Jump to content
75NOR

Generatia EA888 (1.8 TSI & 2.0 TSI)

Recommended Posts

deenman

Un motor de generatie noua ar fi costat cat costa lucrarea care o face el acu, cu mentiunea ca cu motor de generatie noua avea:

-distributie pe curea-

-consum micsorat de combustibil-

-putere si cuplu mai mare-

-scapa de grija consumului de ulei-.

 

Imi pare rau ca ai probleme cu masina, incearca sa analizezi bine ce faci pe mai departe, pentru ca daca faci reparatia si ai blocul ovalizat, in foarte scurt timp dupa operatie o sa ai consum de ulei si service-ul o sa ridice din umeri. Sa ai hartii la mana, facturi+ garantie scrisa, si tot ce mai e nevoie. Problema este ca pierzi timp, si apoi pierzi bani.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

Așa este, e o situație dificilă, dar am fost mulțumit pe deplin de mașină și nu aș renunța încă la speranța să pot face o reparație bună. Motorul funcționa foarte bine când am decis să o repar, am făcut o călătorie în Grecia și s-a comportat foarte bine. Nu am avut probleme de altă natură cunoscute la acest model.

Am schimbat lanțurile și întinzătorul, pompa de apă și ambreiajul. Se poate spune că este o reparație capitală și da, am încredere în cei care lucrează la ea. Trebuie și puțină experiență și credință în lucruri bine făcute.

56.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
EEXCALADE

Sper sa-ti reuseasca :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut10a

eu ma intreb daca o sa traga ca inainte,cu segmentii noi nu o sa ai aceeasi compresie...o sa dureze un pic pana se rodeaza

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

Multumesc Cătalin!

Ionut, cred că va fi bine. Voi ține un rodaj de 2000 km, voi schimba uleiul și cred că va fi suficient să își recapete parametrii inițiali.

40.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut10a

ti au honuit cilindrii?honuiala de fabrica mai era vizibila?

Edited by ionut10a

Share this post


Link to post
Share on other sites
beidaud

@safari hunter La ce service din Constanta faci reparatia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

Carfix Motors, Aurel Vlaicu 163, acolo îmi fac reviziile de 6 ani de când a dispărut AutoGrup.

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

Primii 200 km după reparație, motorul merge foarte bine, ambreiajul cuplează mai ferm, toate elementele demontate puse cu grijă la loc și funcționale (faruri / AC / radiatoare , etc.). Comportamentul motorului de la pornire și funcționare este identic cu cel de când am cumparat mașina (7 km). temperatura de ulei urcă la max. 1020 C , înainte ajungea la 1060 C.  Mâine am un drum de capitală apoi în weekend o mică excursie de 2000 km.  La 3000-4000 km voi face prima evaluare a consumului de ulei și voi înlocui uleiul "de rodaj" .

Uleiul actual Castrol 5W30 FST LL03 + 100 ml Metabond Eco. TBC ....😉

66.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
Share on other sites
cascadoru

am si eu o curiozitate: 

de ce ai pus metabond la un motor practic....nou ? .. ma rog, cu reparatie capitala.....

multumesc

 

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Ai atâtea alte alternative de ulei și tocmai.pe ăla l ai băgat. Daca a fost recomandarea service ului tind sa cred că nu sunt Profi. 

  • Upvote 3
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Din punctule meu de vedere ai gresit si cu uleiul (dar asta se remediaza) si cu aditivul masii. Nu ai nevoie de asa ceva in motor, pune un ulei bun si aia e!

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

Mulțumesc pentru sfaturi și avertizări, dar cred că sunteți puțin prea teatrali și chiar dacă experiența și sfatul fiecăruia contează într-o anumită măsură,  decizia aparține fiecăruia odată cu factura plătită.

Pentru a vă satisface cerințele, având în vedere că este un forum al libertății de informație am să adaug:

(1) Uleiul a fost decizia service-ului care a efectuat reparația și a fost folosit cu brio până la 150K km când consumul de ulei a început să crească semnificativ. Am mai cochetat din apetit pentru lucruri noi cu Liqui Moly Leichtlauf 5W40, dar așa cum am bănuit, efectul a fost unul modest (o reducere a consumului de ulei în primii 4K - 5K km de la schimb cu 200 ml/1000 km, apoi revenea la 800 ml - 1000 ml / 1000 km). Normal aș spune când deja defectul segmenților de ulei atinsese nivelul cronic.

Cu acest hulit Castrol  5W30 FST am avut cilindri fără uzură perceptibilă, iar mașina are acum 166K km.

(2) Aditivul Metabond Eco, un rest de doar 50 -100 ml dintr-un bidon de 250 ml,  insuficient pentru un plin de ulei (4,6 L) pentru ca efectul să fie unul consistent.  Așadar efectul lui este modest în efortul de a reduce frecarea în acestă perioadă de rodaj și care va dura căteva zile / 2000-3000 km cum am menționat anterior.

Uleiurile LL au o durabilitate crescută și o vâscozitate dinamică ceva mai redusă decât uleiurile cu interval de înlocuire 15K km. Aici intervine aditivul MB eco destinat atât motoarelor noi și uzate, ceea ce motorul meu tocmai este.

CristiAFL @ am avut un 207 - 1.4 Hdi care a mers (blasfemie în opinia multora 🤔 ) cu Castrol Edge FST 5W40. După 9 ani si 130K km ( preponderent urban) motorul mergea impecabil și mulți pasionați împătimiți ai Pug au trecut la acest brand de ulei de la Total Quartz 9000 sau Motul X Clean deși s-au opus din credință dogmatică  și au fost mulțumiți de rezulatele obținute. 

Dacă ai cont pe PClubRO poți vedea la ce preț s-a vândut.

Cu toții avem opinii și experiențe pe care le împătășim pentru a ajuta pe cei care au nevoie la un moment dat, dar să le considerăm imuabile sau irefutabile este prea mult.

Părerea mea și a acelor "neprofesioniști " de la Carfix MOTORS care au făcut posibilă cu succes această reparație extrem de dificilă.

Edited by safari hunter
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Uleiul Castrol nu are nici o problema ca specificatii, este un ulei mediu pe fisa tehnica care obtine uzuri normale.

Problema cu acest ulei este provenienta. Este suficient sa prinzi 1 singura data un ulei slab/contrafacut/lungit ca sa-ti faci masina zob.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

Adevărat, mereu uleiul și piesele de revizie sau reparație au fost asigurate de Carfix MOTORS unde îmi întrețin mașina de mai bine de 6 ani. Nu sunt adeptul câtorva bănuți economie pentru a risca cumpărarea pieselor din diferite surse. În plus, la un volum mai mare de piese luate de la dealer, mai capăt o reducere a devizului sau operații de verificare gratuite.  

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Lumea incearca sa isi spuna parerea si sa te sfatuiasca, dupa posibilitati. Ce faci tu cu aceste informatii este strict decizia ta. Dar acum sa ne si certi ca am indraznit sa emitem niste pareri contrare celor pe care le ai tu...

Poti folosi orice ulei doresti. Cei cativa de mai sus doar ti-au spus ca exista si variante mai bune.

Cu aditivul voi sustine in continuare ca gresesti, chiar daca ma vei injura. Decat sa bagi un aditiv ale carui efecte pot fi bune sau nu in timp, eu zic ca mai indicat este sa folosesti un ulei superior, care are deja destui aditivi in el, nefiind nevoie de nimic altceva. Uleiul respectiv (oricare ar fi el) este certificat sa respecte norma producatorului, pe cand Metabondul acela nu. Este un risc pe care ti-l asumi tu bineinteles, doar ca eu consider ca e un risc total gratuit. Si ce sa vezi, niciun producator nu baga Metabond in masinile sale cand aceasta pleaca de pe poarta fabricii pentru "a reduce frecarea" :) .

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTD

@safari hunter este ok Castrol de preferat gama Professional si pentru tine ceva fara LL3 sau 507.00 gen Edge Professional OE 5w30/40 eu il folosesc la Cupra 290 ,schimbat des si nu ai nici o treaba cu el iti garantez

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

Castrol e un ulei decent, nici printre cele mai bune dar nici cel mai naspa. Problema lui principala e sa ai noroc sa prinzi unul original si nu contrafacut cum se gaseste foarte des. (eu am nimerit un motul contrafacut si a fost mai prost decat castrolul folosit inainte)

Am vazut ca ai scris ca ai folosit pistoane si segment generatia 3, nu 2 cum erau cele originale. Generatia asta noua are ceva modificat sa nu mai apara probleme in viitor? Sau care e diferenta intre ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Pistoanele de generație nouă sunt dintr un material mai dur sa reziste la act. Din păcate tot blocul motor vechi îl are. Nu se ovalizează pistoanele dar poate scăpa pe la uzura făcută de pistoanele vechi ovalizate.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
imads

Faptul ca acum uleiul urca doar pana la 102 grade si nu 106 tine de plaja de turatii folosita, automat mai mica pt ca e in rodaj, de temperatura de afara si de cum lucreaza ventilatoarele. Nu cred ca e influentata atat de mult de reparatie. Am facut si eu aceeasi procedura ca tine insa pe Bora, dupa 6 ani si 100k km pot sa zic ca reparatia nu a fost o alegere chiar atat de proasta insa daca e sa o patesc la CDAA, clar il schimb cu totul cu cel din generatia 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter
4 hours ago, GTD said:

@safari hunter este ok Castrol de preferat gama Professional si pentru tine ceva fara LL3 sau 507.00 gen Edge Professional OE 5w30/40

Foarte adevărat ca varianta Professional a fost una foarte bună, din păcate nu am mai găsit după ce a fost inlocuit cu Edge.

CristiALF @ injurăturile ne descalifică complet din oricare dialog deci nu își au locul și rostul în această discuție indiferent de opiniile ferme ale fiecărui participant.

Ai dreptate când afirmi că aditivii au un efect de multe ori controversat și greu de demonstrat, asta nu am negat. Dar câteva picături într-un ocean nu a dăunat nimănui. 😋

In perioada acelui Liqui Moly de tranziție spre reparație am pus 2 aditivi Liqui Moly ( Visco Stability și pe cel de oprirea a scurgerilor) la interval 5-6K km . Rezultatul a fost fix inutil pentru intenția de a reduce consumul de ulei, dar cum nu fumez am considerat că mi-am luat și eu 2 pachete Kent albastru cu filtru de carbon în varianta sănătoasă   😉.

Deenman @ uzura era aproape insesizabilă, iar chestia cu ovalizarea poate suscita o discuție mai aprinsă. Pistonul este liber pe bolț și acesta din urmă are libertatea lui în bielă. Acest fapt lasă pistonul să urmeze configurația cilindrului fără a adăuga alte efecte dinamice semnificative.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
elad

   Salut,

Fac parte din personalul Carfix si doresc sa vin cu urmatoarele specificatii referitoare la replicile de mai sus:

>camasile erau practic fara uzura

>la pistoanele model nou difera grosimea segmentilor de foc si de ungere  (sunt mai grosi fata de modelul vechi), precum si adincimea canalului pentru pistonul de ungere (ceva mai mica la modelul nou)

>au fost inlocuite si toate garniturile si simeringurile (inclusiv simeringuri supapa care pot cauza si ele consum de ulei), oricum cam la toate motoarele pe benzina peste 100.000 km aceste incep sa nu mai etanseze, au fost curatate ff bine atit blocul cit si chiulasa.

>nu am folosit si recomandat aditiv, acesta a fost utilizat ulterior de catre client -dupa ce a ridicat auto din service

>auto a revenit astazi deja la aproape 1000 km parcursi si nivelul de ulei era la maxim, in conditiile in care anterior reparatiei trebuia completat macar cu un litru dupa parcurgerea acestei distante

>nu suntem la prima operatiune de acest fel, singura diferenta ca la cele anterioare reparatiile capitale motor au fost facute la autoturisme care nu stiu unde isi efectuau in mod regulat reviziile , dar erau la aproape  100.000 km nu la peste 160.000 km precum masina in discutie care isi efectua regulat reviziile la noi. (asa, cu uleiul non profi pe care il folosim si recomandam!)

>intradevar conteaza provenienta uleiului, exista mult ulei contrafacut pe piata, nu lucram decit cu importator autorizat

 Sa auzim numai de bine 😎!

Edited by lupo_bv
QUOTE POSTARE ANTERIOARA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94

Sa speram atunci ca generatia asta noua de piese de schimb rezolva definitiv problema cu consumul mare de ulei. Dai un ban dar macar stii ca nu o sa ai iar problema asta peste 100k km. Pt ca dpmdv era aiurea sa dai caruta de bani si sa pui aceleasi piese ca din fabrica si dupa sa astepti pana cand vor ceda din nou sa o iei de la capat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
GTD

@safari hunter gama Professional nu a fost inlocuita cu Edge .Gama Professional de la Castrol o gasesti in orice reprezentanta VAG sau orice magazin/depozit/importator de piese auto decent atat EDGE Professional cat si Magnatec Professional 

Edited by GTD
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Putem sa aflam si noi o suma aproximativa pentru aceasta reparatie capitala? in caz ca mai sunt posesori de 1.8 tsi, sau daca sunt posibili doritori de aceasta motorizare?

Ne puteti spune daca noile pistoane sunt din dezmembrari ori sunt piese noi. Multumesc si imi cer scuze daca am fost deplasat mai sus, am o sensibilitate cand aud de ulei Castrol.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri