Jump to content

Haldex Gen 5 (4motion, 4drive, 4x4, etc) - cum functioneaza, probleme, etc


Cristian

Recommended Posts

catalinmiti

Acum am iesit pe poarta Brady. Revizie si curatat pompa haldex. La orice accelerare intra controlul tractiunii si masina este lesinata. Revin

Link to post
Share on other sites
  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • catalinmiti

    26

  • CristiALF

    21

  • ct_act

    12

  • acidone77

    11

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dar ce ne facem ca fix astia "de pe forumuri" stim mai bine decat ei in marea majoritate a cazurilor? Edit: si nu o spun in lauda catre noi ci arat cu degetul ca sunt prost instruiti iar faptul ca

Salut, Pentru cei care cauta alternative la piesele de schimb/consumabilele originale: - surubul de umplere este un M10x1x10 cu saiba de etansare captiva de cupru, am gasit PN-ul pe Autohut;

Nu iti recomand AM, nu stii cum etanseizeaza si nici cum se comporta in timp. Nu merita deranjul AM ptr apx. 100 lei. My 2 cents

Posted Images

catalinmiti

Cei de aici insista ca era stricata masina de dinainte. Se pare ca urmeaza protectia consumatorului. Daca are cineva un sfat, il primesc cu drag, chiar am nevoie...

Link to post
Share on other sites

Fa o diagnoza si posteaza eroarea.

Dupa interventie pompa trebuie amorsata din output test ,altfel nu merge si da eroare.

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Asa au incercat. Dar nici macar nu se mai invarte. Nu da eroare. Doar curentul consumat este 0.1A 

Sper sa nu imi ceara bani. Practic pompa a murit la ei in service

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Gen cei care vor sa faca aceasta curatare, sa aiba in vedere si posibila complicare a situatiei. Totusi, ca idee, cred ca nu e bine sa fie scoasa mufa pompei, si sa se faca acea curatare cu pompa conectata. La mine era ceva mizerie acolo. 

Link to post
Share on other sites

Ai mai făcut schimbarea uleiului in Haldex de de cand ai masina?

Inainte de schimb pleca cu toate rotile fara patinare pe puntea față?

Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, catalinmiti said:

Totusi, ca idee, cred ca nu e bine sa fie scoasa mufa pompei, si sa se faca acea curatare cu pompa conectata.

N-are treaba. Am facut asta de N ori, inclusiv mufa de la rezervor (care are acelasi efect). Verifica/curata mufa inainte de toate.

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Au comandat deja pompa noua. Au masurat si pompa demontata de pe masina si zic ca e moarta. Practic tot defectul a aparut la ei in curte, si vor suporta mare parte din paguba, cel putin asa pare si asa ar fi logic

Link to post
Share on other sites

Dupa cum se vede pe pagina anterioara, si la mine s-a scos mufa (la naiba, e o simpla mufa si curatarea eficienta necesita "demontarea" pompei). Din pacate astfel de evenimente nefericite s-ar putea sa aiba urmari neplacute pentru viitorii doritori ai unei astfel de operatiuni - parca vad ca Brady nu va mai accepta sa faca aceasta operatiune fara  "riscul" asumat de client... :(

 

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Imi cer scuze anticipat.. dar nu aveam de unde sa stiu 

Link to post
Share on other sites

Pompa Haldex se poate diagnostica/repara ... nu in reprezentanta insa. De cele mai multe ori e blocat rotorul.

Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, catalinmiti said:

Imi cer scuze anticipat.. dar nu aveam de unde sa stiu 

Pai nu e vina ta. Nu e vina nimanui cred...doar bad luck.

Link to post
Share on other sites

@catalinmiti cati km are mașina? Bănuiesc ca ești la primul schimb. Din ce spui tu este clar ca ei au stricat-o. 

Sa ne spui cum ai rezolvat.

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

67.000 are. Este prima demontare a pompei si al 3-lea schimb de lichid

Link to post
Share on other sites

Interesant. Bine de stiut ca trebuie atentie sporita. Eu am schimbat prima data la 60k, dupaia la 90k ( am aflat ulterior de mizeria din filtru si ca ar trebui curata sita), iar acum la 100k vreau sa curat sita cu un nou schimb de ulei pt haldex. Sita nefiind curatata niciodata, dar nici nu am probleme. Fara erori si totul functioneaza in parametrii ( oricum n as vrea sa mai tin pana la 120k ).

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, tetea said:

@catalinmiti cati km are mașina? Bănuiesc ca ești la primul schimb. Din ce spui tu este clar ca ei au stricat-o. 

Sa ne spui cum ai rezolvat.

E clar ca pompa s-a stricat acolo. Doar ca nu vad cum ar putea cineva (oricine !) sa o strice, exceptand cazuri extreme in care ii da cineva drumul fara ulei sau alte tampenii. Operatiunea in sine este de-o banalitatea iesita din comun, oricine o poate face daca are o pompa de bagat ulei (ca sa nu se chinuie) si are acces sub masina. 

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Nu te contrazic. La mijloc sta si perversitatea mecanicilor in general ( nu de la Brady) care mereu zic ca : Auu , tu esti din ala de pe forumuri, care stii mai bine decat mecanicii ca ai vazut pe forumuri. Ei bine, am ocazia sa le-o intorc: eu sunt atehnic, prost, idiot si nu stiu cum functioneaza niciun fel de masina. Am adus-o buna. Ei mi-au dat hartie la final cu constatare: stergatoare uzate si discuri de frana spate ruginite. Nicio pomeneala de 4 motion. Acum brusc e bine pt ei sa stiu mecanica sa ma faca sa inteleg ca nu au gresit. 

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Desi cand a aparut problema le-am zis ca sa facem o programare pe vineri au zis ca nu esre nevoie, ca ma suna cand ajunge pompa si sa ma bage intre programari. M-au sunat vineri, ca marti la 8:15 sa fiu la ei. Si ca nu se poate printre programari. Azi am fosr, a durat ceva, dar pana la urma au facut-o. Pompa si manopera gratis. Uleiul voiau sa il refoloseasca pe cel de saptamana trecuta. Dar avea particule de mizerie in el si la demontarea de data trecuta si de azi clar s-a pierdut din el si nivelul nu era bun. Asadar am cumparat eu ulei-285 si gata. La prima plecare mai tare, a intrat iara controlul tractiunii pe la 5000rpm. Dupa care totul merge bine. Pare problema rezolvata

Link to post
Share on other sites

Nasoala treaba cu pompa... mai pui ca este si reprezentanta. Cred ca este destul de probabil sa fie de la mufa, asta daca au desfacut-o; iese destul de greu din computer-ul pentru Haldex, din cauza unghiului nici nu prea ai cum sa o apuci bine si sa apesi unde trebuie. EU Am fost nevoit sa dau jos mai intai computer-ul, dupa care am reusit cu greu sa scot ambele mufe, cea catre ECU si cea catre pompa haldex; plasticul se cam intepenise. La tine, daca ar fi fost stricata dinainte, ar fi trebuit sa-ti spuna asta inainte sa lucreze la ea. Din punctul meu de vedere sunt vinovati; fie de prostie sau chiar rea intenie. Pompa se poate curata si fara a-i deconecta mufa, dar e mai incomod.

IMG_20200620_132903.jpg

IMG_20200620_133038.jpg

IMG_20200620_153205.jpg

IMG_20200620_153530.jpg

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Asa au crezut si ei ca este mufa, insa au masurat pompa demontata de pe masina si era moarta. Data viitoare nu as mai demonta-o din mufa. M-a speriat ca a intrat iara controlul tractiunii, dar poate a durat putin pana a recalibrat masina anumiti parametri. Sper ca au dat basic settings la pompa dupa montare, asa incercasera sa o resusciteze si pe prima. 

Link to post
Share on other sites
On 7/22/2020 at 6:00 PM, C Z R said:

Dar ce ne facem ca fix astia "de pe forumuri" stim mai bine decat ei in marea majoritate a cazurilor?

Edit: si nu o spun in lauda catre noi ci arat cu degetul ca sunt prost instruiti iar faptul ca nu pun suflet in ceea ce fac ii impiedica sa invete/afle lucruri noi.

Pentru ca înțeleg ca esti relativ aproape de kilometrul zero al grupului VAG in RO ceea ce inseamna ca ai ocazia sa dai tonul ;) (in sensul bun, din care sa beneficiem cu totii), la PBN se curăță sita de la haldex?

La mine, în zona de est a țării se pare că sita nu există.

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

Nimeni nu ofera asta by default. Trebuie cerut separat.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • milica2009
      By milica2009
      Salut, detin un vw bora, 1.9 tdi 4motion 131cp an 2002, am o problema de ceva timp( de un an ) cand virez maxim stanga sau dreapta, mi se infraneaza rotile si mi se aprinde martorul esp in bord ca si cum masina ar derapa, simt cum se cupleaza spatele..
      Am ridicat masina pe elevator, toate 4rotile trag constant, nu cum ar trebuii normal sa traga doar una, am pus-o si pe tester dar tot nu stiu ce are, daca scot siguranta 31 ( haldex ) masina nu mai face asa.. deci e ceva de la grupul din spate
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept