Jump to content
Andrew

AC/Climatronic - probleme

Recommended Posts

axxell311

Am fost la service recomandat, unul de renume in Suceava, au cuplat aparatul la instalatia de clima, au scos refrigerantul din instalatie (273g), instalatie vidata, test OK, au pus ulei, au pus 575g de refrigerant, (fara un test pe VCDS, din pacate) - "da aer rece! nu are nici o problema, vi se pare..." asta a fost replica celui de acolo. Am zis OK...merge... A mers 3 zile tot slabut... si acum iarasi nu am racoare in masina.

Ventilatoarele merg, ambele, refrigerant au pus,... si imi da doar o briza de aer rece rasuflat dupa 5 minute dupa ce pornesc clima, ceva nu e OK.

Astazi imprumut de la un prieten VCDS, sa petrec cateva ore in habitaclul masinii mele, cu o temperatura de 32 de grade afara. Doar ca nu stiu la ce sa ma uit

Imi puteti spune pe ce canale sa citesc valorile, sa le postez, poate asa aflu care ar putea fi rezolvarea la problema mea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
traffictours
Posted (edited)

Ar trebui sa te intorci la service si sa vezi daca nu ai vreo pierdere de freon pe undeva. Daca e un por mic, cei de la service ac zic ca uneori nu apare la proba de vid, insa in sarcina, in mers, la presiune mare, porul lasa freonul sa scape afara(mai mult sau mai putin, in functie de cat de mare sau de mic e... porii se mai comporta ciudat si de la micro dilatari contractari vibratii ale imbinarilor elementelor din aluminiu ale radiatorului sau evaporatorului, insa sunt unele cazuri cand sunt foarte greu de depistat, cateodata scapa atat de putin incat ai aer rece chiar si un an de zile de la verificare ac...).

Deci parerea mea e sa masoare cat freon ai sau cat mai ai in instalatie. Si oricum ei ar fi trebuit sa-ti zica asta, adica sa te intorci daca in cateva zile observi ca nu mai baga aer rece, ca sa treaca la verificari si mai amanuntite, cu lampa si/sau ochelari uv pt depistarea scurgerilor,  porilor.

Edited by traffictours

Share this post


Link to post
Share on other sites
X@by
Posted (edited)

@axxell311

Pune o poza din blocul de masuratori de pe grupurile 1,2,3.

O poza cand functioneaza si o poza cand nu.

Edited by Manuel N.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut.vidrighin
Posted (edited)

 

On 25.06.2020 at 6:58, ionut.vidrighin a scris:

salutare

am o problema cu caldura iarna ce as vrea sa o rezolv vara asta neaparat.
am schimbat in toamna anului trecut caloriferul din interior, pentru ca nu erau erori pe tester la motorasele de reglaj temperatura.

din pacate schimbarea caloriferului nu a rezolvat problema si am mers toata iarna cu caldura doar pe partea soferului.
nici acum nu apar erori la V159 sau la altele, dar ma gandesc ca totusi problema vine de la el.
s-a mai confruntat cineva cu anomalia asta? 

On 25.06.2020 at 10:26, ionut.vidrighin a scris:

Salut Florin,

multumesc pentru raspunsul prompt!
o sa verific in cazul asta in blocurile de masura si voi pune un screenshot aici 
 

salutare din nou,
am reusit sa prin aceste capturi de ecran
m-ati putea lamuri va rog ?
pe langa problema cu caldura iarna (baga cald doar pe partea soferului), acum pare sa fi cedat si compresorul de AC... am fost zilele trecute sa incarc freon si mi s-a spus ca ar trebui schimbat compresorul
motor-rece-motorase.thumb.PNG.c9364abf74f9aec350af8a6160e679d0.PNGmotorase.thumb.PNG.6176f2a02bfaa174e50c1971937184ef.PNG
motorase1.thumb.PNG.53179c10572073c21863c192f593d690.PNG

motor-rece-motorase.thumb.PNG.07e2699e643ec38a7a64f5ab3307fae8.PNG

motor-rece.thumb.PNG.b8cda7e8521e635c1ebed5e9aa57d0e9.PNG

Edited by ionut.vidrighin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan Cristi

Cuplul pe compresor e foarte mic,temperatura pe evaporator e mare,compresorul nu-si face treaba.Verifica surubul din centrul fuliei compresorului sa fie strans,daca acesta e ok,schimba electrovalva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut.vidrighin


legat de problema cu aer rece iarna pe parta pasagerului, sa fie totusi motorasul v159?
testerul nu arata nicio eroare la niciunul dintre ele..

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

daca in blocurile de masura, servomotoarele lucreaza ok, nu. Verifica si temperaturi senzori,  daca sunt ok, atunci e de la calorifer partial infundat

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut.vidrighin
Posted (edited)

inteleg
asta ar fi destul de ciudat pentru ca toamna trecuta am pus calorifer nou; e drept insa ca n-am golit toata instalatia de racire si in cazul asta banuiesc ca si cel nou e infundat cu eventuale impuritati de pe instalatie ?

Edited by ionut.vidrighin

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Da, este posibil

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut.vidrighin

ok..
ma apuc iar sa desfac si de data asta scot afara tot antigelul, curat circuitul si pun nou
daca nici dupa operatiunea asta nu va merge, ma duce gandul la chiulasa fisurata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Sau poate nu ai pus cum trebuie la loc capacul de la filtrul de polen si baga rece la picioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_david7

salut!
am un passat b6 din 2008 la care s-a stricat compresorul ac (un aftermaket nrf de ~1200 de lei, schimbat acum 1 an si cateva luni 😍; compresorul original a fost inlocuit cu acest gunoi nrf deoarece nu mai racea cum trebuie; nu stiam atunci ca se poate reconditiona).

cum ati proceda in locul meu? nu vreau sa schimb vara viitoare din nou compresorul. as vrea sa stiu ca rezista ~5 ani fara sa am probleme (cel original a mers din 2008 pana in 2019). eu ma gandeam sa:

-cumpar un compresor oem din dezmembrari si cand se strica sa-l trimit la reconditionat - desi as vrea sa pot sa plec la drum lung vara asta fara frica ca se poate strica

-cumpar un compresor oem refurbished; (am vazut de vanzare prin bucuresti / ploiesti / arad etc; eu sunt din iasi, si asta ar presupune sa ma deplasez pana la vanzatorul respectiv sa-l monteze ca sa pot beneficia de o oarecare perioada de garantie)

-cumpar un compresor nou aftermaket / oem - denso / mahle / valeo / altele. care sunt cele mai fiabile?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dolfin

In primul rand trebuie sa determini de ce s-a stricat cel original si in ce mod, pentru ca daca a facut span si n-ai curatat instalatia impreuna cu schimbarea unor piese; radiator, filtru dezumidificare si supapa de expansiune poti sa pui orice alt compresor si se va strica la fel.

Daca compresorul vechi s-a defectat pentru ca s-a rupt vreun piston si nu a facut span, atunci se poate pune orice altceva in instalatie si va functiona fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_david7
Posted (edited)
45 minutes ago, Dolfin said:

In primul rand trebuie sa determini de ce s-a stricat cel original si in ce mod

nu prea mai am cum, nu il mai am. anul trecut am schimbat radiatorul de ac + verificat toata instalatia inainte de a schimba compresorul original. daca imi amintesc bine, pierdea freon, nu a facut span, de asta l-am schimbat. nrf ul asta a mers perfect pana s-a rupt fuila. cum nu am gasit alta de schimb - nici eu pe net, nici service ul de la care am cumparat si montat compresorul, baietii de la service au spus ca pot suda fulia. am zis sa incerc si varianta asta dar, evident, dupa cateva zile s-a stricat altceva prin compresorul ala (axul se invarte, s-au stricat / ros niste caneluri daca am inteles bine)

Quote

atunci se poate pune orice altceva in instalatie si va functiona fara probleme.

ce compresor nou ai cumpara tu?

Edited by andrei_david7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dolfin

Prima alegere este evident OE, dar nu stim totusi de ce s-a defectat primul, parca n-as crede ca pierdea freon.

Pe piata AM as spune Delphi, pentru ca cel putin cele pe care le face pentru OE sunt cunoscute ca nu fac span (ca Sanden, Zexel).

Totusi, vezi ce-ti ofera si service-ul ca alternativa, garantia este importanta.

 

Faptul ca la cel prezent s-a slabit surubul fuliei pe axul compresorului poate fi si culpa service-ului care l-a montat, daca a umblat acolo.

Unii, ca sa fie sigur ca surubul acela nu se slabeste (consecinta este barbierirea canelurilor de pe ax) pun putina pasta de fixare pe filet.

Faptul ca s-au ros dintii de pe ax asa de repede arata si calitatea sau pregatirea termica a materialului axului (piesa ieftina).

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei_david7
Posted (edited)
3 hours ago, Dolfin said:

Totusi, vezi ce-ti ofera si service-ul ca alternativa, garantia este importanta.

alt compresor, pe banii mei 🙃

 

3 hours ago, Dolfin said:

parca n-as crede ca pierdea freon.

nu mai tin minte exact. nu m-am documentat cum trebuie la vremea respectiva, voiam ca instalatia de ac sa fie functionala cat mai repede; lession learned.

am gasit pe volkswagen.7zap.com - website mentionat in alte postari de aici compresor VAG, $900 😂. putin cam scump, asa ca m-am orientat spre altul, marca delphi, nou, cu pret ceva mai accesibil. website-ul de unde vreau sa-l cumpar specifica (pe langa altele) si faptul ca trebuie inlocuit si uscatorul pentru a putea fi acordata garantia de 2 ani.
nu am mai auzit de piesa asta, deci cel mai probabil nu a fost schimbata ever. sa cumpar uscator tot marca delphi sau pot sa merg pe ceva mai ieftin?

Edited by andrei_david7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan Cristi

Vezi ca uscatorul vine la pachet cu condensorul,adica radiatorul de langa cel de antigel.Daca l-ai schimbat pe ala,ai schimbat si uscatorul.E normal ca atunci cand pui un compresor nou sa-ti dea garantie doar daca inlocuiesti si filtrul desicant/dezumidificator,ca daca ala e plin de umezeala din aer/freon,iti nenoroceste si compresorul nou,scade eficienta ac ului f mult,chiar complet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dolfin

@andrei_david7, garantia se obtine mai greu pentru piesele pe care le cumperi separat de service, in cazul in care ai o cerere de garantie trebuie sa faci dovada ca s-a instalat intr-un service autorizat RAR, ca s-au respectat operatiunile de service pentru montare (exemplificate pe factura), poate si dovada ca s-a incarcat cu PAG46 (ceea ce probabil vrea si compresorul AM), nu ulei POE universal ce folosesc toate service-urile de AC.

Dupa aceea trebuie un raport de service cum ca problema in instalatia AC este compresorul.

Cu etapele acestea indeplinite se poate cere garantia unei piese.

 

In concluzie, poate tot la service o sa ai mai putina bataie de cap daca le cumperi de la ei.

Insa daca diferenta de pret este asa de mare...cine stie, poate merita riscul.

Schimba si filtrul, care in unele cazuri vine cu tot cu radiator (trebuie vazut la masina ta).

Multe necunoscute...

 

Nu exista vreun service competent in Iasi? Incearca la Bacau...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
petro.ionut
Posted (edited)

Salut, am si eu, normal, o problema cu bagatul de rece in masina! De functionat , functioneaza, dar nu mereu. Aseara sau cand e foarte cald se oprest si reporneste singur, adica tevile de AC sunt calde! Iar cand este foarte cald in perioada asta parca nu face fata in oras! Surubul de la fulie se invarte!

Nu am apucat sa pun VCDS-ul cand nu baga rece!

20200703_101252.jpg

Edited by petro.ionut

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

E important sa postezi valorile cand nu baga. Acestea nu ajuta

Share this post


Link to post
Share on other sites
petro.ionut
Posted (edited)
3 hours ago, F l o r i n said:

E important sa postezi valorile cand nu baga. Acestea nu ajuta

Da, acum am reușit, acum în starea asta nu bagă! Simt și miros de statut, atunci îmi dau seama că nu e în regulă! 

******(

Mersi. 

20200703_202000.jpg

Edited by Manuel N.
Quote inutil! Citeste regulamentul! Ai topic dedicat pt prestari servicii! Urmeaza sanctiune!

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

schimba electrovalva

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vali Ana

Buna ziua !Dețin un passat b6 1.9 tdi ,an 2006 și de curand am observat că nu baga aer rece și am fost la un service și mi-a zis că trebuie încărcat feonul și după nu sa schimbat nimic apoi mi-au zis că ar putea fi compresorul defect ,l-am schimbat și pe acesta și la fel ,apoi "mecanicul "a zis că ar trebui sa pornească ventilatorul când pornesc clima și acesta nu pornește și ar putea fi ceva electric defect..aveți cumva idee care ar putea fi problema ? Vă mulțumesc ! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
petro.ionut

Electrovalva pentru modelul meu de compresor 5N0820803 Delphi, se potrivește KTT060037, sau trebuie demontata și luat același cod?! 

Mersi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin99
în urmă cu 2 ore, Vali Ana a scris:

am fost la un service și mi-a zis că trebuie încărcat feonul și după nu sa schimbat nimic apoi mi-au zis că ar putea fi compresorul defect ,l-am schimbat și pe acesta și la fel ,apoi "mecanicul "

Ar trebui sa schimbi mecanicul sau eventual dupa spusele lui masina.Da ce mecanic e ala? o ia pa bajbaite si lasa ca gasim noi?Toate ca toate dar compresorul porneste?Ce tip de compresor este?Cu ambreiaj sau fara?Ce presiune ridica compresorul?Ventilatorul; poate avea mai multe cauze sa nu porneasca.Daca nu ai posibilitatea sa faci unele verificari adica nu ai VCDS ,un multimetru sau manometre si un multimetru gaseste pe cineva care stie sa repare A/C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri