Jump to content

Haldex Gen 5 (4motion, 4drive, 4x4, etc) - cum functioneaza, probleme, etc


Cristian

Recommended Posts

CristiALF

Pentru ca nu face parte din intretinerea data de VW. E ca si uleiul din cutie de la BMW care nu se schimba niciodata :) 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • catalinmiti

    21

  • CristiALF

    21

  • C Z R

    9

  • ct_act

    8

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dar ce ne facem ca fix astia "de pe forumuri" stim mai bine decat ei in marea majoritate a cazurilor? Edit: si nu o spun in lauda catre noi ci arat cu degetul ca sunt prost instruiti iar faptul ca

Salut, Pentru cei care cauta alternative la piesele de schimb/consumabilele originale: - surubul de umplere este un M10x1x10 cu saiba de etansare captiva de cupru, am gasit PN-ul pe Autohut;

VW Passat 2.0TDI CUAA. Ulei haldex schimbat la 55k, la 62k si la 90k. Acum la 100k, am dat si eu jos pompa pentru curatare filtru si schimb ulei (am vrut sa o fac la 90k, dar nu aveau oringu

Posted Images

Yup, am urmarit topicul. Eu am cerut la dealer si ei spun ca sita nu e servisabilă, schimbă doar uleiul (părerea lor). Practic am facut revizia fara sa mai umblu la haldex, deși ar fi fost indicat.

Edited by ct_act
Link to post
Share on other sites

Nu este servisabila dar se curata de minune cu spray de frana :) Sita se demonteaza in 30 de secunde si poti curata toata zona.
Nu, niciun dealer nu o sa faca asta by default, cum a spus si @CristiALF. Si fix ca in cazul cutiilor ZF8 unde "nu trebuie schimbat uleiul", la cerere, se poate.

Eu am facut deja de 2 ori operatiunea la a mea dar niciodata in reprezentanta. Am fix 0 revizii la ei si oricum am iesit din garantie luna trecuta :)

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Foarte corect, si mai trebuie scoasa si mizeria din locul din care iese pompa, gen nu este doar pe sita ,este si in gaura in care sta sita. La curatarea gaurii, o parte din mizerie ajunge si spre interior, neputand fi scoasa ( poate doar sa fie aspirata toata depunerea de la inceput). La mine cand am scurs uleiul la nici o jumatate de ora de stat in haldex, a curs cu mizerie precum cea de pe sita.

Link to post
Share on other sites
Golf TDI

Bun, maine voi face si eu a doua schimbare de ulei la Haldex. La prima nu stiam ca trebuie data pompa jos, si bineinteles ca nefiind ceva oficial la reprezentanta nu au facut. Concluzia celor mai experimentati este sa nu scoatem mufa pompei sa inteleg. Dupa care sunt doua lucruri pe care nu le-am inteles, si va rog sa ma ajutati daca stiti: kit-ul cu cele doua oringuri ce cod are, si  trebuie schimbat neaparat (ma gandeam ce sa fac in caz ca nu il are reprezentanta pe stoc)? Iar a doua intrebare la care nu am gasit un raspuns clar, pt ca am vazut ambele variante, dupa curatarea sitei si remontarea pompei, mai trebuie facuta o amorsare din diagnoza? Sau pur si simplu se umple cu ulei diferentialul si se pune contactul? Va multumesc.

Link to post
Share on other sites
catalinmiti
On 6/26/2020 at 5:16 PM, alexid said:

Salut,

Pentru cei care cauta alternative la piesele de schimb/consumabilele originale:

- surubul de umplere este un M10x1x10 cu saiba de etansare captiva de cupru, am gasit PN-ul pe Autohut;
- surubul de scrugere este un M10x30 cu saiba de etansare din aluminiu, am gasit surub(Dedeman, Rocast) si saiba de etansare din cupru(Rocast);
- suruburile cu care se monteaza pompa sunt doua M6X35 cu flansa, am gasit varianta cu saiba separata (Dedeman, Rocast) dar le-am refolosit pe cele originale dupa ce le-am curatat de rugina;
- oring-urile sunt aparent 43x2,5, cel mai probabil NBR70; am gasit la Todaio, magazin din Calarasi, dar din pacate am comandat 44x2,5 si 46x2,5 deoarece gasisem marimile astea pe internet, asa ca am fost nevoit sa le refolosesc pe cele orginale, acestea fiind totusi in conditie buna;
- ulei, am folosit Ravenol AWD-H, luat de pe Autohut;

O-ringurile nu sunt nici de 43 si nici de 44, de asta e bine sa iei ce trebuie sa nu pierzi timp si energie aiurea.  Au 43.5 si scrie in documentul postat pe paginile anterioare

@Golf TDI  Setul de oringuri ( contine si doua suruburi) are cod 0CQ598305 . Si este foarte putin probabil sa il aiba pe stoc. Am pus mai sus un link  cu manualul de service. Acolo scrie ca la demontarea pompei se schimba aceste oringuri.

Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, Golf TDI said:

Concluzia celor mai experimentati este sa nu scoatem mufa pompei sa inteleg.

Depinde cine pune mana. Eu am scos-o de fiecare data. Nu e mufa de unica folosinta :)) 

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Stie cineva ce rol are acea impletitura metalica de peste firele pompei ? Este fixata pe carcasa cu un surub si merge pana la mufa. La vechea pompa, era rupta acea impletitura si lipseau cativa centimetri buni

Untitled.png

Edited by catalinmiti
Link to post
Share on other sites
Golf TDI

Va multumesc. Gata, le-am comandat si alea. 

@C Z R, problema e cu increderea in cei ce pun mana :)))) Deci prefer sa-i spun sa nu o decupleze. 

Legat de cealalta intrebare, spuneti-mi va rog daca mai trebuie facuta vreo amorsare suplimentara din diagnoza a pompei, sau doar o remonteaza si pune uleiul si gata.

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Nu scrie ca la demontarea pompei se face amorsare, dar se da din soft un basic settings si pompa lucreaza 1 minut, se calibreaza cumva sistemul si e gata. Asa se procedeaza la montarea de pompa noua

 

Edited by catalinmiti
Link to post
Share on other sites
  • Administrator
Aerofan
în urmă cu 2 ore, catalinmiti a scris:

ce rol are acea impletitura metalica de peste firele pompei ?

nu vreau sa vorbesc prostii dar are rol de a proteja de caldura de la teava de esapament sa nu se topeasca izolatia firelor. Daca are si un surub care se prinde poate ca are rol si de masa.

Link to post
Share on other sites
IRONICK

Ambele. 👍

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
acidone77

Stiti cumva daca uleiul original VAG pt Haldex e facut de FEBI?

Link to post
Share on other sites

Nu, pentru ca nici FEBI nu face vreun ulei.

 

Oricum, se foloseste numai ulei OE.

Link to post
Share on other sites

VW Passat 2.0TDI CUAA.

Ulei haldex schimbat la 55k, la 62k si la 90k.

Acum la 100k, am dat si eu jos pompa pentru curatare filtru si schimb ulei (am vrut sa o fac la 90k, dar nu aveau oringurile necesare pe stoc la VW cand am facut si revizia, si am schimbat doar uleiul atunci )

Las pozele sa vorbeasca de la sine.

Am pus ulei OE.

 

IMG-20200916-WA0011.jpg

IMG-20200916-WA0010.jpg

IMG-20200916-WA0007.jpg

IMG-20200916-WA0009.jpg

Link to post
Share on other sites

Aveai manifestări ciudate sau doar ai vrut sa cureți sita?

Link to post
Share on other sites

Nu aveam nicio manifestare. Totul functiona zic eu in parametrii. Ok, nici nu abuzez de masina :)

Nici erori nu aveam.

Dar la ce poze am vazut pe forum cu site la 30-60k, m am "speriat"...

Oricum, a fost ceva mizerie, dar nu chiar atat de multa precum ma asteptam la km astia :) 

Link to post
Share on other sites
On 9/16/2020 at 12:22 PM, acidone77 said:

VW Passat 2.0TDI CUAA.

Ulei haldex schimbat la 55k, la 62k si la 90k.

Acum la 100k, am dat si eu jos pompa pentru curatare filtru si schimb ulei (am vrut sa o fac la 90k, dar nu aveau oringurile necesare pe stoc la VW cand am facut si revizia, si am schimbat doar uleiul atunci )

Las pozele sa vorbeasca de la sine.

Am pus ulei OE.

 

IMG-20200916-WA0011.jpg

IMG-20200916-WA0010.jpg

IMG-20200916-WA0007.jpg

IMG-20200916-WA0009.jpg

La fel si la mine. Masina passat b8 an 2017 motor 240 cai nu a fost schimbat niciodata uleiul, masina are 120k km. Uleiul era negru si sita plina de mizerie. Asa ca o data la 3 ani schimbati uleiul si verificati sita de la pompa

Edited by SavuAD
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • milica2009
      By milica2009
      Salut, detin un vw bora, 1.9 tdi 4motion 131cp an 2002, am o problema de ceva timp( de un an ) cand virez maxim stanga sau dreapta, mi se infraneaza rotile si mi se aprinde martorul esp in bord ca si cum masina ar derapa, simt cum se cupleaza spatele..
      Am ridicat masina pe elevator, toate 4rotile trag constant, nu cum ar trebuii normal sa traga doar una, am pus-o si pe tester dar tot nu stiu ce are, daca scot siguranta 31 ( haldex ) masina nu mai face asa.. deci e ceva de la grupul din spate
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri