Jump to content
caseac

Probleme ralanti-lupo 1.4 fsi

Recommended Posts

caseac

Am reusit să schimb cilindrul de la ambreiaj și credeam că am scăpat de probleme, dar ...nu în totalitate! Întradevăr, mașina schimbă foarte frumos vitezele, dar uneori în curbe moare pur și simplu motorul, dar numai în momentul când sunt nevoit să apăs și pe frână!...adică iau stânga, apare ceva și trebuie să reduc...și deces. Treaba asta se întampla cam la 10% din situații, dar sigur are o rezolvare. Dacă iau curba în accelerație, nu are nicio problemă. Am impresia că ralantiul este prea jos si se face vinovat de treaba asta... undeva pe la 680rpm. Poate fi și o problemă de vacuum. Altă treabă, nu mai coboară geamul din dreapta. se aude un țăcăănit acolo când apăs de buton și atât!

Ceva idei?

Edited by lupo_bv
Modificare denumire topic

Share this post


Link to post
Share on other sites
caseac

am verificat azi vacuum, iar la ralanti este 16 la lupo (1.4fsi) iar la tiguan a fost 22.

cel mai probabil am probleme la vacuum iar motorul moare pentru ca pierde vacuum cand este actionata servodirectia sau frana, dar nu am gasit cum sa verific unde este fisura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tttrix

Ai facut setarile la cutie iar?Vezi furtunul care merge de la pompa tandem ( dacă are) la servofrana. Am văzut multe crăpate. ( e cazul pt 1.2 tdi 3l)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Nu are pompa tandem, la benzinare vacuumul necesar funcționării servofranei este luat din galeria de admisie. De asta orice neetanseitate a traseelor de vacuum sau servofranei duce la anomalii în funcționare cum sunt cele descrise mai sus.

Ar trebui verificate intr-o prima fază: clapeta de accelerație (curățată și adaptată), etanșeitatea sistemului de admisie, etanșeitatea circuitului de vacuum (aici ar intra si valva de sens),  etanșeitatea servofranei (se întâmplă să mai crape membrana dar ar trebui să fie cam tare pedala de frana).

Ce se întâmplă dacă, stand pe loc la ralanti, apeși frâna, virezi maxim sau pornesti consumatorii importanți?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
caseac

Nu se intampla nimic cand apas frana sau misc de volan. Cand pornesc AC creste putin turatia. Clapeta de acceleratie este curatata, singura chestie am observat ca la EGR deasupra este un furtun metalic pentru recirculare gaze arse care nu este etans pentru ca nu se poate strange unul din suruburile sale....filetul dus, dar asta ar putea avea treaba cu vacuumul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
caseac

am observat de asemenea că dacă pornesc AC-ul, odată cu creșterea turației nu mă mai confrunt cu problema, nu mai moare motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

EGR-ul dă în galeria de admisie şi orice neetanşeitate poate duce la aspiraţia de aer necontorizat şi prin urmare anomalii în funcţionare. Dar pot fi o multitudine de alte cauze. Despre ralanti manualul zice că trebuie să fie între 600-800 rpm

Dacă scoţi mufa de la EGR mai moare motorul?

Vezi că mai sunt nişte elemente care au legătura cu vacuum-ul cum ar fi canistra de vapori, valva de la epurator şi actuatorul de pe admisie. Studiază documentul ataşat, găseşti acolo pe unde sunt poziţionate şi ce fac.

SSP 252 1.4 Lupo FSi Engine.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
caseac

oki, multumesc mult, am sa incerc sambata procedurile si am vazut un tutorial pe youtube cu un tp care baga fum de tigara pe furtun si identifica scurgeri de vacuum....o sa incerc si eu!

de asemenea, azi am schimbat switchul de la contact si maneta de semnalizare si a dispărut ticaitul din butonul de avarii! singura chestie ca la faza lunga nu ramane aprinsa ci doar cand trag de maneta, iar cand ii dau drumu se stinge....cred ca are maneta un defect ceva si nu am apucat sa ii calibrez volanul ca nu am stiut cum, dar sunt procedurile pe net. Vad ca la masinuta asta mereu este ceva de rezolvat, dar ma bucur de ea, noroc ca este a doua masina in casa ca altfel ajungi la disperare cu ea (nu merge motorasul de la stropitoare fata, motorasul de la un far, motorasul de la geamul electric dreapta....motorasul de la clapeta de recisculare aer..  este de ras cu motorasele astea :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Măi nu mai amesteca treburile, aici discutăm doar despre ralantiul motorului nu şi despre al motoraşelor:). Este suficient dacă ai postat o problemă pe un topic (cea cu contactul), iar  celelalte postează-le în topic-uri deja deschise, iar dacă nu sunt atunci deschizi tu unul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
caseac

AM REZOLVAT! Azi am readaptat clapeta de acceleratie si problema nu a mai aparut. De asemenea, vacuumul acum este la 21, deci am scapat de schimbat furtunase.

P.S. scuze!

 

Edited by caseac

Share this post


Link to post
Share on other sites
caseac

stie cineva cum se poate creste ralantiul la Lupo FSI?

Nu a mers nimic din ce am gasit pe forum, dar mai mult, scrie cineva ca la benzinarele de la vw nu se poate modifica. este adevarata treaba asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
caseac

Am rezolvat problema ralantiului intr-un sfarsit!

Am schimbat valva de la canistra de carbon... si asta a fost. Acum sta linistit si nu mai tremura masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
caseac

Stie cineva unde trebuie sa duca furtunul ala? il am suspendat si trage vacuum.

celelalte duc la rezervor si admisie.

Lupo FSI

46665336_10217625823978426_2121737951875432448_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
caseac

log.CSV

poate cineva sa interpreteze logul pentru MAF?

Share this post


Link to post
Share on other sites
harap09

Salutare,

 

Pe la ce turatii vi se schimba "automat" viteza? Mie, robotelul, imi schimba treapta la 2000 ture in eco mode. mi se pare foarte subturata...si suspectez ca este efectul smuciturilor ce au loc pe durata schimbarii vitezelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
harap09

Update: Deoarece si eu am probleme la relanti (pare ca mai are putin si se ineaca), dupa tester am primit eroare la clapeta de acceleratie si la bobina unui injector. Aveti idee daca se schimba acea bobina? m-am uitat in manual si nu am gasit-o reprezentata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Nu prea ai cum sa schimbi bobina injectorului. Pune aici erorile stocate să vedem despre ce este vorba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
harap09

Nu am acces la erori. Acestea au ramas la service...ei mi-au prezentat doar "solutiile". O sa incerc sa revin daca imi elibereaza rezultatul diagnozei.

Ideea e ca sunt mai multe simptome la Lupo...si nu stiu daca sunt in stransa legatura.

1st, nu porneste cand maneta e pe pozitia stop, trebuie sa o mut pe neutral pentru asa ceva.

2nd, dupa ce porneste o apuca tremuratul la relanti incat, cateodata, chiar am impresia ca o sa se inece...dar apoi se ambaleaza singura si depaseste impasul. Aici inteleg ca de vina ar fi acea bobina.

3rd, cand robotul schimba din treapta1 in treapta 2 (sau din treapta 2 in treapta 3), am senzatia ca masina este condusa de un incepator deoarece pentru aproape o secunda intra in frana de motor si apoi accelereaza. Rezultatul este o smucitura ciudata. Acest lucru mi se pare chiar periculos deoarece rezulta un control dificil - culmea - la viteze mici. Pentru felul asta nebun de schimbare a treptei de viteza, de la service au spus ca e normal la cutiile pilotate. Aditional, au gasit si o eroare la clapeta de acceleratie si mi-au recomandat sa o schimb (eu sper sa scap doar cu o curatare). Totodata, am schimbat si acumulatorul de presiune de pe robotel (acea butelie neagra)...conform unor indicatii de pe acest forum, deoarece pompa se activa dupa fiecare 2 schimbari de treapta (acum pompa se activeaza dupa 6-7 schimbari de treapta). Cel mai probabil voi face si schimbul de ulei la cutia de viteze.

4th, a crescut consumul conform computerului de bord....imi arata chiar si dupa resetare, destul de repede, 9,9%.

5th, la service mi-au spus ca alternatorul nu furnizeaza suficienta tensiune si ca trebuie schimbat.

 

Repet, nu stiu daca toate astea sunt cauze comune pentru ceea ce ma deranjeaza de fapt....si anume faptul ca vitezele se schimba anevoios si cu suturi. Chiar nu vreau sa cred ca asa e normal!

Mersi de raspuns!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri