Jump to content

Motoare TSI cu Filtru de Particule - GPF


Doc Morelli
 Share

Postare recomandată

Pornind de la discutia inceputa mai jos, propun sa dezbatem pe un topic dedicat amanuntele tehnice legate de noile serii de motoare TSI dotate cu filtru de particule.

Asadar, avem anuntate urmatoarele motorizari TSI cu GPF:

- 1.0 TSI pe Fabia 3 FL

- 1.4 TSI pe Tiguan 2

- 2.0 TSI Ultra pe Audi A4 B9.

Ar fi util sa avem si ceva coduri de motoare precum si niste informatii cat mai oficiale in acest sens.

Eu stiu doar de:

https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/Volkswagen-Group-introduces-particulate-filter-for-petrol-engines/view/3813262/31f5d277ea47bf78d856a5facd18d932?p_p_auth=5mF8BAbZ

https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/Gasoline-particulate-filter-for-Volkswagen-Tiguan-with-14-TSI-engine-with-110-kW--150-PS/view/5653919/6c16f7d5830c1b92472b1e45938778e2?p_p_auth=dHE0KHx2

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De anul trecut VW a inceput sa puna pe toate motoarele TSI filtru de particule asa ca nu cred ca-si are sensul topicul asta ca sa aflam care cod de motor o sa aibe filtru, nu cred ca adaugarea de filtru o sa schimbe codul motorului.
Masinile noi scoase din fabrica trebuie sa aibe filtru, nu cele ce stau in curte la dealeri. Asta inseamna ca vor fi masini si cu filtru si fara filtru in paralel.
Din septembrie 2018 orice masina care nu are filtru de particule nu va putea fi inmatriculata in Germania => toti producatorii care produc motoare TSI (pentru ca de motoarele astea e vb) vor trebui sa aibe filtru de particule cand ies de pe poarta fabricii.
Adica: daca masina a fost produsa in martie, a stat in curte la dealer pana in septembrie fara sa fie vanduta si vine cineva sa o cumpere, nu o poate inmatricula daca nu are filtru. Insa dealerii vor inmatricula masinile la ei pe firma si scapa de problema pentru ca odata inmatriculata masina la reinmatriculare nu se cere sa ai pe masina filtru de particule.
Din pacate in ziare nu scrie exact data cand au inceput sa puna filtrele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam ca topicul poate fi bun si pentru a urmari comportamentul acestor motoare dpdv al utilizatorilor. Nu cred ca se vor comporta identic cu cele fara GPF. Stiu teoria "temperatura gazelor arse din TSI este foarte mare....etc", dar practica a dovedit intotdeauna ca are incurcaturile specifice.

Poti da mai multe detalii despre obligativitatea GPF in Germania ? Doar TSI-urile sunt subiectul acestei legi ? Adica alti producatori pot livra benzinare fara filtru de particule ?

Pe mine ma intereseaza aceste aspecte intrucat merg mult in oras si precedentul Diesel cu GPF m-a invins psihic. Sunt sigur ca si cei care isi vor lua o masina mica cu rulaj preponderent in oras, gen Fabia, Bibiza, vor fi interesati de aceste aspecte.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici gasesti o gramada de informatii, asta e un articol mai recent unde scrie de toti producatorii.
Doar TSI-urile vor fi echipate pentru ca fac particule fine, mai fine decat la Diesel (injectie directa in camera de ardere). De aceea la motoarele astea sunt probleme cu imbacsirea supapelor. Aspiratele nu vor avea asa ceva.

Nu stiu daca si la masinile din import va fi valabila treaba dar banui ca da. Daca nu are trebuie sa-ti pui ca sa poti inmatricula o masina in germania, ma refer la masinile noi nu second importate.

Din ce o sa gasesti pe google o sa vezi ca toti producatorii de masini din EU sunt obligati din septembrie 2018 sa livreze masini cu motoare TSI cu filtru de particule. Mai multe nu stiu sa-ti spun ca nu am cercetat amanuntit.

GPF-ul la benzinare, conform unui articol citit intr-o revista si pe care nu-l gasesc online, nu se va infunda si va fi pe viata pentru ca particulele sunt mult mai mici si vor fi transformate in Co2 si nu mai stiu ce din cauza caldurii din filtru.

Aici scrie detaliat cum va fi in Germania

LE: si aici inca un articol..

copy paste la toate in gogu translatoru si va ajuta el mai departe :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca Mercedes livreaza benzinare de cilindree mare cu OPF / GPF din 2014. Se pare ca au facut-o in modul silent pana acum.

http://www.autobild.de/artikel/eu-norm-immer-mehr-benziner-mit-russpartikelfilter-5775519.html

BMW de abia ce a inceput miscarea asta:

http://www.bmwblog.com/2018/01/17/certain-bmw-petrol-engines-will-get-particulate-filter-march/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucuria romanului,sa aiba ce sa anuleze cu ciocanul. Parca si vad cum apare topic nou   ''Anulare filtru ...''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude ca filtrele pe benzina nu ar avea problemele specifice motoarelor Diesel , in special colmatarea accelerata de mersul in oras. Dar vor urmari desfasurarea in timp a ostilitatilor si o sa vedem cum sta teoria de pe hartie in practica din Bucuresti, GPF sa ne traiesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

   Motorul 1.5 TSI de 150cp de pe golf are filtru de particule?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Vad ca nu a raspuns nimeni.

Motorul 1.5 TSI 150CP, fabricatie 25.02.2019 are GPF. In 9400 km parcursi pana acum nu a facut regenerare niciodata iar la incarcare filtru 0g.

Modificat de BeciAcustic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si cum verificam incarcarea? Sau daca a facut sau face regenerare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La 1.0 TSI, pana acum in cei 10.300 km nu am simtit sa-si faca vreo regenerare. Inainte la TDI observam fiecare regenerare. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/12/2019 at 11:36 PM, GCI said:

Si cum verificam incarcarea? Sau daca a facut sau face regenerare?

Cu un obd/vcsd. Eu asa verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Pentru ca au trecut 2 ani de cand nj s-a mai discutat pe acest topic putem sa ne dam seama ca GPF-ul nu este la fel de problematic ca DPF-ul asa cum se preciniza inca de la inceperea topicului in 2018. Daca erau probleme se tot discutau aici.

Totusi, revin eu cu un update:

● Octavia 1.5TSI 150CP, GPF si o scanare cu OBD pe filtru la 30000km.

Ce parere aveti de valori?

Screenshot_20211211-133213_OBDeleven.jpg

Screenshot_20211211-133230_OBDeleven.jpg

Screenshot_20211211-133247_OBDeleven.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ceva ani de la introducere OPF sunt curios de manifestarile, de regenerarile (daca exista si se simt). Regimul de mers pt a avea un OPF cat mai curat sunt tot ca la diesel? 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma apropii de 39k km, dar nu am simtit vreodata ca s-ar face vreo regenerare, nici in bord nu a a aparut  ceva de genul.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma apropii de 30k km cu Skoda Octavia 3 FL 1.5 TSI si nu imi dau seama cand se face o regenerare a filtrului. Citind prin criteriile pe baza carora intra sistemul start/stop in functiune, am dedus ca atunci cand motorul e cald, sunt in trafic de oras, si nu prea am consumatori mari porniti dar totusi motorul nu se opreste, s-ar putea ca un ciclu de regenerare a filtrului de particule sa fie in curs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu stiu cum isi face sau daca si-a facut vreo regenerare pana acum, e drept ca urc saptamanal in munti cu ea si nu o duc prin orase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu înțelesesem că regenerările sunt doar pe faza de accelerație a motorului, scurte și nu prea văd cum pot fi sesizate. Nu e ca la diesel. Practic la fiecare accelerație, dacă e nevoie, poate să curețe filtrul. Un pic câte un pic, nu mult deodată ca la diesel.

Modificat de vladp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In manual sunt diferentiate modurile cum se face regenerare la motoarele TSI.

BD549859-DFEB-4617-9BDC-813AD9E90DE3.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!