Jump to content

Probleme instalatie de climatizare


speedo
 Share

Postare recomandată

Pai da, dar la mine era infundat filtrul de polen si o schimbare ar fi buna si la colegul de mai sus daca e de vina filtrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negrusirosu

un jet puternic asupra condesatorului daca se aplica poate indoi din faguri ,si va afecta la racire, dar cu o presiune mai mica aplicata vertical are o eficienta mare, de la condensare si praful care se depune pe condesator se formeaza mult mal , indicat este sa fie indepartat, merge si suflat cu aer , dar nu are aceeasi eficienta

tocmai de aceea spuneam ca este indicat atunci cand ai instalatia golita de freon , se demonteaza condesatorul si poate fi spalat cu usurinta, dar atentie la racordurile de intrare , iesire , orice patrunde in interior , apa praf, mizerie, deterioreaza compresorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am schimbat niciodata la nici o masina filtrul uscator,daca ma credeti nici nu stiu unde vine montat,si a functionat clima de a luato dracii,sa fi avut eu noroc?are rost sa umblu acolo daca functioneaza normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg pe varianta : Daca merge las-o asa!

In fine, am o problema cu gura de aerisire de pe partea dreapta,nu mai baga aer.M`am uitat azi si am vazut ca e blocata de clapeta de la climatronic.Stie cineva cum se demonteaza?

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-a "mancat" si pe mine,la insistentele unui meserias in asa ceva(aveam niste pierderi),sa schimb acest filtru...si dupa schimb am mai pierdut de 3 ori freonul:prima oara nu etansa capacul ce vine deasupra,ok,comandat alt capac cu garnitura noua,a doua oara si dupa ce am montat acest capac nou,ca pana la urma sa ajung sa schimb tot radiatorul (ca face corp comun) pentru ca numai etansa ca lumea si pierdea cand se facea presiune mare(chiar daca era nou capacul si garnitura) .Asa ca aveti grija ce va doriti. :icon_thumright:

@ByZ ..ce eroare iti da la scanare?ce motoras ?

Modificat de andrusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ByZ daca te-ai uitat in gura de aerisire si ai vazut ca-i blocata trage de ea ca iese usor si deblocheaz-o manual ca e mecanismul de la rotita care inchide gura de aerisire nu de la climatronic.Asta daca te referi la prima clapeta de obturare de dupa "grilaj".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe vagcom nu imi da nici o eroare,dar m`am uitat la gura de aerisire si se vede ca clapeta e inchisa.Din cate stiu la climatronic fiecare gura de aerisire are un motoras care inchide/deschide o clapeta.

Ex: Cand dai pe dezaburire iti deschide doar gurile de aerisire de la geamurile laterale si cele spre parbriz,nu si gurile de aerisire de pe mijloc.

@Speedo: Cred ca rotita de la gura de aerisire inchide doar grilajul nu si cealalta clapeta ca la o masina fara climatronic.

Ca in poza de mai jos:

post-31559-0-38192900-1306268720_thumb.j

In fine,poate gresesc eu...maine o sa incerc sa demontez sa vad care e treaba.

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negrusirosu

Daca nu ai nici o eruare si clapeta ramane fixa atunci cand dai comanda de pe climatronic, este foarte posibil ca motorasul sa fie ok ,sa fie o problema de roti dintate care actioneaza clapeta, ar fi o explicatie la prima vedere, dar daca vei desface vei stii cu certitudine unde este problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am desfacut gura deaerisire si-ti spun sigur (ma rog,99%) ca rotita inchide si grilajul si clapeta pt ca am rupt un piciorus la mecanism si acuma mi se inchide doar grilajul.Clapeta am dat-o pe deschis cu mana ca sa-mi intre aer.Plus ca nu erau fire decat pt iluminarea butonului...motoras n-am vazut.Hai ca azi ma mai uit odata sa fiu sigur :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negrusirosu

nu am pomenit nimic de motorase pe deschiderea aer ventilatie bord, dar pe aeroterma comandata climatronic, exista trei motorase care deschid si inchid, dirijeaza aerul sus, jos, dupa comanda data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,m`am convins azi,am desfacut gura de aerisire si am deblocat clapeta.Se pare ca nu e aici comanda de la climatronic,doar niste fire de la leduri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negrusirosu

Aerul conditionat uz casnic , ca si cel Auto , necesita intretinere incepand de la curatirea vaporizatorului cu ceva solutie de dezinfectare ,de la apa provenita din vaporizare apar multe bacterii, ciuperci care sunt daunatoare penctu corpul uman, si de acolo miros urat, dureri de ochi, gat ,urechi, curatirea condesatorului care povesteam mai devreme ajuta la o functionare mai buna al instalatiei de aer , desigur ca ea poate functiona dar apar probleme de scaderea a intensitatii aerului, presiune mare pe inalta, foarteaza oringuri, presostat, tevi , copresor, am expus toate astea nu pentru a intra in polemica cu nimeni ,consider ca o informatie tehnica nu dauneaza , o informatie poate fi benefica oricand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la dezinfectarea vaporizatorului...se poate face cu spray spuma pe la filtrul de polen?Eu pana acuma am folosit un spray cu aerosoli (carrefour) dar cred ca se poate si mai bine.Ati incercat metoda cu spuma la sharan?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat eu sa curat anu trecut,la un golf 3,instalatia de climatizare.Am folosit un spray cu spuma pe la filtru de polen,stiu ca il luasem la reducere din kaufland,ceva la 10-15 lei nu mai stiu exact.Dupa ce l`am folosit mirosea ceva mai bine in masina.

La sharan inca nu m`am bagat sa il curat,mi se pare cam complicat sa ajungi la filtru,poate pe viitor cand o sa am mai mult timp.

Tin minte ca erau 2 feluri de sprayuri : Unul la tub mare cu spuma si inca unu mic pentru o singura utilizare si ceva mai usor de folosit,dar nu stiu cat de eficient.Cel mic avea un singur jet de cateva minute,se punea la pedale cu masina pornita pe cea mai mare treapta de ventilatie pe recirculare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa am facut si eu numai ca la sharan zona de aspiratie e la piciorul drept al pasagerului pe acolo trage aer.Daca dai pe recirculare si pui o coala de hartie acolo o sa vezi cum o trage.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negrusirosu

se poate face o dezinfectie pe la filtru polen, se da filtru polen jos, si deja se va opserva vaporizatorul, cu mororul pornit si aerul deschis , insistati mult pe toata suprafata ce se opserva la vaporizator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Azi am fost de am schimbat compresorul defect cu unul nou Delphi. Am incarcat instalatia cu freou. Problema este ca eu am dublu clumatronic si ar trebui bagat 1050 gr freon, dar daca bag 1050 gr, compresorul cupleaza si decupleaza (e prea mult). Acum am bagat doar 750 gr, ca si cum as avea simplu, baga rece pe fata, iar in spate dezmortit. Intrebarea este: compresorul este pentru simplu si dublu climatronic?

Scuze de dublu post. Poate sa fie de la vapoizator sau radiatorul de clima? Acestea se pot curata/spala? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dublu climatronic ,dar rece o sa bage doar in fata(pentru ca nu ai traseu si in spate).Cand ai bagat 1050 grame instalatia facea prea mare presiune si de aia compresorul pornea-oprea.Las-o asa la 750 grame ,ca asa e bine.Compresorul e acelasi ,doar ca nu are loc in instalatie 1050 grame de freon.

Modificat de andrusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Multumesc mult de raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai AC plafon atunci atat ia instalatia,1050,daca nu 750,e simplu,in fata pe dragarul de la radiatoare scrie pentru amandoua instalatii cat freon ia,deci nu are nici o treaba cu dublu climatronic exact cum spune si colegul @andrusel si daca ai simtit tu ca in spate vine ceva aer rece ti sa parut

Modificat de razvi_gyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alo,colegu,nu mai pune omu sa intre sub masina ca nu are ce sa vada,la sharan nu exista ce spui tu acolo,adica AC in spate,doar in plafon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putem gasi subiecte pur tehnice si interesante care sunt benefice de stiut decat sa batem apa in piua pe marginea unor contradictii, asadar daca cineva are ceva probleme sa le expuna si cei in cunostinta de cauza sa se pronunte , Gresesc oare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu gresesti colegu chiar deloc,dar cred ca nici date false nu vrei sa aduni de pe forum,asa ca spune ceva in legatura cu gramajul freonului sa lamurim omul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.

Recent fratele meu a cumparat Sharan 2004 1,9 tdi 130 CP, si nu mergea aerul conditionat, a fost sa reincarce cu freon si nu a intrat decat 700 grame in loc de 1050, avand dublu clima. Atunci baga putin aer rece si intr-o luna nu mai baga deloc. Am reincarat a doua oara, si acum au bagat 1050 grame, nici acum nu baga aer destul de rece, dupa 10 minute de functionare se deschide valva de siguranta conpresor, dupa alte 30 minute se deschide din nou, si inainte sa se deschida ma uitam la compresor si ba pornea ba se oprea, cam 10 secunde mergea, si se oprea. Si acum dupa cele 2 scapari tot baga aer foarte puin rece, si asta la viteza mare, la 70+ km/h. La stationare se aude fasaind prin bord.

Conducta groasa este la temperatura mediului, si cea subtire frige.

Eu cred ca ceva este infundat, dar ce? Sa fie valvulele de expansiune, dar amandoua odata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!