Jump to content

Ovalizare discuri frana


the_punkreas2003
 Share

Postare recomandată

the_punkreas2003

Salut.

A6 4F Allroad 3.0TDI.

Primavara trecuta am facut uograde la sistemul de franare: discuri, placute, etrieri etc. In acelasi timp.am.verificat si geometria si era ok. In iulie a inceput masina sa trepideze la franare. Ok, am schimbat discuri+placute pe fata. ATE. Am.verificatbsi geometria pt ca am anvelipele tocite pe interior: -1.9° stanga, -0.3° dreapta. Buuun. La 3 saptamani dupa schimbarea discurilor masina a reinceput sa trepideze. Am.schimbat iar discurile, la alt service, tot cu ATE. Iar a fost ok timp de 3 saptamani. 

Toata lumea imi spune sa schimb marca discurilor insa faptul ca discurile initiale s-au ovalizat dupa 1 an si ceva si apoi inca 2 seturi au patit acelasi lucru in doar 3 saptamani ma cam pune pe ganduri.  O sa ma apuc sa schimb brate probabil ca sa scap de caderea aia imensa pe stanga dar nu stiu de unde sa incep cu discurile. Aveti vreo recomandare de service foarte bun pe partea.asta? Sau macar sugestii cu pasii pe care ar trebui sa ii urmez.

 

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificare bataie butuc cu ceas comparator, kit culise vaselina siliconica la ele si cu cupru pe suprafetele de contact suruburi noi strans la cuplu tot, verificat bucse/brate tija telescop etc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile nu se ovalizeaza din cauza geometriei cu probleme...ci din cauza materialelor de slaba calitate si din cauza diferentelor de temperatura.Discuri incinse......dat printr-o balta...schimbare brusca de temperatura=ovalizare.

ATE este torusi un producator ok...dar....s-au mai vazut cazuri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

Merci, GTD.

Spido, stiu ca nu de la geometrie se ovalizeaza. Insa sirul asta de "coincidente" ma face sa cred ca nu doar discurile sunt problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca tu ai pistonase blocate ...dupa culoarea lor au fost incinse bine.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_punkreas2003

O iau razna :)) Am abandonat masina azi in service si pana acum am aflat ca geometria e BUNA, bratele sunt bune, maine se apuca de investigat partea de discuri. Daca nu se depisteaza vreo problema, schimb ATE cu oem si ii dau cu Doamne-ajuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spido inainte sa schimb discurile am pus culisoare noi TRW, garnituri noi la.pistonase si la stanga si dreapta curatat, gresat tot tacamul chiar de mine. Cand am dat jos roata am vazut o bucata din disc rupta, oricat le incingi nu se rup. Acum am discuri TRW si placute tot TRW iar discurile arata impecabil dupa 2 luni de uzura. Pe fata am tot ATE, am schimbat toate 4 o data, dar arata bine fara santuri sau alte urme. Oricum cred ca au fost defect de fabricatie, in schimb cu TRW-UL simt ca masina franeaza mult mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am forjat masina si a inceput sa iasa fum din roti de la frane. Sa nu am surprize am zis ca mai bine schimb discurile decat sa schimb masina si am aruncat apa rece pe roti (un bidon de 5 litrii la doua roti). Culmea e ca de atunci am aproximativ 7000 km si nici o problema cu discurile. Dupa doua zile am fost pe transalpina iar de atunci am facut minim 6000 km.

Nu stiu ce marca sunt discurile pentru ca nu le-am schimbat pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am probat noile placute de frana punand foarte multe frane de la diferite viteze. Tot testul a durat cam 5-10 minute iar dupa ce am oprit masina in fata casei am vazut ca iesea fum de la rotile din fata. Putin panicat am ales sa arunc apa sa nu ia foc ceva. Sunt constient ca puteau sa se ovalizeze sau sa crape dar am  avut noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am avut ceva probleme- nu stiu exact de la ce- dar am incinse discurile pe spate- am reusit la viteze mai mari (140km)  sa fumege stanga! Am schimbat garnituri etriere, lichid, pistonase- discul arata ca cel de mai sus.

Am dat si eu cu apa- mai mult de nervi ca fumega! Nu am senzatia de ovalizare dupa ! Dar nu inteleg de ce inca se incalzesc rotile spate- respectiv discul de frana.

Exista vreo posibilitate ca discul sa fie excentric din fabricatie? respectiv in timpul miscarii sa poata lovi in placute si sa le impinga departe de disc? Sa am nevoie de discuri noi si astfel sa scap de incalzirea rotilor? PS: pe fata totul e ok. Mentionez ca am discurile originale pe masina, DSG7 uscat, 183k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Frana de mana care actioneaza doar pe rotile din spate, poate fi vinovata de incalzire. Daca este cu cablu, poate s-a fisurat protectia lui si a intrat apa, s-a facut rugina si s-a gripat.

   Abaterile de la planeitate nu duc la supraincalzire. Se manifesta ca franare in hopuri.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ebi am frana electrica de parcare. Si autohold.

Deci degeaba schimb discurile? Revin : discurile nu au planeitate din fabrica sau da?! Intreb clar pentru ca nu mai stiu ce sa mai schimb? bucutul? rulmentul?

LE: tata zice ca trebuie sa schimb discurile-atfel nu se rezolva problema cu incalzirea lor.

 

Modificat de albertinobuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica culisele, fa un BS la frana de mana

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
the_punkreas2003

Ca sa inchei epopeea cu discurile:

-dupa ultima intrare in service, in octombrie, am decis ca nu merita sa cumpar discuri OEM pentru ca facand upgrade la sistemul de franare pierd garantia la orice disc as monta. Intrucat TOTUL era ok la masina (brate, geometrie, caseta de directie etc etc) am dus primul set de discuri ATE (cele cumparate in august) la rectificat, unul avand abatere 7 sutimi iar celalalt mai putin. Am montat discurile strunjite pe masina, am pastrat placutele care aveau doar 2 luni vechime, am primit banii pe al doilea set de discuri siiiiiiii ... am trecut la jantele de iarna. Tot pe 17, ca cele de vara, cu aceeasi dimensiune de anvelopa. Cu alte cuvinte jante/anvelope identice dpdv al specificatiilor tehnice. Uite ca au trecut 4 luni si nu am mai avut nicio problema.

 

Eu ce sa inteleg? Daca aliajul era prost ar fi trebuit sa se ovalizeze dupa strunjire tot in 2-3 saptamani. Daca nu conteaza jantele/anvelopele nu ar fi trebuit sa influenteze in niciun fel schimbul la setul de iarna. Nu a fost facuta niciun fel de reparatie la masina, nu am inlocuit nici macar o piulita. Sa fi fost deja strambe din fabricatie ambele seturi de discuri ATE si sa nu fi simtit eu la montaj ca bat? Ma indoiesc. Motivul pentru care am schimbat discurile in the fist place a fost ca incepusera sa bata cele pe care le aveam montate de 1 an si ceva. Deci 3 seturi de discuri se ovalizeaza intr-un interval de 6 saptamani si dupa ce schimb jantele nu se mai deformeaza nimic. Vreo explicatie pertinenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile de frana , ca si multe alte piese care se prelucreaza la cote de precizie sunt supuse pe parcursul fabricatiei la o serie de tratamente termice, unele dintre ele sunt tratamente termice de revenire.Dupa turnarea unui disc de frana si dupa racirea lenta a acestuia, reteaua cristalina a metalului se afla intro stare de tensiune, de unde si necesitatea de tratament termic de revenire , practic sunt supuse la anumite temperaturi ridicate un anume timp, dupa care urmeaza racirea pe anumite paliere ora/temperatura, racire completa,dupa care urmeaza prelucrarea piesei prin aschiere la cotele necesare.Daca tratamentul termic nu a fost bine facut, degeaba prelucrarea a fost facuta la sutime, pt ca metalul se afla in stare de tensiune interna, care se elibereaza fie lent in timp, fie ca urmare a unor incalziri /raciri -chestii firesti la un disc de frana.Adica pe romaneste, se ovalizeaza.

 Asa ca, rectificarea discurilor tale dupa ovalizare, s-ar putea sa fie o operatiune reusita din motivul ca odata strambate ( revenite) intro forma stabila si readuse la cotele de precizie au devenit stabile ca geometrie.Schimbul la roti de iarna nu are nici o influenta asupra discurilor de frana.Doar faptul ca s-au rectificat discuri care s-au strambat pana la faza la care au ajuns stabile-adica nu se ovalizeaza mai mult.

PS.Nu cred ca e vorba de 7 sutimi, asa ceva nu s-ar simti la franare, mai degraba 7 zecimi de mm, poate nu ai inteles bine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai pot fi 300 de seturi intro sarja prost prelucrata.Crezi ca se fabrica cate 2 discuri odata la o fabrica?

Aceleasi simptome de le am si eu pe discurile fata (Textar,cred) dupa cc 3-4 luni de la montare au inceput sa zgaltzaie la franare.Cand o sa am rabdare de asa ceva,le voi rectifica in atelierul meu propriu.Dispun printre altele de strung si masina de frezat.Is curios daca dupa rectificare discurile vor fi stabile in timp sau o sa reapara fenomenul de ovalizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca nu sunt cauciucurile devina? Cum le-ai facut rodajul(bedding) la frane?

 

On 10/30/2017 at 1:29 AM, NuCeTaNu said:

Am probat noile placute de frana punand foarte multe frane de la diferite viteze. Tot testul a durat cam 5-10 minute iar dupa ce am oprit masina in fata casei am vazut ca iesea fum de la rotile din fata. Putin panicat am ales sa arunc apa sa nu ia foc ceva. Sunt constient ca puteau sa se ovalizeze sau sa crape dar am  avut noroc.

trebuia sa mai dai o tura cu ele, insa fara frane violente, se raceau de la sine la limite normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!