Jump to content

Passat b6 2.0tdi BMR 170cp nu porneste


Mustang1
 Share

Postare recomandată

Va salut! Va rog sa ma ajutati cu o idee, sfat despre posibile cauze.

In urma cu o zi am facut un drum de ~200km (incluzand si portiuni neasfaltate dar circulabile fara sa ating cu masina), seara ajuns acasa am parcat-o si totul in regula. Dimineata cand sa plec la servici, dadeam la automat, motorul invartea fara nici un zgomot sau tremurat suspect dar nu mai pornea deloc. Seara ajuns acasa,dupanu servici, in urma discutiilor avute si cu colegul @Eexcalade si cu cativa amici, am pus tester si nici o eroare stocata pe motor, imobilizator sau altceva, doar ceva pe la un bec, a.c. si telefon. Am verificat toate sigurantele din panoul din masina cat si cele de la motor, ok. A venit un mecanic care a scos furtunul din pompa de motorina din rezervor si cand am pus contactul a aruncat motorina cu simt de raspundere (aparent functioneaza), filtrul cu motorina aproape plin (~1cm lipsa in el la deschidere), a scosufacde alimentare de la pompa din portbagaj, apoi a scos si turul si returul din filtru care duc spre pompa de motorina de pe motor, am dat la automat si pe retur a inceput sa scuipe motorina dinspre motor (aparent functionala si aceasta).

A scos furtunul gros de la admisia de aer, de sub clapeta, a dat 1 jet de spray si am dat la automat....motorul a pornit pentru ~1 secunda dupa care a detonat si a scos flacara pe unde a dat cu spray.... asta m-a cam speriat ( sper sa nu aiba si efecte adverse, a fost vorba de un singur jet de spray)...mecanicul, a spus ca din punctul lui de vedere, mecanic, motorul este in parametri...distributia la punct, pompa baga motorina, aer primeste, dar cumva de la pompa de motorina de pe motor, nu ajunge motorina in capul injectorului. (nici o eroare pe tester). Masina are DPF anulat din soft si mecanic in urma cu ~1 an (asta daca conteaza). In urma "detoanarii", pedala de ambreiaj s-a inmuiat, a revenit cu ajutor in pozitia initiala(sus) , dupa alte cateva "pedale" si-a revenit. 

Am mare nevoie de masina, copil mic, servici, masina o am in fata blocului si nu stiu incotro sa o apuc, in Roman am avut doar experiente neplacute in serice-uri.

Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema aproape rezolvata. Masina a ajuns la colegul @EEXCALADE, depistat injectorul 1 ca fiind defect (probabil in scurt), scoasa mufa din acest injector si masina a pornit in 3 pistoane.  Dat fiind ca nu imi aparea eroare pe VCDS privind injectoarele, am apelat la persoana care mi-a modificat softul pentru DPF OFF si mi-a pus la loc softul "original" fara anularea de DPF, moment in care a aparut si eroarea pe injectoare, ceva de genul "grupul a de injectoare semnal intermitent " daca retin bine. Comandat injector nou cu seria 03G130073TX CONTINETAL fabricatie 12.06.2014 . Maine urmeaza sa il schimbam. Ma poate lamuri cineva din ce motiv un Soft pentru DPF OFF ascunde eroare de la injectoare? Acel soft cu DPF OFF imi arata alte erori gen becuri arse, eroare la frana de mana electrica, eroare la bujii incadescente, mai putin eroare la injectoare si la debitmetru (am scos mufa la debitmetru pentru proba). Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este evident ca cel care ti-a scos DPF-ul din soft n-a stiut exact ce campuri trebuie sa editeze in hexa (unde se tratau erorile de DPF) si a "ras" mai mult decat era nevoie.

Cauta pe cineva mai priceput, sau monteaza DPF (o solutie mai civilizata).

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soft facut cu barda gen ecu safe sau volta....a sters dtc de la injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare, nu am mai deschis un nou topic fiind vorba despre aceeasi masina si cu acelasi motor, cu probleme similare dupa cum urmeaza:

- masina am cumparat-o cu cu pompa din rezervor defecta, pompa pornea aleator (probabil contact imperfect sau probleme cu periile) din acest motiv trebuia sa tii pe demaror cel putin 30 sec sa porneasca, dupa pornire totul ok

- dupa ce am schimbat pompa din rezervor am intampinat o noua problema, daca masina statea mai mult de 2 zile nepornita la prima cheie nu pornea, trebuia pus contactul de 2-3 ori si abia apoi reuseam sa o pornesc cu ceva rateuri si tremurat

- ieri am vrut sa fac un drum si am incercat sa o pornesc tot asa cu pus contactul de 2-3 ori, a pornit si a mers aprox 10 sec dupa care s-a oprit si de atunci nu mai vrea sa porneasca, invarte dar fara sa schiteze nici un gest de a porni. Pompa din rezervor am testat-o cu VCDS pe  grupul 35, am citit ca ar trebui sa scoata aprox 3 l de motorina pe minut si face asta, si presiunea este ok undeva la 0.4 bar. Ce am observat este ca pe returul de la pompa tandem chiar si cu pompa din rezervor activata vine foarte greu motorina.

Coduri de eroare nu exista

Este posibil sa fie pompa tandem defecta in asa fel incat masina sa nu porneasca deloc?

Multumesc.

Modificat de YCS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau oringuri injectoare. Ai motorina în filtru?

Fă testul din topicul ăsta

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv multumesc mult pentru raspuns dar din pacate testul nu se aplica la mine deoarece una din conditii este ca motorul sa porneasca, singurul lucru ce l-as putea incerca este sa obturez returul de la pompa tandem spre filtru

Am aflat astazi ca tatal meu la recomandarea unui "mecanic" fara sa ma intrebe a incercat sa verifice daca exista pierderi sau daca pompa tine presiune si i-a fost recomandat sa mage aer cu presiune pe furtunul de tur al pompei, a facut asta cu un compresor la o presiune de 2 bari sau cel putin asa spune ca mai avea in el - facand asta este posibil sa fi stricat ceva in interiorul pompei sau pur si simplu este plina de aer desi repet pe retur cand activez pompa din rezervor vine motorina dar foarte greu (aprximativ 50 ml pe minut in conditiile in care pompa pe tur in gol scoate in jur de 3l /min - am verificat si nu am motorina in ulei, nivelul uleiului nu creste. Nu a pornit masina dupa acest "test" dar a aorsat sistemul cu VCDS o singura data 30 sec - este posibil ca atunci cand eu am pornit masina si a mers 10 sec a foilosit ceva rest de motorina de prin sistem si apoi s-a oprit.
 

Modificat de YCS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, mi-a scăpat problema principală, aia că nu porneşte:tomato:

Dar în filtru este motorină? Te întreb pentru că a fost o situaţie cu un coleg care a avut o problemă asemănătoare. Tot aşa nu mai pornea. A reuşit să pornească cu spray, dar se oprea după un timp. Filtrul gol. A schimbat pompa din rezervor şi pompa tandem, nici un rezultat. O pornea cu chiu cu vai dar după un timp destul de scurt rămânea fără motorină în filtru. Până la urmă a schimbat din nou oringurile (fuseseră schimbate cu 6 luni în urmă) şi problema s-a remediat.

Este o procedură de verificare cu presiune a pompei pentru scurgeri, dar a folosit o presiune cam mare, am ataşat doc cu procedura asta

BMR verif pompa tandem scurgeri.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am verificat daca exista motorina in filtru, am presupus ca daca iese motorina pe furtunul spre pompa tandem cu debitul si presiunea corecte, ar trebui sa fie si in filtru, dar nu strica sa verific din nou. Probabil ca la procedura asta se refera mecanicul, dar asta este pentru garnitura interna care scapa motorina in ulei si ajunge in baie si cred ca testul se face cu pompa data jos de pe masina. O-ringurile schimbate de colegul de pe forum erau cele de la filtru?

Modificat de YCS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, oringurile de la injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ohh asta e nasol, am verificat acum si este plin filtrul de motorina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta înseamnă că nu se dezamorsează circuitul de alimentare. Poate că ar trebui încercat să o porneşti cu spray, dar nu ştiu cât este de safe. Eu zic să-l contactezi pe colegul Eexcalade pt că are experienţă în motoarele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din fericire am reusit, era un dop de aer pe undeva pe traseu, se pare ca nu de fiecare data amorsarea cu VCDS face treaba buna, am reusit doar cu o pompa de vacuum conectata pe returul pompei tandem. Acum revin la problema initiala cu pornirea grea daca este lasata 2-3 zile, se vede in poza cam am pus o bucata de izolir band unde era initial nivelul de motorina la orpire iar in 3 minute a scazut deja deci usor se dezamorseaza, stie cineva unde ar putea fi o supapa de sens in afara de cea de pe pompa din rezervor? si in capacul filtrului este ceva asemanator unei valve (am vazut un arc). Si un alt punct, atunci cand motorul este la relanti in furtunul din poza se vad foarte multe bule foarte mici de aer, este normal sau pompa tandem trage aer fals pe undeva?

si filmuletele cu aerul (in cel de al doilea chiar si cu motorul oprit aprox 10-15 sec dupa oprire ina se mai observa bule de aer):

Multumesc.

20190817_105017.jpg

20190817_105020.jpg

Modificat de YCS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intuitiv ai procedat bine cu amorsarea pompei tandem. Acum am dat şi eu de procedură

amorsare BMR.pdf

Eu zic că acum ar trebui să aplici procedura aia să verifici pompa tandem şi oringurile, aşa o să afli sigur dacă este vreo problemă.

Verificare pompa tandem-oringuri BMR.pdf

Referitor la bule, văd că furtunul l-ai pus în locul returului, dar returul care merge în filtru l-ai astupat bine? Mă gândesc că poate trage aer pe acolo (dau cu presupusul). Oricum cred că este o problemă cu bulele dacă apar pe tur nu pe retur (deşi la mine sunt într-o veselie şi pe tur, dar nu are treabă cu pornirea sau funcţionarea, ştiu că este alt motor, dar aşa spre comparaţie).

Nu am văzut altă supapă de sens pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca problema cu dezamorsarea o am in doua locuri, daca obturez furtunul de pe tur intre pompa tandem si filtru nu mai scade nivelul de pe furtunul pus pe retur dar scade nivelul motorinei din filtru deci scade oricum.... ?

pe de alta parte daca obturez turul de la rezervor catre filtru nivelul tot scade, ceea ce inseamna ca trage inapoi spre rezervor dar pe retur de data asta (tinand cont ca returul care vine de la pompa tandem in filtru este deschis) - asta ma duce cu gandul ca si in capacul filtrului exista o supapa de protectie ceva (gen bypass) care leaga turul de retur, stiu ca este una si in pompa din rezervor, am desfacut pompa veche si intradevar in exista o supapa de sens chiar in teava de tur si acea supapa de bypass undeva pe fundul pompei.

solutia cea mai buna cred ca este sa repar pompa veche si sa o montez pe masina si apoi sa o desfac si pe cealalta sa verific supapele... apoi poate si o reconditionare a pompei tandem (undeva pe dedesumbt se vad ceva scurgeri posibil de ulei, dar daca desfac sa schimb si garniturile interne

 

Acesta este supapa de pe fundul canistrei, cea care tine motorina in permanenta acolo ca pompa sa nu merga pe uscat chiar daca nivelul din rezervor scade

supapa.jpg

Supapa de bypass si eductorul

 

 

bypass 2.jpg

bypass.jpg

Si minunata supapa de sens ce se pare ca cedeaza destul de des, si se pare ca simptomele sunt multiple de la pornire grea dupa ce masina a stat cateva ore, lipsa de putere, motor zgomotos la relanti si/sau relanti neregulat, etc

 

NRV.jpg

NRV2.jpg

Se pare ca exista o solutie pe care am gasit o pe un alt site si anume adaugarea unei supape suplimentare cumva intre pompa si supapa existenta (este un alt model de pompa dar principiu este acelasi)

 

 

mod.jpg

Modificat de YCS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu o problema cu un passat b6 bmr din 2008 ,acum doi ani i s-a anulat egr-ul si dpf-ul totul era bine ,anul acesta a inceput sa scoata un fum de ziceai ca umblu cu furnalul dupa mine,am pus la loc egr-ul si am schimbat pompa de injectie ,iar dupa un drum lung de arad am ajuns in fata portii si masina a inceput sa tremure,nu mai tragea si dupa nu a mai pornit deloc ,nici macar relantiul nu il tinea ,am zis ca este de la turbina dar nu avea treaba, am demontat tot motorul am schimbat senzorul de la arborele cotit si am verificat tot traseul de la pompa de motorina si pana la motor. Ieri am montat injectoarele reconditionate ,a pornit din a 3a cheie si a mers fara probleme tragea masina ca niciodata si astazi cand sa o pornesc iar nu mai pornea deloc....Daca poate cineva sa ma ajute ....nu mai stiu ce sa-i mai fac si unde sa o mai duc ,a mers prin toate reprezentantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. 

Am și eu un touran 2.0 170 CP BMN din 2007 și am o problema la pornire.

In urma cu 3 saptamani a fost soția la spălătorie cu masina ca sa imi faca o "surpriză", dupa 2 ani in care nu o mai spalase niciodata. Dupa ce au facut baietii exteriorul, i-au spus s-o dea afara pt interior si masina nu a mai pornit deloc. Motorul invartea, dar nu pornea. A chemat ea mecanic, o cunostinta, a pus tester-nimic, a încercat s-o pornească cu spray-nimic și a venit acasa cu platforma. Am mers la mecanicul meu și a reușit să o pornească după ce a pus un fir pe direct la prima siguranta de 20 din tabloul de sigurante de la motor. Acum porneste,dar trebuie sa ii scot siguranta cand opresc mașina pentru ca altfel ramane ceva cuplat și îmi termina bateria in 12 ore. 

Mărturisesc că nu ma pricep deloc la probleme tehnice. 

Vreun sfat,ceva? Sau, o recomandare, cineva care m-ar putea ajuta? 

Va mulțumesc anticipat. 

Sa aveti drumuri bune!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o poza sa vad tabloul de bord și care e siguranța respectiva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta este poza cu tabloul și siguranță in cauza. 

20200129_205559_resized_2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!