Jump to content

Nu am trecut ITP! Motiv: NOXE


Clasicul
 Share

Postare recomandată

M-am prostit de tot, clar. Nu ai opțiunea să te uiți în VCDS la seriile componentelor modelului tău (știu că la mine s-a uitat un băiat la service când îmi zicea de care bujii să-mi iau). Că dacă te uiți la coduri de origine de pe paginile alea, sunt foarte diferite:

Coduri OE VW: 1J0131089BX, 1J0253023X - http://www.epiesa.ro/catalizator-vw-golf-iv-1j1-1-6-16v-bosal-099-987/14590/10147/articol-1618735/

versus

Coduri OE VW: 036253052CX, 036253052DX, 036253052FX, 036253052GX - http://www.epiesa.ro/catalizator-vw-golf-iv-1j1-1-6-16v-bosal-090-765/14590/10147/articol-1616255/

În altă ordine de idei, dacă prietenașul din semnătură scoate peste 6% CO la testul de noxe (față de 0.2% cât ar trebui)... sugestii de unde să încep verificările? Nu am codurile de eroare încă, abia pe luni-marți îmi vine VCDS-ul comandat și pe 6 martie îmi expiră numerele provizorii... încerc să rezolv până atunci dar dacă e catalizatorul mort am belit-o de toți banii.

Mi-e frică să nu fie motorul mort, să bag bani în ea de pomană când ar trebui s-o dau la dezmembrări.

Modificat de sangemaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat cu schimb ambele sonde lambda, o tobă finală nouă, plus fișe de aprindere plus remediat toate furtunele de vacuum deteriorate și alte surse de aer fals (duze GPL ne-etanșate). Cost total circa 2000 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@impero - al doilea link cred ca e catalizatorul. Spun asta pentru ca la Seat-ul meu mi s-a desprins ceramica din catalizator si nu am vrut sa fac treaba de mantuiala asa ca am schimbat catalizatotul cu totul. A fost in jur de 1000 de lei. Ulterior mi-a cazut sonda lambda de pe galeria de evacuare, mai precis produsul din al doilea link.

Deci daca ai de schimbat catalizator, eu iti propun sa incerci produsul din primul link.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
On 7/24/2006 at 4:47 PM, Clasicul said:

Fratilor!!! am rezolvat inca de pe 20 aprilie. Va multumesc pentru sfaturi...... hihi am cam dat 1 mil.

Salut, cum ai rezolvat pana la urma, care a fost problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cat trebuie sa fie co% la non euro ca sa treci itp? Am vazut facturi de itp din spania de la masinuta si varia de la 0.4 la 2.8 %CO si a trecut.

Am facut identificarea si un itp in RO, dar parca nu da nimic la mana cu rezultatele testelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se masoara CO la diesel, ci doar opacitatea, si aia trebuie sa fie pana in 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu e diesel. E de 1.6.

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum sa isi dea lumea seama daca nu spui si in semnatura ai diesel?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dacă am postat în secțiunea MOTOARE PE BENZINĂ, cu alta ocazie am avut posturile șterse ca am postat problema de passat la golf(era ceva pe motor parcă,  ceva comun) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, imi puteti spune exact la masina din semnatura, pe ce canale pot face pe vagcom (v. 12) testul pentru catalizator si pentru sondele lambda? Si eventual pe ce canal pot vedea daca am misfire? Imi iasa hidrocarburile mari, desi motorul a fost segmentat anul trecut si nu consuma deloc ulei, erori nu am stocate iar singurele simptome sunt ca uneori apar ceva oscilatii la relanti cand e motorul cald, dar nu tot timpul iar daca sting farurile acestea mai scad in intensitate (oscilatiile), in sarcina totul este ok .

Ms. anticipat.

Modificat de santinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misfire parca pe 14, 15 si 16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca vagcom sa-mi spuna ca sonda lambda este OK dar ea in realitate sa influenteze negativ noxele (hidrocarburile)? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce ai rezolvat? Aceleasi probleme le-am avut cu un G5 caxa, sonda parea in regula pe vcds dar nu era, dadea amestec bogat, hidrocarburi aiurea la itp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@vali zak

Am pus sonde lambda noi si problema e aceeasi, la relanti iasa OK noxele dar in turatie hidrocarcurile mari si lambda 1.1 ..... am de vreo 40.000km bujii beru cu distanta dintre electrozi de 1.1....ma gadesc sa incerc ceva cu deschidere mai mica, poate nu da scanteia suficienta..... :(

Modificat de Rave
Renunta la quote, este pedepsit de regulament, foloseste tag-uri cum am facut eu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut NGK ,daca mergi mai mult in oras cam la 40tkm ar trebui schimbate.Pentru AZD astea sunt bujiile: 

IMG_20200919_175152[1].jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
  • 3 years later...

Buna ziua,

Ma puteti ajuta cu o interpretate a valorilor din doc. atasat ? Motor 1.6 MPI BSE.

Multumesc.

6142CD3E-7484-4C26-8708-290014F18126.jpeg

Modificat de gavrochem
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ai depăşiri la HC (hidrocarburi, adică benzină nearsă în principiu), 383 în loc de maxim admisibil şi la CO (monoxid de carbon) 0,77% în loc de 0,3% maxim admisibil.

Reacţiile din catalizator sunt următoarele:

805529638_2-16-20249-09-17AM.jpg.2781c211b4f18119f0e58563dc9068ea.jpg

Acum logica îmi spune următoarele:

- ori motorul funcţionează defectuos cu exces de HC şi CO (amestec bogat, sonda lambda 1, admisie înfundată, etc.), dar mă gândesc că dacă catalizatorul şi-ar fi făcut treaba ai fi avut depăşiri şi la CO2 (la tine este în parametri, dar la limita inferioară, 14,54 în condiţiile în care intervalul este 14,5-16)

- ori catalizatorul nu mai este în parametri. 

Poate că îţi pui întrebarea de ce nu apare eroare pe catalizator dacă acesta ar fi de vină? Pentru că cantitatea de oxigen pe care sonda lambda 2 o măsoară este în parametri, cam la limita inferioară (0,19 iar intervalul este 0,1-0,5), dar în parametri.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate verifica catalizatorul dupa anumiti parametri, cu VAG-COM ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buletinul e cel care spune starea cel mai bine. Catalizatorul este problema. Daca ar fi motorul, ai avea si CO2 la maxim si HC mare (benzina in exces pentru oxigenul existent). Faptul ca ai CO2 spre limita minima arata ca benzina este cat trebuie sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest caz cum ar trebui sa procedez ?

Se rezolva prin curatare ? Sau trebuie inlocuire (nou, SH) ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishu achihaitei

cumpara nou aftermarket catalizatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi documentul de mai jos, nu ştiu dacă se potriveşte şi la motorul tău, dar încearcă. Posibil să nu fie concludent.

30-49,29-lambda.pdf

2 hours ago, gavrochem said:

Se rezolva prin curatare ? Sau trebuie inlocuire (nou, SH) ?

Dacă dai căutare pe net după "curăţare catalizator" o să observi că sunt tot felul de soluţii, de la utilizare aditivi până la curăţare fizică, dar nu ştiu să-ţi zic cât sunt de eficiente. Cel mai ieftin ar fi să încerci cu un aditiv pentru început. Oricum în nici un caz SH pentru că modelul de motor nu este chiar nou şi alea din dezmenbrări nu cred că sunt mai breze. Ăla aftermarket chiar dacă nu o filtra el cum trebuie gazele măcar nu este înfundat şi motorul o să funcţioneze ok.

Dar înainte de a lua o decizie mai documentează-te, nu este chiar uşor de diagnosticat problema. Dacă este înfundat sau nu se poate măsura cu un senzor de presiune montat între motor şi catalizator, dar cine face asta? Sau prin măsurarea temperaturii gazelor evacuate, o temperatură crescută trădează un catalizator înfundat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva voia o spaga si tu nu te-ai prins? Valorile masurate sunt asemanatoare cu cele ale unui catalizator care nu este in regimul termic corespunzator masuratorilor. Vad ca temperatura la ulei are valoarea 0 si nu-ti poti da seama daca motorul era incalzit.

La fel ar fi valorile pentru un catalizator in care s-a folosit mult timp benzina neconforma sau aditivi ciudati (nu cred ca e cazul la tine) care au acoperit metalele catalitice.

Si mai mult, nu cred ca e infundat deoarece ai fi spus ca nu trage bine.

@lupo_bvzice bine sa mai investighezi inainte de a lua o decizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!