Jump to content

Seat Ateca 1.4 TSI 2wd 6mt


andrei0241

Recommended Posts

Dupa 10 luni de asteptare, saptamana urmatoare voi primi masina.

De vreo 2 ani cautam alternative pentru a inlocui masina sotiei, o Fiesta tdci care si'a facut cu brio datoria, insa portbagajul nu putea primi prea usor nici macar un carucior de copil in trecut, nu mai zic de tricicleta/bicicleta pe viitor, asa c'am inceput cautarile.

Initial sotia a dorit tot diesel, insa intre timp am reusit sa o "convertesc" la benzina. Cutie manuala, neaparat, tot dorinta sotiei. Mai departe am avut mana libera. Nu am optat pentru 4drive intrucat pentru iarna Foresterul meu e de ajuns, oricum e superior ca tractiune sistemului 4drive.

La inceput vizat era Yeti, insa dupa aparitia Atecai si un drivetest a fost clara alegerea. Am fost de'am vazut si Tiguan, Mokka X, Qashqai, X-Trail, CX5 (modelul anterior, insa mai erau pe stoc doar diesel si comenzi preluau pentru modelul nou).

Am plasat comanda la sfarsitul lui martie 2017, iar masina a ajuns la dealer pe 17 ianuarie, actele finale facand ca livrarea sa nu fie posibila saptamana aceasta.

 

Masina este un 1,4 TSI 150 CP, tractiune fata si cutie de viteze manuala, nivel de dotare Xcellence plus urmatoarele optionale:

- Capuccino Beige

- Pachet Enjoy Xcellence ( Alarma, Pachet iarna, Park Assist, Sistem navigatie)

- Adaptive Cruise Control

- Blind Spot + Rear Cross Detection

- Full Link

- Incalzire Auxiliara

- Parbriz Incalzit

- Portbagaj Actionat Electric

- Roata de Rezerva de Dimensiuni Reduse

- Sound System Seat (Beats nu era disponibil atunci si nu sunt convins ca e mult superior)

- Top View Camera

 

As mai fi adaugat si scaunul cu reglare electrica, daca includea si functia de memorie pentru macar 2 pozitii, altfel mi s'a parut inutil (greutate in plus in primul rand). La trapa am stat mult in dubii, insa cum sigura Ateca pe care o vazusem cu trapa avea deja mecanismul defect si cum la ambele masini pana acum am avut neplaceri cu trapa, am renuntat la idee.

 

Din catalogul de accesorii am comandat si aparatori noroi fata/spate si set roti de iarna cu jante Seat Dynamic pe 17" cu Continental 850p (860p nu am vazut pe dimensiunea 215 55 R17).

Probabil voi comanda si covoras de cauciuc pentru portbagaj, ce am gasit aftermarket nu ma incanta prea mult.

Aftermarket am luat, dupa recomandari de pe forum, un set de covorase de cauciuc.

 

image1.jpg   20180118_171506.jpg   20180118_173715.jpg

 

Link to comment

Să o stăpâniți sănătoși mulți ani si km ! 

Si noi ne uităm foooarte atent la fratele Karoq , 1.5 TSI 4x2 , manual doar pentru ca Varioflex e obligatoriu. Asteptam detalii din utilizarea zilnică.

 

Edited by caddy.fan
Link to comment

Sa o stapaniti sanatosi. Masina este foarte frumoasa, culoarea asta as fi ales-o si eu daca as fi mers pe Ateca. :wub:

Link to comment

Karoq nici nu a intrat in calcul, in martie anul trecut nici nu se stiau preturile. Oricum ar fi picat ca varianta, pe Style nu vine decat cu automata. La Karoq m'ar fi incantat in mod deosebit doar interiorul crem, ca design exterior imi place mai mult Ateca.

Kodiaq e prea mare, masina e folosita de obicei prin oras sau la facut naveta 2 x 50km cu 4 persoane (de gabarit redus), deci portbagajul imens nu prezenta vreun plus decisiv. Apoi, desigur, e vorba de pret. La Kodiak am inteles ca discounturile erau minuscule spre inexistente. Si, ca si la Tiguan, Style (respectiv Highline) vin neaparat cu integrala, deci din start ar fi fost vorba de o diferenta de ~6k euro, iar la Kodiaq sigur as fi luat si Scaunul electric cu memorie si Suspensia DCC, deci +1200euro. Daca eram chitit sa cheltui aceasta suma, mergeam pe Tiguan

Edited by andrei0241
Link to comment

Am inteles! Momentan sunt in cautari sa inlocuim Leon-ul cu ceva mai mare si, desi il prefer ca design, Ateca nu pare destul de semnificativ mai mare avand in vedere ca nu la mare diferenta de bani exista Kodiaq. Dar mai e timp de gandire si Ateca e mai frumos decat concurenta :)) 

Link to comment

Sincere felicitari, ati avut ceva rabdare nu gluma :)

Eu pot spune ca am OEM de la Seat pentru portbagaj cu fata dubla (textil/cauciuc) insa este net inferior la ce ofera Skoda ca solutii OEM, nu sunt sigur ca as da a doua oara banii pe acest covoras pentru portbagaj.

Draguta antena OEM de pe noul MY, astept si cu curios mai multe poze si cateva impresii dupa primii 5/10000 km ;)

Weekend cat mai "scurt" si zambete o data ce incepeti sa invartiti la ea covrigul, asfalt uscat :P

Link to comment

@RaveKaroq am inteles ca deja se fabrica in 2 locatii, Ateca a ramas intr'una singura, deci nu cred ca termenele de livrare vor scadea prea curand, ceea ce constituie un handicap in orice versus

@ToniM: multumesc de feedback referitor la tavita de portbagaj, inca eram in dubii, dar m'am decis, o sa merg pe varianta aftermarket.

Da, de saptamana viitoare o sa ne putem bucura de ea, nu ca in vara, cand iti admiram masina in benzinarie, din Forester ;)

Impresii de la 5k probabil nu vor veni prea curand, poate doar daca va prelua rolul de masina de concedii de la titularul de drept de pana acum :) Probabil ca o sa o fatai prin oras si o minivacanta la munte cat de curand, dar in rest nu aduna prea multi km (naveta aia e facuta ocazional, dar poate Ateca va deschide "pofta" de condus)

Edited by andrei0241
Link to comment

Felicitari Andrei, asteptarea a fost lunga, dar sunt sigur ca a meritat.

Optionalele sunt 90% ce am alea si eu, asteptam mai multe poze cu masina, dupa ce o ridici. Perioada de livrare si cota redusa alocata Romaniei fac Ateca mult mai rara decat alte modele.

Link to comment

Azi am vazut abia a doua oara o Ateca prin Cta, asta de cand s'a lansat. Una alba si una portocalie. Deci cu a mea bej voi fi unicat (cel putin in viitorul apropiat) 

Azi sosisera si presurile de cauciuc, insa nu m'am putut intalni cu curierul, a ramas ptr luni

 

Partea cu cota alocata nu stiu ce influenta are asupra termenului de livrare, dovada fiind in topicul dedicat: masina comandata cu 10zile inaintea alei mele, prinsa in cota de 2017 abia urmeaza sa intre in productie

Edited by andrei0241
Link to comment

@vdragosAteca, la Dacia? Despre care turn e vorba? Kodiaq'urile din zona le stiu deja, insa Ateca nu am zarit

@stryder: Jantele mi'au placut si mie. Chiar daca initial se zvonea ca alegerea celor optionale puteau insemna un termen de livrare mai scurt, nu mi'au placut deloc acelea. Ba chiar le'as fi ales tot p'acestea daca erau optionale, dar mai bine ca au fost "gratis"

Jantele insa le voi revedea abia in primavara, in mod normal o voi lua de la dealer cu jantele de 17" de iarna. Nu arata prea wow, dar le'am ales pentru ca era varianta sigura de a putea prelua masina in siguranta de la dealer, mai ales ca iarna inca ne da tarcoale

 

image.jpg

 

In mod normal as fi mers pe Scudo de la Skoda, dar pe site'ul de pe care cumparase un coleg tot ptr Ateca nu mai aparea livrare in .ro, deci poate ar fi durat mai mult pana sa le primesc.

Edited by andrei0241
Link to comment

Eu am ridicat Leon-ul tot cu zapada afara si le-am dus jante si anvelope de iarna cu o zi inainte sa o ridic si ei le-au montat gratis asa ca puteai sa mergi cu alte jante acolo. Dar arata bine si astea :) 

Link to comment

@Rave: Desigur ca puteam sa merg pe varianta spusa de tine, insa singurele jante care'mi placeau neaparat (Scudo de la Skoda) probabil ca nu le puteam avea pana luni/marti, asa ca m'am "resemnat" cu astea. Ca anvelope as fi mers tot pe Continental si facusem calcule, economiseam cam cam 7% fata de oferta dealer'ului cu jantele si pneurile luate de mine.

Link to comment

Practic e peste drum (blvd Tomis) de mine, prin parcarea aia am mai trecut din cand in cand, o sa verific informatia zilele urmatoare, cu siguranta :D

 

Link to comment

Felicitări pentru achiziție! Pe jante si cauciucuri cat ai plătit? Poți să faci te rog o poza la usb-urile din spate? Mersi 

Link to comment

O sa fac poze si la USB'uri dupa ce ridic masina, saptamana trecuta inca nu reusisera sa rezolve cu actele ptr creditul auto.

Jante + cauciucuri au fost putin peste 6000 ron

Link to comment

Pana ridic masina de la dealer (poate pe sfarsitul saptamanii, abia :scratch: ), am primit presurile de cauciuc. La prima vedere sunt foarte misto, nu vad cu ce'ar putea fi mai bune cele din catalogul de accesorii Seat, in nici un caz nu s'ar justifica diferenta de pret.

Edited by andrei0241
Link to comment

Ma bucur ca iti plac, sotia le foloseste de aproape 4 ani si rezista fara probleme.

Asteptam impresiile dupa ce ridici masina de la dealer.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • ev21
      By ev21
      Hai ca am decis sa incep si eu un jurnal, sper sa ma tin de asta Pe principiul "long time listener, first time caller" am citit sute de pagini de pe forumul asta, in special jurnalul lui @75NOR pana sa-mi fac cont, pagini care m-au ajutat in luarea decizilor ce tin de masina asa ca am zis sa contribui si eu cu cel putin o pagina.
       
      Povestea incepe ca in cazul multora de aici, hatchbackul din dotare nu mai facea fata inevitabilului: aparitia primului bebe. Asa ca m-am apucat de cautari. Voiam o masina noua, spatioasa, fiabila, cu un motor oarecum potrivit pentru nevoile si stilul meu (nu CUV/SUV cu 1.2-1.3 benzina), neaparat benzina sau hibrid, neaparat automata si cu dotari demne de vremurile actuale. Eram ok si cu nou dar si cu un second relativ nou, bugetul fiind acelasi, mai "exact" in jur de 20k euro :). Bugetul fiind setat mai mult psihologic, la cat de mult folosesc eu masina nu merita sa dau 40k, dar asta e alta poveste. Pe lista am avut Mazda 6 sau CX-5 2.5 benzina (second, relativ peste buget ambele chiar si asa), Kia Proceed 1.6, noua-aparuta Kia Xceed careia i-am zis "nu" dupa ce am vazut-o in realitate, Sportage/Tucson dar am renuntat ca nu am gasit nimic decent la banii aia si m-a socat ca Kia in 2020 cerea 27k euro pe un Sportage cu faruri cu halogen, eu avand xenon din fabrica pe Mazda mea de 13 ani. Tot pe lista de masini noi a fost pentru putin timp si noua (pe atunci) Octavia care a iesit rapid de pe lista cand nu am gasit nimic automat pe benzina, ulterior au aparut dar prea tarziu. Am mai cochetat si cu noul Golf Variant mild-hybrid dar n-am reusit sa pacalesc configuratorul sa stea sub 27k cu ce voiam eu de la masina  Dupa multe mailuri si discutii si mai ales afland timpii de asteptare pentru o masina noua care ar fi depasit oricum bugetul imaginar sau ar fi fost cu compromisuri am decis ca cel mai ok in cazul meu ar fi o masina second asa ca am luat la puricat siteurile de specialitate si dupa multe ups and downs si analizat Octavia 3 FL, Kodiaq (slaba oferta pe benzina), Karoq (unele echipari meh), Audi A4 (ciudata echipari pe benzina) si altele  am ajuns la masina actuala. In momentul ala pe autovit erau vreo 6 Superb 3 pe benzina, doua 1.4, una 1.8, un 2.0 Style in celalat capat de tara, un Sportline lime green 280CP care e si acum la vanzare si asta a mea. In fine, dupa ce am cumparat masina prima mare bucurie a fost ca am scapat de cautari, de documentat pe formuri, de reviewuri pe YouTube etc etc si am suflat usurat si abia apoi am inceput sa am bucur de masina.
       
      Masina a fost cumparata de la un dealer care a importat-o din Germania, avea in jur de 95k km, istoric service si mai multe dotari decat imi trebuiau.
       
      Pe scurt: Skoda Superb 2.0 TSI 220CP, fabricatie 2016, culoare "gri business" (parca asa se cheama), echiparea L&K + niste optionale, adica full-full fara trapa.
      Dintre echipari, ce-mi place mie cel mai mult pe langa clasicele Apple Carplay, chestiile din pachetul simply clever, senzori de parcare si camera etc:
      scaune ventilate fata (sunt si incalzite fata-spate dar ventilatia e ce trebuie mai ales vara asta phew) adaptive cruise control (ACC - mi se pare foarte misto desi eram oarecum reticent mai ales pe drumurile noastre) perdelute geamuri spate si luneta (epice, mai ales cu bebe in spate) deschiderea portbagajului si capacitatea (d'uh!) insonorizarea si confortul (are geamuri duble, sau cel putin mai groase decat am vazut la alte masini, si DCC)  
      Pana acum - o am de vreo 2 luni - o singura chestie ma omoara: suportul de pahare pentru locurile din fata. Efectiv nu gasesc ceva care sa intre ca lumea si daca intra sa stea ok, gen sa nu cada la curbe. Compromisul e sa tin o sticla de apa in buzunarul portierei. Fun fact: cotierea e racita deci as putea tine acolo sticla de apa dar cotiera are niste greieri super enervanti, care e de fapt a doua chestie enervanta dar vin de pe o masina de 13 ani desi as zice ca nu pot sa ma plang desi acum ca scriu asta parca in Mazda aia nu prea scartaia nimic. Ma rog, o scot eu la capat cumva.
       
      Cum ziceam, am masina de vreo 2 luni, aproape 3 de fapt si in timpul asta:
      am schimbat bateria ca venise cu cea originala care era cam descarcata. Bunvenit in lumea masinilor cu start-stop unde o baterie costa cel putin 700 lei. am cumparat un OBD11 cu care, pe langa diagnoza, am facut si niste mici ajustari: enable fan level display on auto, DRL settings in head unit (opresc DRL-urile cand butonez seara la OBD11), high beam memory, refuel quantity in dashboard, comfort turn light pe 5 in loc de 3, Scandinavian DRLs, open door alarm off si cam atat, multe altele erau deja activate iar pentru alte retrofitu-uri trebuie ceva mai mult timp, pricepere si/sau hardware aka @sabinx  am cumparat anvelope de vara - masina a venit cu niste Dunlop de iarna, in stare foarte ok dar cam vechi asa ca voi vedea la iarna ce fac. Pentru cele de vara am optat pentru Michelin Primacy 4 235/45R18 98WXL. am luat CASCO de la Generali. Distractie mare si cu CASCO, multi asiguratori imi considerau masina ca fiind cea de 280CP si nu se putea schimba asta, preturile fluctuau super mult, de ex. Groupama mi-a facut o "oferta" de 2000e pe an cu fransiza de 100e (permis de 16 ani si n-am avut niciun accident din vina mea, doar doua tampoanari - da, sunt sofer boring). La Generali am scos-o pe undeva pe la 3500ish cu 100e fransiza. am pus benzina OMV max motion de m-am plictisit in rezervorul de peste 60L, stai la pompa si astepti    
      Tot in timpul asta am facut aproape 1700km ca nah, iti faci drumuri cand ai masina noua  De vero 3 ori pe la munte, o data la mare, mai prin si pe langa Bucuresti. Dupa fiecare drum am concluzionat ca am facut o alegere foarte buna cu masina. Imi place mult cum merge si ca e oarecum sleeper, nu striga "220cp!". Imi place mult cum schimba cutia DSG (e DSG6 btw), in trecut am mai experimentat un timp mai lung CVT pe Honda Civic si Hyundai Elantra, cutie "clasica" pe Mazda 6, DCT pe Kia si Hyundai, DSG7 pe Golf (am mai codus si niste BMW si Audi automate dar mult prea putin sa-mi fac o idee despre ele) deci cam imi facusem o idee la ce sa ma astept de la cutia automata dar sincer mi-a depasit asteptarile; schimba fix cum as schimba eu ceea ce mi se pare epic, de cateva ori voiam sa-i dau downshift din padele si fix atunci a retrogradat ea singura - poate pare chessy dar nu m-am impacat asa bine cu nicio alta cutie autoamata (DSG7 de pe Golf era cumva brutal, nu stiu cum sa explic dar era si masina de la rental car asa ca poate nu e chiar relevant). Am condus-o putin si in manual din padele si schimbator dar si in modul S pe care-l mai folosesc doar cand sunt singur in masina si se umfla orezul in mine in masina de familie  Cel mai mult conduc pe Confort si Normal, m-am jucat si cu modul Individual si am pus DCC pe confort, directia pe Sport si restul in normal dar nu vad mare diferenta fata de modul Normal. Tot legat de asta mi se pare interesanta directia progresiva (parca asa se cheama) mult mai ok fata de volanele fake de PlayStation pe care le-am vazut pe alte masini.
       
      Legat de consum, nu ma intereseaza prea mult avand in vedere cat merg eu cu masina (cam 10 poate 15k km pe an) si in general tind sa merg in afara Bucurestiului (nu fac naveta cu ea) dar am mai facut niste poze la consum pentru prietenii care "stiu" ei ca benzinarele consuma mult, le voi pune mai jos. Nu cred ca am poza cu asta dar ultima oara cand m-am uitat consumul long term era 9.3, dar in primele saptamani as putea zice ca "m-am prostit" putin cu masina sa vad ce si cum poate  La drumuri spre mare/munte am scos in medie cam 7.5-8.5 cu ACC si AC, bagaje ca nah, incap deci luam cu noi tot ce se poate si condus asa cum as cum as conduce oricum fara grija la consum, deci per total sunt multumit.
      Legat de intretinere, uleiul din cutie a fost schimbat la 60k km, cand am luat eu masina a fost facuta o revize la PBN si eu voi planui sa fac revizia anual, asa cum am facut si la cealalta masina.
       
      Planuri de viitor? Nu foarte multe dar mi-ar placea un AID si tips-uri la evacuari ca la varianta 280cp - a mea are 2 evacuari reale dar sunt ascunse, ca nah...  Ah si va trebui sa ma motivez sa ma duc sa pun niste folii de protectie pe faruri si capota, asa am citit pe aici ca e bine. Nu stiu inca unde deci cutia de sugestii e deschisa. Si, evident, nu voi scapa fara sa-l contactez pe @sabinx  
       
      Si acum niste poze pe care le-am gasit prin casa ca n-am facut special pentru postarea asta dar sper ca vor urma unele mai dragute:
       
       

       

       

       

       

       

       

       
       
       
    • stefandm1
      By stefandm1
      Observând foarte multe mașini frumoase pe forum cred ca a venit vremea sa imi prezint și eu mașina 😁 
      Este o jetta mk6 1.4 Tsi 125 Hp 6MT pachet style din anul 2016. 
      Mașina a fost cumpărată de noua de la Midocar Vitan, singura dilema majora a fost alegerea motorului, 1.2 Tsi sau 1.4 Tsi, intr-un final cred ca am facut alegerea corecta.
      Fiind prima mea mașina ca începător nu stiam la ce sa ma astept, dar m-am îndrăgostit iremediabil de ea. 
      Pe parcurs au urmat modificări pe care le voi enumera in cele ce urmează. 

      Cam așa arată mașina in prima zi

       
      In Martie 2018 mașina a primit folie LLumar CTX Premium transparentă 5% peste Privacy Glass-ul din fabrica. Folia a fost montata la cei de la FxAuto.
       
       
      In Martie 2019 am decis sa modific după părerea mea cel mai mare minus al masinii, farurile cu halogen. Am apelat la băieții de la Xenon Tuning Garage care nu m-au dezamagit și au facut o treaba perfecta. 
       
       
       



       
      Intr-un final mașina a primit un soft Stage 1 la băieții de la TCM Tuning. Am primit o surpriza foarte placuta când mașina a scos stock 137 Hp iar după Stage 1 165 Hp, un plus de 40 Hp care se simt foarte bine.
       

       
      Ultima și cea mai importantă modificare a însemnat o colantare integrala in culoarea Cristal White Pearl făcută cu ajutorul celor de la ColorTuning, niște oameni de nota 10 pe care îi recomand cu toată inima.
      Din păcate pozele nu reflecta atât de bine detaliile colantului, in realitate fiind spectaculos.
       

    • Qu477R0
      By Qu477R0
      Pentru versus se tine cont ca Arteonul este tot SH, ca si A6-le. Ambele ar urma sa primeasca soft stage 1. 
      Sunt destule oferte pe piata SH din DE, asemanatoare ca pret vs nr de km. Arteon in medie ar fi masina mai noua ca si an de fabricatie, fiind lansat in 2017, dar si C7 s-a fabricat pana in 2018 inclusiv.
      La Arteon plusurile ar fi: motor de cc mai mica --> impozit mai mic, asigurare mai ieftina, design exterior mai fresh & aspectul de coupe care mie imi place, probabil va avea ceva dotari in plus la aceeasi bani fata de un A6. 
      La A6 plusurile ar fi: design interior mai rafinat si calitate mai buna a materialelor, probabil mai confortabila, sistemul 4x4 mai avansat si mai competent dupa parerea mea. 
       
      La capitolul sportivitate cred ca sunt destul de similare, Arteon desi are mai putini CP este mai usor decat A6 si ca acceleratie mi se par comparabile. La asta poate ajuta si cutia DSG de pe Arteon care poate pune mai bine puterea la roata, cu toate astea nu stiu cat de fiabila este DSG-ul asta (tinand cont ca i se va face si stage 1) comparat cu ZF-ul de pe A6 despre care auzim numai lucruri bune. La suspensii castiga A6-le care are multilink vs Arteon care am inteles ca ar avea McPherson. 
       
      La capitolul practicalitate, portbagajul de la Arteon cred ar fi mai ok pentru incarcare fiind liftback, la spatiul interior e posibil sa fie mai mult loc in A6, desi nu m-ar mira ca Arteon sa ofere cam aceeasi spatiu (motor transversal --> capota mai scurta, habitaclu mai spatios). 
       
      La fiabilitate si costuri de intretinere nu prea pot sa ma pronunt, nu stiu cat de fiabil este Arteon dar stiu ca nu intotdeauna un 2.0 este mai fiabil si mai ieftin de intretinut decat un 3.0. Totusi la Arteon fiind benzina nu vor fi probleme cu DPF sau nevoie de a pune AdBlue sau problemele de la sistemul de Adblue care nu te mai lasa sa pornesti masina. 
      La A6 stiu ca motoarele bitdi sunt printre cele mai reusite dpdv fiabilitate (lucru recunoscut si de tuneri cu renume) si ca aceasta cutie de la ZF in 8 trepte este una destul de robusta si care tine cuplul aferent resoftarii.  
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept