Jump to content

achebv
 Share

Postare recomandată

Salutare,

 

Subiectul este despre: Audi A4, an 09.2010, versiune 2011, 2.0 TDI, Automat, cod motor CAGA, 225000 km (luata anul trecut la 200 K)

 

Nu stiu daca e cel mai potrivit loc unde pot sa intreb insa ma confrunt cu o situatie mai "neobisnuita". Iata povestea:

A doua zi de Craciun ma intorceam de la Onesti spre Brasov cand pe Oituz (la urcare) mi s-a rupt cureaua de accesorii. Am tras pe dreapta am sunat in stanga in dreapta si am decis sa merg asa cu masina "pe baterie" pana pica. Inainte de asta am desfacut capota, am tras afara ce a ramas din curea (miste ate efectiv). La momentul respectiv masina pornea... mergeam cu ea (maxim 70 km/h) si am tot mers pana la Reci (circa 45 km, +/-). Bun... acolo s-a stins tot, am tras pe dreapta si am plecat pe platforma.

Fiind intre sarbatori am dus masina la AutoNovex (Ford - pe calea Feldioarei) cu cagndul sa schimb cureaua si gata... - eventual sa iau o baterie nou.

"Meseriasii" de acolo (respectiv un Nea Pandele... - care parea ca a reparat numai combine, tractoare si dacii (no offense)) mi-a schimbat cureaua de accesorii si role si apoi au constatat ca "nu porneste". Au scos senzorul de la axul cu came si au pornit-o... Dupa care mi-au spus "ti-a sarit si distributia de la punct" ca ti-a prins bucati de curea de accesorii pe dintii de la cea de distributie... Am mers pe mana lor si am schimbat si distributia (role + curele). Bun... M-au sunat "e gata". Am fost sa iau masina am dat 2 ture in curte la ei si am aprins "check engine". Dupa reset de cod si alte filozofii mi-au spus "ti s-au strambat supape" (+ 1000 euro pe scurt).

Am luat masina de acolo si am plecat - masina mergea dar nu tragea motorul. Am mai fost la un alt mecanic care stiind "istoria" fara mari investigatii (doar 50 lei ce am dat) mi-a spus acelasi lucru: desfacem motorul si rectificam chiulasa.

Am plecat si de acolo la un alt service (locul unde cu un an in urma am schimbat distributie + curele + ulei la cutie... cam tot ce face un om "cu frica de Dumnezeu" cand cumpara o masina SH). Bun... la acest service am aflat ca am motorina pe bujii si ca is "injectoarele" desincronizate sau ma rog, un termen de asta "medical". Bun... am "sincronizat" injectoare - desi dupa ce am mai povestit de asta multa lume a inceput sa rada... ca nu exista asa ceva... Am plecat de acolo cu masina care mergea "un pic mai bine" - gen am mers cu 100+ (cu rugaciuni in gand) dupa care din nou "check engine". M-am intors la ei... "e debitmetru" - daca mai face il schimbam... Din momentul distractiei pana acum aveam deja 15 ani imbatraniti... 

Am decis sa merg la alt service... Am mers cu un tip (a nice guy) in testing si da... desfacem motorul. Am luat chiulasa de la el si m-am dus la Ozun (renumitul loc de asa ceva...) Bun...

Aici prima data Nea Laci sau Loti (chiar nu conteaza) imi spune: Axele cu came nu le putem testa - restul facem ! Rezumatul e asa:

Toate supapele sunt strambe (lovite - sau naiba stie...)

Test fisura, supape, culbutori... bla bla bla peste 1500 lei (tachetii citez: "mai merg"). Axele cu came (am 2) + 1800 lei. + manopera la mecanic sa puna chiulasa la loc.

 

Am incercat sa aflu e posibil sa  fie camele deplasate pe de AX dupa o poveste de asta ? Sa schimb si axele sau doar restul ?

 

As aprecia orice raspuns rapid.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ia legatura cu userul acesta, te poate ajuta. Ai numarul de telefon in partea stanga jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

test de compresie nu ai facut?axele nu se stramba asa usor iar axele a.m. nu sunt ca cele de origine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Just now, ionut10a said:

test de compresie nu ai facut?axele nu se stramba asa usor iar axele a.m. nu sunt ca cele de origine

Compresie aveam. De aia s-a ajuns la injectoare... si investigatiile aferente la ele.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat? supapele strambe nu mai asigura etanseitatea cilindrului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat aveam. Nu detin informatii de astea "secrete". Stiu asa: o sa luam compresie si vedem daca e de la supape. S-a luat respectiva compresie si s-a ajuns la concluzia ca "ai compresie" deci sa vedem pe la injectoare ce o fi. Mi s-au "calibrat" alea si am primit masina care parea ca merge un pic mai bine. Apoi mi-a aparut eroarea cu debitmetrul si de la aceiasi tipi am primit sfatul sa il schimb. Apoi am zis sa mai cer o parere si am desfacut motorul.

Revin la intrebarea: e posibil sa se miste camele de pe axe si sa aia sa fi fost supapele strambe ? sau doar s-au strambat ca mi-a sarit distrobutia de la punct ?

 

Merci de implicare :) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

debitmetrul sau maf masoara aerul care intra in motor,deci sigur ai o problema la motor

axele cu came sunt dintr o bucata si nu se pot stramba inaintea supapelor

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e chiulasa...

 

Mi s-a zis ca sunt came care se pot deplasa de pe ax ca sunt puse la rece/cald... Dar ma gandesc asa ca prostu... cata forta trebuie sa actioneze sa iti mute camele de pe ax ? 

Florin

 

WhatsApp Image 2018-02-16 at 16.06.32.jpeg

Modificat de achebv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motor se auzea o bataie in plus, supapele se vedeau lovite, aveai urme pe pistoane?Sa nu fi dat rateu mecanicul cand a pus distributia prima data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După montajul la cureaua de accesorii, nu pornea... au scos senzorul de la axul cu came și au pornit-o. Apoi a acum A-T distribuția, care e posibil sa nu o gi pus bine la punct, pt ca următorul mecanic a zis ca a mai reglat câte ceva. După ce am plecat de la ei, mergea dar nu trăgea și motorul nu se învârtea rotund... dar tipul ce mi-a umblat la injectoare a zis ca nu era distribuția pusain regula...

 

atat am nevoie sa stiu: schimb sau nu axele ? Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

58 minutes ago, achebv said:

au scos senzorul de la axul cu came și au pornit-o

nu stiu daca axa la cr uri e turnata sau nu ,dar senzorul e amplasat pe pinionul axei cu came...nu pe came,deci nu ar putea vedea daca sau miscat camele

eu as inspecta pinionul si distributia

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un test de compresie se face in 5-10 min si lamureste problema supapelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul a fost facut înainte sa desfac motorul și era in regula compresia cica. De aia respectivii au suspectat injectoarele. Pt tipul caga de motor Cica e posibil sa se miște camele de pe Ax...

desi sa fac chiulasa fără sa schimb axele cu came și apoi sa refac un test de compresie ? E o soluție ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte de a desface ceva ,fa testul de compresie...chiar daca ai mai facut unul si au zis ca e bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

     Deci masina mergea frumos chiar si cu acea curea rupta, distributia ok,compresie ok, iar dupa ce meseriasii schimba cureaua si suplimentar distributia, nu mai trage. Decat sa schimbi tot motorul, pe bajbaite, nu mai bine schimbi mecanicul? Daca e cureaua montata cu 1 dinte decalata, are aceleasi simptome, supapele nu etanseaza, pierd compresie, etc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Titlul topicului este nesugestiv. Vezi regulamentul.

Pe Audi s-au pus diverse tipuri de motoare. Nu numai acesta.

Aceleasi tipuri de motoare se gasesc si pe alte masini din grupul VAG.

Topicul se inchide. Discutiile pot continua in aria TDI.

Multumim pentru intelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
  • 5 years later...

Salutare,detin un audi a4 b8 2.0tdi cagb cu stage 1 din ce mi a spus fostul proprietar,am schimbat la masina:kit ambreiaj,distributie,bujii,suporti motor,suport cutie,ulei+filtre,uleiul la cutie,antigelul,dupa schimbarea urmatoarelor piese masina numai trage cum trebuie in momentul in care mecanicul s a apucat de distributie pompa nu era pusa la punct si era dat avans,mecanicul cand a facut distributia a pus o la punct iar avansul l a dat la 0,iar masina de atunci numai trage cum trebuie si in viteza de la 170 in sus urca foarte greu comparativ cu inainte...pe tester nu are nicio eroare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!