îi lase fara pamant lor le-a dat ce e mai frumos...adica raiul.

Aici am compilat o prima parte din traseul Ushgului-Lentekhi. Ce nu mai este un traseu turistic. Doar vreo 7 auto am intalnit in aprox 70 km.

Poze din Gori (muzeul si casa lui Stalin...ăsta fiind georgian), Ananuri Fortress( a fost coperta Lonely Plantets in 2018) si mancare si dulciuri.

Continuare in week-end intrucat concediul se prelungeste si in Romania ?

 

FB_IMG_1563967825133.jpg

FB_IMG_1563967829684.jpg

FB_IMG_1563967855059.jpg

FB_IMG_1563967835072.jpg

FB_IMG_1563967840327.jpg

FB_IMG_1563967871297.jpg

FB_IMG_1563967884536.jpg

FB_IMG_1563968038053.jpg

FB_IMG_1563968053378.jpg

Link către comentariu

Este si ăsta incarcat la aceeasi calitate! Însă îi ia ceva timp lui yt pana să îl proceseze 100%

Link către comentariu

ok, vezi ca pe topic-ul meu de la Masina Mea ti-am dat link de la Forge cu kit de inaltare premium pentru Kodiaq;)

Modificat de Epo
corectare greseli de redactare
Link către comentariu

Am vazut de cand ai postat insa nu deocamdata nu vreau sa renunt la confort nici macar 1%. Este in rationament cred pentru care nici versiunea Scout nu a primit mai mult de 0.5 cm in plus. Sunt "fascinat" insa de noul Logan Stepway cu 21-23 cm garda la sol ?

O sa incerc sa raspund si la intrebari. Anvelopele de vara au facut fata traseului pentru ca l-am facut din sensul corect. Daca il abordam invers as fi abandonat si m-as fi intors  dupa 15-20 km. Problema este cu alunecarile de teren care sunt incontinuu si cursurile de apa ca pot devenit torente oricand . Din 20 in 20 km aproximativ am intalnit cate un utilaj care nu facea altceva decat sa degaje alunecarile, bolovanii si sa refaca trecerile prin cursurile de apa. Poti ramane oricand izolat din ambele sensuri si semnal pe mobil nu este.

De atins la curusurile prin rau ating protectiile de noroi spate de la roti si fusta la bara din spate. Cred ca de asta nu au pus protectiile din fabrica.

Bugetul cheltuit a fost pana in 7000 lei aprox pentru ca viata este foarte ieftina in Georgia. Motorina este intre 2.23 si 2.65 lari litrul adica 3.25-3.86 lei. Au Rompetrol, Lukoil, Socar si in rest de ale lor. Am avut grija ca pentru aprox 35% din toti km facuti sa alimentez de la ei.

De asemenea cazarea si macarea sunt foarte ieftine. Poti sta la un "guest house" (abunda de asa ceva) cu 15-30 lari adica 22-44 lei sau 40-80 lari la hoteluri, adica 60-120 lei. Le-am incercat pe toate, inclusiv hoteluri "occidentale" cu 220 lari (320 lei) unde un pahar de vin georgian sau o cafea costa cat o noapte de cazare la un guest house. Dar pentru variatie merita toate incercate.

Nu am avut nimic rezervat pe nicaieri dar in jurul locatiilor de interes am avut memorate in google maps 2-3 locuri potentiale de cazare.

In Vardzia spre exemplu toate erau full si de la un hotel ne-au ghidat ei catre altul care era super ok ai ne-a cerut doar 80 lari/camera (117 lei). Seara am mers la restaurantul hotelului si am vrut sa comandam insa ne-au zis ca nu e nevoie intrucat ei aduc tot ce au pregatit. Si au umplut masa cu peste 8  feluri de mancare. Apoi dimineata la micul dejun la fel. La plecare am zis "stai sa vezi cat o sa coste si mancarea!" dar surpriza...ne-au zis ca in cei 80 lari a fost inclusa si cina si micul dejun...

 

Link către comentariu

Foarte faina aventura. Cum zicea un coleg cu Tiguan... cojones, nu gluma :D ?

Link către comentariu
On 7/20/2019 at 8:46 AM, ShadoWzZ said:

...vazand reactia dupa reusita e clar ca asta e placerea ta nevinovata

Să știi ca reactia are un substrat ce a rezolvat o dilema. Cu vreo 4-5 km inainte de acel curs de râu m-a flash-uit un x-trail ce venea din față ca sa opresc. Era o femeie belgianca singura, un fel de Xena (probabil masina fiind inchiriata) care vazand tricolorul de pe kodi a crezut ca e steagul ei ?.  Dupa ce si-a dat seama ca a facut o confuzie mi-a spus ca urmeaza acea trecere prin rau si ca probabil ca nu o sa reusesc sa trec. Imi gesticula ca este un prag mult prea mare de urcat la iesirea din apa si ea a incercat de mai multe ori pana a reusit.  Dupa un mic consiliu in kodi s-a votat pentru continuarea traseului pentru ca daca la respectiva a fost pe urcare zona dificila inseamna ca la noi va fi pe coborare...si s-a anticipat corect ?

Si o ultima compilatie din traseul offroad..1080p 60 ?

 

Link către comentariu

~35k km....toate bune si frumoase. Si inca o mica completare de lichid de racire...cam 150 ml pe la 15k si 150 ml acum. Nu cred ca ar trebui sa imi fac griji ?

 

FB_IMG_1564845263116.jpg

FB_IMG_1564845267530.jpg

FB_IMG_1564845260622.jpg

FB_IMG_1564845265454.jpg

Modificat de yanq
Link către comentariu

Super, insa eu stiu ca muntii se escaladeaza pe jos, se face sport, nu se polueaza natura, satisfactia e si mai mare dupa km intregi de escaladare, poate se si innopteaza cu cortul sus.... just sayin'

Link către comentariu
30 minutes ago, Aerofan said:

Super, insa eu stiu ca muntii se escaladeaza pe jos, se face sport, nu se polueaza natura, satisfactia e si mai mare dupa km intregi de escaladare, poate se si innopteaza cu cortul sus.... just sayin'

-1.

Daia arde Amazonul. Frumoase peisaje. Anvelopele banuiesc ca sunt de vara.

Link către comentariu

Eu sunt invatat sa mai am si activitate, nu numai in masina si peste tot cu masina. In concedii ma duc cu masina, avionul sau alte mijloace si acolo o iau la pas sau cu bicicleta.
Era o idee, oricum nepasarea oamenilor va duce la dezastre (asta daca tot ai deschis subiectul Amazon) si parerea de rau nu va mai ajuta. Vom ajunge sa platim O2-ul. End off topic.

Link către comentariu
54 minutes ago, Aerofan said:

Super, insa eu stiu ca muntii se escaladeaza pe jos, se face sport, nu se polueaza natura, satisfactia e si mai mare dupa km intregi de escaladare, poate se si innopteaza cu cortul sus.... just sayin'

Unele poze sunt făcute de sus...iar Kodi este jos. Asta însemnând că a existat si ascensiune pe jos...

Poluare? In urma trecerii "ursului" nu a ramas mai nimic. Dioxidul de carbon a fost deja asimilat de vegetatie iar urmele anvelopelor vor disparea probabil după prima ploaie. Însă conservele și pet-urile drumeților per pedes sunt în continuare în jurul lacului și pe munte...

Anvelopele, da sunt cele de vară cu 35k km (minus vreo 5-7k cu cele de iarnă). Atât timp cât solul este stâncos iar vegetația nu e umedă anvelopele nu sunt impediement la ascensiune. Singurul inconvenient care necesita atentie sporita este garda la sol...

Si cutia dsg uneori mai dă senzatii pe ascensiune. La urcarile sustinute abordate in forță are uneori variații de putere in sensul ca iti da senzatia ca va ramane fară forță la un moment dst pana sa ajungi sus dar isi revine inainte sa rămână. Probabil e optimizarea care nu o lasa sa se tureze mai mult decat considera ca are nevoie...

 

Modificat de yanq
Link către comentariu

frumos topicul , il urmaresc pentru poze , felicitari

caii sunt tare periculosi cand treci pe langa ei ( si cu si fara masina ) , trebuie sa mergi foarte foarte atent

 

 

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Vârful Mădăraș, Harghita, probabil (încă) România...sau cum sa vizitezi Ungaria la noi acasă.

 

FB_IMG_1568047078759.jpg

FB_IMG_1568046999000.jpg

FB_IMG_1568046978653.jpg

FB_IMG_1568046952914.jpg

FB_IMG_1568046957469.jpg

FB_IMG_1568046963372.jpg

FB_IMG_1568046955293.jpg

FB_IMG_1568046973869.jpg

FB_IMG_1568046965799.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!