Jump to content

The future is now! E-Up!


Rave

Postare recomandată

Cat speri sa ieie pe ea?

daca tin eu bine minte a fost 26000 si ai luat -o cu 16000.

Tinand cont ca probabil majoritatea isi cumpara cu programul rabla, deci 10000 E reducere si faptul ca s-au mai ieftinit ceva masinile electrice(parca, nu am urmarit piata), care crezi ca e pretul corect pentru ea?

Link către comentariu

@mad_kat problema, cu ghilimelele de rigoare, la plug-in-uri este ca având bateria mai mica sunt și mai legate de partea electrica decât o mașină electrica.

Adică trebuie sa ai mai mereu bateria plina pentru a obține consumuri mici și range-ul de 40-50km full electric(fără AC sau caldura) înseamnă că trebuie să o încarci foarte des. Cum mai toate au doar încărcător Type 2, și acela slab ca cel de pe e-Up!, asta înseamnă că trebuie să stai 2-4 ore la încărcat pentru 50km range ca altfel e doar o mașină normala în care mergi mereu cu 2-3 pasageri și consuma mai mult (cele 100-150kg ale sistemului electric contează).

@skodamen eu ma așteptăm ca noul e-Up! sa fie undeva la ~14-15.000 configurat ca al meu și Citigo sa fie pe la 13-14.000, ceea ce nu e departe de realitate, și ma așteptăm ca cel mai ieftin Citigo sa vina fără niște dotări pe care le are și sa fie pe la 11-11.500 de euro cu charger-ul DC, asa ca inițial ma gândeam ca îl vand cu 10.000 de euro.

Având în vedere ca Skoda a scos Citigo-ul la preț de dumping :)) nu cred ca pot sa ma aștept sa se vândă cu mai mult de 9.000 de euro și nici nu as vrea cu mai putin. Are bateria mai mica decât cele noi, da, dar la dotări echivalente tot iese mai ieftin cu 3.000 (Citigo) și 5.000 (e-Up!) fata de variantele noi si mi se pare decent pentru o mașină de 2 ani și câteva luni și 25.000km. 

Link către comentariu

Mersi.

plug in hibrid nu se incarca si de la inertia motorului termic? Ca parca asa era, la franari sau alte manevre sau voluntar de la motorul termic,  parca se mai incarca bateria, sau stiu eu gresit?

Link către comentariu

Din tot ce ai spus ca negative cu pluginurile - incarcarea lenta e singura care intr-adevar e naspa. Altfel, rezolva problema drumurilor lungi in afara orasului, si aglomeratiei de la statiile de incarcat. In continuare Romania este departe de a fi un loc "prietenos" pentru masinile full electric.

Ontopic - in locul tau as mai tine-o - chiar daca o sa pierzi mai mult mai incolo la vanzare, vei avea ocazia sa iti iei ceva considerabil "mai" superior fata de ce ai acum.

Link către comentariu

Ii trebuie o a doua masina de oras. Pentru drumuri externe are cealalta masina. 

O tehnologie mai noua reduce considerabil timpul de stat la statie de incarcare, deci win/win. Plus adauga range, care e si ala mic, 50-80km in plus sunt multi.

 

Link către comentariu

Eh, nici chiar asa. Atât Citigo-ul cât și noul e-Up! au charger-ele DC de 40kWh fata de 50kWh cât am eu pe al meu deci vor încarcă mai greu, mai ales având în vedere ca bateria este aproape dubla... 

Link către comentariu

Daca cota a fost epuizata pe anul asta la Citigo E ce faci ? Un Up echivalent e 2500-3000 E in plus.

L.E: cota a fost epuizata. Am sunat la dealer acum .

Modificat de V A L I
Link către comentariu

Despre discuții generale despre electrice zic sa ne mutam în aria corespunzătoare, da. 

Strict referitor la mașină mea, dacă este epuizata deja cota pentru România este o veste buna, pot sa vând mașină mai scump pentru cei care nu vor sa aștepte un an după ea. :))

 

Link către comentariu

Avand in vedere de cate ori am vazut postari cu "am ajuns cu foarte putini km la incarcator" pe topicul acesta, eu zic ca e o idee buna sa treci la ceva cu baterie mai mare. Daca nu te deranjeaza masinuta ca dotari, tinuta, spatiu, eu as merge tot pe e-Up. E o cantitate cunoscuta pentru tine, te-ai obisnuit deja cu ea. In afara de briz-briz-uri si un look mai fain, nu vad nimic interesant la ID 3, avand in vedere ca o sa o folosesti in oras. Iar daca o vinzi pe asta cu 10k euro si mai pui cateva mii ca sa o iei pe cea noua, eu zic ca iesi foarte bine.

In acelasi timp, nu m-as complica cu hibride. Pana la urma, dat fiind faptul ca powertrain-ul electric din hibride e modest comparativ cu orice masina full electrica, o sa o folosesti tot ca o benzinara cu momente de mers pe electric, ceea ce, pentru sumele la care se vand hibridele, nu merita absolut deloc. Nu mai vorbesc de complexitatea mult mai mare a unui powertrain hibrid, sursa potentiala de probleme. Mari.

Link către comentariu
On 1/17/2020 at 2:45 PM, yeeeeman said:

Avand in vedere de cate ori am vazut postari cu "am ajuns cu foarte putini km la incarcator" pe topicul acesta, eu zic ca e o idee buna sa treci la ceva cu baterie mai mare.

Pot sa iau și un Model S 100D ca tot cu 10km range o sa ajungă la încărcat :)) doar ca mai rar... Asta tine de șofer, nu de mașină. 

Și ca tot veni vorba de mașină, baterie goala si încărcat , ce face tot omul noaptea când se plictiseste? Se duce cu mașina la încărcat! :))

20200120_230550.thumb.jpg.0c67fed297b4abc979f97361bd5b5475.jpg

20200120_232611.thumb.jpg.7655efe76b790a79d3898d14b787bbed.jpg

16,5kW livrați de la 6%, ca atât avea când am ajuns, e de-a dreptul decent și demonstrează ca VW nu a "mințit" în legătură cu capacitatea bateriei (unii producători declara capacități mai mari ale bateriei deși utilizatorul are la dispoziție mai puțin). Și mașina arata un range de vara deși era caldura pornita, 124km range dacă nu se vede în poza :)

 20200120_230204.thumb.jpg.b46fe8e7e5a0b9ff57df14dc3ad2073d.jpg

Și, din pura curiozitate, am vrut sa vad cât arata fără căldură și rezultatul e... hai sa spunem ca optimist e puțin spus :))

20200120_223503.thumb.jpg.879eda5950aec212cb6397f2122825e7.jpg

Link către comentariu

Acel moment cand oftezi dupa range-ul unui motor termic :-)) Personal am o slabiciune pentru masinile electrice, dar nu o sa fac alegerea asta atat timp cat trebuie sa vanez statii de incarcare, in conditiile unui range nesimtit de mic.

Modificat de FROST
Link către comentariu
9 hours ago, FROST said:

Acel moment cand oftezi dupa range-ul unui motor termic 

uneori oftezi si dupa timpul de incarcare. si locurile unde o poti face.

Rave are range 100 km in 40 minute (daca nu e coada la "pompa").

Eu am range 800 km in 3 minute (5-6 daca e coada).

ok, sunt si dezavantaje dar scopul postarii este sa denigrez electrica :P

Link către comentariu

Voi vorbiți de mașina care a făcut 25.500 km în 2 ani, n-a rămas niciodată în "pana prostului", nu s-a stricat nimic la ea (bine, am schimbat o bieleta sub garanție...), a atras mai multe priviri și întrebări în trafic decât un super car, a costat la revizie 150 de lei și a avut un cost total al combustibilului pe aceasta perioada de ~200 de lei?!? 

Întreb pentru un prieten... :))

Link către comentariu
  • Administrator

Respect pentru ce ai reusit sa faci cu eUp in acesti doi ani si pentru pasiunea cu care ai impartit din bucuriile utilizarii zilnice a unui EV in Bucuresti !

Link către comentariu

A incarcat-o gratuit la Kaufland sau altele. Mie si 30 de lei cat a zis ca a costat la MOL mi se pare ok :) 

Link către comentariu

@voinea Chapeau!

@Aerofan peste 90% din timp mașina a fost încărcată gratuit la diferite stații din magazine, Mall-uri, benzinării și altele. Eu stau la bloc (vechi) asa ca nu am garaj, cu atât mai putin curte, și trebuie sa ma bazez pe punctele publice de încărcare care, pana recent, erau în marea lor majoritate gratuite. Totalul incarcarilor cu plata nu a depășit 200 de lei în cei peste 2 ani de la achiziție.

@octavia 4ever e decent, da. Iese echivalentul unui consum de 5 l\100km ceea ce nu e rău pentru un consum de oras. 

Link către comentariu

Tu ai distrus toate miturile legate de imposibilitatea detinerii unui vehicul electric cu o autonomie mica si stat la bloc. Inca o data, ai demonstrat ca daca vrei ceva intradevar, se poate. Restul sunt doar scuze :) Bravos si din partea mea!

Link către comentariu

Ieri am mers cu un prius taxi, drept ca oras de provincie, dar aglomerat in principiu Avea 330000 km, spunea ca in oras ii consuma 5%, regim de taxi. Mersul bara la bara numai electric, pana in 30 km /h doar electric, etc.

Era multumit de consum.

In cazul acesta, daca incarcarile se platesc, nu e mai ok un hibrid entru mersul in oras? Si scapi si de grija si spaima incarcarilor. Bine, ai revizii mai scumpe..................Iar cand mergi extern nu mai ai si alte griji, si zicea respectivul ca la extern daca trage de ea se duce in 6%, poate 7, daca merge linistit tot un 5

Link către comentariu

E semi off-topic dar o sa răspund ca să putem pune punct aici discuțiilor legate de achiziția altei mașini și apoi, dacă mai e cazul, ne putem muta aici:

Faza cu electrica e ca odată ce te obișnuiești e greu sa te mai întorci la altceva.

Liniștea, ușurință cu care se conduce, faptul ca nu exista cutie de viteza care să-ți plimbe capul la schimbari, viteza cu care speculezi orice deschizatura în trafic, faptul ca 90% din timp mergi cu o singura pedala... nimic nu se compara cu o electrică în oraș! 

Și, având în vedere ca exista și cealaltă mașina, ma interesează foarte puțin spre deloc cum și cât poate merge în afara orașului. Probabil dacă as lua o electrica cu range mare, ceva peste 350km, as merge doar cu aia și în afara orașului dar vorbim de cu totul alt preț de achiziție.

Consumul, iarăși, ma interesează puțin spre deloc. Ma interesează doar ca raport fata de performante. Adică GT-ul are 12 -13 l/100km în oras, dar are și 200cp asa ca e ok; dacă avea 100cp și același consum nu mai era ok. Echivalentul de 5 l/100km pentru toate incarcarile cu plata (deși media scade cu cât încarci gratuit mai mult) e ok chiar și pentru electric.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Tot acasă e mai bine... 

20200216_183813.thumb.jpg.9476b18bd37e08821cb5158660a46eb2.jpg

26.000 silent km and counting. :))

LE: poza de aproape nu pun ca e jegoasa rău ?‍♂️

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!