Jump to content

Kodiaq vs Octavia Scout


miliktsi
 Share

Postare recomandată

De ales intre un kodiaq 1.4 tsi 4x4 sau octavia scout 2.0 tdi 4x4... dotari asemanatoare de confort si utilitate.

Voi ce ati alege?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dilema :) 

Presupun ca sunt in acelasi buget (sau asa ar fi corect)

Intrebarile sunt:

1. Ai nevoie de spatiul suplimentar interior cu care vine Kodiak ? 

2. Conteaza pentru tine diferenta (cat/daca de mare e o apreciezi cel mai bine singur) de calitate a materialelor in favoarea lui Kodiak ? 

Daca raspunsul la aceste intrebari e negativ, eu as opta pentru Scout 1.8TSI 4x4 DSG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As merge pe kodiaq

1. Pret de baza mai scump, deci pret de revanzare mai mare indiferent de dotari

2. E SUV ca iti plac sau nu , sunt la moda acuma deci valoare de ravanzare mai mare

3. Safety, din nou fiind SUV , ca iti place sau nu e mai sigura

4. Ii poti pune al treilea rand de scaune daca ai familie mare

5. E model mai nou , octavia e la jumatatea vietii, deci te vei bucura mai mult de asa zis-ul factor WOW

6. E benzina totusi care nu e rau dat fiind ca se omoara la nivel politic dieselul, dar trebuie facut un test drive cu acest motor 1.4 tsi pe kodiaq, sa nu cumva sa fie submotorizata, dar din ce se aude motorul ar trage bine, totusi daca poti ia un motor pe benzina mai mare....

 

pe octavia nu as da mai mult de 23000 de euro , la masina asta totul e despre masina multa la bani putini, daca bagi optionale multe in ea.  Incepi sa pierzi

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De capacitatea motorului imi e cel mai frica. Ca si spatiu... cam pe acolo sunt amandoua... pretul am vazut ca tine in timp la scout foarte mult. O sa caut una la un test

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

1,4 tsi pe ateca ceva mai mic ca si kodaiq dar nu mult mai mic, nici eu nu am testat 1.4 tsi pana acuma dar din ce am vorbit pe forum si din ce am vazut pe net lumea cam zambeste dupa ce conduc acest motor, sa speram ca e chiar asa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, alexxb said:

3. Safety, din nou fiind SUV , ca iti place sau nu e mai sigura

Poate o explici pe asta? Ca eu nu vad decat faptul ca esti mai cocotat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt criteriu important pentru a alege una din cele doua masini propuse ar fi si numarul de kilometri pe care il faci anual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca intri pe ADAC.de era un crash test facut intre un SUV si o masina ma joasa, si se pare ca pozitia mai inalta te proiecteaza un pic peste cel din fata si in acest fel esti mai protejat. ADAC recommanda chiar un fel de bara montata sub spoilerul fata care sa se aplice la SUV-uri ( cam ca si cum au camioanele in spate ca sa nu te bagi sub ele) in asa fel incat contactul in caz de impact sa se efectueze la acelasi nivel in sens vertical, intre masini

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Nu o lua personal, dar n-am prea inteles ce vrei sa spui. Intr-adevar, intr-un accident frontal, intre un SUV si o berlina, de exemplu, ai sanse mai mari sa scapi cu viata daca esti in SUV, dar continuand, la un frontal intre 2 SUV-uri, sunt sanse mai mari sa dai coltzu' decat la un frontal dintre 2 berline. De asemenea, uite un articol, car mai spune ca intr-adevar pot fi mai sigure din anumite puncte de vedere, dar sa nu uitam ca SUV-urile au sanse mai mari sa se rastoarne din cauza centrului de greutate. Articolul de mai jos este relativ, deoarece se refera la tancurile conduse de americani, nu SUV-uletele noastre europene. Dar asa, ca idee:

https://www.thezebra.com/insurance-news/1704/which-type-of-vehicle-is-safest-suvs-or-sedans/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" Important: the structures of the body must fit together. The vehicles require a so-called protective shield under the front cover, which ensures optimum energy reduction for all accident types. The new ADAC test with three representatives from the lower middle class in 2015, three medium-sized vehicles in 2013 and four vehicles of the small car class show that it is possible and also where there are gaps."

https://www.adac.de/infotestrat/tests/crash-test/gross_gegen_klein/default.aspx?ComponentId=25672&SourcePageId=31799

Kompatibilitat TEST

Se incearca egalizarea caroseriilor intre clase, cumva in asa fel ca in caz de impact frontal diferenta intre SUV si clasa mica sa zicem sa fie doar de inaltimea tablei , nu lonjeroane ETC...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai sigura masina tot berlina este...SUV ramane foarte ok pt vizibilitate,garda la sol daca ai nevoie,spatiu etc End off topic banuiesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer nu m-am gandit niciodata la valoarea de revanzare. Am inceput cu bugetul, nevoile si dupa am incercat sa iau masina care sa satisfaca atat cerintele astea, cat si sa fie cat mai accesorizata din fabrica. Ca in anii in care o s=o conduc vreau sa ma simt bine, nu sa suspin dupa vreo functie la care m-am zgarcit.

De aia am ales doar motorul de 1.4 in loc de 1.8 tsi, de mia de euro am pus naviatie. 

Asa ca eu zic ca daca O3 scout te satisface dpdv al spatiului, ai putea merge pe ea si (fct de cati km faci anual) fie motorina, fie benzina cu accesorii mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant versus. 

Nu ai lamurit aspectul rulajului, este important. 

Kodiaq-ul este mai "pe val" sa zicem asa, este SUV. Care SUV orice ati zice, este mai safe pentru ca la un posibil impact cu masina mai mica are gabarit/masa mai mare, deci cedeaza energia celuilalt.. De rasturnat mai greu sa fie cazul, la noi in tara cel putin marea problema este ca intra peste tine cei de pe contrasens, de restul de poti pazi singur.

Cred ca ar fi bine sa pui si preturile comparative pentru configuratiile tale, sa vedem daca si ce diferenta este intre ele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, asta am si spus, ca intre un sedan si un SUV, castiga SUV-ul. Problema este ca sunt din ce in ce mai mult SUV-uri pe drumurile noastre, deci exista posibilitatea mai mare sa existe accidente intre SUV-uri. De rasturnat, nu o zic eu, o zic altii care au si niste studii in spate:

http://auto.howstuffworks.com/car-driving-safety/accidents-hazardous-conditions/28002-rollover-accidents-explained.htm

Oricum e OT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma cu 3luni m-am gasit si eu in aceeasi postura de a opta intre un suv si un brec mai inaltat. La mine a fost leon xp vs ateca si kuga.

Dupa ce am mers de mai multe ori cu fiecare in parte, am optat pt leon xp (surata octaviei scout). Motivul a fost simplu, un suv iti da senzatia de barcuta. 

Depinde si pe unde circuli mai mult, in oras spre exemplu nu vad rostul unui suv.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un test drive, stiu persoane carora le place pozitia inalta la volan si ei prefera Suv, mie de exmplu in SUV ma simt ca in vapor, cumva nu-mi gasesc pozitia la volan, prefer pozitia cat mai apropiata de sosea, parca simti mai bine masina in viraje.

Alta poveste este de exemplu daca conduci un Toyota Landcruiser, dar cu aceea stii ca se mergi mai incet si stii ca e facuta pentru offroad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzatia de barcuta nu e la toate suv-urile :) Eu l-am luat pe ala care se conduce aproape la fel ca Passatul, de ex. 

 Vedeti si pe topicul de SUV battle.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Flavyus , am testat cam tot din clasa  lui tiguan .Nu exagerez cand afirm ca toate mi-au oferit senzatia asta. Poate in ceva premium sa fie altfel ( gen Porsche macan, range rove evoque etc), insa astea erau peste ce buget aveam eu disponibil.

Zilele trecute vazusem o prezentare a skodei kodiaq, in care chiar se amintea de faptul ca e prea barca in viraje .

Eu as opta pt scout, chiar daca e cam piperata pt clasa din care face parte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Flavyus said:

Senzatia de barcuta nu e la toate suv-urile :) Eu l-am luat pe ala care se conduce aproape la fel ca Passatul, de ex. 

 Vedeti si pe topicul de SUV battle.

Ai mei au o mazda cx-5, pe care am tot laudat-o pentru aderenta in viraje, atat doar ca nu-mi gasesc locul la volan....in banii si eu as lua kodiaq e "better value for money", daca tot dai atatia bani (atat doar ca mie nu imi plac SUV-urile , dar nici octavia care pana la urma E masina cu punct de pornire 16000 de euro s-o aduci la 30000 de euro)

Modificat de alexxb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, TIBI_84 said:

Poate in ceva premium sa fie altfel ( gen Porsche macan, range rove evoque etc), insa astea erau peste ce buget aveam eu disponibil.

Acum nu stiu cum e la modelul cu facelift, dar am in familie un Evoque din 2013, pe care in primele 6 luni l'am condus eu. Dupa vreo 3 dati cand era sa ma rastorn, i l'am pasat tatalui meu si m'am intors la agregatul meu.

Vreau sa spun ca masina aia e un dezastru din punct de vedere al tinutei de drum, lucru pe care il recunoaste si tatal meu, omul care merge cel mai legal dintre toti pe care ii stiu :)) Suspensia pentru mine e o ciudatenie, in sensul ca la gropi troncane si se scutura toata masina, de zici ca are vreun Bilstein B16. dar la prima curba mai serioasa se inclina groaznic. Si asta cu orice jante, si pe 17 (iarna) si pe 19 (vara). Cireasa de pe tort e sistemul de franare: Franele spate sunt subdimensionate pentru masa masinii si la o frana mai serioasa, exista mereu senzatia ca vine spatele peste tine.

Cu macanul nu stiu cum e, as vrea sa aflu :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am testat 1.4 tsi 150CP pe Ateca si m'a impresionat placut motorul (am si dat comanda). Am condus si varianta 2.0 tdi si nu vad nici un motiv solid in a'l recomanda (pe ~350 km parcursi cu fiecare motorizare in conditii similare, consumurile au fost comparabile). Poate doar ptr cineva care face f multi km anual sa renteze a plati ~2000 euro diferenta intre motorizari.

Eu am testat versiunea 2wd, pe Kodiak motorul de 1.4 150CP vine doar cu 4x4, iar coroborat cu caroseria mai grea si mai masiva, reprizele nu mai sunt asa impresionante ca pe Ateca. Iar cu masina plina, mi'e ca devine submotorizat Kodiak 1.4 tsi

Cat despre stabilitate, eu am ramas impresionat de cum statea masina pe serpentine (cu jante de 18"), ruliul l'am simtit f redus fata de cum ma asteptam sa fie.

Problema in momentul de fata la Kodiak si Ateca e ca termenul de asteptare este de luni bune, la Octavia cred totusi ca situatia e mai buna, chiar daca modelul e destul de recent lansat.

 

Pe Scout din pacate au limitat 1.8 TSI doar cu DSG. Iar unele optionale sunt scumpe nejustificat (de ex, ACC, blind spot detection, sistemul de navi - care nu include bluetooth), chiar si comparat cu Kodiak

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in configuratorul de ro exista si kodiaq 4x2 - 1.4 tsi. termenul de asteptare nu ma deranjeaza foarte tare.

ca si numar de km un aproximativ 25.000 / an din care 60% in oras. 

pentru 20% din restul de 40%, simt nevoia sa mai merg pe drumuri accidentate pe care am fost nevoit sa renunt la superb ca nu puteam urca...

am o problema cu spatiul. suntem o familie "normala"... nu ne ajunge o skoda superb la 4 adulti si un concediu de 7 zile....

intre 1.4 tsi - 150 CP si 2.0 tdi - 150 CP difera cuplul... 250Nm vs 340 Nm... rest, de fel nu trec de 150 km / h indiferent de motor....

 

stiti cumva, daca exista vreun dealer care sa iti dea o masina de test drive vreo 3 zile ?

Modificat de miliktsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca la o astfel de "incarcare", 2.0 tdi ar fi varianta corecta, mai ales pe kodiaq. Caii or fi aceiasi, dar se vor obtine "mai greu"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca a aparut in configurator si octavia scout. Configurand, iese mai ieftin o octavia scout 1.8.tsi cu dotari fata de kodiaq 1.4 tsi manuala 4x4 fara prea multe dotari... :banghead: 

sa vedem datele tehnice... pe unde ajungem.... motorul ma trage mult spre octavia scout...

Echiparea sa fie una de bun simt... 

Modificat de miliktsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum ti-am spus si mai sus, daca nu ai neaparata nevoie de spatiul din Kodiak, in mod cert e mai rentabila achizitia de Scout. Inclusiv a la long, costurile de exploatare sunt mai mici, aerodinamica, greutate mai mica, etc. Iar, intre astea 2 motorizari....am condus 1.8-ul pe Octavia si se misca excelent, evident va fi din alta liga fata de 1.4 pus pe Kodiak.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!