Jump to content

Q & A Sistemele de asistenta sofer


mike.
 Share

Postare recomandată

Usor offtopic, insa imi amintesc de o situatie de prin 2013 (daca retin bine), cand, pe Valea Oltului, un F30 a fost impachetat de FA -a depasit un tir, s-a repliat in spatele unui alt tir - probabil prea aproape, pentru ca masina "s-a urcat" pe frane, iar tirul din spate nu a mai avut timp suficient pentru reactie...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deschid topicul asta in ideea de a strange - grupat - informatii mai multe despre functionarea sistemelor de asistenta.

O sa incep cu Front Assistul.

Avand setarile de "Afisare distanta" - OFF si "Preavertizare" pe TARZIU am avut o situatie neasteptata in care sistemul a intrat in functie, brusc si fara avertizare sonora sau vizuala inainte de a actiona: pe scurt a umflat franele, fara sa se aprinda orice fel de pictograma pe bord decat in momentul in care efectiv a franat, atunci s-a aprins pe maxi dot pictograma FA.

Conform filmuletului asta de prezentare de la Golf, ar fi trebuit sa se aprinda cu rosu simbolul de pedala de frana ca sa te avertizeze sa franezi ? Si abia apoi sa intervina ?

Incerc sa inteleg cum reactioneaza sistemul - in diverse situatii, ca sa nu ma ia prin suprindere - cum mi s-a intamplat de altfel.

Am umblat din nou in setari, acum PREAVERTIZAREA e pe DEVREME, iar AFISARE DISTANTA - ON

O sa incerc sa ma apropii de unul din fata fara sa franez ca sa incerc sa fac FA sa se activeze, dar nu e prea usor, nu e stilul meu condusul pe bara celui din fata :) 

 

IMAG2880.jpg

IMAG2879.jpg

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am de ales cum este preavertizarea

20170405_105325.jpg

Oricum nu m-a deranjat FA si cand m-a preavertizat am inteles motivul. Eram insa atent si nu s-a ajuns sa si franeze. Asta doar in oras am obervat. 
Ce-i drept eu folosesc foarte mult ACC, chiar si in oras (merge de la 30kmh) poate si de asta interventiile la FA nu sunt asa dese, pt ca franeaza ACC-ul pana la 20kmh. De la 20 kmh ma avertizeaza (apare exact acel semn rosu cu pedala) sa preiau eu frana fiindca am cutie manuala. Personal, imi convine treaba asta ca sa controlez eu oprirea masinii.

Tot am vorbit putin de ACC, ar fi de mentionat ce am observat ca detalii de care trebuie tinut cont. Nu recunoaste masina din fata decat daca este aproximativ jumatate pe banda ta de mers. Asta probabil tine de faptul ca radarul e fix pe centrul masinii. La modelele superioare de la Audi sunt 2 radare in locul proiectoarelor si ma gandesc ca acest aspect este evitat.

Apoi daca se mentine distanta pe minim, iar daca te apropii cu 130kmh de cineva care merge cu 70kmh va frana brusc la acea distanta si o mentine, desi pe ACC apare simbolul masinii cu mult timp inainte. Ce fac eu cand vad ca ma apropii cu viteza este sa maresc distanta ca sa imi franeze usor, din timp, apoi prin micsorarea ei ajung tot acolo, dar evit franele bruste inutile.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine FA franeaza in acelasi timp cu bipaitul si aparitia pictogramei pe cluster.

eu am observat ca este foarte activ cand in fata are suvulete ori grupuri de oanmeni.. biciclisti.

la un singur pieton ori turism sedan/hatch/variant....este mai permisiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego: Preavertizarea in ce consta la Golf ? Se aprinde pedala de frana cu rosu ? Da si vreun semnal acustic ?

La Golf nu e standard City Emergency Braking ? In filmuletul postat de mine explica cum la viteze mici acest CEB opreste masina de tot, un fel de FA de viteze mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce setari am ptr FA acum, o sa verific si eu

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Just now, cascadoru said:

si la mine FA franeaza in acelasi timp cu bipaitul si aparitia pictogramei pe cluster.

Exact la fel s-a manifestat la mine. Nu a bipait sau vreo pictograma INAINTE de a frana efectiv :( 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar ieri, m-am apropiat mai violent de un x3 si desi eram cu piciorul pe frana, mi-a binganit + pictograma+ mi-a dius pedala de frana ( de sub picior) pana spre podeaua masinii.

eram usor panicat pe moment, crezand ca am ramas fara frane... dupa 1 sec am realizat ce se intamplase defapt.

personal, cred ca o sa-l dezactivez pentru mersul in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are si Emergency city brake. Eu ziceam de ACC care ma incetineste pana la 20kmh cand e activat.

Imi apare acest semn si un bipait inainte de a actiona brutal frana. Frana poate sa urmeze imediat dupa in functie de conditii.

emergency-city-breaking-slide-3.jpg

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine merge asa:

1. Intai avertizare in locul ODO (semn de exclamare si masina);

2. Daca nu pricepi, avertizare rosie pe display si tiuit in boxe

3. Apoi frina.

Daca e vreo urgenta, 2 si 3 se intimpla in acelasi timp. Nu stiu cum am setarile, cred ca cele mai prudente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego corect, aia e pictograma. Bun, sper ca acum ca am pus PREAVERTIZAREA pe Devreme sa dea semne inainte de a frana

@vdragos

1. Corect, apare atat timp cat tii activat "Afisare avertizare distanta" 

2. Trebuie sa testez :) 

Inseamna ca ce am patit ieri a fost 2 & 3 concomitent, masina a interpretat situatia drept "urgenta", nu a mai trecut prin 1 ca il dezactivasem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in locul vostru nu as folosi chestiile astea prin oras. Pot cauza accidente ce in mod normal sunt de evitat. Daca cel cu taxi din spatele tau nu reactiona sau reactiona mai tarziu acum era vinovat si tu erai cu masina la service.
In Ro miscarile din trafic sunt prea "periculoase" pentru sistemul asta. Sincer si fara sa va suparati pe mine sistemul asta e facut pentru oameni care dorm pe ei la volan si care nu sunt atenti, nu pentru agitatia din traficul romanesc. Imaginati-va daca va depaseste unul sau va intra in fata cum va frana masina avand dintr-o data in fata senzorului (radarului) un obiect? Imaginati-va cum ati frana voi si cum franeaza sistemul si apoi cum ar reactiona aia din spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare de boot: la franarea de urgenta, aprinde macar automat stopurile de frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, le aprinde. Chiar si functia AutoHold le aprinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat B7 actioneaza in patru etape...intai avertizare sonora si semnal in bord , masinuta mare rosie cu sageti inaintea ei, etapa a doua - cresterea presiunii in instalatia de franare, ca sa ajute in caz ca apesi frana, etapa 3- imi da scurt o frana ca sa ma " trezesca ", sa imi arate ca tb sa franez, si ultima etapa, daca tot nu intervin, imi franeaza masina singura pina la oprire...dar o face f f violent...e foarte utila functia, mi-a intervenit intr-o zi cand ma grabeam teribil, am demarat in forta  de la un semafor pt ca domnisoara din fata  naviga pe telefon  la culoarea rosie si intarzia plecarea, si cand a prins ceva viteza a franat pana la oprire, pt ca se speriase de ceva imaginar..... eu eram cu privirea in jos ( imi cazuse telefonul ), si numai ce m-am trezit cu capul in volan ...si cu " portbagajul plin "  de urarile de sanatate a  celor din spate, nedumeriti si ei de ce ne-am oprit toti in timpul plecarii in forta de la semafor...nasoala situatie, nu v-o doresc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aerofan, nu sunt de acord. De aproape 7 ani conduc zilnic prin Bucuresti, iar in ultimele 10 luni o masina cu aceste sisteme. De putine ori cand au intrat, chiar m-au ajutat cand a fost cazul, dar asta si pentru ca am un anumit stil de mers. Nu conduc agresiv si prevad anumite situatii.

Sistemele acestea NU sunt facute pt cine merge violent, pentru cine sta la 1m de masina din fata la 130kmh, pentru cine sta incalecat pe benzi sau pt cine intra in ultima clipa inapoi in coloana. In schimb augmenteaza un stil de mers defensiv si in general e mai relaxant la condus (asta cu referire la ACC). Un sistem automat va frana mult mai eficient decat un sofer obisnuit pentru ca franeaza la maxim. S-a dovedit ca multi cred ca apasa la maxim pedala de frana, dar de fapt nu este asa.

Acum sa nu fim ipocriti sa nu pretindem ca am patit macar o data sa franam de urgenta in ultima clipa datorita fie a unei neatentii, fie a ceva neasteptat (tipic Ro). Apoi sunt unii soferi care stau mai prost la reflexe si la anticipat, iar FA fix asta face.
Confuzia pe care o fac multi de cred ca sistemele sunt proaste este a crede ca sistemele sunt autonome, cand de fapt ele doar asista si decizia finala o ia soferul.

Deja avand peste 18.000km dintre care 10.000km extraurban si mereu sistemele au fost ON, pot sa spun ca nu e asa violent cum se crede, mai ales pt ca se decupleaza la cel mai mic input al soferului. Concret, cand vezi ca iti intra ceva in fata (am si spus ca sistemul nu franeaza instant si trebuie masina sa fie jumatate pe sensul tau ca sa o sesizeze), cum pui piciorul pe frana, sistemul e decuplat si franezi doar tu, cat si cum vrei. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerofan, da-mi voie sa nu fiu de acord nici eu cu tine....mai bine sa franeze sistemul in caz ca eu nu sunt atent sau imi taie unul calea, asa incat sa mi opresc sau macar sa incetinesc pina la un impact minor si sa-mi protejez fata ( cu riscul de a ma injura cei din spate ca am franat violent ) decat sa stau prin service-uri si sa dau o gramada de bani pe reparatia partii din fata ...care nu vreau sa ma gandesc cat e de scumpa, bineinteles in functie de sisteme...in conditiile in care nu toata lumea isi permite casco.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va dau la amandoi dreptate, eu ma refeream la cazurile in care conduc linistit, si-mi intra unul in fata brusc fara a fii nevoie de franare, ala intrand brusc sistemul detecteaza ca a aparut ceva in fata, distanta e mica, pana cand calculeaza masina daca: ala merge mai repede ca mine, distanta e OK sau nu e nici un risc, se actioneaza frana si asa se poate creea un accident in lant. La cazurile astea ma refeream sau cel putin asa citisem pe topicul lui 75NOR initial de acolo am ajuns aici :) dar acum vad ca descrierea fazei nu este si aici poate de aia "nu ne intelegem" :)) 

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La voi FA actioneaza si la viteze mari? Din cate stiu sistemul de pe masina mea functioneaza doar la viteze de oras. Doar FA, fara ACC.

@Aerofan Sistemul nu e asa sensibil. Actioneaza doar cand e o disproportie mare intre viteza ta si cea a "obstacolului". Daca intra cineva in fata ta din scurt si isi continua deplasarea cu viteza superioara nu va actiona. Bineinteles daca cel care te-a depasit va incetini/frana cand este in fata ta atunci FA te va avertiza sau frana dupa caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca iti intra unul in fata cu o viteza relativ asemenatoare cu a ta, nu mult  mai mica dacat a ta ( asa incat sa fie un pericol ) , sistemul nici nu reactioneaza...cel putin asa e la mine, efectiv stie sa sesizeze cand este un pericol iminent, niciodata nu mi-a dat erori sau semnale aiurea...si daca merg in coloana cu viteza mica, ma lasa sa ma apropii foarte tare ( daca ma intrebati pe mine, peroculos de tare ) de cel din fata, pina sa tipe...dar, repet, doar daca viteza e foarte mica...la mers de melc, in ambuteiaje

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aerofan: asta a fost "faza" de ieri:

"Cum rulam eu "incet si sigur" si legal, dimineata la 8, rupt de somn, catre birou, ajungand intr-un sens giratoriu, ma trezesc ca un baiat cu o "bavareza" - evident, imi taie calea, perpendicular pe directia mea de mers. Raman relaxat, nu era cazul de franat din partea mea, era timp destul pentru celalalt sa degajeze...

Cand colo...Superbul imi arde o frana de toata frumusetea, de la 50-55km/h la 20km/h in cativa metri spre deliciul propriu, al pasagerei si mai ales al taximetristului din spatele meu, care, evident, "didn't see this coming", ca de altfel nici eu  M-am ingalbenit - nu de frana, ci de faptul ca ala din spate a fost pe punctul sa se urce pe mine 

S-a aprins cu rosu o pictograma pe tot display-ul maxi-dot-ului si that was that

Setarile mele de FA sunt: "Afisare distanta - oprit" / "Preavertizare - medie" "

 

Ideea este ca mi s-a parut periculoasa pentru ca a fost prima interventie a FA, a fost brutala, franarea a fost concomitent cu semnal sonor si pictograma FA cu rosu pe maxi dot.

OK - Inteleg acum si imi asum vina ca am tinut afisarea distantei pe OFF si preavertizarea pe "mediu" si ca de asta nu am avut in prealabil semnal vizual si acustic din partea masinii inainte sa franeze.

Urmarind discutiile ulterioare de pe topicul meu - pana sa fie sterse datorita OT - mi-am dat seama ca un topic despre cum functioneaza sitemele de asistenta si la ce sa ne asteptam este util.

Recunosc, am experienta limitata cu masinile cu sisteme de asistenta, nu sunt un fan al lor, dar le recunosc utilitatea. Vreau doar sa le aprofundez.

 

Alt aspect interesant: aprind frana, dar nu aprind si avaria. "Pe vremuri", cand franai de urgenta, masina aprindea luminile de avarie. Mai nou a disparut feater-ul asta ? 

Cu Superbul 2 desi consider ca am avut situatii de franare agresiva, de urgenta, niciodata nu mi-a aprins avariile singura, le aprind eu ca parte din conducerea preventiva, dar e enervant ca trebuie sa iau o mana de pe volan in timpul franarii ca sa le aprind, as fi preferat sa faca masina singura lucrul asta pentru mine.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zorro, din cate tin minte, front assist-ul nu actioneaza decat sub 30 sau 50 km la ora, sper ca nu ma insel...dar scrie asta in manuale, stiu ca am citit si sunt mai multe trepte de viteza si mai multe distante prestabilite, in functie de care actioneaza anumite " segmente " din sistem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, zorro00 said:

La voi FA actioneaza si la viteze mari? Din cate stiu sistemul de pe masina mea functioneaza doar la viteze de oras. Doar FA, fara ACC.

Din ce am citit in manual, FA nu functioneaza sub 30km/h, ci doar peste. E vreo optiune gen Emergency City Braking pe masina ta ? Vezi filmuletul pus de mine mai sus

4 minutes ago, bfor said:

pai daca iti intra unul in fata cu o viteza relativ asemenatoare cu a ta, nu mult  mai mica dacat a ta ( asa incat sa fie un pericol ) , sistemul nici nu reactioneaza...cel putin asa e la mine, efectiv stie sa sesizeze cand este un pericol iminent, niciodata nu mi-a dat erori sau semnale aiurea...si daca merg in coloana cu viteza mica, ma lasa sa ma apropii foarte tare ( daca ma intrebati pe mine, peroculos de tare ) de cel din fata, pina sa tipe...dar, repet, doar daca viteza e foarte mica...la mers de melc, in ambuteiaje

Confirm, am testat ieri, ma apropiam de masini din fata mea, dar ma apropiam treptat nu brusc, iar sistemul nu reactiona. Am ajuns cred ca la 1 m de bara celui din fata, viteza gen 50km/h si nimic, nu a dat niciun semnal, dar rata de apropriere a fost foarte lenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu, avariile le aprinde doar dupa ce s-a oprit masina, dupa o franare violenta...in timpul unei franari violente, masinile moderne " clipesc  " intermitent cu lampile de frana, sa arate celor din spate  ca masina incetineste f f repede...

Modificat de bfor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din manualul meu:

Frânarea de urgenţă la viteză redusă
În cazul în care există pericolul de coliziune în plaja de viteze de la aprox.
5 km/h până la 30 km/h, sistemul va iniţia o frânare automată.

La frânarea automată, se aprinde pe ecran lampa de control  » fig. 164.

Preavertizarea
Dacă sistemul recunoaşte un pericol de coliziune, se aprinde pe afişaj lampa de
control  » fig. 164 şi se emite un semnal acustic.
Afişarea de preavertizare poate avea loc în următoarele situaţii.
▶ În cazul unei coliziuni cu un obstacol aflat în mişcare, într-o plajă de viteze de
la aproximativ 30 km/h, până la 210 km/h.
▶ În caz de pericol de coliziune cu un obstacol fix, într-o plajă de viteze de deplasare
de la aproximativ 30 km/h, până la 85 km/h.
În cazul afişării unei preavertizări se va acţiona pedala de frână, fără a evita
obstacolul!

Avertizarea acută
Dacă şoferul nu reacţionează la preavertizare, sistemul generează automat o
smucitură de frânare scurtă, prin intermediul unei intervenţii active de frânare,
pentru a avertiza din nou asupra pericolului unei posibile coliziuni.

Frânarea automată
Dacă şoferul nu reacţionează la avertizarea acută, sistemul începe să frâneze
automat autovehiculul.
În cazul intervenţiilor automate asupra frânelor, presiunea în instalaţia de frânare
creşte şi pedala de frână nu poate fi acţionată prin cursa normală a pedalei.
Acţiunile automate de frânare pot fi întrerupte prin acţionarea pedalei de ambreiaj
sau prin mişcarea volanului.

Sprijinirea frânării
Dacă şoferul frânează insuficient în cazul unui pericol de coliziune iminentă,
sistemul măreşte automat forţa de frânare.
Sprijinirea frânării se realizează numai atâta timp cât pedala de frână se apasă
puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!