Jump to content

VW Scirocco 2.0TSI DSG


AndreiMM

Postare recomandată

Salutare oameni buni si bine v-am gasit!

 

Am cochetat mult cu ideea deschiderii unui topic aici pe forum, iar singurul lucru care m-a pus pe ganduri este restrictia din a posta eventualele probleme tehnice ale masinii. Cred ca e singurul forum auto pe care l-am accesat unde intampin o astfel de restrictie. Pana la urma insa consider ca pot invata multe din comunitate despre aceasta masina si astfel voi evita discutiile despre eventualele probleme tehnice/mecanice ale masinii.

 

Vorba lunga... Masina este un VW Scirocco, 2011, 2.0TSI cu DSG, cumparat cu 61k km la bord, culoare albastru, sasiu adaptiv, bi-xenon, RNS 510 si cam atat din ce merita evidentiat. Scaunele sunt din stofa, interiorul este negru, nu are oglinzi rabatabile electric, nu are trapa, are jante doar pe 17”. Urasc sa vad topic-uri cu masini sau chiar anunturi cu vanzari unde se spune ca masina e „full-full, fara piele” sau astfel de texte. Nu e nici pe departe full, in fata schimbatorului, din 5 butoane posibile, am doar 2 de apasat!

 

Mbon, ca sa o iau cu inceputul, masina nu stiu sigur inca de ce am luat-o. Nu pot zice ca am urat masinile nemtesti, dar mi s-au parut mereu incredibil de plictisitoare ca design, anemice la condus si fara pic de personalitate. Scirocco in schimb mi s-a parut mereu singurul VW cu un design reusit, chiar pana in ziua de azi. Are totusi acelasi designer care a proiectat si Alfa Romeo 156, o splendoare la vremea ei. Iar ca tot veni vorba de Alfa, prima mea masina a fost o Alfa 159 pe care am avut-o in posesie pentru aproape 7 ani si putin peste 100k km.

 

Din pacate, si poate e si din cauza varstei, nu am avut de loc febra unei achizitii noi si nu m-am indragostit instant de masina. Pot spune insa dupa putin peste o saptamana de cand o am in posesie ca sunt unele lucruri care imi plac mult la masina, dar si altele care nu ma prea incanta. Am sa fac o mica lista cu ele, mai ales ca noua barbatilor ne place sa facem liste. La sfarsit voi face inca o mica lista cu modificarile si upgrade-urile planuite pana spre sfarsit de an.

 

Pozitive:

+ volanul in sine este genial, forma cu baza dreapta, materialul din care e facut, micile canturi, il fac excelent.

+ Silentiozitatea surprinzator de mare la viteze de autostrada si peste

+ vizibilitatea pe timp de noapte

+ motorul extrem de vioi care trage ok inca de la 2-2300 rpm

+ sasiul adaptiv se simte foarte bine in sport

+ masina e mult mai rigidia decat un Golf din aceasi perioada

+ consumul la mersul meu prostesc in afara si oras 50/50 e destul de stabil pe la 11 l

Negative:

- lipsa absoluta a unui feeling real in volan, imi lipseste directia hidraulica

- garda la sol ridicata o fac sa arate putin cocotata

- stabilitatea pe drum nu e inca indeajuns de ok pentru ce vreau eu

- pentru problema de mai sus, suspectez cauciucurile de la „maystorm”, care aparent sunt 139ron bucata online 8-}

- scaunele nu sunt cele mai confortabile, sau poate nu mi-am gasit eu inca pozitia perfecta

- inchisul usii imi da fiori, de fiecare data am impresia ca voi sparge geamul si usa va pica din balamale

Ce urmeaza de facut:

- schimb ulei si toate filtrele

- schimbarea distributiei, kit complet + pompa de apa

- revizie pentru cutia DSG (nu am habar ce inseamna asta)

- cauciucuri noi, Pirelli PZ sau Michelin SuperSport

- arcuri H&R

- rezolvarea unor mici cichite precum un plastic de la interior pe care l-am comandat deja, polita portbagaj lipsa, un capacel de la janta lipsa, prostioare de genul care nu sunt urgente

 

Din pacate masina nu o voi folosi extrem de mult pana prin septembrie, voi fi plecat in mare parte din timp si astfel masina ma va astepta pana atunci. Sper sa am timp macar de revizii pana atunci in perioadele cand voi fi acasa.

 

Cam atat imi vine in minte momentan, va astept cu orice sfat sau parere despre masina, cum timpul nici nu imi permite sa ajung la revizii cu ea, nici nu m-am gandit inca unde voi merge cu ea pentru asta. Daca ma puteti sfatui si nu incalcam regulamentul e ok, altfel vad eu pana prin atunci. Promit sa revin weekendul asta cu mai multe poze cu masina, am avut o perioada mai haotica de cand am luat-o si nici poze cum trebuie nu am apucat sa ii fac.

 

 

20170629_084444.jpg

Modificat de AndreiMM
Link către comentariu

Cum ti-am mai spus, sa te poarte cu bine si ea pe tine si tu pe ea. :))

o sa iti treaca scazutul garzii la sol. Standard, cu roti de 17, are garda la sol aprox 8 cm si unghiul de atac destul de mic. Bara mea era raschetata pe dedesubt, pentru ca atinge in 90% din borduri. La fel si in cazul parcarilor subterane, cu inclinatie foarte mare.

 

Link către comentariu

Arcuri voi lua 100%, sunt obisnuit sa am garda la sol foarte mica, pe borduri nu urc niciodata si am observat oricum ca masina are botul ridicat cumva, tocmai pentru a nu lovi prea mult atunci cand urci borduri (cea ce nu voi face niciodata) sau cand treci peste denivelari si limitatoarea de viteza. 

Masina pica testul cu pisica. Cat timp o pisica imi incape deasupra rotii sa se cuibareasca iarna, masina are nevoie de arcuri! 

Initial ma gandeam la un kit complet de suspensie cu arcuri si amortizoare, insa avand in vedere suspensia adaptiva a masinii costurile sunt foarte mari, iar nemultumirile mele legate de tinuta de drum a masinii cred ca sunt cauzate doar de cauciucurile Maystorm (de care n-am auzit in viata mea) care sunt acum pe masina. Dupa o mica plimbare ieri seara cu masina, am remarcat o tinuta de drum sub asteptari, iar apoi inspectand cauciucurile (care sunt 139RON pe emag :lol:), cred ca sunt ele de vina. 

Link către comentariu

Schimba cauciucurile intai. Verifica si amortizoarele, s-ar putea sa aiba nevoie de o reconditionare.  Si nu ma refeream la urcat borduri, ci la parcat pana ajungi cu roata la bordura :) .

Uitasem sa iti spun, ca scaunele nu vor deveni niciodata confortabile la drum lung.

hai cu poze si din interior... :))

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos.

Cum spune si colegul Luciosu, anvelopele ar trebui schimbate cu unele premium daca vrei sa te bucuri de masina. Primul lucru. ☺

Sunt convins ca amortizoarele sunt in regula la rulajul actual, dar poti face un test (nu costa mult) inainte sa montezi arcurile (sa cauti unele care au feedback pozitiv in combinatia cu amortizoarele adaptive).

Distributia la motorul asta este pe lant. Poate fi schimbata la aceleasi intervale de km/timp ca si o distributie normala pe curea, dar practic nu prea are rost sa se faca asta, chiar daca au fost raportate unele probleme cu intinzatorul de lant (atat). Mai te interesezi tu.

Uleiul la DSG se schimba la 60.000 sau 4 ani (asa este recomndat) si operatiunea este recomandata sa se faca la cineva care stie ce face (nu neaparat reprezentanta, dar cineva care a mai facut operatiunea).

Link către comentariu

Multumesc de info!

Printre primele achizitii vor fi clar anvelopele, ma uitam deja in dimineata asta si cred ca voi comanda cat de curand un set, apoi cred ca nu voi mai avea atat de multe nemultumiri. Am citit pe un forum strain VW cu cineva extrem de multumit de niste arcuri de la H&R, avand acelasi motor si amortizoarele adaptive. Desigur, aici mai urmeaza niste research.

Spre rusinea mea, nici nu stiam ca distributia e pe lant. La ce interval se face schimbul? Banuiesc ca fiind pe lant se schimba la mai mult de 100k km? De asemenea, nu exista si la cea pe lant o perioada la care e recomandata interventia? Mai este si cureaua de la accesorii care e o curea normala, care banuiesc ca trebuie schimbata mai des decat cea pe lant, mai e pompa de apa, etc. Nu stiu ce e recomandat sa fac cu distributia. 

Cat despre uleiul DSG, nu cred ca a fost vreodata schimbat si cred ca ar fi cazul. Anii au fost depasiti, km si ei cu putin, si cred ca merita interventia incat  sa elimin din viitoare posibile probleme. 

 

Link către comentariu

Salutare,

Pot sa iti confirm faptul ca, cauciucurile alea (daca sunt Riken Maystorm 2.. cv de genu) , sunt printre cele mai proaste posibile, si ai mare grija cu frana pe ud ca te duci ca pe gheata cu ele... 

Succes cu masinuta, frumusica ! 

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos!

In calitate de posesor de Scirocco, pot spune ca m-am confruntat cu 2 dintre problemele enumerate de tine:

- feedback slab al directiei: iti recomand un upgrade la superpro alloy wishbones + adjustable ball joints, sau la un sistem asemanator (nu vrea sa fac reclama). Diferenta este foarte mare fata de set-up-ul standard, stabilitate si feel incredibil atat la mersul pe serpentine cat si la viteze mari de autostrada (bineinteles, ma refer la zone nelimitate din DE :)).

Tot la capitolul feedback slab al directiei, merita sa faci upgrade-ul recomandat de colegii de mai sus. Diferentele le vei sesiza imediat dupa ce schimba anvelopele cu unele mai apropiate de potentialul masinii.

- wheel gap aproape de de suv: aici am ales o varianta mai safe si am mers pe varianta de arcuri VW OEM, care coboara cu approx. -1.5/2cm. Nu coboara la fel de mult ca si H&R (-3cm), dar macar nu am probleme cu garda la sol, iar wheel gap-ul a fost redus considerabil.

Sper sa te ajute.Spor la modificari!

 

Link către comentariu

Frumoasa, sa o stapanesti sanatos si fara evenimente neplacute.

Cred ca o sa trec in curand la KW, asadar o sa am un set de arcuri H&R disponibile pentru tine :D;)

Link către comentariu

Felicitari! Drumuri mii fara probleme!

Poate vii la intalnire, sa o vedem live, imi place culoarea.

Link către comentariu

Felicitari, e superba masinuta. Un singur lucru vreau sa adaog: Ziceai ca te întorc in septembrie. Daca o tii in garaj e ok, dar daca e in parcare, ar fi de preferat sa ti-o mai scoată fratele/sotia sau cineva la o mica plimbarica o data la 2 săptămâni măcar.

Si cum zicea si bubu182, mare grija cu franele pe ud dar si curbele in viteza pe ud.

Sa te poarte sănătos si sa aveti grija unul de altul!

Link către comentariu

Multumesc de urari si sfaturi baieti!

Promit ca nu mai comentez absolut nimic despre tinuta de drum sau feeling-ul directiei pana nu rezolv sa iau niste cauciucuri noi. Daca si apoi sunt carcotas, cautam solutii precum cele sugerate de roc82 mai sus, poate niste bucse cu poliuretan, poate niste bari de stabilizare de la Eibach, etc. Solutii banuiesc ca sunt, dar poate se rezuma totul doar la gumele ordinare pe care le are masina in momentul asta. 

Dupa 20 ale lunii masina va intra la o revizie de ulei si distributie daca e cazul, iar pana atunci voi rezolva cu siguranta urmatoarele: 

- capac lipsa de la o janta

- schimbarea elementului de plastic care include bricheta cu scrumiera si cele 5 butoane din fata schimbatorului (pe asta l-am gasit indoit putin iar cand am fortat sa il indrept, l-am rupt cu totul). Am comandat altul de pe ebay si vine in 10 zile

- DVD-uri cu harti pentru RNS 510, pentru toata Europa. Mi s-a spus ca nu pot instala simultan atat Europa de Est cat si cea de Vest pe navigatia mea

- curatare chimica la interior

- achizitia unei polite pentru portbagaj

- polish parbriz pentru ca are o zgarietura deranjanta, daca nu se rezolva asa, probabil voi ajunge intr-un final sa iau alt parbriz


 

Link către comentariu

Niste poza cu masinuta, n-am apucat sa o duc si la o spalatorie, probabil abia maine dimineata inainte sa plec :)

DSC03014.JPG

DSC03017.JPG

DSC03009.JPG

DSC03029.JPG

Link către comentariu

Bun venit!

Sunt convins ca masina iti va intra la suflet odata cu rezolvarea micilor neajunsuri.

spor!

Link către comentariu

Frumoasa masina, cati mai multi km fara evenimente neplacute.

Link către comentariu

Am zis mai sus ca am rupt o piesa de la interior, cea cu scrumiera si cele 5 butoane, astazi a sosit cea noua. Inca de cand am luat masina am avut ideea de a pune un wireless charger in locul scrumierei, iar cum tot ansamblul urmeaza oricum sa il schimb, am o bucata de test pe care pot face incercari si probe de a monta un wireless charger. 

Chargerul mai vechi de la Samsung care nu are fast charge incape deja in locul scrumierei, trebuie doar fixat cumva si hranit cu portul USB si s-a rezolvat problema. Insa as prefera sa montez modelul mai mare cu fast charge, incat daca stau doar 10min in masina sa se incarce 10% in loc de 1-2% cu chargerul mic. 

Voi face niste incercari sa il montez pe cel mare, cu un mini-flex voi taia din plastic pana gasesc o modalitate de a-l prinde in locul scrumierei si prizei, daca nu imi iese, nu e nicio problema, intrucat voi face incercarile pe piesa veche si stricata pe care oricum o aruncam la gunoi odata ce o montam pe cea noua pe masina. 

Daca stiti unde pot gasi un adaptor pentru cablaraia care hraneste priza care imi da un USB, dau o bere!

piesa.jpeg

charger mic.jpeg

charger mare.jpeg

Link către comentariu

Poti desface incarcatorul fast charge, scoti interiorul si il pui in carcasa mica, cu mici bricolaje. :-)

Link către comentariu

Interesanta idee, o sa ma interesez despre internele celor doua, desi nu ma vad facand asta, daca iese cum am zis initial bine, altfel asta e. Pare multa migaleala la ce zici tu si nu stiu daca ma descurc. 

In alta ordine de idei, imi poate spune cineva ce unelte pot folosi sa scot rama gri din jurul navigatiei? As vrea sa o vopsesc intr-un negru mat incat bordul sa para mai uniform, mi se pare cu nuca-n perete cu gri deschis. 

Link către comentariu

Uite un filmulet care ar trebui sa te ajute. Sa nu folosesti chestii de metal pentru ca o sa lase unde atinge plasticul.

 

Link către comentariu

Poti folosi foarte bine un card...eu am folosit aceasta metoda de multe ori si nu au fost probleme

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am zis ca o sa trec aici in topic toate interventiile ca in timp sa am un mic jurnal de bord cu costurile de intretinere. Primele revizii s-au facut astazi la 61.810km.

S-a schimbat kitul de distributie pe lant, cureaua de accesorii cu rolele sale si s-a facut si un schimb de ulei cu toate filtrele. Lantul era putin lasat si chestiile pe care statea, am uitat cum e numesc, erau si ele pe duca. Astfel consider ca am facut o treaba buna cu asta. Revizia de ulei s-a facut cu Castrol si filtre Mann, mai putin cel de aer care e K&N. Nu am remarcat schimbari in comportamentul masinii, dar se aude clar mai bine, poate din cauza filtrului, poate din cauza uleiului, nu stiu, dar se aude mai bine per total. 

Sambata trecuta am comandat si arcuri, ar trebui sa vina maine si sper sa le pot monta tot saptamana asta ca sa fac o mica escapada in weekend, altfel voi sta cu ele in cutie o vreme. Am luat arcuri H&R de la un magazin local, habar n-am daca am voie sa zic de unde sau se considera reclama, dar mi s-a spus 4-5 zile lucratoare, deci maine ar fi termenul. 

Dupa montarea arcurilor urmeaza geometria fata/spate si niste cauciucuri, unde nu sunt inca hotarat ce sa fac, sunt tentat si de a trece la jante mai mari, asa ca mai rumeg putin situatia. 

Toti cunoscutii ma intreaba de consum, asa ca las aici o poza. De mentionat ca este doar in Bucuresti si inaintea schimbului de ulei. 

WhatsApp Image 2017-07-26 at 20.42.42.jpeg

Modificat de AndreiMM
Link către comentariu

Banuiesc ca i-ai facut si o inspectie mecanica (bucse, frane etc). La test de amortizoare te-ai mai gandit inainte sa montezi arcurile?

Parca spuneai ca ai de gand sa schimbi uleiul si la DSG, vad ca nu l-ai mentionat.

Eu sunt curios exact ce piese s-au schimbat pentru distributie si pretul lor. Ai astfel de detalii pe factura? Sunt cele din link-ul de mai jos?

https://redlinespeedworx.com/2-0t-tsi-timing-chain-failure/

In ultima vreme m-am intrebat la ce pret ajunge la noi un astfel de kit si care ar fi manopera (in ore) pentru lucrare, desi nu sunt convins ca problema cu intinzatorul este una generala.

Nu stiu cat de bine a fost intretinuta masina pana acuma, insa pare ca a ajuns pe maini bune. Felicitari.

Link către comentariu

Partea de suspensie este ok, bucsele si bieletele sunt toate ok, cel putin pe fata. Amortizoarele nu le-am testat, dar cred ca sunt ok, simt diferente considerabile intre Sport si Confort. O sa vad in timp ce fac cu ele, sunt tentat sa renunt la cele adaptive pentru unele sport odata ce ma vor lasa astea, imi plac masinile rigide si pana acum,  desi am mers putin cu masina, am scos-o din sport doar pentru test. Placutele sunt pe la 50%, discurile sunt chiar ok si nu sunt ovalizate deloc. Probabil la primavara voi schimba discuri + placute + furtune metalice, ca sa stau si cu partea asta linistit. 

Urmeaza sa schimb si uleiul din cutie, in afara de un mic drum extern in weekend masina nu va fi folosita pana la acel schimb. Probabil la sfarsitul lui august voi face asta pentru ca plec din nou in curand. 

Costul distributiei a fost de 1050ron pentru piese si 600ron manopera. Piesele acelea lungi din linkul tau sunt cele de care spuneam mai sus ca au fost cu probleme. Nu stiu exact ce sunt calele, dar sunt niste piese dupa care am stat vreo 2 zile sa soseasca. Mi s-a spus ca am intervenit la timp cu acest schimb. 

Mi-a spus mecanicul ca filtrul de polen era cel original al masinii, astfel ca sunt si eu putin speriat de cata grija i s-a dus masinii, ca sa nu mai vorbesc de cauciucurile necorespunzatoare care i s-au montat.  Cine stie ce voi mai descoperi in timp. 

Eu pana prin septembrie sunt plecat destul de mult, astfel ca in micile perioade in care sunt aici voi face toate interventiile de bun simt pentru numărul de km al masinii ca sa pot apoi sa ma bucur de ea. 

 

LE: Am gresit mai sus, piesa din poza de mai jos este cea care nu era in stare ok la distributie. Nu mai stiu ce e si ce face, insa mi-a aratat-o pe a mea si se apasa prea usor, sau ceva de genul.

failed_vw_timing_chain_tensioner_4.jpg

Modificat de AndreiMM
Link către comentariu

Nu mi se pare exagerat costul pieselor pentru schimbul distributiei. De fapt chiar mic in comparatie cu ce spuneau alti forumisti din UK/US ca ar costa (chiar si fata de kit-ul din link de altfel).

Nu imi este clar de unde aceasta diferenta decat daca poate comparam piesa cu piesa.

In poza pusa de tine este intizatorul cu pricina si este bine ca l-ai schimbat.

Modificat de volvol
Link către comentariu
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!