Jump to content

Motorul 1.0 tsi - comportament consum probleme


valioglu
 Share

Postare recomandată

Eu vorbesc strict de exploatare, al unui motor tsi cu 120000 de km, tinut 90 % din km cu benzina de 100, in Romania, si ulei schimbat la 12000.

Imi cunosc foarte bine motorul, vad diferente de comportament si intre benzine de 100, de la producatori diferiti.

Sa trecem peste, scuze de off.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi se pare ca facem off topic. Vorbim despre comportamentul motorului 1.0 tsi atunci cand este alimentat cu benzina cu CO diferit. Este normal zic eu ca acceleratia sa fie mai prezenta atunci cand alimentezi cu CO 100, chiar si la vechile MPI`uri se simtea asta ; curiozitatea mea era daca in timp cauzeaza depuneri sau alte probleme folosirea de CO 95 regulata ca la vechile FSI`uri, intrucat au tot injectie directa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cea mai mare influenta asupra depunerilor o are pachetul de aditivi si detergenti folositi, care este mai bogat la benzina mai scumpa ( cea cu cifra octanica mai mare ). Au facut OMV niste comparative la un moment dat, dar a se lua cu un graunte de sare, cum zice englezul, ca doar trebuia sa iasa de bine pt ei:

 

Personal, am simtit diferente mari pe 1.0 TSI intre cum trage si cum suna motorul cu cifra octanica mare vs carburant obisnuit de la Rompetrol. Dar is mai sensibil la din astea, daca ii dadeam tatalui meu spre exemplu, nu s-ar fi prins cu siguranta. Trebuie sa ai urechea si talpa fine.

Modificat de dkmg33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Alunakis said:

@Marck 76  Foloseste linistit benzina de 95. Alimenteaza de la benzinarii cu trafic mare. Din 06.10.2014, de cand am luat masina de la reprezentanta pana in prezent, am alimentat 2086 litri benzina  CO95 si 1488 litri benzina CO98/99/100 (sunt un tip meticulos). Nu am vazut nici o diferenta la consum sau diferenta de putere, etc.. Motoarele la care se recomanda sa se alimenteze cu CO98, au scris asta la busonul de la alimentare.

Iar eu din 2012 şi până în prezent am folosit 6350 litri de benzină (dintre care 5018 de 98+) pe 4 maşini diferite (deşi doar GTI-ul necesita peste 98).

Nu am fost atent la consum, însă am simţit diferenţe în mersul motorului şi a fost suficient să realizez că benzina premium e ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Eu m-am plictisit de subiectul acesta cu benzina. este si topic dedicat:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu update la 10.000 km in 8 luni: pana acum sunt foarte multumit, nu am ce sa-i reprosez. Uleiul este la nivel maxim pe joja, nu s-a inegrit, iar consumul urban a mai scazut putin (consum real in Bucuresti undeva intre 7,5 - noaptea si maxim 11 - la ~10km/h).

GPF-ul pana acum nu si-a facut simtita prezenta, nu pot decat sa ma bucur.

Intervalul flexibil de service pana acum nu a scazut deloc ca nr de zile sau km, mi se pare putin ciudat. Nu o sa stau pana la 30.000, probabil pe la 20k o sa-i fac revizia.

Pana acum cine a facut revizia la 1.0 TSI cu GPF ce ulei ati folosit? Preturi revizie ?

Oscilez intre 507.00 (5w30, long life III) si 508.00/509.00 (cred ca cu acest ulei a venit din fabrica, 0w20, long life IV. Nu e prea subtire vara?). Cei de la skoda recomanda 507.

 

consum_Buc_1.0_TSI.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca te ajuta cu ceva i-am facut eu revizia la 1.0 tsi dar fara dpf...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat mai atent pe factura si am vazut ca mi-au pus Castrol edge LL3 5w30/vw 507. Au gresit-o? 

IMG_0049.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

#adipavel90: detin si eu tot 1.0 TSI (Oct 2018) cu GPF si pana in prezent am facut deja 2 revizii la Metrotehnica Bucuresti. Masina o am de 16 luni, timp in care am facut aprox. 40.000 km, regula mea fiind, inca de la Octavia anterioara, sa fac reviziile la maxim 15.000 km sau 1 an, in cazul meu fiind atins numarul de km. Ambele rezivii au fost facute complet, in sensul ca au fost schimbate toate filtrele + uleiul. Filtrele au fost marca VAG iar uleiul marca Mobil 1 5W 30 (la butoi). Prima revizie m-a costat 710 lei iar cea de-a doua 800 lei. S-au folosit aceleasi materiale la amele interventii. 

Iar ca informatie de ordin general despre propulsorul 1.0 TSI, ma declar extrem de multumim. Consuma mai mult decat decent (5,2% Bucuresti-Istanbul, 3,9% Thasoss-Bucuresti, 5,5% Bucuresti-Viena, etc.), ruleaza foarte, foarte bine, inclusv in depasiri cu masina incarcata (5 persoane + bagaje), motorul este extrem de silentios, oferindu-mi la drum lung un conform deosebit. Apropo, nu mi-a consumat niciun pic de ulei in cei 40.000 km. Mentionez ca am incercat sa fac un rodaj ca la carte si cred ca acest lucru se observa.

In Bucuresti, pentru drumuri scurte, stat la semafor, etc, consumul sta intre 7 si 8%.

Masina in cauza, are echipare Style+, culoare Rosu Corrida si jante Trius Antracit pe 17", din profil multe persoane considerand ca detin vreun RS :))))

Drumuri bune tuturor,

George,

Modificat de GeorgeA.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut! 
Ca tot veni vorba de carburant. S-a intamplat inevitabilul. 
1.0 tsi golf 7.5 85kw/115cp DKRF in jur de 18.300km in bord, masina o am de un an si aproape o luna.

S-a intamplat ca intr-o zi de duminica, cand urcam un deal, destul lung, cu viteza a 4-a (masina fiind manuala) sa faca un mic tremurat. Am zis ca poate mi s-a parut mie si cine stie ce o fi fost. Apoi a urma ziua de luni cand totul a fost normal dupa care marti, a inceput sa mearga prost, la modul ca dat in nas si mai des, unde eram tot intr-o rampa, in viteza a 3-a.
Fiind in oras, am prins o portiune de drum dupa respectivul eveniment si am zis ca hai sa vedem daca face asa si in drum drept. Am accelerat-o mai mult, fiind tot in viteza a 3-a, undeva pe la 2700RPM mi s-a aprins check-ul, a palpait vreme de cateva secunde dupa care s-a stins. 
Oarecum ingrijorat dar bucuros ca macar a aparut ceva, am pus testerul pe ea, lucrez la service, am la indemana un kts(bosch) cu ultimele update-uri la zi. 
Scanarea este atasata mai jos.

As da vina pe carburantul prost, insa nu stiu ce sa zic. In mare parte alimentez de la rompetrol, benzina "normala" de 95 si rareori de la omv. Merg de la plin la gol (pana se aprinde becul) si tot asa. Masina o conduc ca pe un diesel, schimbatul vitezelor intre 2500-3000 rpm.
Nu am facut revizia (fiind sub 30k km si sub 2 ani), dar foarte posibil daca continua, o sa urmeze o vizita la reprezentanta.

87550845_442010553185554_5533870725863047168_n.jpg

Modificat de ilzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este in garantie masina cel mai bine faci o programare la reprezentanta pentru o diagnoza.

P0310

Possible Causes

Ignition system

Fuel injectors

Fuel pressure

Running out of fuel

EVAP canister purge valve

Evaporative emission system

Low compression

Base engine problems

Controle Module damaged

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ce inseamna eroarea respectiva. 
Insa nu e plauzibil la 18300 sa fie o problema mecanica. Cat de prost sa fi iesit motorul din fabrica incat sa aiba probleme cu injectoare/compresie/ecu? 

Modificat de ilzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI in cazul asta, ce fel de ajutor preferi sa gasesti pe forum? Sau ce ai prefera sa ti se spuna? Ca benzina de la rompetrol e proasta si de-asta ai eroarea? Asta ar insemna ca toate masinile care alimenteaza de la rompetrol sa aiba fix aceeasi problema cu tine...

Intreb pentru ca ti se pare ciudat sa fie probleme mecanice, dar totusi ai venit cu o presupunere ca ar fi de la carburant. Ca si colegul de mai sus te sfatuiesc sa mergi la reprezentanta, mai ales ca este in garantie masina.

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
On 2/26/2020 at 11:52 PM, ilzul said:

Va salut! 
Ca tot veni vorba de carburant. S-a intamplat inevitabilul. 
1.0 tsi golf 7.5 85kw/115cp DKRF in jur de 18.300km in bord, masina o am de un an si aproape o luna.

S-a intamplat ca intr-o zi de duminica, cand urcam un deal, destul lung, cu viteza a 4-a (masina fiind manuala) sa faca un mic tremurat. Am zis ca poate mi s-a parut mie si cine stie ce o fi fost. Apoi a urma ziua de luni cand totul a fost normal dupa care marti, a inceput sa mearga prost, la modul ca dat in nas si mai des, unde eram tot intr-o rampa, in viteza a 3-a.
Fiind in oras, am prins o portiune de drum dupa respectivul eveniment si am zis ca hai sa vedem daca face asa si in drum drept. Am accelerat-o mai mult, fiind tot in viteza a 3-a, undeva pe la 2700RPM mi s-a aprins check-ul, a palpait vreme de cateva secunde dupa care s-a stins. 
Oarecum ingrijorat dar bucuros ca macar a aparut ceva, am pus testerul pe ea, lucrez la service, am la indemana un kts(bosch) cu ultimele update-uri la zi. 
Scanarea este atasata mai jos.

As da vina pe carburantul prost, insa nu stiu ce sa zic. In mare parte alimentez de la rompetrol, benzina "normala" de 95 si rareori de la omv. Merg de la plin la gol (pana se aprinde becul) si tot asa. Masina o conduc ca pe un diesel, schimbatul vitezelor intre 2500-3000 rpm.
Nu am facut revizia (fiind sub 30k km si sub 2 ani), dar foarte posibil daca continua, o sa urmeze o vizita la reprezentanta.

87550845_442010553185554_5533870725863047168_n.jpg

Pana la urma care a fost problema? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut am achizitionat si eu o Skoda octavia 1.0 tsi 115 

am parcurs cu ea 8000 km si am 3 sferturi pe joja din ulei . Este normal sa manance sau din ce motiv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functie de stilul de mers, este normal sa pape. Daca ne spui doar ca ai mers 8k, dar nu ne spui in ce regim, viteze mari de autostrada etc, e greu sa ne dam cu parerea.

Oricum, 3 sferturi dupa 8k este bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Cine mai are motorul 1.0 tsi poate detalia comportamentul turatiei la relanti imediat dupa pornire si apoi in functionare?

La a mea pornește turată la 1600, scade apoi dupa 1 min pe la 1400 si apoi dupa alte cam 2 minute scade la 1100. Ideea este că ramane la 1100 uneori chiar si după un drum de 70 km (bz-focsani; mers in forta). De abia la intoarcere a scazut la 1000 unde a si ramas, necoborand mai jos. 

Din manual inteleg ca e normal sa fie turatie crescuta in 3 situatii: la pornire pentru preincalzire catalizator cand poate fi insotit si de "zgomote", in timpul functionarii inatalatiei de climatizare si ca masura de protectie anti-descarcare.

Cu pornirea inteleg, insa celelalte 2 situatii nu le consider aplicabile in contextul in care bateria a fost incarcata full chiar de catre service cu o zi inainte iar ac-ul a fost oprit/pornit fara impact asupra turatiei crescuta. Cat priveste curatarea catalizatorului s-a mers conform manual peste 80 km/h cu decelerari repetate in viteza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian changed the title to Motorul 1.0 tsi - comportament consum probleme

Si la mine face la fel, chiar si dupa drumuri lungi. Sta la 1000rpm fix (cod motor DKRF). Nu am gasit inca o explicatie pentru asta, initial am pus-o pe seama frigului. Insa acum ma gandesc tot mai tare ca are legatura cu nr. de km, fiind inca in rodaj (km putin peste 1000) si o fi ceva din soft. Daca cineva stie mai multe, si eu as fi curios sa aflu o explicatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, la VW Polo, la pornire sta turat pe la 1400 rpm, aproximativ 30 de secunde, dupa care coboara pe la 950 si aici ramane. Fluctuatii sau variatii nu am sezisat, intotdeauna la pornire este aceeasi manifestare.

Masina este inca in rodaj, avand 2500 km.

Modificat de DDoc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare! Detin o skoda octavia 3, 1.0 TSI, si dupa 3 ani si 41000 km efectuati, pot sa zic ca sunt multumit de masina si de motor. O singura mentiune ar fi ca mananca ulei, adica anual am completat 750-1000 ml si nu inteleg de ce se manifesta la unele persoane asa si la alte persoane nu.  La revizia de 2 ani, mi-au pus ulei Castrol Edge LL 5W30 insa acest ulei pare ca nu satisface motorul. Urmeaza sa fac revizia de 45K si i-am intrebat pe cei de la PBV1 daca se poate schimba uleiul, e clar ca acest ulei nu este in regula pentru motorul asta, raspunsul fiind negativ. Am intrebat si la Avia, iar de acolo mi s-a raspuns ca as putea sa aleg intre Castrol si Mobil 1 si cred ca o sa incerc si Mobil1.. mai mentionez in legatura cu turatiile ca foarte foarte rar am dus masina in 5000 rpm, si am mai observat ca la drumuri lungi incepe sa manance ulei(de fiecare data dupa un drum de 1500-2000 km se aprinde martorul de ulei si trebuie sa completez). Singurul defect sau mai bine zis comportament diferit fata de primul an de cand am achizitionat masina, ar fi ca la start&stop masina incepuse sa aiba un tremurat la oprire(un tremurat mai lung) si pornire(mai accentuat) insa am rezolvat-o cu schimbatul treptelor la 3000-3500 rpm, chiar cu mers de ex cu treapta 3(3000-3500 rpm) mai mult fata de treapta 4(la 2000 rpm) gandindu-ma ca poate e de la catalizator. In rest, sunt multumit :).

 

Ati mai intampinat careva probleme de genul?

 

Multumesc!

Modificat de s.vali
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se intelege clar din comentariul tau, deci pana la urma cat ulei consuma la 1000 km parcursi ? 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!