motor probleme motor
-
Similar Content
-
By Dolfin
Probabil ca multa lume este familiarizata cu teoria potrivit careia distantele parcurse in orasele aglomerate trebuie multiplicate cu un anumit coeficient 2 - 2,5 pentru a obtine uzura adevarata a unui motor.
Iata experienta si concluziile mele bazate pe calcule...
Introducere.
Motor CAYC, 2012, 106.000Km, dupa revizie la dealer se recomanda in plus schimb curea accesorii (crapata) si schimb pompa apa (urme antigel, este de notorietate ca prima versiune este cu aceasta problema - piesa a beneficiat de schimbare de cod).
Interesant si neasteptat (distributia la motorul acesta are ca interval de schimb 210.000Km, fara limita de ani) dar consider necesar sa ma aplec asupra subiectului.
Aleg sa fac operatia la @EEXCALADE si nu la dealer dintr-un cumul de motive (unul din ele fiind si faptul ca nu se mai permite stationarea langa masina pe motiv de Covid) iar in Catalin aveam incredere chiar si asa.
Kilometraj inainte de schimbare distributie 106.660, unghiul de sincronizare a axelor (intre camshaft si crankshaft, canal 149 pe Engine, -0,750 grade).
Ce se gaseste la demontare:
- o rola de la distributie care deja incepuse sa improaste vaselina (mai rezista poate ceva timp),
- pompa de apa avea o urma pe undeva probabil ca scapase antigel, oricum, nu semnificativ, mai rezista probabil.
- cureaua de accesorii era crapata iar rola de la intinzator facuse deja sant (probabil ca a patinat pe ea cureaua).
Avand in vedere observatiile de mai sus, uzura mai mare raportat la kilometrii inregistrati, din discutia cu Catalin mi-am dat seama ca am toate datele (in spritmonitor.de) pentru a face un calcul cat mai realist in ceea ce priveste uzura reala a unui motor raportat la km parcursi sau orele de funtionare.
Ford apreciaza ca fiecare ora de functionare motor in relanti echivaleaza cu 40Km parcursi si ca orice viteza medie sub 40Km/h inseamna trafic ingreunat.
Pentru conditii de trafic greu, timpi mari de functionare in relanti, Ford arata ca uleiul se schimba dupa numarul de ore de functionare, respectiv 200h.
Alti producatori de motoare diesel din USA recomanda ca schimbul uleiului sa se faca la 250h in cazurile unui trafic greu.
De prin SSP-urile VAG tin minte ca recomandarea de schimb de ulei pentru masinile cu interval fix la 15.000km era la 300h de functionare motor daca nu se facea kilometrajul specificat. Nu reusesc sa mai gasesc acum SSP-ul respectiv, va trebuie sa luati informatia ca atare, dar asta inseamna viteza medie 50Km/h.
Date
Datele din spritmonitor: 106.660Km parcursi, 26,52Km/h viteza medie (ma incadrez in conditiile de trafic ingreunat), 4.022h functionare motor (valoare calculata, cea inregistrata de mine era putin mai mica pentru ca am ratat cateva intrari).
Procent rulare oras 56%, drumuri obisnuite 25%, autostrazi 19%.
Calculul
Daca consideram cazul ideal in care masina ar fi circulat cu viteze medii de peste 50Km/h ar rezulta ca motorul deja ar fi parcurs in cele 4.022h echivalentul a 201.100Km.
Asta inseamna ca in cazul de mai sus, pentru a afla uzura reala a unui motor (kit de distributie) trebuie aplicat un plus de 88,5% la kilometrii existenti.
Cu alte cuvinte, se verifica asertiunile populare conform carora kilometrii rulati in oras "fac" cat ~2 kilometri normali, asta in conditiile in care doar 56% din km au fost efectuati in oras!
Sper sa va puna pe ganduri calculul de mai sus, sa reconsiderati intervalele de schimb, atat ulei cat si distributie daca va aflati intr-o situatie asemanatoare, adica circulati preponderent in oras cu trafic dificil.
-
By smecs
Salut,
Se da Octavia 3 '13 1.6 TDI. La o prima scanare a masini au fost un calup de erori mai vechi dara fara cea de G40.
Am stat putin cu cheia pe on(fara motor pornit) pentru a activa stagging-ul in bord. Toate bune si frumoase, am vrut sa dezactivez si SS iar pe modul de motor am gasit "Activare sistem SS", am intrat pe el si i-am dat dezactivare, dupa care soc, la pornire primesc urmatoarea eroare care nu se lasa stearsa deloc:
P0016 00 [167] - senzor axa came -G40-/senzor rotaþie -G28- corelaþie incorectã
MIL aprins - Neconfirmat - Testat de la stergere de memorie
împrejurari cod:
Stare defect: 00000001
Prioritate defect: 2
Frecventa defect: 1
rulaj: 142623 km
Data: 2020.05.14
timp: 23:36:25
Turaþie motor: 770.00 /min
Valoare de sarcinã normatã: 42.0 %
Viteza vehicul: 0 km/h
Temperatura antigel: 79 °C
Temperatura aer admisie: 56 °C
Presiune aer ambiental: 990 mbar
Tensiune terminal 30: 14.400 V
Numãrãtor procese de adaptare nereuºite conform OBD: 40
Start motor: sincronizare la pornire: EPM_MODE_OK
Start motor: sincronizare la pornire-Test_Program_Epm st Op Mode State t UBYTE: 48
Gata de functie: 0 0 0 0 1
Am si martorul galben in bord care pulseaza.
Ceva idei? Am dat ceva peste cap cand am activat/dez SS?
Acum SS nu mai functioneaza corect, chiar daca e activat, masina nu se mai opreste la semafor chiar daca am toti factorii favorabili.
Va multumesc
-
By EcklundValentin
Salut,am o problema,destul de urgenta,va rog daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi.Este vorba de un VW Caravelle 1994,motor 2.5 diesel fara turbo.In momentul in care motorul se incalzeste se opreste si nu mai vrea sa porneasca pana nu se raceste.Unde as putea sa verific prima data?Pe mine ma duce gandul la un releu de la pompa,dar pe de alta parte ma gandesc ca daca ar fi vorba de releu probabil nu ar fi trebuit sa porneasca deloc.Va multumesc anticipat,sper sa fi postat unde trebuie,daca nu imi cer scuze.
-
-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
Recommended Posts