Jump to content

Recommended Posts

Salutare,

 

Subiectul este despre: Audi A4, an 09.2010, versiune 2011, 2.0 TDI, Automat, cod motor CAGA, 225000 km (luata anul trecut la 200 K)

 

Nu stiu daca e cel mai potrivit loc unde pot sa intreb insa ma confrunt cu o situatie mai "neobisnuita". Iata povestea:

A doua zi de Craciun ma intorceam de la Onesti spre Brasov cand pe Oituz (la urcare) mi s-a rupt cureaua de accesorii. Am tras pe dreapta am sunat in stanga in dreapta si am decis sa merg asa cu masina "pe baterie" pana pica. Inainte de asta am desfacut capota, am tras afara ce a ramas din curea (miste ate efectiv). La momentul respectiv masina pornea... mergeam cu ea (maxim 70 km/h) si am tot mers pana la Reci (circa 45 km, +/-). Bun... acolo s-a stins tot, am tras pe dreapta si am plecat pe platforma.

Fiind intre sarbatori am dus masina la AutoNovex (Ford - pe calea Feldioarei) cu cagndul sa schimb cureaua si gata... - eventual sa iau o baterie nou.

"Meseriasii" de acolo (respectiv un Nea Pandele... - care parea ca a reparat numai combine, tractoare si dacii (no offense)) mi-a schimbat cureaua de accesorii si role si apoi au constatat ca "nu porneste". Au scos senzorul de la axul cu came si au pornit-o... Dupa care mi-au spus "ti-a sarit si distributia de la punct" ca ti-a prins bucati de curea de accesorii pe dintii de la cea de distributie... Am mers pe mana lor si am schimbat si distributia (role + curele). Bun... M-au sunat "e gata". Am fost sa iau masina am dat 2 ture in curte la ei si am aprins "check engine". Dupa reset de cod si alte filozofii mi-au spus "ti s-au strambat supape" (+ 1000 euro pe scurt).

Am luat masina de acolo si am plecat - masina mergea dar nu tragea motorul. Am mai fost la un alt mecanic care stiind "istoria" fara mari investigatii (doar 50 lei ce am dat) mi-a spus acelasi lucru: desfacem motorul si rectificam chiulasa.

Am plecat si de acolo la un alt service (locul unde cu un an in urma am schimbat distributie + curele + ulei la cutie... cam tot ce face un om "cu frica de Dumnezeu" cand cumpara o masina SH). Bun... la acest service am aflat ca am motorina pe bujii si ca is "injectoarele" desincronizate sau ma rog, un termen de asta "medical". Bun... am "sincronizat" injectoare - desi dupa ce am mai povestit de asta multa lume a inceput sa rada... ca nu exista asa ceva... Am plecat de acolo cu masina care mergea "un pic mai bine" - gen am mers cu 100+ (cu rugaciuni in gand) dupa care din nou "check engine". M-am intors la ei... "e debitmetru" - daca mai face il schimbam... Din momentul distractiei pana acum aveam deja 15 ani imbatraniti... 

Am decis sa merg la alt service... Am mers cu un tip (a nice guy) in testing si da... desfacem motorul. Am luat chiulasa de la el si m-am dus la Ozun (renumitul loc de asa ceva...) Bun...

Aici prima data Nea Laci sau Loti (chiar nu conteaza) imi spune: Axele cu came nu le putem testa - restul facem ! Rezumatul e asa:

Toate supapele sunt strambe (lovite - sau naiba stie...)

Test fisura, supape, culbutori... bla bla bla peste 1500 lei (tachetii citez: "mai merg"). Axele cu came (am 2) + 1800 lei. + manopera la mecanic sa puna chiulasa la loc.

 

Am incercat sa aflu e posibil sa  fie camele deplasate pe de AX dupa o poveste de asta ? Sa schimb si axele sau doar restul ?

 

As aprecia orice raspuns rapid.

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Salut, ia legatura cu userul acesta, te poate ajuta. Ai numarul de telefon in partea stanga jos.

Link to post
Share on other sites

test de compresie nu ai facut?axele nu se stramba asa usor iar axele a.m. nu sunt ca cele de origine

Link to post
Share on other sites
Just now, ionut10a said:

test de compresie nu ai facut?axele nu se stramba asa usor iar axele a.m. nu sunt ca cele de origine

Compresie aveam. De aia s-a ajuns la injectoare... si investigatiile aferente la ele.

 

 

Link to post
Share on other sites

Nu stiu cat aveam. Nu detin informatii de astea "secrete". Stiu asa: o sa luam compresie si vedem daca e de la supape. S-a luat respectiva compresie si s-a ajuns la concluzia ca "ai compresie" deci sa vedem pe la injectoare ce o fi. Mi s-au "calibrat" alea si am primit masina care parea ca merge un pic mai bine. Apoi mi-a aparut eroarea cu debitmetrul si de la aceiasi tipi am primit sfatul sa il schimb. Apoi am zis sa mai cer o parere si am desfacut motorul.

Revin la intrebarea: e posibil sa se miste camele de pe axe si sa aia sa fi fost supapele strambe ? sau doar s-au strambat ca mi-a sarit distrobutia de la punct ?

 

Merci de implicare :) 

 

Link to post
Share on other sites

debitmetrul sau maf masoara aerul care intra in motor,deci sigur ai o problema la motor

axele cu came sunt dintr o bucata si nu se pot stramba inaintea supapelor

 

Link to post
Share on other sites

Asta e chiulasa...

 

Mi s-a zis ca sunt came care se pot deplasa de pe ax ca sunt puse la rece/cald... Dar ma gandesc asa ca prostu... cata forta trebuie sa actioneze sa iti mute camele de pe ax ? 

Florin

 

WhatsApp Image 2018-02-16 at 16.06.32.jpeg

Edited by achebv
Link to post
Share on other sites

La motor se auzea o bataie in plus, supapele se vedeau lovite, aveai urme pe pistoane?Sa nu fi dat rateu mecanicul cand a pus distributia prima data.

Link to post
Share on other sites

După montajul la cureaua de accesorii, nu pornea... au scos senzorul de la axul cu came și au pornit-o. Apoi a acum A-T distribuția, care e posibil sa nu o gi pus bine la punct, pt ca următorul mecanic a zis ca a mai reglat câte ceva. După ce am plecat de la ei, mergea dar nu trăgea și motorul nu se învârtea rotund... dar tipul ce mi-a umblat la injectoare a zis ca nu era distribuția pusain regula...

 

atat am nevoie sa stiu: schimb sau nu axele ? Merci

Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, achebv said:

au scos senzorul de la axul cu came și au pornit-o

nu stiu daca axa la cr uri e turnata sau nu ,dar senzorul e amplasat pe pinionul axei cu came...nu pe came,deci nu ar putea vedea daca sau miscat camele

eu as inspecta pinionul si distributia

 

Link to post
Share on other sites

Un test de compresie se face in 5-10 min si lamureste problema supapelor

Link to post
Share on other sites

Testul a fost facut înainte sa desfac motorul și era in regula compresia cica. De aia respectivii au suspectat injectoarele. Pt tipul caga de motor Cica e posibil sa se miște camele de pe Ax...

desi sa fac chiulasa fără sa schimb axele cu came și apoi sa refac un test de compresie ? E o soluție ? 

Link to post
Share on other sites

inainte de a desface ceva ,fa testul de compresie...chiar daca ai mai facut unul si au zis ca e bun

Link to post
Share on other sites

     Deci masina mergea frumos chiar si cu acea curea rupta, distributia ok,compresie ok, iar dupa ce meseriasii schimba cureaua si suplimentar distributia, nu mai trage. Decat sa schimbi tot motorul, pe bajbaite, nu mai bine schimbi mecanicul? Daca e cureaua montata cu 1 dinte decalata, are aceleasi simptome, supapele nu etanseaza, pierd compresie, etc.

 

Link to post
Share on other sites

Titlul topicului este nesugestiv. Vezi regulamentul.

Pe Audi s-au pus diverse tipuri de motoare. Nu numai acesta.

Aceleasi tipuri de motoare se gasesc si pe alte masini din grupul VAG.

Topicul se inchide. Discutiile pot continua in aria TDI.

Multumim pentru intelegere.

Link to post
Share on other sites
  • Ex member locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Similar Content

    • Dolfin
      By Dolfin
      Probabil ca multa lume este familiarizata cu teoria potrivit careia distantele parcurse in orasele aglomerate trebuie multiplicate cu un anumit coeficient 2 - 2,5 pentru a obtine uzura adevarata a unui motor.
      Iata experienta si concluziile mele bazate pe calcule...
       
      Introducere.
      Motor CAYC, 2012, 106.000Km, dupa revizie la dealer se recomanda in plus schimb curea accesorii (crapata) si schimb pompa apa (urme antigel, este de notorietate ca prima versiune este cu aceasta problema - piesa a beneficiat de schimbare de cod).
      Interesant si neasteptat (distributia la motorul acesta are ca interval de schimb 210.000Km, fara limita de ani) dar consider necesar sa ma aplec asupra subiectului.
      Aleg sa fac operatia la @EEXCALADE si nu la dealer dintr-un cumul de motive (unul din ele fiind si faptul ca nu se mai permite stationarea langa masina pe motiv de Covid) iar in Catalin aveam incredere chiar si asa.
       
      Kilometraj inainte de schimbare distributie 106.660, unghiul de sincronizare a axelor (intre camshaft si crankshaft, canal 149 pe Engine, -0,750 grade).
      Ce se gaseste la demontare:
      - o rola de la distributie care deja incepuse sa improaste vaselina (mai rezista poate ceva timp),
      - pompa de apa avea o urma pe undeva probabil ca scapase antigel, oricum, nu semnificativ, mai rezista probabil.
      - cureaua de accesorii era crapata iar rola de la intinzator facuse deja sant (probabil ca a patinat pe ea cureaua).
       
      Avand in vedere observatiile de mai sus, uzura mai mare raportat la kilometrii inregistrati,  din discutia cu Catalin mi-am dat seama ca am toate datele (in spritmonitor.de) pentru a face un calcul cat mai realist in ceea ce priveste uzura reala a unui motor raportat la km parcursi sau orele de funtionare.
       
      Ford apreciaza ca fiecare ora de functionare motor in relanti echivaleaza cu 40Km parcursi si ca orice viteza medie sub 40Km/h inseamna trafic ingreunat.
      Pentru conditii de trafic greu, timpi mari de functionare in relanti, Ford arata ca uleiul se schimba dupa numarul de ore de functionare, respectiv 200h.
      Alti producatori de motoare diesel din USA recomanda ca schimbul uleiului sa se faca la 250h in cazurile unui trafic greu.
      De prin SSP-urile VAG tin minte ca recomandarea de schimb de ulei pentru masinile cu interval fix la 15.000km era la 300h de functionare motor daca nu se facea kilometrajul specificat. Nu reusesc sa mai gasesc acum SSP-ul respectiv, va trebuie sa luati informatia ca atare, dar asta inseamna viteza medie 50Km/h.
       
      Date
      Datele din spritmonitor: 106.660Km parcursi, 26,52Km/h viteza medie (ma incadrez in conditiile de trafic ingreunat), 4.022h functionare motor (valoare calculata, cea inregistrata de mine era putin mai mica pentru ca am ratat cateva intrari).
      Procent rulare oras 56%, drumuri obisnuite 25%, autostrazi 19%.

      Calculul
      Daca consideram cazul ideal in care masina ar fi circulat cu viteze medii de peste 50Km/h ar rezulta ca motorul deja ar fi parcurs in cele 4.022h echivalentul a 201.100Km.
      Asta inseamna ca in cazul de mai sus, pentru a afla uzura reala a unui motor (kit de distributie) trebuie aplicat un plus de 88,5% la kilometrii existenti.
      Cu alte cuvinte, se verifica asertiunile populare conform carora kilometrii rulati in oras "fac" cat ~2 kilometri normali, asta in conditiile in care doar 56% din km au fost efectuati in oras!
       
      Sper sa va puna pe ganduri calculul de mai sus, sa reconsiderati intervalele de schimb, atat ulei cat si distributie daca va aflati intr-o situatie asemanatoare, adica circulati preponderent in oras cu trafic dificil.




    • smecs
      By smecs
      Salut,
       
      Se da Octavia 3 '13 1.6 TDI. La o prima scanare a masini au fost un calup de erori mai vechi dara fara cea de G40. 
      Am stat putin cu cheia pe on(fara motor pornit) pentru a activa stagging-ul in bord. Toate bune si frumoase, am vrut sa dezactivez si SS iar pe modul de motor am gasit "Activare sistem SS", am intrat pe el si i-am dat dezactivare, dupa care soc, la pornire primesc urmatoarea eroare care nu se lasa stearsa deloc: 
       
      P0016 00 [167] - senzor axa came -G40-/senzor rotaþie -G28- corelaþie incorectã
                MIL aprins - Neconfirmat - Testat de la stergere de memorie
                   împrejurari cod:
                          Stare defect: 00000001
                          Prioritate defect: 2
                          Frecventa defect: 1
                          rulaj: 142623 km
                          Data: 2020.05.14
                          timp: 23:36:25
                          Turaþie motor: 770.00 /min
                          Valoare de sarcinã normatã: 42.0 %
                          Viteza vehicul: 0 km/h
                          Temperatura antigel: 79 °C
                          Temperatura aer admisie: 56 °C
                          Presiune aer ambiental: 990 mbar
                          Tensiune terminal 30: 14.400 V
                          Numãrãtor procese de adaptare nereuºite conform OBD: 40
                          Start motor: sincronizare la pornire: EPM_MODE_OK
                          Start motor: sincronizare la pornire-Test_Program_Epm st Op Mode State t UBYTE: 48

      Gata de functie: 0 0 0 0 1 
      Am si martorul galben in bord care pulseaza. 
      Ceva idei? Am dat ceva peste cap cand am activat/dez SS? 
      Acum SS nu mai functioneaza corect, chiar daca e activat, masina nu se mai opreste la semafor chiar daca am toti factorii favorabili.
       
      Va multumesc
    • EcklundValentin
      By EcklundValentin
      Salut,am o problema,destul de urgenta,va rog daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi.Este vorba de un VW Caravelle 1994,motor 2.5 diesel fara turbo.In momentul in care motorul se incalzeste se opreste si nu mai vrea sa porneasca pana nu se raceste.Unde as putea sa verific prima data?Pe mine ma duce gandul la un releu de la pompa,dar pe de alta parte ma gandesc ca daca ar fi vorba de releu probabil nu ar fi trebuit sa porneasca deloc.Va multumesc anticipat,sper sa fi postat unde trebuie,daca nu imi cer scuze.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept